Matilda Helena

Alla inlägg under april 2011

Av Matilda - 30 april 2011 10:10

Nu har jag inte skrivit här på hela veckan. Har haft fullt upp o trött på kvällarna. Har ju börjat min VFU denna vecka och det har vart en givande första vecka. :) Nästa vecka blir det självstudier och sen tillbaka.

Annars i veckan har jag väl inte gjort så mycket faktiskt. Slappat på kvällarna o mått i solen. Underbara sommar säger jag bara!!

Gjorde en spontantripp ner till Ullared häromdagen oxå o fick med mig en klänning och tröja för 200 spänn totalt. Inte illa.

Den här helgen skulle ju egentligen jag o Kylli till Skåne men det blev ändrade planer. Så jävla tråkigt. Jag som var så taggad, men en annan gång.


Så igår så gjorde jag och Kylli en sådan där riktigt härlig kväll. Vi beställde mat på campino o gick och satte oss nere vid fästningen o sedan hem o dricka lite drinkar. :) Då vi fick ett efterlängtat besök, Bella kom hit. Så vi tre drog ner o satte oss på cheers och bara surrade o hade en go kväll. :) Nackdelen med uteserveringar är man får all ciggrök på sig även fast man inte röker, luktar fan askkoppen. :/

Ikväll blir det grill och party. Först grill vid fästningen med mina fina vänner. Denna helgen kommer bli helt underbara! Skål för Varberg!


Det går bra att åka inlines, summer 10.

 

Av Matilda - 25 april 2011 12:36

Så var jag hemma ifrån mitt älskade Åre o det var sjukt tungt att lämna den underbara byn igår. Fy vad jag hade ångest!

Helgen bjöd på säsongens bästa väder, stekande sol och härliga backar. :)) Som jag mådde och jäklar vad gött det var att åka. Åh vad jag älskar att åka bräda.

Träffade Gunilla och vi körde Bygget såklart. Grymt skoj att träffa henne och köra Bygget med henne. På Bygget kunde man tydligen få gratis champange hörde jag ifrån Jon Olsson o gänget. ;D Det missade dock vi. Han hade BARA beställt in 150 champangeflaskor till 25 pers. ;P

Var uppe på fina Fjällgården och stekte och träffade alla möjliga gamla jobbers. :) Så trevligt så att hänga där och må o köra lite afterski. Finfina Åre, älskade Fjällgården. Jobbigt att lämna allt o komma tillbaka till vardagen. Matilda är inte på humör idag för fem öre. ;D


Nu ska jag bli bjuden på lite käk och plugg hos Hanna så tar mig dit nu. Byter ut täckbrallorna mot shortsen. ;)



Buustas bartömning förra året.

Det är gött att må och bara vara i Ohrey i april!

 

Av Matilda - 19 april 2011 21:18

Plugg i bara två timmar idag. Riktigt gött o det var en intressant examination tycker jag allt.

Sedan fortsatte jag att plugga hemma och styra upp praktiken lite grann.

West idrott där vi lirade fotboll i shorts o tshirt. :D Det är fanimej sommarvärme till max, så underbart var det!

Igår däremot hängde vi en sväng nere vid fästningen efter skolan med vindruvor o lite snack, så trevligt så. :))

Årets första glass tog jag ute i solen idag. Göttgött! Nu ska vi styra ihop lite häng o chill nere vid fäsningen med kubb, vin, häng, chill och mys. Goa tider nu alltså!

Hänger med datorn på balkongen i kvällsolen, hur nice är inte det!? Sjukt gött!! Jag är måberg!!


Imorgon ska jag plugga, chilla och kanske ta mig en tur till fästningen över dagen. ;P

På kvällen blir det vinmys med Emma som jag inte träffat på länge, mycket trevligt ska det bli. :)


Hmm min sommar är inte riktigt klar än va. Nu är det mycket funderingar på sommaren. Norge, Härnta eller Varberg!? Åh jag har ångest!! Fuck fick inte jobbet på Silja, men jag hänger inte läpp för det..



Första bilden på mig i Varberg då... YääY jag är Varbergare!!



Av Matilda - 17 april 2011 20:20

Så var snart helgen slut och här sitter jag och har nyss målat naglarna. :P Haha intressant.

Har iaf spenderat helgen i Göteborg hos Erica. :) Mycket trevligt och mysigt kan jag säga! Hängt lite på stan, mått i solen och vart på bio. Härligthärligt o komma iväg en sväng.

Snart ska jag se Bigbrother live, söndagsnöjet. Haha.

Underbart väder ute, var ute på en promenad för en stund sedan och samlade mig lite energi. Söndagsångesten är inte så jobbig idag faktiskt, fick ett sjukt roligt mms idag som förgyllde dagen. Haha. Det går bra nu!


Är galet taggad för att dra mig till Åre nu alltså. Bara plugga som tusan i veckan så jag kan få må i Åre. :))

Hoppas att veckan blir bra, väldigt mycket plugg o jag ska vara duktig o fixa en massa grejer.


Bara att vänta in BB nurå. Tråkigt hemma, ingen att umgås med. Rolig söndagskväll.

 


Av Matilda - 15 april 2011 09:46

Jag är fan omotiverad till allt just nu. Inget går ju som jag vill och jag tror fan att jag har PMS 24/7. När skrattade jag riktigt mycket senast? Kanske för två veckor sedan.. Är så fucking less. Hur ska jag klara hela den här veckan utan Kylli i huset!? Jag tror jag döööör lite.

Inte ens solen kan le lite åt mig idag nej det ska vara dimma o skit.

Fan vad jag saknar Åre just nu, alla är där. Jag vill också vara där just nu. Om en vecka är jag där i närheten iaf. Grymt!! Som jag längtar...

Trevligt i Apelviken igår så man får ha tankarna nån annanstans ett tag.


Göteborg ihelgen, jataack jag behöver komma bort o klarar inte vara kvar här, ehh neej. Då får jag väl nåt psykiskt utbrott snart. HAHA.


Så jobbigt är inte allt. Eller!?

Ska nog vara lite mer positiv.  

Av Matilda - 13 april 2011 22:51

Idag har varit en sådan där dag som jag spenderat hemma i soffan genom att läsaläsaläsa och skrivaskrivaskriva. Ja det där pluggandet. Kände mig rätt så flitig idag även fast jag spanade in FB alldeles för många ggr när jag blev rastlös. ;) Så ska sitta här hemma imorgon igen o plugga.

Har införskaffat mig själv ett påskägg med godis till som vi ska ha på våran minipåsk imorgon ute i Appis. :) Det ska la bli trevligt!

Har även vart på möte med för dom som ska styra nollningen till hösten. Det blir grymt, mkt arbete bara!


Har vart rastlös till tusen ikväll, kollat igenom datorn på gamla bilder som tidsfördriv.

Annars så har jag inte så mkt mer att säga faktiskt. Ser framemot Göteborg ihelgen o nästa torsdag drar jag till mitt älskade Åre, som jag längtar!! Alla är där, det kommer bli awesoome rättare sagt!!

Jag får träffa min fina vän Marie som jag saknar.


 

Av Matilda - 12 april 2011 19:06

Igår efter många om och men så lyckades jag beställa mina biljetter till ÅREEE! Nästa torsdag drar jag dit och tar dom sista skären för säsongen och förmodlingen lite fest med. ;D Så jävla bra det kommer att bli! :D En hel helg i mitt älskade Åre. Självklart blir det ett besök på fjällgården.

Är man norrlänning och inte får nog av snön så måste man ju dra sig norrut, passar perfekt i påsk också. :)))

Denna helg drar jag till Göteborg o hälsar på Erica. :) Nästa helg Åre och helgen efter det drar jag och Kylli ner till Helsingborg då det är Valborg. :))


Har väl mest pluggat idag och sedan spelat innebandy.Häng i ziperallen hela kvällen framför tvn och lite smått o gott. :)


Nu ska jag kolla på bigbrother som jag har blivit helt fast i. ;)




Av Matilda - 10 april 2011 22:35

Vilken underbar vårdag vi har haft idag, helt awesoooome! Gick en promenad på 2h och sedan hem o fortsätta att steka i solen. I shorts, linne och barfota. =D Lite sommarfeeling o jag råkade däcka efter som att natten inte gav allt för mycket sömn efter festande igår.

Sedan blev det en promenad till ner till fästningen så undebart! Där gillar jag att hänga. Det var för varmt att ha jackan på sig, helt galet varmt. Sommarvärme. :)) En härlig dag i solen.

Man kan nog kalla mig för kräftan nu alltså.. Helt galet röd i fejjan.


Fest igår o det var sjukt roligt. Vi satt här hemma först o sen drog vi ner ett gäng på krogen o dansade och hade för jävla bra. Oscars är bra skit. ;D Träffade lite folk nere på krogen o sen blev det hemgång när krogen stängde.


Plugg imorgon så nu ska jag sove.

Presentation


Matilda Helena
MITT LIV - Min vardag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards