Matilda Helena

Alla inlägg under april 2010

Av Matilda - 29 april 2010 22:45

Min rubrik sammanfattar min dag kan man säga. hehe.

Det blev ingen backe idag för det regnade såklart så vi drog oss iväg till Åre chockladfabrik för att provsmaka en massa GOD chocklad och köpa med oss hem en liten gottepåse. ;P Det var riktigt trevligt och jag smakade visst lite för mkt för jag fick lite ont i magen, ooooops!

Sedan en sväng på byn för lite fika häng på dahlboms och kika lite i affärerna. ;P Kollade även hur många åk jag hade åkt i år, årskortet är iaf ihop tjänat men inte allt för många åk som jag trodde.

Sedan blev det hem och börja grovstäda. Vi stod i 5 h nonstop och städade vårat kök! Helt stört vad långtid det tog men det blev reeeeent. :D

Helt slutkörd så det blev däck i soffan o har även börjat greja mer på rummet.


Imorgon är det valborg o då ska det först jobbas och sedan blir det middag med tjejerna och feeeeeeest. :D Vi ska ha bartömmning, oyeeeah! ;D


Nu ska jag snart sova och tagga för morgondagen.

sovgott- later

Av Matilda - 29 april 2010 10:02

Så var det min sista dag som jag är ledig på här i Ohreeey. Konstigtkonstigtkonstigt, det är vad denna värld är nu. Folk börjar skriva på fb att dom är hemma o folk drar härifrån varje dag nu. På söndag smäller det för mig då drar jag mig hemåt till en annan verklighet och vardag. Där alkoholen inte är min bästa vän längre och jag som ska bli duktig o börja träna. Nu lät jag fan som att jag blivit alkoholist, meen neej förfan vi gillar bara attt dricka många dagar i veckan här uppe. ;)

Skönt att slippa på i kollektiv med där man inte får titta på sitt favvo program på tvn heller eller höra den där jävla tvn i högnivå och röster utanför sitt rum. Respekten kallas den för.

Idag så ska jag nog ta mina sista åk i backen om inte regnet kommer in. Då blir jag fanimej arg som ett bi! 3/4 dagar denna vecka ska det bli brädåkning på, hell yeah! I love it! Har världens träningsvärk i min kropp efter gårdagen, men det stoppar inte mig för ännu en dag i backen. Jag älskar detta, kommer sakna det som FAAAAAN!!!


 

peace

Av Matilda - 27 april 2010 17:56

Så var det tisdag och jag vill ju inget annat än ut på BYGGET ikväll men det är ju stängt nu för säsongen, inte okej. :( Allt bara dör ut.

Har vart ute i backen idag och vi har nästan helt själv i backen. Inga folk i backarna inga folk i köerna, så det var nice. Rena rama april vädret har passerat oss idag med snö, hagel,blåst,sol och mulet då vi var ute i backen i tre timmar. Vädret bara vänder fram och tillbaka!!

Skönt med att en massa glid i backen idag, jag mår bra.

Har börjat packa idag oxå, halva rummet är nerpackad, cheeeck. Hur fan ska jag få plats med allt?! Hade världens problem då jag åkte upp hit med att få plats med allt o nu har jag ju mer grejer med mig home. Men skönt att jag åker bil hem iaf.

Rensat kylen o frysen med, sköööönt.

Betalat räkningar check och deklareringen cheeeck.


Ikväll blir det Dallan, kanske en sista kväll med en del av gänget. Folk börjar dra sig hemåt tyvärr.


Nu är det mat nästa.

hejpa

Av Matilda - 26 april 2010 23:12

Om en vecka så lämnar jag detta Åre land och beger mig hemåt till lilla Härnta igen till den normala vardagen på obestämd tid. Allt känns obestämt just nu, ingen aning om vad som händer imorgon, om en vecka, om en månad o om ett halv år.

Denna vecka så ska jag försöka ta mig nåra sista åk på brädan för denna säsong, dock ska det vara piss väder hela veckan men håller tummarna för sol åtminstonde en dag iaf. Jag är lååång ledig, går och drar på dagarna och gör inte många knop. Skönt att vila ut lite o tänka lite på livet när man kommer hem om en vecka. Jag är då hemma med min mami i hennes hus på obestämd tid. Dock känns det jobbigt att flytta hem, men har tyvärr inget annat val just nu. Bara o vänta o se vad som händer i sommar o hoppas på att bli seriös till hösten.

Idag har jag inte alls gjort så mkt, vart ute och gått och lyckades låsa ut mig själv, bra där o glömma nyckeln o sen har jag vart med Sofie, Malin o Josse på byn en sväng innan dom drog hem till H-town. Hittade mig ett par fräna jeans leggins och en skön tröja. Måste ju köpa lite vettiga saker oxå inte bara sprit. ;)

Sjukt taggad för en utlandsresa med Linnéa vi kan nog boka den nästa måndag eller tisdag!!! Shiiiit, vad jag vill åka iväg nu.


Vad som händer imorgon får vi allt se, kanske en sväng ut i backen eller häng på byn. det återstår att se.



Tummen upp för soooool i Ohreeey!

 

Av Matilda - 25 april 2010 19:35

Det kan man väl säga om min senaste vecka här i Åre. Jag jobbar alldeles för lite och super alldeles för mycket. Men jag gnäller inte, livet är en fest och jag älskar att festa! ;D Mindre kul att kolla kontot dock...

Veckan har bestått av att jag har sett Lazee, Promoe och TAAAAAAKIDA!!! Tja ingen dålig vecka va!?

Har hängt mest denna vecka med Härnta folk o det har varit riktigt nice måste jag faktiskt säga. :) Sjukt jewla niiiiice. :D

Igår så skulle jag ju ta det rätt lugnt men inte då det slutar med fylletilda igen. Det bjöds på skumpa på krogen så det tackar jag inte nej till. ;P Efterfest till 6 imorse med nåra randomsgrabbs från Sundsvall faktiskt.Jag var sliten imorse kan jag säga.

Festen imorse började på jobbet kl 11 då det var shots o öl o sen drog vi vidare med taxi till Buusta, där vi skulle tömma baren. hell yeah! Alla var där, vi blev fulla, vi röjde,vi hoppade sönder borden o vi bara mådde i solen. Gratis skjuss av in till byn igen, as shysst!!!  Älskade bartömning. Folk drog vidare till Timmer men det var för mig för jag var allt för sliten. Pw här hemma en stund och det var sköööööt.

Jag har en vecka kvar i mitt Åre land nu och jag har två jobbardagar kvar. I veckan ska jag ta vara av tiden så mkt som det bara går med några sista brädåk och häng i sooooolen. Jag älskar fjällen, jag älskar Åre!

Sista afterskin körde vi igår o det var sista Bygget igår. Det är nästan en cry me a river.

Just nu känner jag mig bakis, full och sliten som ett djuuuuur.

Vill ha mammas mat!

Dippan ikväll!? Det återstår att se!

Vemodigt med bara en vecka kvar.


Lägger upp ett pics på tilda och den älskade alkoholen, jag älskar spriiiiiit!  

Av Matilda - 21 april 2010 13:41

Så var det dagen efter den där p-festen.

Kvällen måste jag säga blev riktigt lyckad.

Vi börjde på fjällgården där det blev välkomstdrink och en massa snack med mera och en tipsrunda om saker man inte trodde om sina chefer. ;P haha.

Vidare ner mot Wallmans där vi skulle bli roade hela kvällen! Där var det riktigt trevligt med trerätters. =D Me like. Mkt trevligt snack, underhållning och daaaaaans. Vi gick lös, vi blev fulla, vi hade roligt och vi var såklart ifrån världens bästa hotell Fjällgården!Vi shottade tequila tydligen. Jag gillar baren, men jag gillar inte att kolla på mitt kort några dagar efter....

Vidare till Bygget senare iaf och där fortsatte festen och jag hängde vid den älskade baren. Riktigt trevligt måste jag säga att det var där med. :)

Vidare hem i en taxi med två killar som inte tyckte jag skulle gå hem själv.

" Åk med oss i Taxin, vi betalar!" Shysst tack för skjussen grabbs.

Hem o vänta dom där fyllesamtalen som alltid är nu för tiden.


Trevlig kväll igår måste jag säga och ja nu mindre kul idag. Bläääe jag fick inte jobbet på Öland, men jag ger inte upp. Livet suger inte allt för mkt. Fuckelifuck.

Vad som händer idag återstår att se. Maybe Promoe o Lazee ikväll.


laaaaaater.

Av Matilda - 19 april 2010 11:19

Min helg har bestått av partypartyparty!!

Lördagen var så sjukt spårad att vi inte ens minns den själva. Då dom flesta är på väg till Bygget då är vi för fulla att vara där o vi drar. Efter Bygget vet vi inte dom där tre tjejerna ifrån Härnta vad hände. :O Var jag på Holiday? Vad fan gör Vickan då? och Hur kom Anna hem!?

En kommentar då vi gick in på Dippan igår är oxå en gåta för sig;

Tjejen i kassan; Jaså du är mer nykter idag?

Vickan;Ehh, vaa jaaag!? :O Var jag här igår?

Tjejen i kassan; Ja du var lite för full så vi kunde inte släppa in dig

Vickan; Ehhhh jahaaa...

Den där lördagen är ett ända stort svart hål om vem är dom där killarna som står i våran hall och snott min mössa!?

Igår söndag blev det Dippan o vi höll oss inne på krogen tills dom stängde, duktigt av oss faktiskt! Det skålade vi för.

Dippan var helt okej, dock lite stelt kändes det som eller jag vet inte....

Ikväll kan det bli Wersens, imorgon P-FEST, Onsdag Lazee o Promoe m.m, Torsdag; Takida. Fredag-lördag Säkert Bygget o Söndag Bustas bartömning!


Nu kör vi PARTY LIKE A ROCKSTAR!!

Händer o klackar i taket, vi köööööör!!

Av Matilda - 16 april 2010 09:51

Här ligger en död tilda i sängen o ska snart ta sig upp för att få i sig lite frulle. Jag mår lite illa just nu, men jag är inte bakis. Utgång igår på Dallan där det var trevligt o sen vidare till Bygget. Bygget var väl sisådär, jag får mig ett litet utbrott o drar hem. Varför ska det vara såhär!?

Börjar jobba kl 14 o före det ska jag ner på coop o handla o in på systemet o kanske dra mig ner till Åre buktiken o se om dom har nån snygg rosa mössa. 

Jag har kommit fram till att jag faktiskt vill ha en ny mobil, en sjukt snygg som såklart är rosa, vill ha vill ha. Kanske tar tag i det där då jag kommer hemåt där det finns mkt härliga mobilaffärer. ;)

SNARTSNARTSNART händer det, vi bokar nog en resa!

Saknar faktiskt alla underbara människor i Härtis, det är inte så jewla dumt där ändå. Lillebror har tagit moppekörkort!! Grattz till lillebror, helt stört att det är OLLE nu alltså. Farmor o farfar har bytt ut läggan mitt i smeten o dragit sig 100 meter bort,den vill jag ju oxå se!! Det händer faktiskt bra saker där hemma o Ante har ju skaffat sig en lägga som jag vill se.

Ni är saknade, snart ses vi!

Nu ska jag käka frulle o dra mig till systemet o coopis.

later :)

Presentation


Matilda Helena
MITT LIV - Min vardag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards