Matilda Helena

Alla inlägg under januari 2009

Av Matilda - 21 januari 2009 16:44

Så var det onsdag igen o jag har inte skrivit här på två veckor det är inte bra asåå. Jag ska ta tag i denna blogg igen eller iaf försöka.

Igår så var det ju tisdag o det innebar ju att vi skulle på bygget för det var tisdag.

Så först afterski på jobbet o sen hem o ta en powernap o fortsätta ösa på så man pallade med halva dagen o hela kvällen o halva natten, jag lyckades tack vare min kära powernap!

Först så blev det förfest hos nåra randoms o sen så var det ju bygget då, men där var det fullt. Hela byn är just nu full av studenter o ännu mera kommer det att bli nästa vecka. Det är studentveckorna. :P

Så vi drog först på dippan o sen vidare till country o tjaaa jaa vad fan hände där. Det finns visst bevis vad som hände där. :P haha.

Sen så drog vi oss på grillen o köpte strips som är ett måste för nattmaten. Big love till nattmat asså!

Jag var rätt så bitter igår oxå faktiskt, jag tappade bort mitt bygget-kort!!!

Det är ju mitt liv här i Åre, haha! Så nu har jag förhoppningsvis beställt ett nytt så hoppas människan svarar nu så jag kan hämta ut ett nytt.


Idag har jag jobbat o imorrn o på fredag är jag ledig, men jag tog faktiskt på mej att få jobba lite imorrn under afterskin så ska jobba lit imorrn, rätt skönt ändå med lite timmar.

Efter afterski passet imorrn ska jag cry me a river nästan för att hanna ska flytta hem på lördag. :( Så vi ska basta på jobbet o sen vet jag inte om jág kommer att se henne nåt mer just nu. :/

Men imorrn ska jag ut i backen tidigt så jag hinner göra en massa åk! Det är bara att åk! Nåra åk i rödkullen imorrn skulle sitta fint o kanske nåra upp på skutan oxå.

Annars då vad händer i mitt Åre liv, tja det är som vanligt. Vi lever i den dära bubblan med jobb-fest o backen typ.

Snart så ska jag kolla på andra avenyn för jag missade det igår.


Men nu ska jag kirra ihop lite käk o se om jag hittar nåt gott att äta.

Ha det bäst hörrni!


Hej på er! (:

Av Matilda - 7 januari 2009 22:37

Idag så har den dära Matilda jobbat en massa o vart seg som ett as efter gårdagens bravader o efter jobbet idag så bastade vi uppe på jobbet o det var nice. När jag kom hem ehhhh så somnade jag nästan i soffan, jag är en sliten krigare va?

Det var ju bygget igår o det spårade väl som vanligt, eller tja jag blev väl full som vanligt, herregud.

Jag var ju ledig igår så vi var först ute o åkte i backen o sen blev det lite afterski som sööööög så vi drog hem o taggade för kvällen. Förfest med jobbet på torpet o det var jäklar i mej mkt trevligt. Jag gjorde mina partytrick fontänen, kalle anka, tåget o armarna, haha. Efter förferren på torpet så drog vo oss till bygget där det var där vi skulle tillbringa våran kväll, så in gratis tack vare att vi stod på listan o sen köra gärnet.z Ehh vad som hände på bygget det stannar väl mellan oss där, eller?! Tjaa just det fjällgården kanske, haha shiiit siiiikken kväll!!

På jobbet idag har det hänt en massa grejer o visa är mer nyfiknare än andra vad fan det var som hände igår lixom! ;D


Imorrn ska jag iaf ut i backen, ska ta mej en sovmorgon o inte ställa min kära väckarklocka som jag har ställt i en hel jäkla månad så´imorrn ska matilda sova ut o kanske landa på jorden igen, just nu vet jag inte vilken planet jag är på, kanske mars? :O


Neej nu ska jag spana vidare lit här hade jag tänkt o sen stänga ner datorn o soveeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee, i neeeeeeeeeed iiiiiiiit! :D


Hej på er!

Av Matilda - 5 januari 2009 23:37

Nu var det några dagar sen jag skrev här men som vanligt så har jag ingen tid att sitta vid datorn nästan. Jag har jobbat i en vecka i sträck nu så vad sägs om  lite ledigt imorrn, jajamen ut i backen skulle jag allt tro o sen vill jag ¨på after ski o sen tagga för utgång för imorrn är det premiär på tisdagsklubben på bygget så sjukt skoj det kommer bli dårå! Gå lööös på bygget bland en massa säsongare det är grymt!

Igår var det oxå utgång o jag blev full som en kastrull som vanligt. Hallå vad består mitt liv av just nu!? En massa jobb, fest o sova då man har tid. När ska levern må bra om man är säsongare. :S haha..

Jag har provat på att jobba lite i backresturangen ihelgen som var så där ska jag försöka extra knäcka lite nu i vinter har jag tänkt, så jag är inte bara städare. ;p

Jag har träffat min kära papi, Anita o lillebrorsan lite ihelgen med, vi tog en tripp till det nya hotellet här i Åre cooperhill o spanade in det, jag o brooorsan! :D

Nu är vi fullt hus här oxå, 11 tjejer så nu är det livat här. det är allt kul att leva livet i ett kollektiv.

 Min kära sambo är hemma i Härnta just nu för tillfället så jag får sova nere i stora sängen o hon lämnade kvar datorn åt mej. =)



backen imorrrn för hela slanten, jag läääääääängtar o på fredag rullar pengarna in det går bra nu! =) btw jag är ledig 3 dagar denna vecka är det itne grymt jo att det är så sköööööönt.


Aja nu ska jag släcka ner här på rummet o sova. =)

Sovgott o ha det bäst!

Hej på er! :)



Av Matilda - 1 januari 2009 18:31

Ja då var det ett nytt år o ja vad har man för nyårslöfte, faktiskt ínget eller jooo jag ska bli mkt bättre på att träna.

Tänkte berätta lite om gårdagen.

Vi åt här hemma lite först o käkade ost o kex o drack en massa vin o grejer o sen så drog vi oss upp till jobbet med taxi. Tolvslaget firades uppe på jobbet där jag hade champangen i ena handen o den andra en cider. Vi kör höger vänster.... Haha så jävla kul det var där uppe. Jag blev full like a kastrull o stod där på golvet på vårat jobb o gick lös ordentligt. Herregud så kul det var! Baren nästa var det oxå o köpa lite alkohol. ;P ehh mindre kul att kolla på kontot idag. :S Den där jävla tequilan asså, om jag inte tog fler, jag vet inte. :S Haha var på jobbet iaf till 4 o hade det grymt kul o sen kom man hem o då möts man av världens efterfest men det pallade inte jag o drog mej för att sove on, jajamen!

Vaknade imorse o skulle upp o jobba o sliten som ett svin o full fortfarande, bra där tilda! Full på jobbet där går väl möjligen gränsen. ;P


Sen så har jag träffat min kära papi idag o Anita åt lite med dom på holiday nyss. :)

Fick även reda på av papi då jag snackade med honom att då dom vart uppe hos kusinerna över julen så var Viggo lite sur att inte jag kom med, lilla sunshine asså! Han hade saknat sin ända tjej-kusin o pratat om mej en massa. Så det kom nästan en tår då papi sa det, min lille sunshine! <3


Nej nu har jag inte så mkt mer att skriva här faktiskt. Kanske en sväng på dahlboms ikväll o bara softa o kolla på fooooooolk.


Ha det bäst o en god fortsättning på det nya året! (:


Hej på er !

Presentation


Matilda Helena
MITT LIV - Min vardag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards