Matilda Helena

Alla inlägg under juli 2008

Av Matilda - 29 juli 2008 14:37

Yepp dom senaste dagarna har då inte jag gjort av med så mkt energi. Mest slappat på här i stugan där jag befinner mej just nu o har inte vart så mkt inne i stan. Livet är chill här oxå såklart. Slippa storstadslivet inne i storstan, nej just det Härnta är ju inte så stort så det är inte så mkt man missar där. :p Åker ju in iaf varje dag och lite sånt så det är great!

Idag har jag o Linnéa legat nere på bryggan och stekt o försökt bättra på brännan. Sedan får man kommentaren av Jonas " Nu är det bara en halvtimme kvar som solen steker som mest " bara för att jag vill bli brun! :p Igår då jag la mej på verandan på eftermiddagen så klagade han på att det inte hjälpte, tack för stödet brorsaaaaaaan.

Idag så skulle vi egentligen ha tagit en repa ner till Birsta för att köpa lite grejer och sen åka och hämta kusinen på Midlanda, men såklart så blev det ändrade planer och han kommer inte förens imorgon då resten av Norge kommer oxå. Då blir det fullt hus o hämta honom på Birsta. :) Det ser jag framemot!

Ikväll är det dessutom favvo tisdagskväll då det är allsång på skansen o morden i midsommar på tv, det är sommartv det! Så tummen upp för tisdagar!

Nu så vet jag inte vad jag ska säga mera här dårå eller jo tummen upp för värme!

Nu ska jag ta på mej mina springskor och följa med ut på en promme här ute i buschen o neej jag saknar inte den varma lägenheten mitt i stan! :p Ibland är det faktiskt rätt så skönt på landet med. :D

Facebook funkar inte så bra just nu heller så det lipar vi nästan för! Eller jag tror jag klarar mej iaf.


Btw jag kan berätta att jag börjar längta tillbaka till Åre för mkt så nu har jag kirrat iväg en ansökan dit som kan se lovande ut hoppas jag. För vilda tilda vill åka tillbaka och leva loppan. 


Så nu blir det springskorna på nästa och leta lite smultron på prommen, jajamen!


Glöm inte solkrämen hörrni! ( jag är expert på att göra det! :o )

Hej på er! :) 

Av Matilda - 27 juli 2008 14:30

Haha här sitter en datanördo vid namn Matilda klockan halv 3 en söndag och det är sool och massa värme. Nu tror ni väl att jag sitter inomhus och plågas va? Mehehe nej för där har ni fel jag sitter nämligen på altanen i stugan o har vattnet i bakgrunden där man ser några båtar. Livet är great idag verkligen och alla andra dagar då det har varit sooooooool. :D Sååå hey värme vi tycker om det, nackdel bara att jag tog en lur häromdagen på luftmadrassen i vattnet och brände mej som jag sa igår. Åh jag är avis på folk som åker vattenskoter!! Jag vill oxå prova, man ser några som åker här förbi ibland o då blir man avis! Ser skit skoj ut ju. Får försöka ragga upp nån som har en vattenskoter, haha. ;p Jag kunde ju ha haft chansen då jag var hos Erica. ;p

Nog tjatat om vattenskotrar nu ska jag lägga mej och steka här på verandan och spana in sjön o se om man ser nåt skoj på den. ;p


Såååå hey påre ! 

Av Matilda - 26 juli 2008 23:27

Nu så sitter jag i stugan där jag har bott sedan i torsdags. Eller det är ju jag som är pendlarn som ibland bor i stan o ibland här ute i skogen, men va fan ska man göra i stan då det är så fint väder? Sitta vid en dator och dö av värmeslag? Nej tack då tackar jag att jag har en stuga på världens mysigaste ställe. :) Igår så stekte jag hela dagen i solen och jag råkade visst halvt slumra till på luftmadrassen på sjön så jag brände min stackars rygg. :( Fuck vad jag hade ont i natt och idag! Bläee jag hatar att bränna mej! Men efter man ser ut som en kräfa så brukar man ju oftast bli brun så får se det positivt. ;p

Just det gott folk idag så har den där Matilda jobbat, ja ni hörde rätt jag har jobbat! Jag har städat hotellrum i fem timmar idag. Och nej jag höll inte alls på att dö av värmeslag inomhus, bara sådär tusen grader kändes det som och svettades like crazy, men tur att vi blev klara snabbt så man fick åka ut till stugan och doppa sig. :) Annars så kan jag säga att jobbet gick bra, det var som Åre typ så jag är van.:p Hoppas det blir mer jobb snart för Tilda vill ha massa stålar nu. :D 

Har planer att dra till Oslo snart och söka jobb. Så jag behöver alla pengar jag kan få för att överleva Norge i höst, som jag hoppas på. :D


Nästa vecka händer det mkt här i stugan, det blir fest här på lördag nämligen StORT kalas för 50 åringarna. Det ska bli grymt trevligt! :) Massa folk o som jag berättat förr är det jag som är chaffis. ;p

Kusinerna kommer ju oxå till veckan så det hurrar man förr o massa annat folk. :D


Heja mej oxå för att jag har lyckats pajat internet här i stugan, men brorsan fick kirra det idag då han kom hem därför jag varit lite död. Men hallå dator och sommar nejtack det går inte ihop på sommaren ska man ju vara ute och leka i sommartider och glida fram.


Nog snacket här för min del nu.

Nu ska jag dra mej till sängs snart,för här är man uppe med tuppen ibland dvs vid 9 fast jag ska sova länge imorrn iaf försöka!
Godnajt o sup lungt i sommarvärmen! 


hej påre! (: 

Av Matilda - 23 juli 2008 12:46

Tummen upp idag för bra väder ( nackdel bara att det ska blåsa så mkt, men jag är van, jag cyklar in till stan ifrån stugan ( frågar inte ens papi om bilen, jag är duktig! :D), jag har fått jobb och att idag ska jag träffa Emma. :D Jag säger bara det att nu går det bra igen! Har ju inte mått så bra dom senaste veckorna vilket folk i min omgivning har märkt eftersom jag nästan klättrat på väggarna hemma för jag vill ha ett JOOOOOOBBB. Men nu jäklar har jag fått mej ett städjobb igen, haha som jag ska jag kanske ska satsa på att bli städkärring blir aldrig av med. :p På lördag blir det nog första dagen då jag ska städa på first. Som sagt bättre än ingenting och i need money!

Vad mer jag kan göra tummen upp ( Y)  för just nu är att snart så kommer mina pärlor ifrån Norge, jag fyller år o blir systemsmyndig, sommaren är på ingång eller jag menar VÄRMEN o jaa sommaren är great nu sa ja ju! :D  


Cyklen har oxå blivit en bra kompis nu jag cyklar varje dag nu på den till och från stugan eller tvärtom. Bra med lite motion där dårå! ;D Jag bor både i stan och i stugan. Mina grejor är överallt, haha ni ska bara veta. Halva min garderob är här i stan och resten i stugan. xD Flyttilda!


Jag avslutar detta inlägg med att tadaaa säga highfive till Åre folket och då menar jag allihopa som jag mött där! :D Jag saknare! 


Hej på er! (: 

Av Matilda - 21 juli 2008 22:07

Den här dagen har inte jag gjort mkt vettigt eller jo jag har motionerat. ;D Jag cyklade ut till stugan o sen in till stan igen. ;p 8 km ut och 8 km in till city. =D Satsar på lite benmuskler där. ;) Annars har jag mest gått och väntat och väntat på att jag ska få besked på ett jobb, men ikke då han har inte ringt idag som han sa så jag får väl lov att ringa imorgon och höra om jag får det eller ikke. Det är prefekta arbetstider med 8-15 helt toppen ju. Då har man hela eftermiddagen att bara ta det lungt och det är great. :D Lite sovmorgon med och det är ju inte fel. ;p Hoppas på goda nyheter imorgon iaf så jag får nåt att göra på dagarna igen.  Som i Åre där hade man inte alls mkt dö-tid oftast så var man så trött efter jobbet så man tog en powernapp nån timme eller slappade/ sov i soffan och sen var man på benen igen och redo för fest eller nåt annat vad man nu gjorde på kvällarna. =D Ibland kunde det sluta med att vi inte hade någon idé vad vi skulle göra så då drog man ner på byn en sväng och satte sig på Dahlboms ( en pub) och tog sig en drink och en till och en till och en till sen var det ses i dimman! Haha härliga tider det dårå! =D


Just nu ikväll så sitter jag hemma här själv mitt i stan och har inte alls gjort mkt vettigt. Det ända jag har gjort är typ att handla och duschat och suttit här och rutnar snart bort trorja.


Imorgon då får vi se vad som händer. På torsdag lovas det iaf sol och resten av veckan så man får ligga på bryggan och förbättra på brännan.

 Nästan hela min familj är oxå ute o far nu så bara jag och papi hemma i stan. Jonas är på oringen och yrar bort sig i skogen, Olle är på skate-nördar läger i Linköping och mami är ute o leker bergsklättrare i Norge eller just det var en  lugn vandring den här gången i fjällen, papi han är byggare bob i stugan och bara snickrar och snickrar och lilla jag då vad gör jag ingenting denna vecka typ mer än att jag hoppas på att jag får börja jobba!


Just det en sak till har jag att berätta och det är att natten som var så blev jag biten av en gädda ( i mina drömmar) och när jag vaknade var jag liv-rädd och wops så vaknade jag till liv.


Hej på er dårå! (: 

Av Matilda - 21 juli 2008 14:16

Ehh ibland så blir det bara inte som man har tänkt sig. Idag så känner jag mej enormt besviken! Vafan jag trodde att en sak var löst men IKKE då. Som vanligt är det jag som får lov att höra av mej.

Usch slutasluta! Och snälla svara då jag ringer dej! Men just det du behöver inte svara för jag tänker inte höra av mej på nåra dagar. FYFAAAAAN! 


Fast jag ska försöka le ändå idag även att jag är besviken. :( Hallå sommaren 08 kan den bli bättre!?

Sådana här dagar så drömmer jag mej bara mer och mer tillbaka till Åre ofc! Jag saknar folket därifrån så otroligt mkt!

Jag hoppas på Norge snart för jag villl diiiiiiiiit ju! 

Dagens ord är BITTER!

 


Vaaaaaas äruuuuu vaaaa?

Hejdå, kommer jag att se dig igen?
Nejdå, det vi hade var bara en kväll





Av Matilda - 20 juli 2008 12:46

Yepp nu är årets stadsfest over o jag börjar nästan att lipa lite grann, eller nej så farligt är det inte. Ny nästa år blir det väl hoppas man! :D

Denna har iaf varit hur great som helst! Det ända vi glömmer är en grej men det är gone. Bådas fel, men det är goooone saja ju så nu ska jag inte prata om det.

Jag och Jossan har taggat hemma hos henne fredag och lördag  och sen åkt in till stan och gått lööööööös till grym musik! 

I fredags så var det Brolle och E.M.D som var great och jag måste nästan erkänna att jag var kär för en timme och det skulle inte vart fel att följa med E.M.D med Daaaaaaanny på efterfest lixom, snyggo! Eller röva bort honom nånstans, haha. ;D Grymt var det och jag skrek o jag hade knappt någon hals kvar.  :/ Men ska man gåå löööös så ska man jajamen!

Igår så var jag och Jossan och kikade på min farfar på dagen som spelade på mellanholmen med Härnösands dragspelsklubb och han spelade el-bas för han är för tuff för att spela dragspel och vara över 80 strecket, jaadå! 

Sedan så åkte vi ut till Jossan och taggade för en toppen kväll. Mindre kul bara att hälla i sig sprit då vet man hur det slutar. :/ Men efter att få *piiiiiip* lite granna så gick det bra och då mådde man great igen. Sedan in till stan igen och gå lööööös till NORDMAN och Caracola. Dock så missade vi Lasse Lindh men vi fick allt en autograf av han så det gick bra ändå. :) Han är ju Härntas stolthet ändå. ;p

Nordman var iaf grym måste jag bara säga, längst fram och höra "vandraren" som extra nummer detni lixom! :D Ballt!


Så tack muppen för en kanon helg! <3 


Nu funderar jag på att gå upp till mami med min hesa röst och tigga lite käk eller nåt för jag är hungrig!

Sedan blir det stugan!


Ha en great söndag folket hörrni!  (:

- Hej på er! (: 

Av Matilda - 18 juli 2008 12:03

Yepp idag är fredag vilket innebär att det är stadsfest idag och imorgon. :D Wohoo jag är galet taggad för att den här kommer att bli grym. :) Idag så ska jag mest slappa hät ute i stugan, så det är nice. :) Sedan så ska jag få i mej nåt att äta och sen så åker jag med papi o Anita till stan o sen så kommer Angelica och hämtar mej och kör mej till Jossan. :) Så hon o jag ska sitta ute lite hos henne och ha en förfest för oss själva där. :) Kanske någon i hennes familj joinar oss med, hehe.:P Sedan så får vi skjuss in till stan där det blir fullt ös hela kvällen,jajamen! :D Wohoo det kommer att bli grymt! :D Hoppas bra på väder ikväll med.Ska snart kika vad man ska ha på sig oxå o ingen väska blir det idag heller för jag tänker då inte bli av med mina personliga saker dårå som gf förra året. Jag har lärt mej en läxa ni vet.


Men nu ska jag inte slöa för mkt vid den där dumburken nåt mer för nu ska jag ut i värmen. =)


Ni får la ha det bäst hörrni! (:

Ses nere på stadsfesten! (:

Hej på er! :) 

Presentation


Matilda Helena
MITT LIV - Min vardag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards