Matilda Helena

Alla inlägg under maj 2010

Av Matilda - 30 maj 2010 22:32

Det är fyra veckor idag sedan jag kom hem ifrån Åre. Herregud vad tiden går fort, det känns som att det var igår jag kom hem. Jag har varit ifrån min älskade by i en hel månad, känns overkligt!

I år är det tre år sedan jag tog studenten, det är helt sjukt. Helt SJUKT! Vart har tiden tagit vägen!? Jag kan inte fatta!!

Men ändå jag har ju faktiskt gjort en hel del, levt tre säsonger i Åre och träffat så mkt nytt folk ifrån hela Sverige. :) Jag tog det där steget och lämnade stan och ville prova nåt nytt. Härnta pallar man inte hela livet. :) Så sjukt lycklig är jag att jag valde Åre och tog det där steget att flytta till världens bästa by under vinterhalvåret.Så nåt vettigt har jag allt gjort med livet. ;)

Kom faktiskt fram till idag att det var nästan 20 år sedan man gick på dagis, ni hörde TJUGO ÅR, hur gammal känner man sig inte. Det känns ju som världens evighet, haha. Helt stört.

Tiden går fort!


Som jag sagt förut Tiden stannar inte, men det gör minnen!!!


En glad tjej 07 som tog studenten!

 

Av Matilda - 30 maj 2010 11:56

Sundaymorning var det ja. Jag har planer idag att ta mig en tur med cykeln till stugan för att hälsa på lite. Hänga lite där ute är alltid soooooft. Men får se hur det nu blir för att för en halvtimme sedan spöregnade det ute och nu är det bra väder igen.

Så får la se vad som händer. En tur skulle faktiskt vara lite skönt, med bra musik i öronen.

Igår så blev det Pink Hink i Sundsvall med Angelica! Riktigt roligt måste jag säga dock sjukt lite folk, men kul att lyssna på dom igen. :)

Morsdag idag, så grattis mami på morsdag! :>

Jag kan ha ett jobb på gång i Norge, men vi får se hur det blir. Jag väntar på ett telefonsamtal.

Nu har jag dålig fantasi och världens tråkigaste inlägg.

Frulle nästa, jataaack!


 

Av Matilda - 29 maj 2010 12:12

Jag är en trött och sliten tjej idag. Mitt huvud dunkar, illamående och bakismage. Bra kombination, haha! NOOOT

När man var yngre var man fan aldrig bakis, vad har hänt.

Igår var det iaf utgång med världens bästa Jossan. :) Vi satt ute hos henne och snackade en massa och lyssnade på musik! Sjukt trevligt. Sedan in till stan på premiär på Hamnkrogen inte nåt vidare o sedan Gennys, mindre kul. Sällskapet var bättre än krogen. :D Trött på Härntas uteliv måste jag säga, tyvärr så jämför jag Åre med Härnta.

Kul att träffa lite folk ute igår oxå som man inte har sett på flera år känns det som. :)

Min telefon ringde oxå o jag blev sjukt förvånad när jag såg vem det var. ;)


Idag så blir det grillning hos Angelica o sedan ska vi dra ner till Sundsvall för att gå lös till Pink Hink!! Dock i nyktert tillstånd. Det blir greeeeeeat! :D :D


ska väl in i duschen så småning om och sedan vettifaaan.

Döööö lite kanske.

later

Av Matilda - 27 maj 2010 16:39

Idag är jag riktigt trött.

Regnet har bara öst ner idag, heeeela jävla dagen.Tråkigt tråkigt och man blir inte gladare för det.

Har jobbat idag och dagen har varit tuff, men det är väl inte så konstigt då vi bara kan vara inne hela dagen. Jäkla dag, jag är en trött tjej.

Ikväll blir det bio. :D Ska och kolla på Sex in the city 2. Har aldrig följt serien, men nu ska jag vara med i matchen. ;P

Igår skulle jag och Sofie ut och gå men våran promenad slutade med att vi drog på Härnöhallen och köpte riskakor och hängde vid tvn, greeeeat.

Så det där med promenaden vad hände...

Skönt imorgon är det helg, jobb måndag! Tack jag gillar att ha en vardag.

Jag är väl så sjukt taggad för helgen kan bli Sundsvall eller Övik. Härnta blir det iaf inte.


Nu ska jag börja laga maten och käka lite.

lateeeeeer.

Av Matilda - 25 maj 2010 19:05

Så var det tisdag och jag känner mig faktiskt ganska glad idag. Gårdagen är glömd.

Mina tankar är på helt andra håll idag. Tankespridarn det är jag det.

Idag så har jag iaf äntligen fått jobba igen med det som jag gillar bäst, lovely. :) Helt underbart måste jag säga och jag har fått jobb resten av veckan, cheeeck så jävla skönt vava. Äntligen har jag fått jobbe och hoppas det håller i sig ett tag.

Skönt med jobb!!!!!

Jag vill börja planera min sommar snart oxå för jag vill besöka en massa olika platser i sommar! Jag vill hänga överallt faktiskt!

En viktig sak som jag har planerat i sommar är att jag ska till Norge för att gå på bröllop, faster gifter sig! :) Jag kommer att få träffa mina favoriter i Norge! Jag längtar!!

Till helgen har vi planerat in att vi ska göra gatorna osäkra i Sundsvall gott folk! Jag ska gå lös och köra fullt ös medvetslös! Här är tjejen som ska krypa hem ifrån krogen. Länge sedan sist nu ska det hända igen. Kanske kör det där fallande trädet som jag gjorde i Åre. Faller raklång framåt tar inte emot mig med händerna och flyger ner i en snödriva. " VAD FAN GARVAR NI ÅT?!" Ja jag var tydligen inte så nykter där att jag inte ens känner av vad som händer, jag kunde fan ha åkt akut in med ambulansen för att ha slagit ut varenda tand i käften, MEN som sagt jag överlevde!

Så till helgen hittar ni mig långt in i dimman på lördag dock. Fredag hamnkrogens premiär, ska jag gå på den. Återstår att se.


Dagens pics är på två syskon som tydligen börjar på M och O.  

Av Matilda - 24 maj 2010 10:47

Det är jag som är den försvirrade tjejen nu allså. På FB kan man verkligen se allt, allt som man egentligen inte vill se oxå eller?! Tjaa jag tror det va. Ett stort jävla skämt. Var detta för en månad sedan oxå eller ännu värre två månader sedan. Jag fattar ingenting. Men skit samma, den där jävla bubblan alltså.


Idag är jag iaf rätt så glad för jag ska få jobbe imorgon, onsdag och fredag, det är ju det jag vill! Äntligen vänder det, hoppas att det kan vara så här i några veckor nu eller helst hela sommaren. :) Håll tummarna!

Idag så ska jag iväg och hänga lite nere på Birsta sedan hem till världens bästa papi och käka gomaten med honom och Ollebolle.

Igår var det söndagsmys med mami med pizza och häng med mami och lillbebror.

Jag ska gå i mina älskade converse på Birsta idag, jag bara älskar dom.



Det är tankar, tankar och åter tankar i min hjärna. Alla dessa tankar, kan det inte bli något som jag vill verkligen vill!?

Ta mig tillbaka till Turkiet och låt mig få släppa alla tankar och problem som snurrar runt!

 

Av Matilda - 23 maj 2010 20:38

Så var man hemma ifrån Turkiet efter en lååååång hemresa. Först en timmes buss sedan 4 h flyg sedan 7 h häng på Arlanda och sedan tåg och bil i totalt 4 timmar. Så ja ni ser en sjukt lång hemresa. Tågresan var seg...

Veckan i Turkiet har iaf vart toppen gott folk, vi har solat, mått, badat ( i havet, poolen och en floooood) ätit gott, druckit gott, lekt turist o en massa annat trevligt. :D Shoppade mig ett par rosa converse, i love them. ;D

Hotellet har vart riktigt nice måste jag säga och vi har blivit uppvaktad av alla servitörer på hotellet. :P Blommor på bordet och i håret och stolarna har dom dragit ut åt oss. Dom har velat gått ut med oss varje kväll, hell NOOOO! Haha jag har garvat ihjäl mig till våran söta servitör som inte kunde engelska men han kunde fråga oss frågor på engelska, haha. Poolen var toppen. Dåligt väder har det dock vart vissa dagar med regn. Men helt okej ändå, jag är riktigt nöjd. ;D Utflykt på en flod riktigt nice och vi var riktiga turister samma sak då vi gick in till Side en mil tur o retur.

Igår så var det nästan en turk som friade till mig. Haha shit. Turkar är galna. Svääänska flicka... Nej vi vill inte ligga med er....

Det där med att spana på lammkött ska man nog sluta med då det slutar på sin yngsta lillebrors ålder. Haha herregud, man är gammal. :p


En toppen vecka i Turkiet, bjuder på några pics!

Snart blir det att sova, jag behöver sömn!

Enjooooy!          

Av Matilda - 14 maj 2010 12:23

En dag kvar och jag har resefeber, märker av det på nätterna. Svårt att sova, sjukt mkt tankar och jag ska faktiskt utomlands imorgon. Skönt att slippa denna stad. Ingen har väl missat vad som händer här just nu!? Helt sjukt, jag finner inga ord....

Men nuså är iaf väskan nästan helt packad till utlandet och herregud är det jag som är tjejen som inte kan packa. Har packat alldeles för mycket saker och det vet jag. Haha men det är alltid bra att ha med sig. :P Alldeles för mycket kläder för en vecka, men asch jag ska fan utomlands. :D

Ska alldeles strax ner på Apoteket och gå lös på deras produkter, mami har tvingat mig att ta med mig så mkt grejer OM jag skulle bli sjuk. Jag som aldrig blir sjuk, men man ska aldrig säga aldrig.

Middag hos papi ikväll och packa det sista. Plus att jag ska göra mig en pasta sallad att ta med mig.


Om jag inte orkar skriva nåt ikväll så ses vi igen Sverige nästa söndag!! :) Nu ska jag må i en hel vecka! :D

Ses i Turkieeeeeet! :)




Tildaala Malta 06


Presentation


Matilda Helena
MITT LIV - Min vardag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards