Matilda Helena

Alla inlägg under augusti 2008

Av Matilda - 31 augusti 2008 20:19

Ehehe här sitter en Matilda som stort har hamnat i matkoma. Fyfasen så god mat det är på hornöberget. ;D Jag käkade kyckling med dragonsås o potatisstrimlor typ, sjukt göttans. ;D Var ju där idag med papi och Jonasponas. Alltid kul att träffa lillebror. :) Han fyller fasen 18 om 15 dagar idag, det är galet vad tiden går fort! Min äldsta lillebror blir myndig och få köra bil, handla allt på ica ( som han själv sa :p ) och gå på krogen. Se lillebror längst framme vid baren, lixom joooooooooooonas. Men det blir kul att han blir myndig. ;D Måste komma på en bra present till honom oxå. ;p Nån som har tips vad man kan ge till en 18-åring? :p

Annars så var det en trevlans och god middag. =D " Pappa betalar" det är så det ska vara alla dagar iveckan tycker jag. ;)


Nu har jag inte så mkt mer att säga här. Min sleten het har iaf försvunnit så ni vet det! ;D

Hoppa in i duschen nästa, göttans! (:


Hej på er dårå! :) 


Av Matilda - 31 augusti 2008 11:42

Wohoo det är den så kallade vilodagen idag då man inte behöver bry sig om nåt, dra på mej mjukisdressen och sen chille on hela dagen lång. :p Det behöver jag för jag är lite sleten idag.

Det blev ju utgång igår i Sundsvall och det var lyckat. =D En massa dans på olerys ( stavas?) i Sundsvall och det var great. Kvällens motto var: GÅÅÅÅ LÖÖÖÖÖS! Fifan Sundsvall är nice. Men vars fan höll alla snyggingar till igår, brukar ju alltid krylla av dom i Sundsvall, haha. Men man är ju inte bara ute efter att spana in killar alla gånger heller, haha nu fövånade jag visst nåra stycken, dansadansa! " Alla som inte dansar är våldtäcksmän", haha. Det ända tragiska för min del igår som Angelica tyckte var jätte kul var att hon klev sönder mina flippisar eller den ena, men sånt händer och det var ju tur att det var i slutet av kvällen o slutet på sommaren. ;D Hon garvade lös åt mej inne på shell för jag inte kunde gå och sen fick jag ta av mej skiten och gå barfota, haha. Karlssons klister nästa, tjohoo!

Nu ska jag snart ringa och väcka henne, mohaha för jag vill hämta mina grejer.

Senare blir det mktmkt nice, jag ska nämligen käka go mat på höga kusten hotellet idag med papi och Jonasponas. Det blir göttans det, yummie! Tilda älskar den maten, jag ser framemot det! (: 


Imorgon ska jag ta tag i mitt liv om Norge osvosv^^.  Jag vill åka nununu! :D 


Hej på er dårå vava! :) 

Av Matilda - 30 augusti 2008 11:47

Just nu så är det marknad i stan vilket inte är så jätte kul om jag ska vara ärlig. Samma gamla marknad, med samma saker men ändå så kan man inte låta bli att gå på den.Haha det blir ändå. Var på stan igår o då måste man ju gå en runda och iaf kika. KÖpte mej en god langos iaf som hör marknaden till. :P Sen stank man vitlök resten av dagen, haha.

Annars köpte jag ingenting igår på marknaden eller på stan. Duktiga jag! När jag var hos Angelica efter stan fick jag ett så otroligt godissug att magen bara skrek " goooooodis" men jag fick typ nån godis av henne o knarkade tuggummi och då gick det bra, så inget godis. Haha, jag som ska försöka att inte äta för mkt godis eller nåt godis allt, jag har ju börjat mitt hälsosamma liv. :> mihii.. När jag kom hem så valde jag bort colan och tog lättdryck istället, duktiga jag där med, haha. Men sedan så spårade jag ut. Det blev glass och lite chocklad och sen popcorn.  Men mina jävla popcorn blev som vanligt svarta i botten och det luktade bränt i hela lägenheten ungefääääär. Jag gjorde som det stod på förpackningen plus en minut mindre, njeeeä jag hade just att stämma olw där ett tag, haha.

Snackade lite i telefon oxå med en pratsam Sofie och en trött och kämpar Maja, haha. Yrat runt själv i Oslo och sökt lägenheter det är starkt, hihi. Skåningar klarar det mesta. ;)  


Idag så blir det nog utgång i Sundsvall med Angelica så vi ska snart kika på stan och fixa lite inför kvällen. ;p Man är ju iaf lite stolt att man kan fixa det själv nu. ;p

Så nu måste jag börja röra mej ifrån stolen och dra mej till köket och käka lite frulle och sen göra mej klar för stan.


Så ses i Sundsvall ikväll! :)

Hej och håååå! (: 

Av Matilda - 29 augusti 2008 09:58

Det är fredag vilket innebär att det är helg! :D Hurra! Fast jag har ju typ helg varje dag om man säger så! :p Iaf nästan.

Jaa upptateringar ifrån Oslo då som jag fick höra av Majsan igår och det gick väl sisådär. Eller det var mkt folk på visningarna och svårt att hyra ut om man är många som oss, MEN tydligen så fick hon nån kontakt med nån som hade ett kollektiv boende med tre rum som han helst bara ville att man skulle bo tre i men hon kanske lyckades övertala honom om att vi kunde trycka in oss nåra fler, i hope! Hoppas dom som bor där sticker snart så vi kan dra dit. Fast det är ju inte alls säkert att vi just får det beror helt om osv^^. Så vi får kanske la leta vidare, men vi ger inte upp.

Jag är sjukt trött idag ska snart dra iväg en sväng med nyhemkomna Angelica.

 Och jösses amaliiiiia nu finns det en grej till varför man just längtar tillbaka till Åre, ehhh snygg är förnamnet o efternamnet, men kan kan se men inte röra. ;D

Till Erica varför jag måste vara hemma en sväng i oktober är det ju så att du vet om min kära plånbok som tjockholmen snodde så det blir ju rättegång om det där o jag hoppas att jag inte kommer sitta där själv, mitt emot honom då avlider jag ju hoppas dom tar fast honom nu så han får nån vård eller vad det nu är. xD



Hej på er!  

Av Matilda - 28 augusti 2008 10:55

Godmorgon kanske jag först ska skriva!

Jaa igår så var jag *wholla* helt plötsligt i en stor lastbil på väg ner till Iggesund, o jag var trött o ville bara hem på slutet. Det är inte så att jag varje dag ska tacka ja till detta nåt mer, inget för mej då jag är mest trött o lite halvt orolig i kroppen för en massa saker. :o Jag har så konstiga tankar nu för tiden asså.

Men en sak som är mkt positivt just nu är att min vän Maja även kallad Majsan och chliff är nu iaf i Oslo och söker lägenheter åt oss. :) Jag kan inte åka ner dit idag så jag gör mitt bästa här på hemmaplan. ;p Det kan bli flytt redan till helgen om vi får nåt den första september, men jag hoppas inte för mkt alls för det är många som går på visningarna. Men det skulle vara grymt! Jag behöver komma ifrån den här stan igen. Vi hittade en as bra igår som Maja skulle kolla på idag o när hon bokat sin biljett så säger idioten som har den att den är UTHYRD. Men vafaaaaaan! Men vi är Åre tjajorna och vi ger aldrig upp! ;) Eller? ;) Fyfasen vad det kommer bli grymt där, det kan inte bli så mkt bättre då man har dom här tjajjorna. :) Dom är mkt saknade av vilda Tilda! (:

Att bero på Åre så fattar jag inte varför jag går hemma o väntar på att ge besked då jag redan vet att det är Åre jag vill tillbaka till så jag ska ringa min chef snart igen o tacka ja till att jag kommer. :D Fick reda på nåra som kommer till den grymma säsongen igen, det blir bara bääääääst! :D

Jag har två bra grejer att se framemot nu så håll i er jag kanske inte är hemma i den här hålan på 8 jävla månader!!! Wohoo men jag kommer ju hem o mellanlandar ibland o byter packning såklart ifrån Norge till Åre. :D Måste ju hem i oktober med oxå, balle. :(


Regn ute idag vad ska man göra idag? Tilda har funderingar på att ta sig till polisstationen o lämna in ett papper o sen när papi kommer hem får han hjälpa mej att fylla i mina försäkringspapper så skickar vi iväg det o sen får man hoppas på det bästa ifrån mitt försäkringsbolag.


En fika på stan idag kanske!? Mkt bra förslag av mej så nu ska jag ringa runt o fråge folk! (:


Hej på er! :)

 -----------------------------------------------------------------------------------------

 17:42

Haha jag fick ändra dag just för jag hade skrivit onsdag tack emelie för att du är med i matchen som inte jag är. :D

Nåja vad har hänt i min värld idag, ja ni inte alls mkt. Haha om jag ska vara ärlig, jag har mest varit inomhus i lägenheten och läst nån tidning där, löst korsord och jaa var ute en sväng inte länge alls, neej en boring dag om jag ska vara ärlig. Det kändes som imorse att jag tänkte ta täcket över huvudet o ligga i sängen hela dagen och vänta på att dom sista dropparna skulle sluta idag, men dom har inte slutat än så vilken rolig dag jag skulle haft om jag gjort det, ehhhh noooooot.

Jag har iaf sökt som en galning på lägenheter i Oslo och Majsan befinner sig just där nu och tok söker, tummen upp för dej idag! (: Kan bli flytt redan till helgen om vi som sagt hittar nån lägenhet där. :D Wohooo! Jag hoppas det blir snart för jag vill då inte vara hemma och mögla sönder nåt mer.

En positiv sak idag då gott folk det är *tadddddddda*  jag har tackat hundra procent jaaa till Åre idag, så där ses vi i vinter! ;D Det ska bli lika galet som denna säsong som var, fast lite tråkigt att vi inte blir alla gamlingar men kul med nytt folk oxå. Får ju träffa nåra av tjajjorna nu i Norge ju och sen några i Åre i vinter så jag lever. :D FYFAAAAN vad jag är lycklig för att jag har Åre, verkligen gett mej många erfarenheter osvosv!!


Nu orkar inte jag skriva nåt mer för jag börjar bli galet less på min lillebror som spelar trummor så jag kan inte tänka, gaaaash. 


Hej på er! :) 


Av Matilda - 27 augusti 2008 14:03

Nu har jag slutat jobbe för idag och det känns skönt. Jag är trött, värsta rycken idag o hej o hå så det gick idag!

Nu funderar jag på att städa lite här hemma, men jag orkar inte göra det nu så det blir först slappe lite vid den här dumburken, kike på lägenheter osv^^.

 Jag fick mina försäkringspapper idag så nu ska jag skicka in dom snabbt som satan i gatan, helt idag vill jag så jag kan få besked, hoppas på det bästa.

Jag som precis tänkte dra mej till polisstation oxå med nåt papper men såklart har papi dom som skulle kopiera dom åt mej så typskt, jag vill ha detta ur världen.  

Annars är det inte mkt som händer i min värld idag, kanske en promme senare ikväll om jag pallar, Tildis behöver motion! 

Mjuikskläderna på oyäääää. :D


Nje nu har jag inte så mkt mer att säga, här kika på lägenheter nästa osvosv och sen ta tag i mitt rum ( :o) o sen jaaa då blire allt städa resten av rummena oxå, har visst lovat att hjälpa till lite här hemma idag. :O


Hej på er! :) 

Av Matilda - 26 augusti 2008 21:16

Idag så har min dag faktiskt varit rätt så okej. :) Jag har ju klippt mej som jag har berättat och sen så har jag varit o fikat med Viola på stan och sen så gick vi en sväng på stan. :) Det var mkt trevlans, kul att börja umgås med henne igen. :D Haha vi garvar i inprincip hela tiden då vi ses. Så det är nicenice. :)

Jag har även varit i kontakt med försäkringsbolaget om min kamera så dom hade visst skickat papper till mej som jag ska fylla i o skicka tillbaka så hoppas att det dimpar ner i morgon i brevinkastet.

Imorgon ska jag jobbe on o jag blev faktiskt lite glad nu när jag fick veta att jag skulle jobbe imorrn, även fast det är världens tråkigaste jobb så är det banemej pengar o det tackar man ju inte nej till, om man är en fattig svensk som förmodlingen ska till Norge snart o tjäna storkovan. 

Just det jävla norrfällan att jag inte fått nån lön därifrån, men jag vågar inte ringa dit o säga det till dom för det känns lite dumt eftersom att jag bara var där i två dagar, men ändå det är nåra kronor iaf! Stilen på dom säger jag bara!

Jag måste bara oxå få berätta att jag drömde två toppen drömmar i natt som jag hoppas kan bli till verklighet. ;D

Nu har jag inte så mkt mer att säga.


Upp o jobbe tidigt imorgon så en tidigkväll blir det väl allt, kanskeeee om inte den där stördomännskan kan svara mej på msn. mehehe. Svara då o du vi ses i vinter, jajamen! (;


hej på er dårå vava! (: 

Av Matilda - 26 augusti 2008 10:42

Godmorgon godmorgon folket!

Min tisdag började ,med att jag var mer döende än vanligt då jag klev upp 8 idag. Då blev det fike och sen dags att platte mitt slitna och förjävliga hår och dra mej till frisören, woho! (: Det gick bara på en halvtimme där idag, asfort ju. :O Men nu är det sletna borta och håret är toppad och ur tunnat så otroligt skööööönt. Det behövde verkligen o jag är nöjd, är mej lik oxå, haha. :)

Idag så blev det inget jobbe, men snart blir det ett promme med Linnéa o sen så ska jag städa upp lite här hemma. Det behövs verkligen, iaf på mitt rum.

Jag vill oxå att mitt försäkringsbolag ska ringa mej så jag kan få reda på hur mkt jag får ut i försäkring på kameran, för jag saknar den faktiskt hur mkt som helst. :( Jävla småbarn. :/

Fick reda på en tråkig grej igår, som jag inte tänker skriva nåt om här iaf. fyfan kan jag bara säga!tragiskt!


Nice dreams tonajt med, haha!


Nej nu ska jag ta tag i denna dagen o inte sitta här för länge till!

Hante bäst va!

Hej på er! :) 

Presentation


Matilda Helena
MITT LIV - Min vardag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards