Matilda Helena

Alla inlägg under juni 2009

Av Matilda - 30 juni 2009 12:55

Jaa nu är jag här och skriver bättre sent än aldrig, men vem fan har tid att sitta vid datan på sommaren då man kan vara ute i solen. ;P

Har ju dessutom hängt i stugan sen jag kom hem i söndags, skönt att bara må lite där och inte göra många vettiga knop! 

Nu tänkte jag iaf berätta lite snabbt om helgen i Borlänge på peace and loove!

Den var verkligen grym o man fattar nu hur sjukt jävla stor den där festivalen är och hur sjukt jävla bra den är! :) Artister som jag har sett är the sounds, thåström,lars winnerbäck, mandio diao och HÅÅÅÅÅKAN Hellströööm! Jag tror det är alla, haha inte så många men vafan vi har haft för oss så mkt. ;P Bland annat så har jag o erica fått oss en ny hobby " kundvagnsrace" igenom Borlänge. En massa bra musik ifrån telefonen, en bra chaffis och alkohol då funkar det o brillorna på, kör bara köööör! Haha så sjukt kul har det iaf vart och vi fick köra nåra grabbars packning oxå " Ni får 500 spänn om ni kör våran packning! " jaavisst faaan, fast sen ångrade dom sig men vi var så generösa så vi körde den iaf, eller Erica jag satt i o höll i deras packning o var bra sällskap hoppas jag, haha. :)

Aja det har iaf vart en grym helg i Borlänge och vi har grillat, solat, hängt lite på kupolen o sett alla desperata "campare" som försöker ladda sina telefoner i varenda uttag, haha.

Peace and love lite bättre än gatufesten o ja just det vi har sett världens bästa HÅKAN HELLSTRÖÖÖM! Fyfaaan så jävla bra han var o man bara mådde. Jag gillare!! 


Nej nu har jag inte tid o sitta här nåt mer, nästa Sundsvall o hängarn med Angi o vårt gamla afterski band, haha. En pudding där dock. ;)


Lägger iaf upp några få bilder ifrån helgen! 

Hej på er! (:





Av Matilda - 24 juni 2009 22:30

Nu är jag redo för att få en dunder helg i Dalarna! :) Väskan är packad, biljetterna är packad o kameran är laddad. :D Jag är reeedo att dra imorgon! :D Åka tåg i sommarvärmen, fifaaan. Mami har fixat matsäck åt mej. :) 

En härlig kväll har det vart ute i sommarsolen måste jag tillägga oxå. ;D 


Aja meen ses på Peace and love i helgen dårå! 


Hej på er! (:

Av Matilda - 24 juni 2009 15:36

Yeppyepp imorrn så drar jag till Boooorlänge och peace and love. Alkoholen är handlat, kameran är fixad o nu återstår det bara att packa så är jag redo för en topppen helg i Dalarna. :)

Idag då har det hänt lite grejer i den där tilda45:ans liv.Jag ska nämligen åka till Åre i slutet på juli och jobba i två veckor typ, wihoo! :D:D Glad tjej att få vara på världens bästa hotell. Vi ringde nämligen till våran älskade boss i Åre idag o frågade om vi kunde komma o låna ett rum på jobbet, men då frågade våran chef " Tjejer vill ni komma upp en helg tidigare och jobba i två veckor här, behöver er hjälp" Jaa men självklart, inte tackar man nej till Åre och jobb under sommartid heller, hinner precis hem tills jag ska jobba här hemma en vecka i augusti. :) Perfekt! Det ända jag kommer att missa är årets stadsfest, men som farmor sa " visst går jobb före festivaler?" ehhh JAAAA! 

Så det blir nice att få hänga lite i Åre och återligen bli sambo med den där Angi i två veckor. ;)

Idag så har jag annars stekt en massa i både stugan och inne i staan, jag ska bli en niggah!!!  


Nästa stop för dagen är en härlig kvällspromme med Linnéa o sen blir det en lång dusch och packa en massa! 


Hej på er! (:

Av Matilda - 23 juni 2009 21:23

Jag får ett sms idag " Veronica Maggio på gutekällarn imorrn ;) " 

Faaan i helvete vill oxå och Håkan Hellström ikväll, hallå!? :O Visa har det bra där nere på Gotland. ;D Åh vad jag vill dra ner till Gotland o Visby hälsa på mina Åre tjajjor. Jag saknarsaknarsaknar!

Hallå det är ju ändå tisdag o faaan tänk om man kunde spola tillbaka tiden nåra veckor då så man fick hänga lite på det dära Bygget o neejtack ingen taxiresa till Björnen inte. ;P 

Senare får jag ett sms " Vi saknar Åre" Men hallå som att inte jag oxå gör det. :( Fyfaaan vad jag saknar truppen där uppe o ALLT som har med Åre att göra. 


Sedan det jag längtar till är att jag får åka till Erica på torsdag för det är ju peace and love vi snackar om! :D:D Det ska bli så grymt kul! :) Party all night looooooong! Det ska bli grymt bra väder ihelgen oxå vilket vi gillar! (: WohoOoOo!!!


Idag var jag ute i stugan, cyklade ut o det var en härlig cykeltur. Dock mindre kul att mötas av en massa jewla mygg då man kommer ut dit, jääääävla myggor som biter mej. 

Jag skulle tvätta idag o det jag behövde tvätta var en knallrosa, grön o lila o jag tvättade det i samma tvätt. Tja hur nervös tror ni inte jag var att det skulle färga sig? :O :O Jag sprang typ tusen ggr fram o tillbaka till tvättstugan för att kolla så det inte färgades o det klararde sig! Jag kan jag ibland så! ;P


Hej på er! (:

Av Matilda - 23 juni 2009 11:48

Dagen började med att mami ringer o väcker mej o sen så går det utför i köket för mej då jag ska fixa go frullen. Men jag blandar yoghurt med mjölk istället för fil, båda förpackningar är ju gröna. :/ Så var bara o göra om. När jag var klar med det så ser jag nåt mkt godare i kylen som jag ville käka, risgrynsgröt! Aja så jag lyckades inte så bra idag.

Nu ska jag väl försöka göra mej klar för den här dagen o ta mej en tripp ut till stugan, det lutar åt det iaf! Ta en härlig cykeltur ut...


Hej på er! :)

Av Matilda - 22 juni 2009 19:49

Det är måndag och idag har jag stekt i stugan minsan, stek bara steek! Göttans tills dom där jewla molnen kom. Molnen gillar vi inte!

Sen så har jag kollat upp lite hur skolor o lite sånt, börjar snart bli lite små taggad faktiskt på att börja plugga. Kan inte gå så här i hur många år som helst. :P Meen ett fritt år till och Åre jaaataaack. ;D

Nu ser jag framemot torsdag så sjukt mkt just nu, peace and love det är det vi snackar om! Jag gör som alla andra gör drar på p&l! Har hört hur många som helst som ska dit. 


Nu ska jag kika på mommas boys och käka hallonglass. =) 


Hej på er! :)

Av Matilda - 21 juni 2009 22:32

Sool, stek, yatzy ( med vinst!) stugan, sjöön, god mat, en ny studsmatta o såklart cykeltur! Ja så kan man sammanfatta min dag. Helt greeeeat! Jag gillar det! Nu känns det som att vi går åt dom sommarväder o inte bara en massa regn och sånt.


Hoppas på lika bra väder imorrn så blir det sol och stheek imorgon oxå! Ohyääää! ( Ops jag råkade härma någon! :p ) 


Hej på er! (:

Av Matilda - 21 juni 2009 11:34

Jaaa det är äntligen sooool idag och varmt så idag blir det stugan för en massa sol och kanske ett dopp. ;p

Så en cykeltur dit ut jatack och kanske att jag sover över där nåra nätter nu i veckan, får se. Skönt att bo lite på landet oxå o igår hörde jag ett ryckte om att vi kanske ska införskaffa oss en studsmatta till stugan, den förra råkade ut för lite för mkt " vattenhoppning".


Nej nu ska jag käka klart min frulle och ta min snabbcykel ut till stugan! 


Hej på er! (:

Presentation


Matilda Helena
MITT LIV - Min vardag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards