Matilda Helena

Alla inlägg under oktober 2010

Av Matilda - 31 oktober 2010 18:10

Söndagssliten det är vad jag är idag. Jag har gjort en bra grej idag o det är att ha vart o handlat lite på Willys, så jag har iaf rört mig utanför huset. :P

Kvällen igår hemma hos Malin var riktigt trevlig måste jag säga. Vi sjöng,drack och spelade popquiz, riktigt roligt måste jag säga. :) Trevlig fest o alla var riktigt taggade!!! :D

Vidare till krogen sedan o där träffar jag på C ifrån Åre som jag inte träffat på två år. Det hela slutar med att jag står kvar inne på cheers med honom o hans polare. Sedan slutar det hela med att nån jävla brud slår mig då jag ska säga att jag drar hem till C. Jävla kossa alltså. Jag blev inte lite lack o arg va. Jävla kossa o jävla idoit fattade inte riktigt vad som hände där.

Jag blir inte alls bitter.

Väl hemma har vi lite efterfest med lite fyllesnack o garv, haha herregud.

Vaknar upp som jag förtjänade det idag tror jag faktiskt.

Det är inte lätt, skönt med vardag igen så man slipper dricka. ;) Hehe o jag har inte pluggat idag, dåligt matilda men det tar vi igen imorgon istället o låser in oss i böckernas värld hela veckan. Det är inläsningsdag varje dag denna vecka så det ska pluggas en hel del vill jag lova.


Nu ska jag ringa lite samtal upp till Norrland. :)


Hejs!

Av Matilda - 30 oktober 2010 15:59

Nu håller jag på att försöka ladda om förfest. Är bakfull o ska snart dra iväg på en ny fest idag. Jag måste tagga om nu för det var ju faktiskt den här kvällen jag egentligen skulle ut. Men om man bor i Varberg o lockas av fest varje helg så är det inte så jävla lätt alltså.

Kvällen igår började med förferre uppe på Längan med lite tjejer, riktigt trevligt o jag blev ju fullarn må jag säga.

Vidare ner på Sociten där typ halva skolan var o jag var aspackad. Jag var inne i dimman verkligen o trodde att Robyn uppträdde där men det var ju fan långt ifrån det. :p Haha. Raggade på nån jävla grabb där inne oxå. Sedan möter jag den där grabbens polare inne på Campino, kanske han till och med. Minnet är kort.

Aja en trevligkväll ute igår var det allt!

Nu ligger jag här o är lite död men det är bara att ladda om för ikväll blir en bra kväll hos Malin, fest hos henne. :) Massa härligt folk. Så vi kör ikväll oxå! :D :D


Kul frukost imose. Mobbad för att jag var bakis o då skulle det jävlas. :P haha

Stan idag o jag kom hem med alkohol och en bläckpatron. Inga kläder som jag hade velat ha ju. :(


Aja nu ska jag fortsätta ladda om för fest ikväll!

Ha en trevlig kväll!

Peace and love

Av Matilda - 29 oktober 2010 11:15

Ska jag dränka mina sorger i alkohol ikväll ELLER ska jag fira för att jag har klarat min första tenta på högskolan!! Det återstår att se hur detta ska sluta! Jag är grymt nervös nu o jag ska alldeles strax kila ner o kirra mat så kistan blir full o helt laddad till tentan. :)

Beställde hem en as snygg tröja idag oxå o såklart så var den rosa. :)

Håll tummarna jag är faktiskt nervös!

Wish me good luck nu!

 

Av Matilda - 28 oktober 2010 20:34

Idag har min dag bara bestått av plugg. Dagen före dagen, det är imorgon som det gäller, jag har min livs första tenta. Jag är inte nervös än, men imorgon då kommer tildan att vara nevös, var så säker. Pluggat från 9-17 idag. Nej jag har inte alls ett stort kaos i min hjärna avalla jävla pedagoger o den där Roger. Men vi ska göra slut med honom på riktigt på lördagkväll har vi bestämt. ;)

Bara hålla tummarna för mig att det går bra imorgon! Jag kämpar verkligen! Det är inte så jävla tråkigt heller, det är rätt roligt för en gång skull att plugga. Men tentan imorrn, får se hur det går iaf.

Tackar mina päron idag att dom finns där alltid för mig. Ett samtal kan göra att jag känner mig mycket starkare.

Har vart ute på en promenad, skönt att rensa tankarna lite och snacka om annat än plugg. :)

Imorgon efter tentan blir det förfest på Längan och sedan Sociten! Då kör vi, jävlar i havet och på lördag då blir det fest hos Malin! :) Jag har en grym helg att se framemot o jag får hänga med så sköna människor! Älskade Varberg! :)


Håll tummarna för mig imorgon nurå! ;D

Nu ska jag sätta mig o hänga lite vid tv och bara må en stund och tagga för morgondagen.



Peace and Löööv

 

Av Matilda - 26 oktober 2010 21:10

Idag har det varit en riktig pluggdag för mig. Vaknade imorse med ett huvud som kändes lika tungt som bly. Drack en massa med vatten för att bli pigg, tog en powernap och sedan började det att pluggas. Jag har suttit konstant nästan hela dagen med vissa avbrott och loggat in några gånger på facebook för att få avbrott. Så idag har det pluggats och jag har börjat gjort mig redo för nästa kurs, eller iaf kollat schema och sedan ska den där tråk litteraturen köpas in så man blir en fattig tjej igen.


Men plugget är prio ett just nu för det är fasen tenta på fredag och om jag klarar den så ska det firas ihelgen om jag inte klarar den så dränker jag mina sorger i alkohol. ;) Så man har ju faktiskt lite att fira ihelgen. ;P Kul att jag ska festa hela helgen och sedan är det ännu en tenta nästa vecka så egentligen borde jag ju inte festa men hallå det är sociten på fredag och födelsedagsgalaj hos Malin på lördag så det får man ju inte missa. :D Tenta på fredag och sedan fest, det här blir bra.

Lirade volleyboll idag o det var fasen roligt måste jag säga. :D


Nu har jag inte så mkt mer att säga. :)


Hääjs!

Av Matilda - 25 oktober 2010 16:45

Så var det måndag och gårdagens inlägg vet jag inte vad som det hände med. Jag får skylla på mitt internet som fuckade sig typ halva resan av tåget hem igår. Inte okej! Men det betydde väl att jag kanske skulle plugga lite då. Så jag pluggade nästa hela resan ner igår. Sjukt länge o skrikade barn på tåget då jag ska plugga, men det gick. Resultatet blev inte så jävla dåligt som jag trodde att det skulle vara.

Helgen i Norrland har varit underbar. Ätit god mat o bara mått. Shoppat lite och träffat en massa härliga folk. :)) Kammade hem mig två koftor ifrån stan som jag bara älskar och lite smink. För en gång skulle var det kul att gå på stan i Härnta då man inte vart där på länge. Träffade mkt roligt folk som jag inte träffat på år verkligen! Hur kul som helst. :)

Älskade Norrland med frost och minusgrader, skönt att komma ner till Varberg igen igårkväll efter en drygresa ner. Jobbigt att åka tåg. 20 h på typ 3 dygn eller nåt.


Pluggat en massa på skolan idag o vi fikade i studiegruppen. :) Hem och plugga ihjäl sig till tentan på fredag! Ska jag vara nervös eller ska jag vara PISS nervös. Fyfan det känns som jag bara läser och läser och inget fastnar. Men jag tror lite har gjort det iaf. Inget mer plugg idag för min hjärna är överfull just nu.

Var och handlade för studiebidraget kom ju idag o nu är man väl fattig igen då alla räkningar är betalda. :(


Lägger upp ett pics på en av mina nya snygga koftor, ENJOY!!!

Kirra middag nästa!


Blekfis vad sägs som ett solarium snart kanske.!?
Peaaace and love  

Av Matilda - 21 oktober 2010 16:39

Tja om sisådär tjugo minuter så tar jag min feta väska, datorväskan och bagen o drar mig ner till tågstation för att åka tåg hela jävla natten. Visst låter det underbart!? Jag ska dra mig upp mot mitt kära Norrland och Härnta. Håller tummarna för att jag har världens bästa pappa inatt. :) Inatt kanske jag får träffa min älskade pappa, det är fasen snart!!! :)

Väskan är packad och jag har med mej grejer så att jag skulle kunna vara borta i en vecka, men jag ska ju hem till verkligheten o plugget på söndag. Ja jag sa hem, Varberg är mitt hem just nu. :) Härnta är bara en liten håla jag ska åka o må i några dagar o bara glida runt. ;) Inte alls bekymmra mig att jag faktiskt har tenta nästa fredag!! Heja jag kommer att döööö.

Igår kom vi faktiskt 2:a på quizet på cheers, vi är så jävla bra vi som är lärda o grejer! ;D Sjukt kul igår där måste jag säga och idag har det vart en föreläsning i tre timmar och då fick jag glädjas för studen för den första snön kom hit idag. :))) Lycka för mig som är norrlänning och allt!


Nu ska jag chilla lite in i det sista och sedan dra mig neråt till stationen. :)

Vi ses i Härnta gott folk! :)

Kommer sakna alla fina här nere i Varberg och jag vet folk som inte är så jävla avundsjuk på mig som ska åka tåg i 10 h i natt! ;D


SEEEEEES i Norrland och älskade Härnta!! :)

Peace and out!  

Av Matilda - 19 oktober 2010 22:45

Men livet är väl bara för hääääärligt just nu. Jag kommer väl att känna det tills typ nästa fredag då jag ska skriva tenta o det kommer att gå åt h-veeeeete.

Men nu är jag fasiken sjukt nöjd med livet. Arbetet tills imorgon är redan färdigt så det skickar jag in imorgon. Jag bidrar verkligen till nåt i min grupp måste jag säga, mer än vad jag trodde. Mitt självförtroende stärks mer o mer för varje dag! Jag får många att skratta. Jag har alltid en leende på läpparna o försöker tänka positivt.

Snön är på väg in i Sverige åh jag gillar det! Myyyyys!

Plugget idag var ju helt okej, men jag spårade ut helt i slutet på dagen, tjejen som kan garva o snacka.

Innebandy med WEST, sjukt roligt måste jag faktiskt säga. :) Dock gjorde jag inga mål denna dag, men en annan dag. ;P

Imorgon har jag en föreläsning o sen plugg med världens bästa studiegrupp o fika. ;D Sedan ska jag på hemligt möte med mr C. :) Efter det ska vi lösa lite kryss på cheers ett gäng, ni är grymma!!!

Varberg, åh jag älskar detta liv!!

Härnta om två dagar. Snart ses vi!

Kommer sakna min nya htown lite faktiskt.


Godnatt! (:

Presentation


Matilda Helena
MITT LIV - Min vardag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards