Matilda Helena

Alla inlägg under september 2010

Av Matilda - 29 september 2010 23:18

Så var det onsdag o idag har jag haft inläsningsdag. Jag har varit hemma o pluggat, riktigt skönt. Fick rätt mkt gjort med vilket var extra bra. Bara o läsa o läsa. Från att vara den som aldrig läser till att vara den som läser jämt nu, ja jag är en liten pluggis. ;P Lunchade idag med Emma oxå. :) Min sambo ifrån Åre som jag har bott med i två år, stört skön brud. Dock en snabblunch men vi han snacka lite grann iaf mkt trevligt. :)

Min söta farmor ringde mig idag oxå, var så glad när jag fick höra hennes röst. :) Allt har gått bra o fasen vad jag bara vill krama om henne nu!! Den bästa!! <3

Jag o Erika fick tråkigt här hemma ikväll för killarna är borta o hänger i studion smo vanligt o dricker öl så vi tänkte vad fasen ska vi göra. Så det hela slutade med en färd till Willys för att handla lite o sedan kirrade vi ihop brownies som vi satt o svullade till framför idol med glass o nyponsoppa. :) Som vi mådde, det var fasen riktigt gött alltså, ibland ska man må. :) Suttit framför tvn hela kvällen.

Nu ska jag snart sova, väntar bara tills jag blir väckt i natt, om jag blir väckt inatt då vet jag ska hämnas på imorgonbitti.


Nu ska jag fasen sova o imorgon får jag träffa alla sköna människor. :)

Lägger upp ett pics ifrån den bästa säsongen i Åre som jag o Emma kom fram till, helt klart den första!! Fasen vad man kan sakna Åre ibland alltså!

Godnatt!!


Grymma brudar, ni är saknade! <3

 

Av Matilda - 28 september 2010 21:39

Så var det tisdag o här sitter jag i min snygg jävla tröja som jag bara älskar, sweet tröjan!! Tack som fan lillebror att du växer o jag krymper. ;)

Idag har det hängt på skolan hela långa dagen. Föreläsningar har det varit o en väldigt intressant föreläsning idag måste jag säga. :)

När jag kom hem så fick jag världens välkomstpaket ifrån Varbergs kommun med en massa erbjudanden o vissa gratis grejer. Bland annat så fick jag en gratis kanelkrans ifrån Ica som jag har varit o hämtat. Så jag o Erika har haft Bullfest här hemma, jävlar vad vi har unnat oss då. ;D Tack Varberg för den va! :)

Sedan har vi haft tvkväll o kollat på en film, trött tjej somnade i soffan o sen idol. Tvättmaskinjävleln krånglade oxå när jag skulle tvätta, men tur att vi har två i huset.

Imorgon har jag inläsningsdagsdag så jag ska plugga en massa här hade jag tänkte och ta en halvtimmes sovmorgon. ;P

Fick en sjukt god smootie av Linda idag oxå, hon är bara för söt. :) Jag diggar fan folket här nere i max, alla är så härliga! Folk med humor det gillas. ;P


Hej på er! (:

Av Matilda - 26 september 2010 22:25

Så var det söndag o jag ska alldeles släcka ner för jag är faktiskt trött.

Helgen har varit riktigt bra måste jag säga efter allt som har rört sig i min hjärna.

Jonas kom på besök igår o det måste jag säga förgyllde min helg. :) Han fick köra två bakisbrudar till Varbergs nästan alla affärer för vi skulle handla billig mat. ;P Hamnade även på fel affär när vi skulle hämta ut våran gratis kyckling, lite pinsamt va. ;p konsum eller forum, vafaaan spelar roll.

Jonas drog vidare norrut så han kunde inte stanna vilket var lite synd, men kul att träffa lillebror.

På kvällen så drog vi oss upp till Längan för att hänga på nån killfest. Men det blev riktigt lungt, vi spelade kort o jag började känna av att jag fan var lite bakis. Sedan drog vi ner på stan o där var det väldigt lungt. Vi dansade mest tills det slutade med att vi fick gratissprit. Två drinkar på en kvart så tja det gick fort.

På cheers som vi var så stötte jag ju ihop med Mr Varberg. ;) Höhö. " Hej Matilda,hur mår du?" lyckan var nådd, men efter några mess kan man undra.

Aja efter cheers så drog vi oss hemåt för att efterfesta med grabbarna däckade o vi satt o spelade nåt spel. :P haha


Idag har jag fasen inte gjort allt för mycket. Fixat med lite matlådor, hängt i soffan, pantat o bara haft det gött här hemma.

Skolan är heller inte någon miljövän, skrivit ut ett x antal papper idag till praktikem nästa vecka.


Nu ska jag sova.

Godnatt! (:  

Av Matilda - 25 september 2010 10:00

Så var det lördag igen o jag ligger här i sängen o är lite bakis o sliten. Vi va la karatefylla igår med. Inte okej, men det blir som det blir. Grymt på Oscars var det! Baklängesfest på skolan då vi började med fyllekäk, efterfest och sedan OSCARS!! Jag gick in all in även fast jag igår kände att jag hellre ville vara hemma, men alla peppade mig så jävla mycket. Alla var verkligen helt underbara! Utan er igår skulle jag inte klara av detta. Nog jobbigt när jag gick hem o fick ett återfall när jag såg en ambulans. Då brast det igen.

Tack alla för att ni är så sjukt underbara, jag gillar er! :)

Som sagt så hände det en liten grej igår som gjorde att jag inte mår som jag ska göra, helst skulle jag vilja sitta på ett tåg till Uppsala nu. Men jag tror det går bra. Håller tummarna för den jag älskar mest!!! <3 Den starkaste, finaste och bästa <3 Nu måste jag få kontakt med dom o veta vad det är som händer.


Idag ska jag handla och städa. Sen får vi se vad som händer. Tydligen ska folk ut här ikväll, men jag ska fan ta det lungt. Jag behöver all närhet jag kan just nu. Just be strong <3



Av Matilda - 23 september 2010 19:25

Fotbollen igår var riktigt kul. Dock så visade det sig vilken sjukt dåligt kondition man hade. Vi lirade tre matcher o jag var halvt död efter första. Vatten o alkohol emellan matcherna så gick det la bra. ;) Jag gjorde fan ett mål oxå, hör o häpna vad fasen hände där. :D Grymt kul!

Efter fotbollen drog vi vidare till cheers för lite efterfest ifrån fotbollen, men dock lungt såklart.

Skola idag o 4 jävla föreläsningar, ville nästan dö lite där på slutet,så trött.

Kul att det är fest här på nätterna när jag ska sova. :( Men dagen gick bra o jag hade världens träningsvärk o stel är jag. Hissen skulle vara min bästa vän idag hade jag tänkt.

Idol snart o baka lite scones o sedan ska jag slappa o sova. Tidigt morgon imorgon o en lång dag med en massa föreläsningar.

Sedan är det helg och det firas med baklängesfest på skolan, riktikgt skoj ska det bli. Så vi börjar med nattamaten o sedan efterfest o förfest i slutet på kvällen. ;) Kvällen blir grym o vi ska ha det så jävla kul imorgon! :)

Sköna brudar jag har lärt känna här i Varberg då. :) Inte som i Härnta då man har dom där gängen sen högstadiet typ. Här är det en helt annan stil o det gillar jag. Dock inget emot Härnta,men som sagt det är en liten stad.

Studentlivet o säsongslivet är nästan lika hårt har jag kommit fram till..


Nu ska jag o min sambo baka lite scones o kanske bjuppa grabbarna på sedan. :)


Hej på er! (:

Av Matilda - 22 september 2010 14:44

Nu är jag taggad för fotbollsmatch med skolan. Det är Campus Leuage som gäller o jag är så jävla taggad! :D Vi ska vinna skiten o det ska bli så sjukt skoj!

Har cyklat iväg o pumpat cyklen idag, pluggat en massa och fått världens finaste brev av världens bästa farmor idag. Så det är en bra dag idag.

Belönar mig själv nu med att att dra mig till bolaget för att möta upp mina lagkamrater o införskaffa oss lite sprit till matchen. ;)


Vårat tema skulle vara rött och randigt så jag tror det här blir en bra outfit. ;D

Må bästa lag vinna nu är det match!

Hej på er!


 

Av Matilda - 21 september 2010 22:56

Nu ska jag alldeles strax släcka lyset här och sove. Tjejen som behöver en massa sömn det är faktiskt jag det.'

Gått i skolan idag som vanligt. En helt okej dag, slutade rätt så tidigt så drog mig en repa på stan för att hitta mig ett par skor o jag hittade mig ett par. Sjukt snygga ox, jag vill ha torsdag o skola så jag kan gå i dom. ;D

Imorgon har jag inläsningsdag så det blir plugg här hemme. Tänkte kliva upp tidigt o dra mig till macken för att pumpa cyklen. Försökte ge det ett försök idag men jag lyckades inte. Testar imorgon istället, så tar mig en tur på cykeln på morgonkvisten.

Blev övertalade av två härliga classmates idag om fotbollsturnering imorgon, så nu är man anmäld. GOOO LUF10 nu kör vi brudar! :D :D Det kommer bli grymt roligt tror jag faktiskt. :)

Ser framemot festen på fredag oxå det kommer att bli riktigt jävla grymt va! :D

Kul att man är ute o festar varje helg, inte så jävla bra men vafan man är student och jag kan snåla så det går bra!!!! :)

Erica kommer nog nästa helg och hälsar på mig, förjävla trevligt. :)



En trött tjej ska sova nu, godnatt!

 

Av Matilda - 20 september 2010 22:14

Så var det måndag och jag har en sådan sjuk lång dag i skolan idag va. Jag tror nästan jag ville dö lite grann. Inte nog med det så öser regnet ner o vinden är hårt, livet är gött en måndag i Varberg.

Efter skolan så drog jag mig hemåt o det var skönt att komma hem o sedan när man varit hemma i nån timme så blev det strömavbrott i nästan hela huset. Så vi tände ljus på övervåningen o fram med gitarren o sången o spelade o sjöng lite, riktigt nice må jag säga! Dock vill jag hellre ha ström, hoppas den kommer tillbaka snart.

Nu ska jag tydligen vara med o spela fotboll på onsdag med klassen. Ska anmäla mig för laget imorgon o vi ska spöa hela skolan. ;) Det blir riktigt nice!!

På fredag blir det tydligen fest igen, fest på Campus det blir riktigt nice måste jag säga!! Baklängesfest så det blir la bra det. :) Bra att jag har varit ute nu varje helg sedan jag kom ner hit. ;P


Nu ska jag fan spara lite ström så jag har lite tills jag går och lägger mig.

På återseende!

Hej på er! :)

Presentation


Matilda Helena
MITT LIV - Min vardag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26
27
28 29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards