Matilda Helena

Alla inlägg under december 2008

Av Matilda - 30 december 2008 20:09

Nu är det dagen före nyårsafton o sist jag skrev här var dagen före nyårsafton.

Julafton var jäkligt mys det var först jobb på dagen o sen så tog vi ett snabbt åk ut i backen o sen in o kolla på kalle anka o sen kom tomten o efter det så gick vi em o öppnade julklappar o sen julmiddag på jobbet o sen blev det tottebo. En lugn o mysig julafton fast dock väldigt ovanlig. Man hade ju lite hemlängtan dock efter alla där hemma då.

Dagarna efter julafton har jag supit bort min lever snart tror jag. Fy så mkt jag har druckit alla dagar efter julafton. Fest hela tiden kan man lungt säga! Livet är en fest här uppe! :D Imorrn går man lös igen då det är nyår å det är allt nice! :D

Gott nytt år på er allihopa imorrn så ska jag träffa min kära papi o Anita som är i stugan.


Jobb har det varit hela helgen oxå så man är en sliten krigare.

Film ikväll med chirre o godis o det är göttans.


Så gott nytt år till er alla ifrån lilla Matilda! :)


ha det bra så hörs vi senare här framöver!


Hej på er! (:

Av Matilda - 22 december 2008 22:24

Jaa då var det två dagar kvar till julafton o jag har faktiskt fått lite julkänsla nu. Mina kära päron förgyllde min dag idag genom att skicka juklappar till mej. =)

Imorrn så är jag ledig o då ska jag ut i backen, wohooo! Sen på kvällen ska jag vara typ lekvärd uppe på hotellet åt barnen som bor där o vara med dom då dom träffar tomten o leka lite lekar med dom. :P

På julafton så jobbar jag vilket kommer att kännas knep att inte få vara med min kära familj, men sånt är livet jag tjänar ju pengar o sen så ska jag ju öppna mina julklappar o käka middag uppe på jobbet, julbord, mumma! :)

Jaa vad har hänt sen jag upptaterade sist då, det har vart en massa FEST o lite jobb då oxå. ;p Vi hade en fest här i lördags o det var grymt skoj faktiskt o kvällen spårade! " Jag är så full" det var kvällens citat typ. xD dagen efter det blev det oxå utgång igår. Sleten tjej idag så grymt skönt att springa runt här hemma i mina rosa tofflor o pyjamas! :D

På juldagen ska vi gå lös för då är det ju ändå juldagen så utgåååååång o spåra!

Herregud hur ska jag överleva, tur att lönen rullar in imorrn! " Pengarna rullar in som dom ska det går bra nu" Att bero på det så såg jag faktiskt petter idag, lite coolt va? ;D


Aja en riktig god jul till er alla ifrån lilla Matilda! =)


Ha det bäst om vi inte hörs före jul, får se om jag hinner upptatera imorrn.

Sköt om er i  jul o käka en massa julmat va! ;D


Hej på er! (:

Av Matilda - 19 december 2008 19:21

Oj nu har jag visst varit sämst på att upptatera min kära blogg här.

Vad har hänt sen sist tro. Förra lördagen så skulle vi ha fest men tja jag kom inte ut på krogen blev kvar här hemma o hängde. ;p Dippan premiären i söndags vari stort sett grym, träffade mkt folk som man kände så det var nice. :)) En grym kväll verkligen! Bra musik o allt var grymt!

Har vart ledig i nåra dagar med oxå så då har man kört backen, fast dock inte det bästa vädret då, men det funkade allt. Chillat lite på byn har man oxå gjort. Sen i onsdags blev det fest borta hos våra jobbarkompanjoner o sen avslutade kvällen på dalboms.

Ikväll blir det lungt men imorrn ska vi visst ha fest hos oss o sen söndag är det feeeeest. :D Grymtgrymt kan man ju säga dårå! ;D

Livet är en feeeeest!!!

Jobbat idag o det blire hela helgen oxå.

Jobbar på julafton oxå vilket får la funka, det är pengar lite konstigt att inte vara hemma då med min kära familj eller i Norge. Kommer kännas konstigt.


Men aja nu har jag inte så mtk mer att säga.

Skåååååål på er!

Ses i Åre och ha en god jul hörrni! (:


Hej på er! (:

Av Matilda - 13 december 2008 14:51

Det är helg o när jag vaknade imorse trodde jag fasen att det var söndag, men inte då det var lördag o väcklarklockan ringde o man fick lov att kliva upp för det var dags för jobb. En väldigt lugn dag på jobbet idag hem tidigt så det var gött.

Nu har man nyss kollat klart på alla andra avenyn avsnitt för har inte hunnit kolla på alla i veckan. xD


 Igår så var vi på bygget o det var jävligt grymt där måste jag säga! Timbuktu med bandet damm stod på scenen o så mkt folk det var, men så nice det var! Tilda is back on Bygget, jajameeeeeeen! Så fest blev det igår o ikväll kan det oxå bli lite fest om man pallar o imorrn blir det absolut fest för då öppnar dippan. xD Festen har börjat i Åre!!!! :D :D

I torsdag så var vi en sväng ner på wersens o såg lite på petter då han spelade live o sen var han dj. Det var en lugn o trevlig kväll på wersens. ;D

 Just det igår då jag var på bygget så fick jag en " flashback" eller vad man säger.

Menmen...


Lucia idag då o jag har noll-lucia känsla.


Nu ska jag kolla lite på tv o bara softa runt lite!

Åre är niiiiiiice!


Hej på er! (:





Av Matilda - 10 december 2008 19:37

Idag är jag en trött tjej o rätt så sleten, fast inte så farligt.

Det var en typ av personalfest igår efter intro-dagarna o det var sjukt nice igår asså.

Kvällen började med att vi käkade o drack på jobbet o en jäkligt god fördrink. Tyvärr så var det inga pommes till maten, usch hur länge ska jag få stå ut med just det där tjatet om dessa pommes, haha. aja iaf så var det god mat klyftpotatis o kött o beasås, mumma o till maten var det öl o vin. Sen efterrätten var inte helt fel den heller.

Då allla blitt lagomt fulla o vi var klar på jobbet så väntades det bowling på holiday club o det var så sjukt nice. En massa dricka där med. :D Mohaha. :D jag mådde gött! När vi spelat klart på bowligen så blev vi utamande av två bartendrar på en match o vi hette " team bäst" haha fantasirikt namn så det blev tjejerna mot killarna, men jag fick spela själv mest haha för min lagmedbetare försvann hela tiden. :P

Efter bowligen så drog dom flesta till dalboms där det blev mera dricka o satt o snackade där ett bra tag.

Sen efterfest hos kockarna/servitriserna o bartenderna där halva Åre hamande. :p Sen hem o sove on! :))

Det var en mkt rolig kväll o jag älskar verkligen denna by, den är niiiice.


Har jobbat idag o det gick faktiskt bra även fast man var lite trött o sen en sväng på affärn o systemet. Jag är laddad för tre-dagars i helgen för faaaaaan. ;) Kanske fyra! Kör bara köööööööööööör! Mohaha jag har fått ett bra schema oxå så det är gött. Ledig imorrn, heja backen!!


Nej nu orkar jag faktiskt itne skriva nåt mer här.

Kanske ska gå upp snart o dö i soffan o kolla på bonde söker fru. ;)


Ha det fint hörrni! (:


ÅREEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE sajaaaaaaaaaaa!


tjarå! (:



Av Matilda - 7 december 2008 13:40

Det är söndag  idag o jag är fruktansvärt bakis o jag har jobbat. Skjut mej!

Sletna tjejer var vi allt idag som skulle upp o jobbe o först käka frulle på jobbet o sen starta dagen. En yr Matilda som inte hade alla hästar inne i hagen idag springer runt o har noll koll, right! Kulkul verkligen det var, woow underbart ehh nej. Inte nog med att jag var fruktansvärt bakis så får jag ta hand om nåt så sjukt äckligt på ett rum, spya på handukar o jag höll på att dö. Jag brukar inte vara känslig men det var extremt. Fifaaaan. Bra gjort tilda! (Y)

Igår så drog vi iaf ut alla tjejer som bor här i barnstugorna. Vi är just nu sju tjejer som bor här o sen kommer det 4 till som jag jobbade med förra säsongen så fullt ös är det verkligen!

Vi drog som sagt ut igår först satt vi hemma här o förfestade o spelade lite spel o sen drog vi vidare till dalboms där jag var gooooone totalt o sen vidare till tottebo där det skulle vara drag o det blev drag där! Det var niiiiiiiice. :D Sen käka på max o sen hem och dö ungefär.

Fyfaaan, men man mår som man förtjänar det om man säger så!!

Vi hade planerat att vi skulle dra ut ikväll, men nu vettifaan det bilr nog inget imorrn, såg precis att dom öppnar dippan nästa helg, wooow greeeat o bygget. Bygget lördag o söndag dippan. Livet är hårt att vara säsongare ;D


Imorgon så ska vi ha en intro dag på jobbet o på tisdag, nån av dagarna så skall all personal äta tillsammas uppe på fjällgården, mysigt värre. :) Kul att lära känna folket man jobbar med o sånt.


Nej nu ska jag kila upp o slänga i mej lite fil o flingor o sen ska jag ta mej en tupplur.


Ha det gött o jag saknar faktiskt inte Härnta ens lite! ;D Jag har det gött här en massa snööö osv så det är nice! (:


Av Matilda - 5 december 2008 19:29

Nu har jag vart här uppe i en vecka o tjaa Åre livet har väl inte börjat än tror jag. Trögt med utgångar, men dock inte så mkt folk i byn än, imorrn blir det nog en o kanske på söndag. xD

Idag har det jobbas o slitet uppe på jobbet. Kört maraton genom korridorrerna med korgarna i högsta högg!

Jobb imorrn oxå tyvärr o det blir en hel del att göra då tyvärr o söndag med. En hård jobb-helg med andra ord. xD Men livet i Åre är tufft! Men det gillar vi! ;D

För en timme sen så fick jag ett roligt besök ifrån två bruds som jobbar uppe på fjällis med mej så kul att se dom igen dåråå. :)

Imorgon så kommer det två till tjejer till vårat barnhem här. Kul med folk här o lära känna nya. :)


Nej nu ska jag hämta lite the-vatten o dricka lite te o umgås med tjejerna här. :)


Ha det bäst hörrni! ;D

Vi hörs!

Hej på er! :)



Av Matilda - 4 december 2008 21:35

Jag bara älskar denna by en massa snö o jag har gjort premiäråkerna i backarna. Livet är att stå på en bräda i Åre o glida ner för backarna, jag bara gillar det!

Nu blir det jobb i några dagar. Folk börjar komma till byn o det blir liv här i byn. :) Wohooo!

Vi har flyttat in i vårat kära barnhem o nya duschar o inget mögel, det är grrreat. En massa ljus har vi här hemma nu o ikväll har jag tagit en varm o härlig dusch o sen kikat på världens bästa program o en kopp te i handen, det är nice det o massa ljus. :)

Till helgen så blir det fest gå lös på fredag o lördag, jag är taggad! :D

Hemma i Härnta har man hört att det regnar o vintern är borta. Synd för er där hemma. ;) Här är det vinter o mys! (:

Ingen hemlängtan för mej än men såklart så saknar jag lite fölk där hemma!


Nu ska jag bläddra vidare här på internet o försöka vara lite social med mina nya barnstugevänner ifrån söder. :)


Ni får ha det bäst o sköööööt om er!

Det ska jag iaf göra! (:


Hej på er! (:


Presentation


Matilda Helena
MITT LIV - Min vardag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards