Matilda Helena

Alla inlägg under oktober 2009

Av Matilda - 30 oktober 2009 16:27

Så var det helg igen vilket är riktigt skönt. :)) Har int mkt planer denna helg kan jag säga. idol ikväll o sen mest kanske lugnt, eller kan det bli nåra bravader ihelgen den som lever får se.

Sovmorgon och jobbat få timmar idag, skönt med bara nåra timmar ibland oxå.

Ibland så undrar man oxå hur liten den här internet världen är. VÄLDLIGT liten faktiskt!

Just det för ett år sedan vid denna tid så var jag o hängde i Turkiet o hade det för jewla gött faktiskt. Ni vet en massa sol,bad o goda drinkar vid poolen o bara mååååå. :) Saknar det litt faktiskt, eller varför inte dra iväg på en kryssning o må litt, eller att glida på en kryssning är rätt tufft, hehe. Jag vill bara dra iväg nånstans o gå lööös! Får kanske vänta till mitt Åre och Bygget, jävlar vilka artister det blir där i år oxå. det kommer bli en grym säsong i år med där! Men snart ses vi där o då är det all in o klackarna i taket som gäller! Kör bara kööööör!


Nu ska jag snart käka en för jävla gooood fredagsmiddag.


Hej på er!

Av Matilda - 29 oktober 2009 18:27

Idag har jag jobbat hela dagen,stängde placet o shit pomfrites så trött jag är! Shit pommefrites det får mig att minnas på en grej som hände uppe på fg ( jobbet) då det var personalfest och jag råkade säga " Det är pommfrites i soppan" menade att det var nåt annat, men det har jag fått leva med och kockligan påminner mig om att jag faktiskt är "pommfrites tjejen". Haha herregud det var tider det!

Oj nu spårade jag verkligen ut. :P

Ikväll blir det bara en hemmakväll med en massa tv och lite sånt. =) Härligthärligt o lite sovmorgon imorrn, inte alls fel faktiskt!

Mörkt är det ute så ingen lust att gå ut heller.

Hänger hemma ikväll och poppar musik en stund nu!!


Hej på er! (:

Av Matilda - 28 oktober 2009 16:51

Det är onsdag och jag o nu när jag kom hem så fick jag ont i mitt lilla huvud, inte okej. Äe hungrig oxå bläaa livet blev jobbigt för en stund.

Jobbe är väl det som jag har gjort idag. Jajameeen!

Helvete vad det är kallt ute, jag fryser litt om mina fötter nu!

Jag ska köpa mej en varm och stickad halsduk snarast, nästa gång jag befinner mig på stan.

Ikväll blir det en kvällsprommis, skönt att gå ut lite grann faktiskt med musik i öronen, wohoo jag har ett fungerade headseat. det lever!

Lägger upp lite bilder ifrån helgen i Kramfors hos Bea. :)


Loooooooser.



Bea on the dancefloor.



Skåååålarn i regnet

 




Tagga litt innan Gladan!

 



Hej på er! (:




Av Matilda - 27 oktober 2009 22:38

Nu ska jag snart släcka ner här och ställa undan dattan.

Har vart ute på en promme ikväll mkt härligt. Inte så jävla kallt heller, bra dääär. Men gärna lite snö nu för det är mörkt ute. :(

Har försökt att fixa mina kläder som jag skulle fixa o mitt tålamod sprack o allt gick åt helvete.

Andra avenyn och tv-tittande, helt okeeej.

Varmdusch o fika greeeeat.

Förlust i derbyt, inte okeeeej. Jävla skiiiit. :( Men jag kan trösta mig att Modo faktiskt ligger sist i tabellen fortfarande. ;) Mohahahaaa. Vi vinner nästa derby på hemmaplan.


NU ska jag släcke.


Hej på er! (:

Av Matilda - 27 oktober 2009 17:08

Nu är mina tågbiljetter ner till Götet cheeeeeeck! Så jävla skönt det ska bli att få åka ner på en tripp ner till Håkan Hellströms hemstad Göteborg och känn ingen sorg av tilda i götebooorg! Ska ju faktiskt hälsa på Erica som har inflyttningsfest där. :) Så det blir riktigt nice, hoppas på lite shopping med faktiskt. :))

Jag ser framemot det!

Lönen kom idag, tågbiljetterna är bokade och alla räkningar och skulder är betalda, nu är jag lite fattig igen. :( Fast har ju lagt undan lite pengar oxå, aja nice med lön och nice med en att jag får unna mig en liten resa ner till göteborg.

Ikväll så ska vi mixtra lite med mina dator, tydligen o sen måste jag laga mina jeans, som det alltid blir hål i.

Hoppas på en god middag och mitt älskade andra avenyn är ikväll, en nöööjd tjej! (:



Hej på er! (:

Av Matilda - 26 oktober 2009 21:59

Idag så har jag vart ledig och jag har hängt en hel del på stan idag faktiskt. Hängde litt på stan o tja spane lite på snygge grabbs som är på turne i Sverige, wihooo! ;D Det gillar vi! ;D

Invigde min nya vinterjacka idag, helt perfekt är vad den är!

Har varit världens fattigaste tjej idag oxå nästan så att man familj tyckte lite synd om mej eller garvade åt mej för jag hittade inga pengar. :( Men imorrn så kommer lönen, då blir jag lite rik igen iaf. Skööönt och räkningar och allt jobbigt ska betalas, bläääe.

Har spelat lite kort här på kvällen och kollat på tv o ätit en massa frukt. :D

Har lagat mat idag o jag kan ibland laga god mat. mihihi..


Nu är det så här att jag ska snart knopa i säng för jag ska jobbe imorrn.

Det blir niiiiice! Jag är taggad, wihoooo!


Hej på er! (:


Av Matilda - 26 oktober 2009 10:53

Då var det en ny vecka och nya tag och jag jobbar inte idag. Är ledig. Lite skönt med sovmorgon, men annars är det bara segt. Vill faktiskt jobba så dagarna bara flyter på. :)

Inte så jävla kul att vara ute idag heller bara en massa grått som inte gör att man blir glad direkt. En grej som glädjer mig riktigt mkt idag är att jag får min kära lön imorgon o jag vet nu hur mkt jag får. Jag ska unna mig en massa grejer och Göteborgsresan blir nog av. Så stan nästa kanske!? Nej just det jag jobbar hela veckan lång. Långa dagar, men det är pengar och en bra jobb. :D 

Får se vad som händer idag, en god frukost först och sen får jag ta tag i dagen!


Hej på er! (:

Av Matilda - 25 oktober 2009 19:38

Så var det söndag och i natt så ställe vi om våra klockor till mörkare tider, vilket är jävligt bittert just nu. Bara en massa grått ute och regn! Helvete ge mej lite snöö nu så jag kan få vara lite glad! :) Mihihi det känns att det är nära nu o jag taggar hemma i Härnta i en månad till sen drar jag!! :D

Igår så var det ju högskoleprovet som jag skrev o det gick väl sisådär, vi får se hur det slutar. Jävlar vad det är svårt eller så är det jag som är jääääävligt  dålig.

Efter jag hade skrivit provet så drog jag upp till Bea och hälsade på henne i Kramfors. Vårat snack, haha! Käkade go mat på Kramm, tacobuffé o sen blev vi partysugna o gick hem o taggade för utgång i Kramfors. Hur slutade kvällen då!? En av oss blir slängt emot en vägg. " Han ser ut som Kenny Starfighter?" haha och vakten slängde iaf ut idioten som slänger upp en tjej emot en vägg, INTE OKEJ. Annars då var det bara att säga " Välkommen till Kramfors" Inte riktikgt som i Härnta om man säger så. Men vi körde som vanligt vårt teqilarace bra musik osv, en helt okej kväll! (: Full blev man och jag råckade göra mitt älskade tecken lite för många ggr. LOOOOOSEER!

Sovmorgon imorse blev det riktigt sköööönt. Kikade på basket idag o jag vill faktiskt spela ibland igen. Såg så grymt kul ut!!

Hem till Härnta i grå vädret, triiiiiiist eller tråååååk.


Nu ska jag bara chilla hela kvällen här hemma med datorn, tvn och lite frukt. Det är niiiiice!

Ledig imorrn o sen kommer lönen, greeeeeeat!


Hej på er! (:

Presentation


Matilda Helena
MITT LIV - Min vardag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards