Matilda Helena

Alla inlägg under december 2011

Av Matilda - 31 december 2011 10:10

Då var det nyårsafton o jag som tänkte ta mig en sovmorgon idag vaknar tidigt som faaaan. :/ Men jag får la överleva ändå för idag blir det minsann en massa roliga bravader! ;) Tolvslaget ska firas med fina vänner o först ska vi käka trerätters och parta loss till max. Det nya året ska vi firas ordentligt ikväll. :D Så idag ska vi fixa med dukning och lite sådant. Det blir en fika med Annika idag också som kommer hem! :D

Igår åkte vi ner till bästkusten igen. På 10 h i bil så var vi nere här. Gött men en lång resa o det var trångt! Haha vi satt väldigt trångt o vi lyckades få plats med allt i bilen. ;)

Sista kvällen i Härnta avslutade jag i Billsta med gomiddagen och bara famijemys o mys med söt katterna. :)) Veckan i Härnta har vart riktigt bra o jag har bara myst på! Underbart att få vara hemma o bara må! ;))

Min första nyår blir det idag utan snö, hur ska det gå för en norrlänning som mig, jag överlever nog ändå. ;D


Just det nu har jag blivit med iphone också som alla andra! Hämtade ut min telefon igår när vi kom hem. Måste fråga lite proffs nu om lite appar o hur jag ska göra, för jag har inte så mycket koll. ;P Men en nöjd tjej med iphone! :)


GOTT NYTT ÅR PÅ ER!!!!!

Av Matilda - 29 december 2011 22:53


En låt som alltid ger en styrka, vilja o mooooooooood.

Av Matilda - 28 december 2011 23:37

Imorgon är sista dagen detta år jag får må en hel dag i mitt Norrland. På fredag bär det iväg söderut igen o mot Varberg. Ser framemot nyår på lördag med en massa fina människor. :) Några av mina härliga brudar ska jag få fira detta nyåret med! Inatt när jag låg vaken o inte kunde somna så kom jag på att det här är fanimej den första nyårsaftonen på 4 år som jag inte firar i Åre! Nu får jag bryta den. :( Helst av allt hade jag viljat vara i Åre och vara där men det är ju som det är med cash, plugg o allt det där ni vet. Men en resa till mitt paradis blir det nångång i vinter. Det är en sak som är säker!!

Denna veckan har jag faktiskt mest hängt med min kära släkt. Släktmiddagar hit o dit. Utgången med Jossan i söndags var helt underbar! Mycket fina minnen hann vi snacka igenom o en grym festkväll. Kul o träffa gamla classmates, barndomsvänner o allt det där ni vet...


Imorgon är min sista dag i Norrland o den ska jag spendera första timmarna på dagen med lite plugg. Jag måste faktiskt lägga i en liten växel nu så jag ska skriva lite imorgon på morgonen hade jag tänkt. Sedan blir det stan o hälsa på min kära farmor o farfar. Sedan blir det en fika på stan med nån av mina vänner hoppas jag. :P Avslutar dagen i stugan med god middag o mys! Pussa en sista gång på sötkatterna. Dom är för söta allt!


Det blev en sväng på Birsta o Sundsvall idag. Hittade mig ett skal till min nya telefon som jag köpte. Den har kommit till Varberg. :D Så det första jag gör på fredag är o springa ner på ica o hämta min nya ifååååååån. :D Jag ska bli lika nördiga som alla andra. ;)


   

Av Matilda - 25 december 2011 19:00

Då var det juldagen vilket innebär FEST o hemvändarkväll. Så jag ska snart bege mig bort till Jossan och träffa min underbara Jossan som jag inte träffat sen i somras. :) Det ska drickes en massa vin o ladda upp för fest på Teatern där alla är ikväll! Är så taggad för en utgång i mitt fina Härnta. :)

Idag har det vart myslunch ute i stugan med lite rester o gotta från igår. Mums och riktigt bra sällskap! Jag mår varje gång jag är i stugan o myser nu på vinten, lika fint som sommar o vinter.

Julafton igår var också en fin dag! Kalle på tvn, julbord,julkappar och sällskapsspel. En riktigt bra dag det med! Fina julklappar fick jag också. Pengar, presentkort, smycken och en massa annat som är bra att ha! :D Iförrgår dagen före julafton unnade jag mig själv en julklapp. Jag klickade hem en iphone som jag nu längtar efter! :D Jag har tillslut hamnat i det där träsket som alla andra här i, så jag är med i matchen!


Veckan som kommer blir full av roliga grejer. Imorgon blir det familjefika på stan och middag hos moster. Tisdag upp till Övik för att hälsa på mormor. Onsdag en heldag med shopping i Birsta o Sundsvall o middag med lite släkt. Torsdag middag i stugan. Ja ni ser det är ett fullspäckat schema, mycket som jag göras o folk jag ska hinna träffa! Kanske lite plugg också nån av dagarna om jag orkar, eller jo jag måste!


Jag måste vara knäpp men jag saknar faktiskt min lägga i Varberg o mina vänner där nere nu! Men nu ska jag passa på att njuta av mitt Norrland och allt som jag har här. :)


Fest och Jossan nästa! :D

Av Matilda - 23 december 2011 16:34

Iförrgår kom jag hem till mitt älskade och trygga Norrland. Så härligt att vara hemma och må med min familj o vänner o allt det där! Tågresen upp gick hur bra som helst, inga förseningar! Heja SJ som lyckades hålla tider! Skönt att komma hem till mitt gamla rum o tryggheten. Var rätt så gött att vakna upp i Norrland o kolla ut o se snö vita vägar och skogar.

Jag måste nog vara den mest klantigaste tjejen på den här jorden, eller mest glömsk. Jag glömde nåt i Vbg som inte tjejer kan vara utan, min sminkväska!!! Smart tjej, men tur att jag hade med mig lite iaf o fick panik köpa lite igår billigt på dollar. Det duger i krig en vecka iaf!!

Igår var det lilla julafton ute i stugan med papi o co. Så jävla mysigt o bara må med familjen på papis sida. Go maten o fina julklappis. Tackitack. <3


Ikväll ska granen kläs, det ska göras knäck och fixa det sista inför julafton imorgon!! :)) Mys med familjen ska det allt bli ikväll med, häng med syskonen freakstone!!


God jul på er o ha en fin jul imorgon!! :))

Av Matilda - 20 december 2011 22:08

Ja nu är det mindre än 24 h kvar tills jag drar till Norrland. Om typ ett dygn är jag i Norrland, helt galet! Som jag längtar just nu! Väskan är packad, läggan är städad, tvätten är tvättat och jag är redo för att dra mig norr över nu! :D Det sista seminariumet är imorgon och sedan drar vi till Norrland och har lite jullov. :) Mys så in i helvete!! Jag ska må med mami och papis mat och krama ihjäl dom o alla andra som jag saknar superduper mycket nu ju...

Har pluggat idag o det har gått sådär, inte vart peppat direkt. Men det har blivit plugg o jag har kommit långt i mitt arbete! Fick godkänt i ett arbete idag också, så gött så! Det gillas ju! Men imorgon efter 12 så checkar jag ut ifrån skolans värld några dagar och tar lite jullov! ;) Det är jag värd, som jag pluggat denna vecka och förra veckan. Hängarn på skolan hela dagarna!


Har sagt hejdå till lite folk också, känns lite konstigt att dra härifrån, men ändå skönt. Korridorrerna börjar bli rätt tomma nu, inte mkt folk som rör sig här int!

Nu blir det snart läggdags och sedan är det bara att vakna upp imorgon o låta dagen gå superfort så att jag får dra mig till Norrland!! :D

Nästa gång ses vi Norrland, kyla o snö som jag längtar!!! <3  

Av Matilda - 17 december 2011 01:04

Här ligger jag mitt i natten o funderar lite över livet. Vad hade jag gjort om jag inte hade säsongat i tre år i Åre och sedan flyttat till Västkusten? Hade mina drömmar gått i uppfyllelse?

Jag har alltid varit tjejen som velat säsonga eftersom att jag är typ uppvuxen i fjällen. Att ta det där steget och bara flytta från allt o läsa till det jag oxå drömt om sedan jag var liten. Jobba med barn! Den blyga tjejen på gymnasiet som satt och höll käft och inte sa mycket. Det är inte detsamma idag. Idag är jag tjejen som aldrig håller käft o är så jävla glad för allt jag gjort. Jag tog steget som många andra aldrig gjorde. Jag drog o ville prova nåt nytt o träffa nytt folk o byta miljö! Jag lyckades! Om jag klarade en säsong i Åre då visste jag att jag klarade allt!! Jag ångrar ingenting! Ibland tycker jag faktiskt det är lite tragiskt att läsa samma upptaderingar på FB om folk som gnäller på att allt är så jävla tråkigt! Ja men hallå flytta då! Folk som har gjort samma sak sedan gymnasiet o gnäller. Knappt vart utanför stan. Inte för att vara sådan, man får göra vad man vill. Men det hjälper inte att sitta o gnälla på fb att allt suger! Men alla tänker inte som mig o jag har inget som låser mig.... Härnta finns alltid kvar o det är där jag har allt. <3


Jag har träffat så många olika människor som fått mig att skratta! Jag har förändrats! Jag är inte den blyga tjejen som sitter hemma jämt på röva! Jag lever livet o tar dagarna som dom kommer! Ingen dag är den andra lik och det är nya utmaningar varje dag! Man lär sig något nytt varje dag! Livet är en fest helt enkelt! Jag har varit ute på en resa i över fyra år och ännu är den inte över! Resan fortsätter! Jag bor 100 mil ifrån min familj och jag fixar det! Jag drog hit ner alldeles själv! Kände ingen o nu trivs jag som fisken i vattnet!!


VÅGA!! :)


( Det var mina funderingar på livet mitt i natten om mig själv lite grann.)


TUMMEN UPP FÖR LIVET OCH RESAN JAG FÅR VARA MED OM!!! <3

     



Av Matilda - 15 december 2011 22:41

Så var det torsdagskväll och snart är det fredag. Göttmos! Jag ser framemot fredagen, men ännu har jag inte tagit helg. För imorgon ska jag upp för att sätta mig o plugga på skolan fram tills lunch. Sedan ska det bli lunch här hemma med Moa och sedan ska vi dra en sväng på stan o ta helg. :) Imorgon blir det fredagsmys. Vi får la se vad vi ska göra imorgon, men det blir nog bara häng hemma med nån film eller nåt.

På lördag blir det däremot fest här. Då ska Emma ha utflyttningsfest. :( Men kul med fest och häng med en massa roligt fööööölk! :D Jag har lovat mig själv att inte ramla på nåt golv ihelgen och inte stå på några stolar. Nu är det nog!!


Igår hade vi en liten myskväll med tjejerna på pärlan. Vi käkade go mat och spelade quiz. En liten avslutning innan alla åker hemåt över jul. Jag blir kvar sist, men jag har ju sällskap. ;P Om 6 dagar är jag i Härnta!! :D Som jag längtar just nu! Vill bara bli klar med allt som har med skola o göra nu så jag kan få lite jullov. Men så mkt jullov blir det inte, eller det blir vad man gör det till helt enkelt!


Fick världens finaste kort av Jonna idag! Ett kort på alla mina Varbergstjejer! <3 Vbg- gänget vilka brudar och vilket fint kort!!

Alla är så jävla bra!!


Ett stort hjärta till mina fina tjejer!! <3

 



Presentation


Matilda Helena
MITT LIV - Min vardag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards