Matilda Helena

Alla inlägg under juni 2008

Av Matilda - 30 juni 2008 01:09

Sitter här nu mitt i natten i min ensam och funderar faktiskt på att lägga mej på kudden nu och sova lite. I need it! Jag bara väntar tills imorgon då min kära far eller lillebror ringer o väcker mej tio. " Du får komma ut till stugan nu med bilen?" Jag ska sova, i need it. Jag skulle ha varit ute i stugan i natt, men jag ville vara ensam eller egentligen ville jag inte det, känns tomt här nu. :S Jag har varit så positiv hela dagen och sen när vi åker ut mot stugan så föll mitt humör ner på noll så jag ville inte sova i stugan, jag ville vara i stan så tog bilen in till stan. Jag är bara för bitter ibland. Kul att ha mej där då när jag bara visar med surmin nej jag tror inte det. Tycker bara allt är så jobbigt just nu känns det som. :/ Just nu vet jag inte alls vars jag har en person heller. :S Så fort jag säger nåt känns det som vi misstolkar varandra. Nej det är inte alls som förr. Förstår mej inte på vad jag tänker med ibland heller.


Jag lovar ska inte skriva för mkt mer bittert nu.

Jag ska sova och bli den glade Matilda med leende på läpparna. Fick faktiskt en fråga häromdagen " Matilda lipar du aldrig?" Ehh joo jag är som alla andra jag kan oxå lipa, det är inte så att jag har " happyface" jämt.

Neej nu ska jag faktiskt sova, klockan är mkt!


Jag bjuder på denna bild idag då vi nyss har fått våra nya soffor i Åre och vi fick inte fälla ut dom för dom kunde paja men det bryr sig inte vi om för vi skulle ha en myskväll hemma, med att slappe i sofforna och kolla på Beck. =) Jaaa visst jag saknar det mkt och dom där sofforna med det är nästan så jag funderar på att åka till Åre och göra inbrott i barnstugorna och snooo en, eller neej så hemsk är jag inte. ;)


Godnatt! :)

Av Matilda - 29 juni 2008 16:41

Wheey det är söndag idag dårå.

Igår så var jag ju ute o åkte ådalen III med mami, tobbe o syskonen då. Det var på tiden att åka den, har aldrig gjort det och jag har bott här hela livet så det var det. ;p Käkade en massa go mat, underhållning och turisade i sin egen kommun typ. ;p Mys var det verkligen. :) Haha så mkt kort som jag knäppte då vi åkte Höga kusten bron osv, jag var turist. ;)


Idag då så ringde moster mej o frågade om jag ville köra henne till Birsta för hon renoverar om och sånt så ja klart kunde jag göra det så det blev en tripp ner med henne på Ikea. :D 

Sen annars idag så har jag faktiskt varit med Viola som jag inte umgåts med på ja vet inte hur länge så det var mkt trevligt vi hoppade studsmatta och rökte vattenpipa. Det var faktiskt rätt så gott den här gången och jag fick inget i halsen, bra där av mej! Mkt trevligt att träffa henne och jaa vi garvar ju trots allt hela tiden då vi ses, haha. :D


IKväll så blir det nog att jag sover över i stugan, kommer nog att flytta mellan stan och stugan nu när jag är hos papi. Får se hur mina syskon gör för vill inte vara allt för ensam hela tiden i stan. ;p Rätt så skönt ändå att vara i stugan under sommaren ibland, även fast jag inte är där så mkt är det skönt att bara vara där. :D 

Får se om det blir jobb iveckan oxå så det passar bättre med stan, får la se som sagt.


I augusti så händer det mer saker oxå än att jag fyller 20. ;) Wheeey jag blir bolags-myndig och före det så ska papi och Anita ha värsta festen ute i stugan eller på Långsjögården så det kommer en massa folk från alla dess hörn o det ska oxå vara någon som ska spela där. Jag tipsade om ett bra band som jag tyckte om i Åre. ;P Sjukt bra asså! Sen några dagar efter min födelsedag så blir det att åka på en typ av "syskonträff" på mamis sida till Hårsang o vara där. Var alltid där då jag var liten för mormor o morfar hade husvagnen där så då passar det perfekt att vi ses alla där och såklart mina kusiner, så det blir nog oxå mkt trevligt! :D


Nu ska jag gå upp och kika om mami börjat med maten än, jag är ju hungrig! 


Hejpåre! :D 

 

Av Matilda - 28 juni 2008 11:15

Wheey idag så vaknade jag före väckarklockan som skulle ringa 10. :D Typ nåra minuter före den trött som en as, men det var bara att masa sig upp i sängen. ;p

Ska nämligen cykla ut till stugan idag som jag skrev igår. Men vafan nu är det grått på himlen och det gillar ju trots allt inte. Det skulle bli bra väder idag så hoppas det blir det i eftermiddag. Ikväll måste det oxå vara bra väder vi som ska åka ådalen 3 och allt, wihooo hoppas på god mat. 

 

Jag som tjatat så mkt men finns det ingen som vill hjälpa mej att skapa en snyggish blogg? (A)  :) Vore super shysst om någon ville hjälpa mej med det iaf förklara lite hur man gör och så för jag fattar nada av alla koder och sånt på blogg. se. :S 


Nu blir det en bike-tur ut till stugan med Linnéa nästa! :D


- Häjpårä !(:

Av Matilda - 27 juni 2008 23:39

Whoppa eller nåt, här sitter jag nyhemkommen ifrån den där staden som kallas för Kramfors. Njaa inte riktigt min grej att vara där, eller jag gillade inte musiken o sånt. :p Plus att jag hade ont i mitt lilla huvud så jag var inte taggad ikväll. Men just nu så är jag inte spik nykter känner jag, snurrar lite grann, funderar på att lägga mej i sängen snart. Är trött och har ont i mitt huvud.. Ska nämligen upp runt 10 snorret imorrn för att umgås med Linnéa. :)


Idag så cyklade jag ut till stugan och hem eller jag tog en liten omväg genom att köra via Gådeåby, det var nice med en cykeltur och imorgon blir det en till! :D Wheeey fettet ska brännas, oja! ;D Sol idag och imorrn ska det oxå vara det annars så lipar jag eller nåt! 

 Majsan ringde mej idag oxå och hjälp jag saknar tjejerna ifrån Åre galet mkt asså ska ni veta. Så sjukt kul att höra hennes goa skånska dialekt. ;p Norge sheeeet det kommer att bli bäst, se upp här kommer vi och gör Oslo osäkert! ;D



Nej nu orkar inte jag sitta här så mkt till. Upp tidigt imorrn, vafan 10 hjälp kommer jag att överleva!? Haha!


Godnatt, hej på er ! :) 

Nej nu ska jag försöka gå  



Av Matilda - 27 juni 2008 10:26

Wohoo det är fredag och det gillar vi verkligen! :D  Solen skiner idag för första gången på hela veckan, eller det är vindstilla o inte ett moln så yepp jag jubblar så idag så ska Matilda vara hurttigbullen nr1 och ta en cykeltur ut till stugan. :D Göttans! :D Måste först vakna till liv eftersom jag vaknade för ca 10 minuter sen. :p


Igår så fick jag en massa plus poäng av min mami. :) När hon kom hem så hade jag städat hela köksvåningen plus först damsugare och sen fram med skurmoppen. ;) Sen så skulle jag även laga mat igår, pannkakor och jag fick nåt cepe fel på dom pannkakorna så jag blev så arg så jag slängde hela smeten i golvet o sen kom jag på faaaan jag måste skurr golvet igen, haha så det var bara att börja ifrån noll! Men jag pallade inte av dom där pannkakorna så Tobbe fick ta över. ;D Mami tyckte iaf att jag hade varit duktig som städadat så. ;p Inte nog med det så hade jag hittat ett örngott igår på dollar till mami som det stod " Världens bästa mamma" på så hon fick den i efterskott i morsdags present. :p

Jag köpte ju mej ett par foppatofflor igår oxå så mami fick nåt ryck att åka till dollar efter maten och köpa ett par åt mormor och sen ett sånt där örngott med till henne eftersom mormor skulle komme förbi en sväng.


Igår så ringde även Alex och Annika mej o frågade om jag fortfarande var på Norge och det är klart att vildatilda inte bangar för Norge och Oslo. ;D Sååååå hey nu ska vi söka lägenhet, kolla med kontaker och söka jobb så heeey Oslo Åre tjajjorna kommer o vi är inte att leka med! ;D haha nu känns det som det börjar på allvar. Bara två månader kvar oxå och månaderna går snabbt. 


Just det jag ser framemot imorrn för då ska jag åka ådalen 3 om det är varmt o det ska det vara, wihoooo! :D Biljetterna är bokad ;p



Woooooooooooow en bra låt på radion nu I FEEEEEEEEEEL GOOOOOOOD med min snygging. 


Näste frulle och sen ta en tripp till stugan. :D  

Av Matilda - 26 juni 2008 11:57

Godmorning på er vava !

 Igår så var jag en sväng på stan med Sofie, eller inte en sväng utan fasen 3 timmar på stan det måste ju vara rekord nästan. :O Haha så fort man går igenom den här stan. Jäkligt skoj att jag har börjat umgås så mkt med henne igen, mkt mer nu efter gymnasiet så det är niiiice.

Vi gick oxå in en sväng på arbetsförmedlningen för att jag ville ha lite tips på hur man kunde hitta lägenheter och jobb i Norge för det lutar ju åt att jag åker dit till hösten med lite Åre tjajjor. =D Det blir göttmos att komma iväg!


Idag så ska jag iaf träffa Angelica så ska vi ta våra turbo cyklar och dra en repa ner till dollar och kika lite. Haha Angelica hade köpt foppatofflor ( fast FEJK) för 30 spänn lixom och dom är ju inte snygga men sköna så om jag hittar nåra så ska jag oxå köpa det idag. Som sagt fejk är det ju då det är så billiga. :p

Ikväll så blir det nog Tallisman kväll kanske eller jag hoppas iaf men just det är ju fotboll ikväll så tvn är upptagen! Haha men jag ska nog oxå se det.

Idag ska jag laga pannkisar oxå. =D



Om ni vill o orkar så kan ni läsa min lilla histora om mehehe Årekiiiiiiilllen. ;D 


Mehehe och ja just det jag tänker på det där rätt så mkt jag. 

Vi står i toalettkö på Dippan och sen säger han bara " Men vi kan dela toalett" Eum jag sa typ " Asså det ser lite dumt ut när en tjej o kille går in på toaletten tillsammans " Han sa typ "  Men spelar roll?  " Jag ska typ " Men okej då" Haha sen då fick jag hålla för den där jävla dörren åt honom och sen fick han göra detsamma åt mej, för låset var paj, haha! Sen då vi ska gå ut ifrån toaletten så får han kolla så det inte är mkt folk utanför och tur det var ju inte det, såg ju faktiskt lite fel ut att vi går ut där båda lixom och NEEEJ det hände ingenting där inne. haha. Iaf så står vi där utanför toaletterna och snackar lite o wiiips så blir det lite pussipuss där utanför och sen säger han" EH det här känns fel" Jag sa typ " jaha varför det? " Han bara " Jag har tjej där hemma " Så jag sa typ bara " jag fattar" sen var det inget mer med det. Vi går upp och står och dansar tillsammans på dansgolvet och han säger " det ända jag kan göra är att ta dej på asset, haha så fullt. :p Sen så skiljs vi där uppe för vi ska leta våra polare åt varsitt håll och sen när jag står o väntar på min jacka så kommer han fram igen " Jag kan inte låta bli jag måste bara oxå wipps så blir det lite mer pussipuss där uppe, mehehe det gillades. Sen så mötts vi igen på Max i kön o vi står o lutar oss mot varann i kön, haha rätt sött ändå. =) Mehehe jag gillade det iaf! =D 

Haha sommarfesten oxå då säger jag lite surt " Vem fan är det som taffsar på min röv? och vänder mej om och där står ju han haha "  Okej jag drar då " säger han jag bara " neeeeeej vänta! " Haha sen så wiiiiips så står vi där igen på dansgolvet o pussipuss. =) 

Aja detta tänker jag väldigt mkt på då jag ska sova, jag saknare! =) 




Av Matilda - 25 juni 2008 11:50

Här sitter Tilda med ett glas oboy och nyss proppat i mej mina go mackor. :) Nu ska jag snart ta mej nåra trappor uppåt och göra mej färdig för dagen. Kul att det regnade då jag vaknade för en timme sen och nu är det sool och en massa blååååååååst idag med. Det är bittert. Men bara det inte regnar så är jag glad. ;) Ska ner en sväng på stan och träffa Sofie. :) Sen blir det hem o laga middag ( jag är tvungen) sen kanske kika på Angelicas första data och sen kanske en Tallismankväll med mami. :)


Igår kväll så kände jag mej iaf rätt så duktig som klarade att först färga håret på Jossan och sen gjorde jag slingor. Jag var mkt orolig att jag inte skulle kirra det där med slingorna för har aldrig gjort det på nån förr men Tilda kirrade det och bra blev det! Nästan en 10 poängare till mej själv där. ;p Mehehe.

 Gaash Majsan ville att vi skulle slå ihop en reunion nu på Smögen ihelgen, men hur långt är inte det ifrån Norrland lixom, faaaan att landet ska vara så avlångt. :/ Så tror inte att det blir nåt där. Gbg bangar iaf inte jag för, hoppas vi kan ha den där. Typ Liseberg, Gbg och alla träffas där, kan det bli bättre naaj tror inte det! ;D



Nu måste jag lägga på ett kol om jag ska vara på stan om en timme o fortfarande sitter i sovlinnet o shortsen. ;p


Ha en bra dag hörrni! (: 

Av Matilda - 24 juni 2008 12:22

Hey du har kommit till Härnta om det blåser sådär mkt så att det känns att du nästan ska blåsa bort ifrån Nybron, ungefär så är det nu. :S Vafaaaan imorse vaknar jag halv 9 av att det blåser galet mkt och inte nog med det så drömmer jag värsta cepe drömmen så jag blir arg på drömmen, haha så det tar tid innan jag somnar om. haha! Men jag somnade om. Vafan är det för fel på vädergudarna oxå? :@ Jag blir ju nästan arg. Dom lovade sol idag men inte fan är det sol och det bara blåååååååååst. :S Igår var det en grå dag och idag är det blåst, hallå vars håller solen till? Jag som hade tänkt att jag skulle pressa i solen hela veckan men tjena sooool lys upp lite.


Nog om min tjat om vädret. :p

Igår så fick sig Tilda den smarta idén att hon skulle ta årets första dopp. Whey  hon är mest seg iår, men bättre sent än aldrig. ;p Starred blev det iaf Matilda o Angelica dunka musik och åka bil dit ut och bada. :D

Kollade även på Tallismannen igår, många avsnitt så man kan ju inte se klart alla första kvällen.


Aja vad som händer idag är väl att jag ska kika på Angelicas dator som hon köpte precis, vill se vad det är för nåt hon köpt o sen i eftermiddag så ska mina kära syskon och jag bessa hem gooo mat kanske ifrån mini, kycklingfavorit är mumma! :D

Ska även vara med muppen ikväll, länge sen sist så det blir nice. I need to talk with heeeeer.


Ey jag ska visst till pulvercity på fredag på fest, hehe jag älskar verkligen den staden, nooooot  Det kan inte räknas som stad tycker då jag.


Highfive eller nåt! (: 

Presentation


Matilda Helena
MITT LIV - Min vardag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards