Matilda Helena

Alla inlägg under september 2009

Av Matilda - 30 september 2009 22:03

Jag har jobbat som vanligt och jag har hängt hemma hos mami och gjort världs god köttfärssås idag ( lite impad av mig själv faktiskt att jag lyckades göra den så god :D) Har åkt buss idag som inte tillhör min riktiga vardag.

Har suttit hemma hos mami och kollat på tv hela kvällen för min data har dom försökt fixa nån grej som är knas som jag vill ska fungera. Hoppas på bättre resultat imorrn när vi ska ta en snack med supporten o om inte det går så blir det lagning med den. Usch vad jobbigt! Jag vill ha min pärla här! Sitter vid tråk dattan nu o det är inte ens kul att sitta här. :P hehe jag har blivit en bortskämdl liten tilda! Om jag måste lämna in datan så innebär det att det blir Birsta ihelgen och det är ju dit jag vill. Försöker locka med mej mami dit för jag vill köpa en ny jacka nu. Är fan minusgrader här nu och jag skojar inte! :O Det var frost ute nyss, inte okej! Hellre snööö och ett vitt vinterland. :)


Nu ska jag spane vidare och sen idol för att se vem som kom vidare och sen ska jag fan sove!!


Hej på er! (:

Av Matilda - 29 september 2009 22:42

Nej nu lägger jag ner hela cepe data världen för ikväll. Inget vill funka för mej o allt ska bara krångla. datorns jewla touchpad är cepe så jag får använda en sådan där jävla datamus o det är irriterande!!! Ska försöka fixa den imorrn.Min kära kväll blev förstörd för det.

Kul oxå att när jag kommer till Hemköp så fanns inte mina vindruvor där som var så billiga så köpte en tidning, så funderar starkt på att lägga mig nu och kika i den. Kul kväll, promenaden blev inställd.

Allt jävlas just nu för mig, nej jag lägger ner det här nu för ikväll.

Ville klaga av mej lite hääääär.



Av Matilda - 29 september 2009 16:29

Tuseday all day loooong! Mindre bra av mej att fastna vid datorn igår kväll så jag somnade sent och skulle upp tidigt. Fattar inte varför jag är sämst på att gå och lägga mej i tid på kvällarna! Skäääärpning på mej själv.

Nu har jag precis kommit hemifrån jobbet och jag ska snart göra mej nån god middag. Får se vad frysen bjuppar på idag.

Det blir nog en promenad senare oxå och då ska jag fan kläää mej rätt med en massa varma kläder. Mössa på jaataack.! så jävla kallt ute, heeelt galet! Men det är ju Norrland och kalla Härnta vi snackar om. :/

Ska även plugge lite ikväll och sen efter det då jag ska jag kolla på idol och andra avenyn, favvo tisdag! :)) Funderar på om jag ska unna mej lite vindruvor idag, i love it! Ska nog springa ner på Hemköp senare. Här ska det mås ikväll, vindruvor, myskläder och en filt, min kväll är räddad!

Beslutsångest, ska jag köpa en ny vinterjacka nu eller ska jag vänta nån månad och se om det kommer fleeeer. Eller kanske kika på internet. Vi får se! Eller kanske försöka locka med mig nån med ner till Birsta ihelgen, litt bättre än Härnta som inte har nåra jackor typ att erbjuda, stiiiiiiilen.


Hej på er! (:

Av Matilda - 28 september 2009 21:58

Då var det en ny vecka och nya tag! Ja nu jävlar har jag inte mkt kvar av den där kursen asså. Det känns skönt nu och nu har jag börjat skriva om nåt som intresserar mig, det går bra nu! Om en vecka så är jag klar med den här kursen. Wihooo! (:

Idag har jag jobbat hela långa dagen. Trodde jag skulle fått nåt fint ifrån taxfree ( hon har ju vart utomlands) men inte då, litt besviken ville ju ha billig spriiiiit. (A)

Har även pluggat och nu känns det bra med det kan jag säga. :) Det går bra nu!

Har även fått världens bästa telefonsamtal ikväll av min kära vän Marie ifrån Åreee. Jäklar vi har snackat om Åre minnen o fan Åre är det man saknar mest. Peppade henne att hon skulle dra upp till Åre i vinter och gå lööös med mig på Dippan och bygget!! Peppapeppa!

Saknar man inte Åre ännu mera då alla som bor i Åre skriver på fb " Det snööar i Åre" Ameeen fuck jag vill oxå vara där här håller man på att blåsa o frysa ihjäl ute. :( Imorgon ska jag ha med mig mera kläder, kallt ute ju. Vill oxå se snööööö..

Nej nu måste jag varva ner lite känner jag är fortfarande alldeles för mycket uppe i varv. Varva ner litt och bara mååå!!!


Hej på er! (:

Av Matilda - 27 september 2009 22:17

Ja nu säger jag hey för idag för jag ska alldeles strax dra mej till John Blund. Sove nästa, jaataack.

Har pluggat idag och gjort ett prov i många jävla timmar, jag lyckades inte spyyy på boken idag heller. När jag är klar med den här kursen ska jag illa kvickt sälja min book och aldrig mer se den.

Min dag har mest bestått av plugg dårå och sen lite spel hemma hos Linnéa med yatzy. Det där spelet är beroendeframkallanade. Hur många matcher har inte jag spelat i sommar? Eller varför inte göra som min farmor o farfar, sätta sig och spela yatzy på mellanholmen en varm september dag. Kan man bli yatzy världsmästare!? Man måste fan vara snabbtänkt då o det är ju då inte jag.

Wellwell imorgon så väntas det jobb o jag borde egentligen sova nu men är inte så jävla trött än.

Har suttit och kollat på ensam mamma söker ikväll o den äldsta mamman som söker nån måste jag faktiskt säga har dem snyggaste killarna, höhö dom yngsta då.


Heej på er! (:

Av Matilda - 27 september 2009 11:09

Här ligger jag i sägen och har inte orkat tagit mej upp än, känner ingen press av det heller för jag har sovmorgon o helg. Vad lockar mig idag!? Tjaa frukosten möjligtvis.

Igår så lyckades jag göra en sjukt god tårta som vi åt till efterrätt igår och tacos till middagen, mums så gott det var.

Igår lyckades två roliga ord att kläckas oxå. Tortilla blev Tequila - bröd och säga Obama blev Boama.

Helgen har vart annat än stressig, har bara tagit det lugnt. Helt okej ändå faktiskt.

Idag så måste jag faktiskt plugga, jag spyyyyr! Ska även ta mej på en härlig promme och ringa en person som jag saknar SÅÅÅÅÅ mkt.


Hej på er! (:

Av Matilda - 26 september 2009 14:07

Då var det lördag hela dagen och det är sjukt härligt med helg. Sova länge på morgonen och bara ha det gött. Jag hade så sjukt tråkigt igår och jag var så trött så jag gick o la mej tidigt. Jäklar i mej vad det var skönt lägga sig tidigt!

Idag så har jag vart på stan o gått lös på lite shopping. Eller jag hittade ett par jeans, perfekt att jobba i vinter oxå köpte jag mej en ny kofta som är så skön att ha ( söp ju bort min förra i en bajamaja *opps*) och ett linne. Kollade på vinterjackor oxå men det får komma senare, kan ju dyka upp en massa nya så väntar tills jag vet vad jag verkligen vill ha för en. :)

Nu ska jag snart baka mej en god jävla tårta som vi ska äta idag o fira lillebror i efterskott. Tårtan ska bli sjukt god har jag bestämt mej förr. Jag kan jaaa! ;D

Ikväll så får vi se vad som händer o fötter.



Höhö ni får stå ut med en ego bild på mej idag i min nya snygg t-shirt. =)

Hej på er! (:  

Av Matilda - 25 september 2009 15:17

Nu har jag äntligen helg och det känns faktiskt sköööönt.Klev upp fem imorse och det var jäklar i mej rätt så trött och skönt att sluta tidigt en dag faktiskt. Hem och plugge o spy lite i boooken. Fifaan vad jag är less och hatahata. Snart över hoppas jag. bara gnäller på plugget jag vet, men så jävla tråkigt äre faktiskt.

Skönt med helg nu o vi får se vad jag ska göra ihelgen. Lillebror kommer hem ikväll så imorgon ska vi äta tårta och fira honom i efterskott. Annrs får vi se vad som händer. Det blir lugnt för mig! Lönen har kommit, greeeat!!

Tja vad mer ska jag säga, ett tråkigt inlägg, men vafaaan jag lever.!



Hej på er! (:




Presentation


Matilda Helena
MITT LIV - Min vardag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards