Matilda Helena

Alla inlägg under september 2007

Av Matilda - 30 september 2007 19:38

Nu kan jag sammanfatta min blogg lite kort här vad som har hänt i helgen. 

I fredags så hade jag turen att få ha bilen för mami var iväg på nåt kalas så jag åkte ut till Jossan där jag kollade på idol och käkade en massa karra och sådant, MYYS! I idol så åkte äckel Knut ut och det var mkt mkt bra. :D

Åkte hem nångång efter idol och då var det typ frost och shit ute. :S Huva svinkallt och sitta och köra i buschen och lite läskigt. Tänk om värsta älgen eller nåt skulle komma upp från ingenstans lixom. Tänkte oxå om jag åker i diket så vem ringer jag då och behöver hjälp, hmm. Papi var inte hemma i stan ens en gång och mami var ju på fest och farmor&farfar är i Norge. Aja men jag kom iaf hem. :D


Igår lördag så var det en kanon dag med Linnea. =) Träffar henne så sällan nu för tiden så det var mkt trevligt. =) Först stan på dagen och sedan blev det fest på kvällen. 

Ett litet minus var att det precis då vi ska ut och allt så ska det börja regna, vafan! Ingen skjuss hade vi heller så vi gick på en fest och då fick man stå och torka under en hårtork, haha ! Jeansen blev ju lite torrare då! Vi hade tänkt att vi skulle in på Kajjan men då vi kom ner på stan så var klockan halv 2 så då var det ingen mening att gå in så och man träffade u dom flesta utanför oxå så. 

Mums på Big boy mål oxå måste jag tillägga då man vart ute en kväll ! =D

Nästa gång så ska vi in på Kajjan eller Gennys eller vad som helst, kommer mga fler helger. Tack Linnea för en super bra lördag! =D


Imorse så vaknade jag klockan 10 av att en dryg lillebror och hans kompis inte har något alls respekt för mej som ligger och sover i rummet bredvid. Pratar högt, garvar och dunkar i väggen. =/ Huva aldrig får man sova då man kommit hem vid 4 på morgonen oxå. Men var rätt pigg ändå vid 10 så rätt lungt var det. Rätt skönt att vakna imorse oxå och inte vara bakis!

Sedan så skulle jag ju på träning idag oxå men den blev inställd för att nycklarna till hallen var bort slarvade så. :/ Typiskt jag som var laddad för träning och allt.

 Vad som återstår av denna dag är att jag ska ta en varmdusch snart och senare så ska jag kika på " Ensam mamma söker" på webben som vanligt på söndagskvällar nu för tiden efter nio, haha. 


Btw jag har blivit medlem på Facebook nu oxå det är ju mkt sämre ä bdb alltså måste jag tillägga. Men på facebook kan jag ju alltid prata med världens bästa  Maja eftersom hon är mest online på msn. ( ett skämt :P ) haha så då blir det facebook. :P 


Aja duschen nästa.


- Tjoo ! 






Av Matilda - 28 september 2007 16:31

Nu är det äntligen helg vilket är hur skönt som helst! :D

Sitter här och väntar på go maten nu. Har bessat (beställt för er som inte förstår sig på Härnösands mål :P )  käk i från Härnö Pizzeria en kebabrulle, mumma! Fast mini har den godaste maten men dom börjar inte sin hemkörning förens vid 6 så det får du Gott med snabbmat ibland oxå. :D


Annars idag så har jag städat och det är ju inte så attman jubblar att stå i den där trappuppgången, men det är skönt då det är gjort och dom 2 timmarna är över. xD 

När jag kom hem så tog jag en dusch vilket var mkt uppskattat. Plattat håret har jag oxå hunnit gjort så nu är man en ny människa igen. :D


Ikväll ska ja kika på idol, får se om jag kanske åker till Jossan och hälsar på henne för att jag har bilen ikväll. ;) Mami ska iväg och bada i en sån här badtunna så jag ska oxå följa med ditt dom ska och köra hem bilen så att jag får den. :D

I idol ikväll så får man la hoppas att favoriterna får vidare till fredagsfinalerna, Amanda, Marie och Mattias heja dom!

Imorgon så blir det utgång med Linnea vilket ska bli mkt kulkul! :D Får la se hur kvällen blir. ;P 


Nu har jag inte så mkt mer att säga.

Ha en trevlig helg till alla er som läser detta! :)


- Tjaó!  




Av Matilda - 27 september 2007 15:58

Idag en sådana där dag då jag känner mej ovanligt glad. :D Har inte känt mej så glad dom senaste dagarna men idag så . :D  Det kanske beror på att det är sol ute och då klagar man ju inte. :D

Idag har jag skickat iväg en jobb ansökan till Lofsdalen eller vad det nu var.

Btw igår fick jag ett mejl som tåls på att fundera på. Det var så här att för några månader sedan så skickade jag en ansökan om att jag ville vara au-pair åt en svensk familj som bor i Grekland. Fick svar att dom hade hittat en så. Men igår så fick jag ett svar tillbaka av den här familjen att dom behövde en au-pair omgående för att den som dom sökt hade blivit sjuk eller nåt och kunde inte komma så då frågade dom mej. :D Det är ett svårt beslut men jag vet inte om jag känner för att åka till Grekland just nu även fast jag inte gör mkt här hemma men jag är inte redo än tror jag iaf. " Det kan ju bli din livs chans, ta den." Meen det är svårt jag är nog inte redo.

Får fundera på det men det lutar åt att jag tackar nej just nu...

Fick iaf min broshyr idag som jag beställt i från EF om au-pair till nästa år i USA kanske och det funderar jag oxå på jag verkligen vill. Kanske är mera redo nästa år. Skulle verkligen vara en livs chans att få vara borta i ett år, men jag är ju en sådan här som har rätt lätt för att få hemlängtan. :P Haha men det får man ju självklart men det är en bra träning att få vara borta och klara sig själv ett tag utan familj och vänner och träffa nya människor. :)

 Annars idag så har jag varit en sväng på stan med Jossan. Vi gick på banken för hon skulle hämta sitt id-kort och sen gick vi och kollade på kläder. Tänkte att jag skulle hitta nåt fint nytt linne men ikke då. Köpte hårspray. :P Haha. Sedan så gick vi iaf och fikade go fika på Färg katten (heter det så?) Det var iaf mkt gott. :D


Ikväll så ska jag träffa Linnea,det ska bli mkt trevligt. :) Ses tyvärr för sällan. Hon ska få se sitt gamla rum bland annat som jag har nu. ;)

Vi ska ut en sväng till helgen oxå på lördag blir det, ska bli mkt skoj! ;D 


Nej nu har jag inte så mkt mer att skriva, vänta på käk och papi och nu ska jag springa iväg till telefonen och ringa ett samtal. 


- Tjingeling!  

Av Matilda - 26 september 2007 16:10

I morse så vaknade jag vid halv 9 för jag skulle iväg på academedia och få hjälp grejs,ja det där grejset som jag har gått med i. Det verkar faktiskt vara väldigt bra  och dom är verkligen till stor hjälp. Ska vara med i detta i 3 månader och då är målet att inom dom här 3 månaderna så ska dom hjälpa till att hitta jobb åt oss.  Det som är värst är att jag måste ringa en massa samtal själv och sånt om typ vikarie jobb på kanske dagis eller sånt och jag hatar verkligen att ringa! Så fort jag står där i luren så känner jag bara hur nervös jag blir, huvahuva! Men man vänjer sig väl får man la hoppas.. Fegis Matilda helt enkelt. :p

Jag har faktiskt provat att ringa idag oxå men jag får inget svar så får la testa ringa imorgon igen då. 

Sökte lite jobb som vanligt i fjällen idag oxå så hoppas man kan få nåt svar snart, jag väntar ju. :D

När jag var ute en sväng nu på eftermiddagen så såg att det fanns så mkt äpplen på äppelträdet och då fick jag värsta bra idén att jag skulle göra mej en ÄPPELPAJ! :D Så jag började plocka en massa äpplen och sen gick jag in och knepade ihop en god äppelpaj får man la hoppas ! :D Nu blev den precis färdiggräddat så nu får papi sig en liten " suprice" då han kommer hem, en god efterrätt! :) Kände att jag ville ge papi nåt då det oxå är bara han och jag hemma idag. :)  Till pajen blir det god marsansås oxå och det är ju ett plus att det är så gott! :D MUMMA! :D


Annars idag så blir det idol ikväll och jag funderar på att kanske ta en sväng till Jossan och hälsa på henne i skogarna, får la se vad som sker om jag får ta bilen. :)


Nu har jag inte så mkt mer att komma med !

Eller jo ser att det är nåra som spanar in min blogg här vilket är kul så om du vill så skriv gärna en kommentar vem ni är som kikar in den. :)


- Tjao! :) 

Av Matilda - 25 september 2007 15:58

Idag är en sådan där tisdag som man bara vill ska försvinna. Allt bara känns fel idag. Hoppas man blir lite piggare senare då man får lite käk i magen! Ska till mami senare och käka och känner att jag behöver prata lite med henne.

Aja ska inte skriva allt för deppigt inlägg idag så det blir föööör tråk att läsa.

Dagen började iaf med att jag vaknade typ runt 10 och sen så satte jag mej vid denna dumburk och sen blev det lite frulle och läsa tidningen, mumma på morgonen! :D Lite gott te och några mackor. Inte alls fel. :D 

Vafan Timrå förlorade första matchen igår på borta rinken! :/ Men det är bara första matchen så nästa match vinner dom. Är det derby på lördag kanske nere i Timrå? Har hört en massa rykten om det och om det är så då kommer Timrå att vinna sin första hemma match på lördag mot Modo. ;D

Aja efter jag käkade go frulle så gick jag upp till mami och hämtade min gamla cykel som är hur liten som helst att cykla på nu för jag skulle iväg och jobba/ städa. Det var lite pinsamt att cykla på mini cyklen genom stan. Bara för att min nya cykel är ute i stugan och papi skulle hämta den där igår men ikke då han glömde det så idag ska han göra det.

Haha just så ringde det nån sådan här telefonförsäljare och bara " Hej Matilda är det du som tvättar hemma?" Blev inte chockad bara vafan vem är det som undrar tänkte jag först men sedan så prestenterade han sig att han ringde från nåt tvätt företag å skulle återkomma senare. Haha inte inte för att jag tror papi kommer att lockas på det där men. En sak till då sådana där telefonförsäljare ringer så frågar dom alltid. " Är mamma eller pappa hemma?" Men hallå nu för tiden är det väldigt många som har föräldrar som är skilda som mina så varför inte bara fråga " Någon föräldrer hemma? " Tycker inte om att jämt så säga " Dom är skilda så det finns bara en hemma här"  Men sånt är livet, men jag är van vid att vara ett skildsmässobarn satt så jobbigt är det inte längre. 


Aja ska snart till mami som jag sa och käka och sedan så ska jag dra på träning! :D Det är alltid lika kul och man kopplar bort allt som känns jobbigt för stunden.

Nej nu har jag inte så mkt mer att säga. :D


-  Hejsis!  

Av Matilda - 24 september 2007 15:02

Nu känns det verkligen att det är höst. Jag tog en cykeltur till stugan i förmiddags med farmor. Det var verkligen mysigt att få cykla lite med henne och prata lite med henne om livet dom senaste veckorna. Farmor och farfar har varit ute på en bussresa till Tyskland, Alperna och Italien så fick höra lite vad dom hade varit med om. Dom verkar ha haft det hur mys och bra väder som helst. =) Lite avis är man allt på dom som är ute och reser och så mkt men det är bra att dom gör det så länge som orkar. =) Fick veta att dom åker troligen till Norge på torsdag utan mej. Haha huva skulle inte vara fel att ha följt med men jag har ju jobb här hemma som jag måste göra och sånt. xD

Iaf då vi cyklade ut till stugan så känner man verkligen att det är höst. Fukt i luften, gula-röda-orange träd och kyligare ute och det lukar höst. :D

Det var lite skillnad från i somras att cykla ut då man typ längtade efter ett bad då man kom fram och nu var det kallt och längtade nästan in.

Huva jag gillar inte hösten vill hellre ha vinter. Glida ner på brädan i en skön backe det är inte illa det ! :D

Annars idag så jag har skrivit en massa ansökningar om jobb på olika fjäll platser norr över. Jag vill verkligen ha ett sådant jobb och komma iväg ett tag det tyckte oxå farmor passade mej. :D Haha " Du behöver komma iväg och göra nåt annat". :P

Hoppas man kan få ett litet napp. Skulle inte alls vara fel.


Ikväll blir det träning o lite sådant.


Lägger även upp höstbild här. =)


Av Matilda - 23 september 2007 14:36

Nu kan jag " summera" min helg lite. ;P

Jag har umgåts med Jossan hela långa helgen. Eller vänta nu LÅÅÅNGA kan man ju inte säga. Helgerna går alldeles för fort och det känns inte alls bra. x D
Huvva gillar inte söndagar.

Aja i fredags så var jag hemma hos Jossan och vi tjockade oss framför idol med godis och sedan blev det hemma gjord marängswiss som vi gjorde, det var verkligen mumma! :D

I går så kollade vi på Jossans syrras fotbollsmatch och sen så var vi med hennes äldre syrra hela dagen. :D Vi var först en sväng på stan och sen så kom vi på att vi skulle ha en filmkväll. =D Det var verkligen hur mys som helst! :D Vi käkade en massa plommon så man fick ont i magen, haha och sen så bessade vi hem ifrån Mini, en kebabtalltrik för min del mkt gott och sen så blev vi lite nyttigare då vi dippade morötter och gurka och käkade lite chips som inte var lika nyttigt, haha men gott var allt verkligen! :D

Det var verkligen en nice lördag. =)

Idag så vaknade man vid kvart över 8 av en väckarklocka och det var dags att kliva upp. Skulle spela en träningsmatch på Landgren mot ett klubblag så jag och Jossan cyklade upp och där lirrade jag matchen. Jag gjorde ett mål på straff. :D Dock så förlorade vi matchen med rätt mkt poäng, haha men det var mot killar oxå så.

Sedan så har det inte hänt så mkt mer idag..

Kollat lite på Svensson svensson i repris och nu sitter jag här hemma hos mami för att vårat internet hos papi har haft fett damp hela helgen. BLÄÄÄÄ! Jag vill ha ett internet som funkar toppen! :P Haha så nördig som jag är...


Nej nu har jag inte så mkt mer att säga här,eller jo jag har fattat nu hur man laddar upp en presentationsbild.




20:06

Den här dagen har gått ovanligt fort ändå, inte lika sega som söndagar brukar vara.

Jag har klarat mej bra idag utan internet här hemma. 

Suttit och lyssnat på musik som jag inte visste att jag haft och spelat tetris haha. :D Tetris blir man helt klart beroende av. :P

Såklart precis då jag skulle hjälpa till med dagens middag så började det att funka igen.

La in lite nya kort idag oxå bdb. Haha hittade nåra gamla kort sedan jag var i Birsta och såg snyggdanny i juni. Bättre sent än aldrig. ;P Btw fast Ola är snyggare haha.

Ska snart se om jag hittar nåt skoj att se på tvn eller nåt.

Klockan 21:00 så ska jag slå igång webb tv:n på trean för då kan jag se "Ensam mamma söker" Haha det har jag börjat följt och just nu har vi inte trean så då får man girra lite med webben men det funkar kanon det med. ;P Slipper reklamen! ;)

Annars ikväll så ska jag köra upp till Sandö med min lillebrosa och dumpa av honom. Kommer vara fett mörkt då jag ska åka hem alldeles själv, huva. Kanske ska ta med mej head-seaten och  kanske ringa nån och snacka lite. :D 

Just det snackade lite med Erica idag oxå på msn och hon verkar ju ha det helt underbart i London. Jag är avis!

Dom har typ augustiväder där just nu. ;P Hon kanske oxå blir där till över jul, huva huva länge länge! Hoppas iaf att vi kan hålla kontaken rätt bra då hon är där ändå via msn rätt mkt och kanske ringa nångång.

Nej nu vafan har jag skrivit för mkt här idag! :D


Måndag imorgon , ny vecka och nya tag!  


- Tjohejsan. 



  





Av Matilda - 21 september 2007 10:50

Hmm försöker ladda upp en presentations bild men det går inge vidare. Hittar det på färg och utseende men det funkar inte nå vidare, aja.

Någon som vet hur man gör?  

Help me? (A) :D 

Presentation


Matilda Helena
MITT LIV - Min vardag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<<
September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards