Matilda Helena

Alla inlägg under februari 2010

Av Matilda - 27 februari 2010 23:48

Nu ska den där Matilda säga hejdå och bege sig till John Blund.

Jobbat idag och jag är rätt så trött nu faktiskt. Har kollat på Beck på tvn ikväll, kvällens händelse blev inställd pga av inställd konsert. Alla hade taggat för den här kvällen som inte blev av, Rätt skönt ändå att bara hänga hemma o ligga i soffan och bara må.

Det rycktas om personalfest snart, mkt bra mkt bra det ser jag framemot! :D Undra vad det blir för tema denna gång, hoppas på nåt riktigt bra... :)

Annars så jobbas det väldigt mkt denna vecka, långa dagar och många timmar, det gillas och sthlmarna invarderar Åre imorgon med champangen o steeeken. Stekaaarn.

Nu ska jag lägga mig o sova upp tidigt imorgon och äta en förjävla god frulle och sen kör jag igång dagen.



Hej på er! (:

Av Matilda - 27 februari 2010 11:05

Så var det lördag vilket innebär att jag går på mitt pass om cirka 2 timmar, kul att jobba faktikskt. Gillare!

Igår så var jag ju ledig så det blev lite glid i backen med öl stop ( eller för min del cider stop) och häng på jobbet, riktigt nice. Tyvärr dåligt i backeeeen.

Hoffmastero var jag på i torsdag o det var bättre förra gången, mitt humör var inte helt okej heller. Jag är nere i en dålig svacka i livet tror jag. Eller tror gör man i kyrkan så jag är det säger jag.

Jag har kommit på vilket rosa freak jag egentligen är, allt jag äger är ju nästan rooooooosa. Pink tilda, haha...

Ikväll ska jag hänga som alla andra galningar i denna byn på CC o lyssna på dom som gör covers av Foo fighters. Så det blir nice.

Annars så är väl livet helt okeeej.

Lite ångest för sommaren men att ta tag i jobb osv...Jobbigtjobbigt. Men så är livet.

Btw GRATTIS till OS-GULDET SVEEEEERIGE!! igeeen, grymt grymt o dom var ju ändå i från Härnta. ;D


Nu ska jag göra mig en liten frulle ringa en vän och hänga vid datorn.

Hej på er! (:

Av Matilda - 24 februari 2010 23:10

Här sitter jag i soffan o är faktiskt lite hungrig, kanske ska göra mig goda mackor med ägga. Men orkar jag gå den långa vägen till kylen, 5 jävla meter!! Huhu!!

Jag är lite olaglig just nu, laddar hem den nyaste beck filmarn, men den blir ju aldrig klar, segt segt! Bredbandet suger apa!

Måste platta håret nu men det är oxå jobbigt.

OS- guld ikväll till herrarna, helt sjukt bra! Grattis Sverige! Sverige är fan grymma i detta os o längdskidor äger vi i ( äger kommer ifrån min lillebror som bara kan säga det ordet)

Jobbat idag o det gick la bra. . . Jobb imorgon sen går jag på ledighet i en dag. Då ska det fan inte vara tjugo minus så jag knappt kan vara ute, jag ska ut i backen!

Blääee blääeee, har inte så mkt att säga nu faktiskt. Trött tjej ska koka ägg o göra mig några mackisssssssssar.



Hej på er! (:

Av Matilda - 23 februari 2010 21:51

Det är den där dagen som vi egentligen älskar i Åre, det är tisdag, det är bygget o det är turister, jajameeen! Men turister hell noooo, inga snyggingar iaf, hehe. Bara dom där jobbiga barnfamiljerna som springer runt i byn o har sportlov. Okej alla är inte jobbiga. :P Men den här veckan är verkligen veckan före den så kallande STORM veckan, vecka 9, Sthlms veckan!! Fy helvete vad den inte uppskattas! Får man fly byn, nej just det går ju inte. :p

Måste iaf säga att helgen hemma i Härnta var grym! Det blev en utgång med Jossan på lördagen på Amadeus o tja vi hade det riktigt kul må jag säga o jag hatar att åka tåg bakis. Fyfan vad jobbigt det var att ta sig tillbaka till Åre, förseningar, kyla, illamående, trötthet o en busshelvete, men man överlevde!

Jag fick ju uppleva nightlife of Härnta i lördags oxå efter några månader helt off därifrån o tja det är som vanligt. Tyvärr......

Dippan i söndags här hemma i Åre var helt okej, måndagsklubben igår var väl ingen höjdare, men nu kör vi Bygget på torsdag med Hoffmaestro igen, sjukt röj det blir då!

Musik,godis o datorn förgyller min kväll ikväll...



Hej på er! (:

Av Matilda - 20 februari 2010 11:38

Hallå jag har inte behövt rört ett finger på dom här dagarna jag vart hemma.Maten serverad o jag får köra hur mkt bil jag vill, wrooooom. Livet är rätt så enkelt här hemma just nu.

Igår var jag ju o lunchade med Sofie, hälsade på farmor o farfar, chillade med Angi på stan o sen kom Bea till stan o jag gick lite lös på shopping. Ändå gången som jag kan säga att jag tycker att det är kul att kolla på kläder i Härnta är när jag inte vart hemma på nästan 3 månader. Så det var värt ett besök på Hm igår. :)

Käkade middag hos papi igår o jag må säga att det var lite konstigt att åka ut till stugan o äta middag där på vintern. Men just det papi har ju flyttat dit nu året om. Lite skumt måste jag tillägga. Mitt rum var det minus grader på. :O Papi som jag jämt har bott mest hos sedan dom skiljde sig, nu bor han i skogen. Shiiit det är fan lite skumt måste jag säga, men såklart kul för honom han som älskar landet o allt där ute. Sedan var det ju bio där vi såg Farsan, en helt okej film o sen chill med kryssnings tjejerna. ;P

Idag så blir det en dag med muppen Josefine Jossan, helt perfekt!! Snart ska jag nog ta bilen ut till henne.

Äta lite middag i stugan hos papsen o några till träffar med vännerna. :)

Ohreeey imorgon igen, jag längtar faktiskt tillbaka lite måste jag säga men sjukt tråk att lämna alla här hemma. :( Kom o hälsa på mig oxå!!


Hej på er! :)

Av Matilda - 19 februari 2010 00:00

Jag mår just nu riktigt bra av att vara hemma hos mamsen. =) Jag har knappt rört en finger sedan jag kom hem idag så skönt. Blev hämtad i Sundsvall av min kära mami o sen drog vi hem o mami gjorde maten jag låg i soffan o mådde framför OS o sen satt vi och snackade en massa vid middagen, bara jag och mami. :) Sedan tog jag blien o körde bil för första gången på 2,5 månad iväg en sväng till Logen för att heja på papsen o sen iväg vidare till Linnéa för häng, yatzy o fikarep.

Sedan hem o må i soffan framför os och dattan.

Imorgon är planerna att luncha med Sofie på stan sedan hem till farmor o farfar o sedan stan med Bea o sedan blir det middag hos papi o sedan bio med Angelica o Bea på kvällen.

Lördagen hoppas jag att det blir en mupp o flum dag med Jossan osv. Mkt jag vill hinna med denna helg och folk jag vill träffa. Hur ska tiden räcka till!?

Imorgon ska jag pussa på Olle lite hade jag tänkt för jag har faktiskt saknat min lillebrooooor.


Godnatt o hej på er! :)

Av Matilda - 18 februari 2010 12:36

Nu sitter en sliten o uttråkad tjej på stationen i Östersund o väntar på sitt tåg hem mot Sundsvall o sen får jag åka bil hem med mami från Sundsvall till Härnta, skööööönt! :)

Min resa började med att jag klev på fel tåg, haha så jag kom förtidigt till Östersund, en halvtimmes längre stop. Inte okeej! Så vad fan gör jag här!? Ehh joo jag har köpt mig skallertidningar så jag ska läsa skvaller nu i en timme till mitt tåg avgår. Kulkul, nej inte alls. Jag har grymt tråkigt.

Helgen i Härnta är fullbokad med en massa roliga grejer faktiskt. :) Shopping, fika,häng, utgång!? och bara måååååå o umgås med alla fina där hemma. :)

Igår blev det Dallan i Åre o jag blev väl rätt så full som vanligt. En sliten tjej ska hem till mamma nu på rehabitering o äta en jävla massa god mat. =) Ska bli så skönt att bara få må hemma lite o lämna bubblan i några dagar.

Hallå jag har seriöst påsar under ögonen, inte okeej. Jag sover för lite jag super för mkt o jag har jobbat långa pass den senaste veckan med lite sömn.

Nu ska jag läsa mina skvaller tidningar o hänga här i Östersund en timme till, oh yäää!

Bilden är på en trött tjej i Österdunf just nu för tillfället.


Hej på er!

 

Av Matilda - 15 februari 2010 20:35

Idag så har det vart en sjukt tuff dag för lilla mig. Jag har varit BAKIS hela dagen, inte alls kul. Men man mår väl som man förtjänar det. ;P

Jag har jobbat o det stora ämnet på jobbet idag var " Har vi sett Matilda baksi förr på jobbet!? " " DRICK VATTEN, ÄT! " Men hallå vad är det jag har försökt med hela dagen, hatar att vara bakis och speciellt att jobba. Fyfaaan!

En annan grej var ju vad som hände på Dippan igår!? Right hela Fjällgården såg mej, det var rätt så tydligt, jaa! HAHA vilken dag att vara bakis och alla såg mig på Dippan!

Nu ska jag ladda om o dra mig ut ikväll igen på måndagsklubben, men det blir riktigt lugnt för mig kan jag meddela! Kanske slipper köa o ska se Malin vara dj. :)

Nu blir det att platta klart håret och göra sig redo!

Lägger upp en bild på Siri som fyller hela 16 år idag, min älskade kusin i grannlandet Norge! :)

SÅ GRATTIS PÅ DEN STORA DAGEN SIRI! :)


Presentation


Matilda Helena
MITT LIV - Min vardag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards