Matilda Helena

Alla inlägg under april 2009

Av Matilda - 22 april 2009 17:02

Då var det dagen efter den där personalfesten som vi hade på fjällgården igår. En tio poängare till gårdagen kan man väl börja med att säga. Vi började dagen med att käka en sjukt god frulle på åre bageri o sen hemma så chillade vi litt o sen grillade vi korv o drack oss en cider innan vi skulle vidare på personalfest.Så vi gjorde oss redo här hemma för personalfest o alla var så fina så igår. :)

En välkomstdrink på fjällgården o sen med taxibilar vidare ner mot Wallmans o dippan där det bjöds på underhållning till max. :) God trerätters var det såklart oxå! :D Vi käkade o umgicks hela kvällen o Wallmans var great detta året med. :) Sedan vidare till Bygget o neej det var ingen bra kväll där, bygget sööög. Vi skulle ha vart kvar på dippan o wallmans istället mkt bättre där o vi gick lööööös till max där på slutet!!

Idag så har jag inte gjort så mkt faktiskt, skulle ut o åka i backen men då vi kommer upp till jobbet så blir det gråa moln, fuckfuck vädret, jaaa tack ge meej sooool!!!!

Skönt med många lediga dagar iaf så man får vila upp sig lite.

Får se vad som händer o fötter ikväller då kanske en sväng ner på dahlboms o chille on, tjaa vem vet.

Hur kan världen vara så liten ibland eller för liten faktiskt. Haha helt siiiiikt. ;p


Just det en upptatering i Matilda världen; Jag har gått o blivit brunett. Jag är alltså mörkhårig just nu. Har aldrig vart så här mörk, det ni jag kan jag med! ;D


Nej nu ska jag spana vidare o sen börja med maten.


Hej på er! (:

Av Matilda - 19 april 2009 17:23

Så var det söndag igen o här sitter jag o väntar på käk. Pommes o kyckling blir det idag. Gött gött!

Har jobbat idag o det gick ju la bra, less på jobbet o det märks att det börjat ta slut tyvärr. Idag så åker Emma hem o det gillas ju inte alls. :( Men  vi kommer att ses igen. Tråkigt tråkigt det där med att folk ska åka hem o att Sverige ska vara så sjukt stoooooooooooort. Men det är livet o jag droppar av ifrån denna by om typ två veckor efter sommarfesten! Då drar dom flesta. Men hallå två veckor det är längeeeee får man tänka.

Häromdagen på jobbet så satt vi några o diskuterade att man är lite less på att vara här ändå. Man gör ju samma sak hela tiden, ingen vardag direkt, men man väljer ju själv..

Ikväll så blir det Dippan, wihooooO! Men vänta nu vet ni en sak, jag äe ledig i FYRA dagar i sträck nu, wihoooo glassa i solen, jaaaa tack. Få lite bränna, ja taaaack, o skutan forlfie ehhh jaaaa taaaaack!!!!

Personalfest på tisdag o det blir mkt nice! En 10 poängare för det!! Wallans o sen Bygget, jaaa vi ses i dimman fjällgårn!!! :D:D


Aja men nu ska jag faktiskt kika om min mat kan vara klaaaar......


Ehhh JAAAAAAAAAAAAAAA TAAACK, mAAAAAAAAAAAAAAAAt!


Ha det bäst så länge o vi ses snart i Härnta ( usch jag tycker inte om att säga deeet, kommer att sakna Åre och allt folk här uppe så sjukt jävla fucking mkt, men som sagt det är två veckor kvar o vi ska mååååååååå!)


Hej på er! (:

Av Matilda - 16 april 2009 17:24

Det är torsdag o jag hör att det kallar tottebo ikväll, med reagge kväll, wihoo! :D:D  Har inte vart där så mkt denna säsong, men det är ett sjukt mysigt ställe så vi köööööööör!

Aja annars så kan jag berätta att jag har jobbat idag o sen efter jobbat så gick jag hemåt o slängde in en massa tvätt i marskinen, den var ledig, hurra o sen så diskade jag lite i köket o grejade på där så jag gjort nåt vettigt här hemme idag.

Jag ska färga mitt kära hår brunt har jag bestämt, jag ska bli mörkhårig. :O Mohaha vågar jag göra en lite förändring tro. Ska iaf köpa färg här i dagarna så jag kan göra den där förändringen, så håll i hatten...

På tisdag så ska vi ha personalfest o den ser jag framemot, det ska bli kul med en personalfest o allt. :D:D Vi ska på wallamans o sen efter det så blir det sista tisdagsbygget för denna säsong. :/

I tisdags var det oxå bygget o det var en grym kväll må jag säga! Vi gav järnet hela kvällen o efter tolvslaget då lönen rullat in så blev det all in kan man säga, men kul hade vi! :D:D


Nästa vecka så är jag ledig i 4 dagar så då ska det glassas i solen kan jag lova, så ge mej sooool nästa vecka, taaaaaaack! :D


Nej nu kurrar min mage, ska upp o käka lite hade jag tänkt o sen slappe litt o tagga för totteboooooooOOO!!!


ha det bäst hörrni! (:


Hej på er ! (:

Av Matilda - 13 april 2009 18:18

Så var det måndag o veckorna bara rasar iväg här uppe. Helt galet säsongen är snart över, cry me a river säger jag bara. Jag vill inte hem till lilla Härnta nu iaf. Våren har iaf kommit o det är rätt mys ute o känna vårdoften. =) Backarna är dock inte alls lika roliga att åka i nu men det är ju gött då det är sooool o man vill ju få lite bränna, dock ikke den där google-brännan.

Ihelgen så har jag mest jobbat och chillat lite med la familya som vart uppe. Det var nice o få lite godmat var ikke helt fel det heller.

Igår så hade vi förfest här innan det blev Dippan. Det var nicenice o nattamat blev det utomhus på max i natt o jag frös inte det ni då är våren o sommaren på väg!!!!!!!!!!

 Imorgon är jag ledig o jag vill ha en massa sol på min lediga dag så man kan få lite bränna o kanske ta sig en tur upp på skutan o må  litt, det är nice. =D Åre åre är niiiiiiiiice.....


Nu ska jag kila upp till köket o laga lite mat o jag orkar verkligen inte göra det just nu, men jag är en hungrig tjej faktiskt!! Sen så måste jag ner på coop o handla lite o sen måste jag oxå hänga tvätt o sen får jag vila resten av kvällen. Yääääj!!


- Hey på er!

Av Matilda - 10 april 2009 00:12

Här sitter jag i soffan hemma en torsdagskväll, det var länge sen sist. Rätt skönt att vara hemma en kväll o höra ifrån nerevåningen att det är Björn Rosenström som gäller. Blir inte ens taggad av dom låtarna ikväll så ingen utgång ikväll inte. Ibland så behöver man faktiskt lite vila oxå o det är vädligt sällan då man är säsongare som man riktigt vilar. Om man inte är ute på byn en kväll så är man hemma o softar framför tv:n o det är inte många kvällar i veckan det. Dom där vita dagarna ska vi nog inte snacka om heller tror jag. (A)

Jag har iaf snart vart här i fem månader i Åre o det är galet så tiden går. Helt sjukt faktiskt vad tiden har gått fort, men man ska inte tänka på den där nedräkningen än, jag räknar inte. vill inte vill inte hem!

Jag har blitt van av att leva i ett kollektiv o ha en sambo i rummet o bo i en våningsäng.

I detta kollektiv så har vi heller ingen diskmarskin som funkar, en fläkt som är mongo, ett nytt element till vardagsrummet o andra grejer som går sönder ibland men som sagt i ett kollektiv händer allt. Det är kul att leva i ett kollektiv faktiskt. :D

En sak är säker o det är nog att det blir Åre för mej nästa år oxå för inte tänker jag missa Åre under vintertid inte!!!


Imorrn kommer min familj hit till Åre, wihoooo! :) Papi, Anita, Jonas o Ollebolle! Greaaat great jag ska umgås lite med dom ihelgen o åka lite med dom i backen på lördag! Äta lite god mat med kanske! ;)


Nu ska jag nog sove, börjar elva imorgon så bergbanis tjugo i elva!


Godnatt o heeej på er ! (:

Av Matilda - 8 april 2009 21:01

Tjaa idag är det den där dagen efter tisdagen som blev ett stort fylleslag på barnstugorna i Åre.

Dagen igår började med alkohol till frukost, inte okej men hallå det är knappt en månad kvar så vi kör, det blev ett glas vin bara o sen rätt ner på systemet efter frullen för att införskaffa sig alkohol så man har här hemma.

Sedan rätt ut i backen o när man kommer upp till jobbet får man höra nåt ryckte om att det är 1 timmas köer osv o det orkar man ju inte med. Påsklov o grejer nu o halva sthlm är här så vi tog ett åk i backen o sen upp i backen o softa lite i solen o det var sjukt nice måste jag säga. Sol på min lediga dag, tack vädergudarna. Efter backen ner på terassen o må lite på jobbet o sen afterskin med Pink hink på scenen. Dom kan lira dom o ångermanläningara. :P

Sen på afterskin så blev det fullt ös medvetslös o en hel del fiskare blev det oxå o tydligen lite champange.

Käkade lite på dahlboms senare oxå o hem o tagga för kvällen o det var ju BYGGET!!!! :D

 På bygget så såg man Måns Möller. :P

Träffade Sara ifrån Östersund på bygget o en massa folk som man känner o känner om man säger så. :P Man hejar nästan mer på folk här i Åre på krogen än vad man gör hemma, men Åre är ju litet. :P

Bygget var iaf niiiiiiiiiiiice o natta mat på max.


Idag så har jag jobbat och vet ni vem som har varit på jobbet idag då på afterskin jo våran kära prins Carl Philip, det var sjukt coolt tyckte jag. Han är ju faktiskt riktigt känd oxå. ;P

Hmm ibland så undrar man vem det är som börjar att sprida ut dom där ryckterna efter dom där så kallade bygget-dagarna, höhö.....



Nej nu ska jag upp på övervåningen o umgås lite o ladda för en bytar dag imorrn som vi inte ser framemot. Uscha en massa utcheck o inchek, men vi kirrar det. ;D


ha det bra så länge så skriver jag mer later! ;D

Hej på er!



Av Matilda - 6 april 2009 19:09

Det är måndag o det är världens sämsta väder nu för tiden asså, det är bara grått o regn! Hallå jag som trodde det var april o påsk nu men ikke då. Men det kommer nog förhoppningsvis. Neej jag är inte bitter alls idag.

Var länge sen jag skrev här oxå märker jag.

Vi har haft vm i afterski ihelgen o det var grymt kul o jobbe o den där solen tittade fram, tackitack. Var även på en grym grej på kvällen på holiday. Det har nämligen varit den där Joss- veckan då hela världens coolaste jibbers kommer hit till Åre och Jon Olsson o då var det avslutning på holiday med film och bild klipps. Det var så sjukt grymt att se måste jag bara berätta o jag ska fasen gifta mej med en jibber. ;D Dom där jibberserna dom kan dom. TrixarN är oxå vad som är. ;P

Tjaa annars så gnäller jag mest på det dåliga vädret då jag är ledig o jobbar o är väl ute o partajar litt o fått en massa onödiga blåmärkern som vanligt, fattar inte hur jag lyckas.


Nej nu surrar jag alldeles för mkt nu blir det andra avenyn o softe litt.

Hoppas på grymt bra väder imorrn så jag kan få må lite tack i backen! Jatacccck! Bygget blir det imorrn oxå, jajamen det gillar vi! Rätt in i dimman på bygget imorrn, jaaaadå o lite afterski skulle inte heller vara fel före det imorrn om det blir en dag i backen.


aja hare bäst ni dåråååååå!!

hej på er!


Presentation


Matilda Helena
MITT LIV - Min vardag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards