Matilda Helena

Alla inlägg under december 2010

Av Matilda - 29 december 2010 21:47

Onsdag idag och imorgon drar jag visst till Åre över helgen. Jag ska må i backen o åka på självaste nyårsafton. :) Ska även ta med mig lite plugg, ehehehe jag ser framemot really. Men jag måste tyvärr så jag är med i matchen.

Nyårsfest i Björnen på fredag med lite Härnta bor, det blir nice. :) Eventuellt afterski på lördag på självaste fjällgården. Bästa stället i hela byn måste jag säga! Så jag tar semester från stan ihelgen och drar mig till Åre. Göttgött.

I veckan har jag vart på Birsta, fixade min nya snygga rosa klocka o shoppade lite annat skojs. Hängt hemma med släkt o fölk.


Väskan till Åre är packad.

Jag är på världens sämsta humör idag.

Färgade håret helt själv idag o det gick ovanligt bra. Jag är nöjd.



Gott Nytt År får jag säga! :)

Seeees i Åre o jämtlandsfjällen!!!


Hej på er! :)

Av Matilda - 26 december 2010 21:56

Så var den juldagen. Juldagen som jag kan mest kalla för den döende dagen. Jag har vart sleten idag o fan inte drack jag mycket igår. Jag tror jag börjar bli orutinerad eller så är det för att jag blandar alldeles för mkt. Vin, öl och bacardi, tja den kan ha en förklaring.

En rolig utgång på parkaden igår o tja det var en massa hemvändare där. Träffade allt ifrån gamla barndomskompisar som jag inte träffat på år och dar till gamla grannar. Det var riktigt kul att träffa så mkt folk som man verkligen inte träffat på länge. Kul oxå att man har minnen tillsammans som man fortfarande kan snacka om på fyllan. ;D

En bra kväll igår o en lagomt trög dag idag. Har mest hängt i stugan med syskon o lite besök där. Däckade några ggr i soffan. Jag var nog rätt sliten.

Jag skulle ju ta tag i det där med pluggandet idag, men har jag gjort nåt. Ehh neej. Dags att börja imorgon, tyvärr.



Nu ska jag fortsätta sitta här och mysa i soffan. Lucky life.

Är inte på toppen humör dock nu för tillfället. Måste peppa o tagga om.


Hej på er! (:

Av Matilda - 25 december 2010 16:27

Så var juldagen här o igår var det julafton. Den första julaftonen i Billsta. Det var lite nytt faktiskt. Det är ju där jag alltid vart på sommaren o nu är jag där på vintern oxå på självaste julafton. Men det var riktigt mysigt faktiskt. :)

Riktigt mysigt att träffa syskonen oxå, alla tre samlade.

Vi kollade på Kalle åt riktigt god mat, umgicks, hade julklappsutdelning och sedan spelade vi lite sällskapsspel. :) Riktigt mysigt faktiskt! En hellyckad julafton. :)


Ikväll fortsätter vi hos mami med lite god mat o julklappar.

Efter det så drar jag nog iväg på fest och sedan till parken där resten av stan är samlade dag. Taggad till ikväll är jag oxå, kör bara köööör!

Mysigt med alla fina sms man fick igår oxå. :)

Haha får jag garva lite åt smset som jag fick idag. Som att jag kommer att svara på det lilla vän, tänk för faaaaaan! Jag är inte dum i hela huvudet. Tro det eller ej.


Nu ska jag vänta på att maten blir klar o sedan blir det en sväng in i duschen och sedan kör vi party. :))



Ha en fin kväll alla!

Hej på er!

Av Matilda - 23 december 2010 11:32

Så var det dagen före doppardagen idag o jag sitter här i soffan alldels frusen. Vart hos tandläkaren o jag är alldeles bedövad. :( Kul att det var sjukt kallt oxå så jag är sjukt frusen. Mindre kul alltså måste jag erkänna.

Hängde på Birsta i förrgår, fyndade en as skön fin o mysig tröja som jag nog lägger upp här nu tror jag. Hittade lite annat grimskrams som är så mkt tilda style.

Igår träffade jag Sofie o vi tog en fika o massa snack. Riktigt mysigt. :) Sedan var det middag hos Ante o Alex. Go mat o mycket snack. :) Mysigt var det såklart!

Idag får jag träffa en av mina lillebrorsor, Ollebolle! Som jag längtar! Jonas kommer hem ikväll kul o träffa honom då ju. Så hela syskonskaran är samlad efter så många månader utspridda på olika håll i landet.

Julafton och mys imorgon. :) Det ser man framemot!


God Jul till er! :)

Här har vi min nya sköna tröja o såklart är den lite rosa ändå. ;D

  GOOOOOOD JUUUUUUUL

Av Matilda - 20 december 2010 23:37

Här är tjejen som skulle kliva upp i rimlig tid imorse. Hur slutar det!? Jo att jag vaknar av mig själv klockan 11. Jag som tänkte läsa lite och dra ner till biblioteket. Efter några timmar här hemma så kom jag ner på stan. Har inte lånat en bok på det där biblioteket sedan jag var 10 eller nåt kanske. Herregud.

Tråkigt med kompliteringar till arbeten, men var gör man. Det är bara att förbättra sig. Klarade iaf kommunikationen, sköööönt! Den uppgiften kändes som ett rent helvete för jag satt med tusen andra saker oxå men den gick igenom. Göttmoooos!


Har vart o hälsat på farmor o farfar. Fick fika o satt där och myste med dom.

Sedan körde jag ut i halkan till stugan o papi, mys att äta där även fast inte jag var på världs bäst humör. Papi peppade mig.

Har försökt att strukturera upp mitt plugg nu på jullovet, kul att behöva plugga men som sagt jag går på högskolan.


Imorgon drar jag först till tandläkaren sedan blir det ett kärt återbesök på Birsta.:) Det blir bra o mys med att kolla där.

Igår bakade jag o mami pepparkakor, så goda dom blev.

Jag måste bli bättre med att gå lös med min rosa kamera. Jag gör ett försök nu på jullovet att visa lite av mitt kära Norrland.



Nu ska jag sova.

Saknar redan alla goa människor i Varberg.


Hittade en bild på ett ensamt litet fyllo någonstans i Sverige.

 

Av Matilda - 19 december 2010 13:24

Jag är hemma hos mamsen nu i Härnösand. Skönt att vara här och bara må o ha jullov. Kom fram med tåget vid halv 5 igår morse, tidigttigt. Heja SJ med bara en timmes försening. Tågresan gick bra uppåt med trevligt sällskap av Carro o andra trevliga kompanjoner bredvid oss.

Dock mindre roligt att släppa min tunga jävla väska ner till station och sedan påsar och väskor på det. Ajajaj ontontont.

Igår tog jag mig en sväng på stan här i Härnta. Hittade mig en tröja, presenter o armband. Tog en fika med Bea, mycket trevligt.

Sedan var jag ung o bortskämd igår. ;) Mami hämtade mig på stan, servade mig soffan med grejer o bjöd på god mat. ;) Man får faktiskt vara det när man är hemma hos föräldrarna.


Träffade Linn igår o satt hemma hos henne o vinade lite och surrade en massa sedan bestämde vi oss för att dra ner på Svenssons. Det var kasst! Jag är glad att jag har flyttat härifrån. herregud! Bara 18-åringar o kass musik. Vad har hänt!? :O Allt går i konkurs osv. Inte konstigt att alla drar ner till Sundsvall och festar. Jag hade nästan lite längtan till kära Oscars i Varberg istället eller varför inte Bygget som jag snart får uppleva.


Idag ska jag på kalas hos Linn. Men först en sväng hem till pappa innna jag ska dit om han inte glömmer bort mig.



Hej på er!

Av Matilda - 16 december 2010 23:45

Ja imorgon så sticker jag upp till mitt kära Norrland. Väskan är så gott som färdig packad o tja den är som vanligt svår att få igen då det är jag som packar. Jag har inte lärt mig konsten än att packa smart o inte ta med mig allt jämt. Det kommer jag aldrig att lära mig, Helt värdelös när jag ska packa alltså! Men med hopp att väskan ska gå igen imorgon hoppas jag verkligen.. Håll tummarna!

Har haft min sista eximanation detta år idag, så sköööönt! Äntligen har jag typ lov, imorgon är det bara två föreläsningar o sen ska jag ta tåget. :D


Har vart ner på stan idag o kollat på ett julspel o klappade även en kamel. :D

Hängt hemma ikväll med gänget o bara snackat en massa skit. :)

Fick en jättefin julklapp av min fina vän Linda. Big love o jag kommer att sakna henne detta lov. :(

Jag har nog redan gått på lov i min skalle tror jag, glömde bort att ta med en grej till skolan idag o nu ikväll var jag helt säker på att jag började 9 imorgon, men jag börjar fanimej 11! =D Sovmorgon o en glad tjej!!!

Tjejen som inte har nån koll. ;D


Godnatt o snart ses vi i Norrland!!!

Av Matilda - 15 december 2010 22:49

Idag så har vi varit riktigt duktiga jag o min sambo. Vi har städat hela huset, cleaniskt rent! Min säng är renbäddad. Jag har tvättat. Städat ännu mera o börjat packa. Så duktigt o en nyttig dag av oss verkligen. Vi gick till Ica med ett ton återvinning o glas. Jag gjorde vinterns första vurpa utanför Ica, cheeeeck!

Har gjort americanska pannkakor. Mums vad gott!

Vi har vart o fikat hos våran hyresvärd idag hela gänget, mysmys. :) Go fika o trevligt var det oxå. :)

Fick en fin present av dom oxå, antligen blir det en fin middag ute tillsammans hela gänget eller en utgång i Varberg, med helrör eller nåt sånt.

Kollat på tv o häng med gänget här hemma nu ikväll o det drivs alldels för mycket med norrlänningen ikväll tycker jag alltså mig. Inte okej, men kan inte låta bli att garva.

Snackade med P i telefon ikväll, åh vad roligt det var att höra hennes röst. :) Jag har gravat hela kvällen...



Har inte mkt att säga nu.

Sova nästa o ladda för min näst sista dag i skolan detta år!

Goodnight!

Presentation


Matilda Helena
MITT LIV - Min vardag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards