Matilda Helena

Alla inlägg under juli 2011

Av Matilda - 31 juli 2011 17:26

Idag är det Helena dagen så jag har namnsdag idag, grattis Matilda Helena, grattis Karin Helena och Grattis Siri Helena! Idag är det våran dag! Solen skinner just nu o jag har jobbat idag. Trött tjej. Just nu så tvättar jag som är så sjukt tråkigt. Buhu. Så jag måste vänta på tvätten o sen ska jag bege mig ut i köket och äta och sen ut på en promenad. Det ska bli så skönt så! Jag ska bränna bort allt godis som jag ätit dom senaste dagarna, usch vad jag är sämst!Inte bra inte bra!

Igår så var jag med Emma o vi båda var sjukt sugen på godis o inte så sugen på Bodegan så vi drog o köpte godis o satte oss nere vid vattnet o det var sjukt varmt ute o det var sent på kvällen, helt underbart. En go sommarkväll o folk förfestade nere vid vattnet med världens högtalare o go musik, en grym sommarkväll var det. :D Duktig tjej som vart nykter en hel helg. ;) Whopp en vitvecka har jag haft. ;P



Denna tröja diggar jag starkt just nu!!!

 

Av Matilda - 30 juli 2011 17:18

Jag har hittat min nya hobby! Det är nämligen att städa! Det är fan det ända jag gör nu för tiden. Efter jobbet fick jag rycket och städa hela lägenheten ifrån topp till tå. Jag kröp i alla vrår och skurade och skrubba. Jajamen min nya hobby kanske detta är!? Inte den roligaste, haha. Nej det här ska inte bli min nya hobby. ;) Men visst jag får väl ta tag i köket snart också, men nej det orkar jag faktiskt inte.

Trött efter jobbet är jag idag också faktiskt.

Men jag ska väl hänga lite här hemma ikväll, äta lite och göra mig färdig för en sväng ner till Bodegan med Emma som sällskap ikväll, så trevligt så och det blir en lugn utgång. ;) Jag har blivit så dukig, jag är inte ute och dricker jämt som alla tycker nu för tiden. ;) hehe....


Igår var jag en händig tjej också, jag klarade av att pumpa cyklen, haha kanske inte så jobbigt. Men vafan det brukar ju kunna krångla ibland tycker jag! :p Papi brukar ju vara min räddare i nöden då cyklen jävlas o sånt där. Jag måste nog skaffa mig en händig man snart! haha



Ojojoj jag hittade en bild i arkiviet med några härliga Åre tjejer!!

 

Av Matilda - 28 juli 2011 22:57

Lyssnar på lite Håkke på spottan o hänger i min fina rosa ziperall. Underbart! Dock trött som en gnu så jag funderar seriöst på att slänga mig i sängen snart. Sköööönt! Att bero på den där Håkke så är han och lirar på yran ihelgen! Vafan jag är inte där men min lillebror på snart 17 bast är där och ska bo på campingen. Hallå inte ens 18, vafaan sånt fick ju inte jag göra, bortskämd är nåt den grabben är. Men kul för han att han får vara på yran o hänga! Jag vill också vara där, vet ju så många som jag känner i Östersund som är där ihelgen, vafaaaaan.

Jag får jobbe istället och försöka tjäne lite pengar till min ekande börs.

Annars så har jag väl inte så mkt att säga. Jobbat idag o jag är trött. Imorgon är jag ledig och jag funderar på att städa litt imorgon om det är dåligt väder för jag är ju grym på att skita ner detta place. Hoppas helst på sol imorrn hade suttit fint! I Norrland är det sol har jag hört rykten om. Jävla skit att solen börja titta fram när jag drog, dålig stil!!


Av Matilda - 27 juli 2011 21:04

Helvetes perleke vad jag fick ont i mitt huvud. :( Jag lyckades precis skapa mig världens största bula, heja mig! Att jag alltid lyckas!! Stod på toa och skulle dammtorka hyllan o då är ju självklart skåpet öppet o där flyger mitt huvud upp, BOOOOM och aj. Så nu vill jag lipa litt. Ajajaj.Dumma skåp!

Men jag fick iaf det som jag tänkte gjort. Rensade bort en massa gammalt smink i min sminkväska som jag inte gjort på år känns det som. Så nu är det fräscht! Mitt smink är också fräscht! Borsta är nytvättade, dom tvättas alldeles för sällan. Men jag har allt läst att dom ger med sig en massa bakterier.


Min resväska är äntligen borta ifrån golvet också o allt är så fint i min garderob, duktig tilda! ;D

Kollat lite bland lite böcker som jag snarast ska lägga ut på blocket. Har en massa som jag inte behöver så det ska säljas.

Annars är jag på lite bättre humör idag o solen har vart framme en stund så jag har fått glassa.

Jag blev ju lagomt nöjd idag när jag är ledig hela helgen då jag fyller år!! Dunderfylla år och dunderbesök! :D


Kan la lägga upp lite pics ifrån min helg i Härnta nurå...


Sötkatt 1

 

Sötkatt 2

 

Fina utsikt i stugan! <3

 

Bjur på mig själv....

 

Fick träffa min muppJossan <3


Systeryster var också med

 

Eric " lammkött" Saade

 

Vi kör all in på stadsfesten!!!

 

Av Matilda - 26 juli 2011 23:55

Nu är jag tillbaka i Varberg efter en hel dag då jag bara rest och rest. Började tidigt imorse och har suttit på två bussar och ett tåg hela den här dagen. Fyfan vad tråkigt! Jag var ju inte tjejen som ville lämna Härnösand imorse. Har suttit med en klump i magen hela dagen o inte alls mått så bra. Vill vara längre i mitt Norrland. Det kändes tungt att säga hejdå till alla.

Fy så jobbigt och pussade hejdå på dom söta katterna med, dom kommer ju vara lite större nästa gång jag ser dom. :P

Igår hade vi iaf en liten släktmiddag hos mami då vi grillade o det kom lite släkt, kusiner, moster o mormor osv. :D En riktig mysigkväll hade vi tillsammans, vi freeeakstooones. ;)

Träffade lite kompisar igår med o lite snack med dom äldre. En mysig måndag!


Nu ska jag sova o hoppas på att mitt humör är tillbaka imorgon. Nu vill jag bara ta en dejt med John Blund o få drömma lite fina drömmar!

Jobb imorgon o sen var jag tillbaka i vardagen igen. Lite sol på det här också så hade jag mått!!

Av Matilda - 25 juli 2011 13:10

Jag måste erkänna att jag har en klump i magen just nu som säger att jag inte vill åka tillbaka imorgon. Men jag vet när jag väl kommer hem så kommer det kännas helt okej ändå. Visst inte så kul att jobba men jag får ju träffa mina fina vänner där nere sen. :)

Dessa dagar här hemma har vart helt grymma i Härnösand. Hängt med familj, vänner och våra söta katter. Vad mer kan man begära. ;D Haha. Vart på HP med Ollebolle o det var la riktigt trevligt o till honom kan man verkligen säga vad som helst. Haha han har tyckt lite synd om mig den sista månaden då jag höll på att gå upp i taket på Thule. Haha fyfan vad jag är nöjd att jag slipper den där jävla dåliga musiken o respekten som var på noll!!! Underbart!!!

Men nog snack om det då får jag bara ont i magen o vill spy lite, haha.


Har vart på stadsfest med Jossan o Maria som på den gamla goda tiden helt underbart o vad roligt vi hade. Träffat så mycket folk, kul att träffa alla dessa. :)

Haft filmkväll med familjen o bara myst, ätit god mat och bara mått. Badad i sjön, livet är underbart i Norr. <3


Ikväll blir det middag hos mami med lite släktingar, trevligttrevligt.

Nu ska jag snart ta mig till stan, ska bara mysa lite med myskatterna först! Kommer att sakna dom. :((

Ska ha en tystminut för alla som dött i Norge med, tragiskt o helt obegripligt. Jag lider o sörjer med Norge. <3 Min kärlek till detta land som jag alltid älskat, har blivit ett land som satts på kartan världen över för en sådan här sjuk o galen grej som bara inte händer. RIP <3 (F)

Av Matilda - 20 juli 2011 22:21

Norrland kommer alltid att vara mitt hem. Det känns alltid så underbart att komma hem till mitt Norrland och Härnösand. Så underbart att bli ompysslad. ;D

Efter en bussresa på 15 h var det rätt så gött att få mat serverat på bordet o en massa snack o mys med familjen o våra två kattungar som kommit hit. Bara några veckor gamla och så söta, som jag busat och myst med dom idag. :)) Grillat till middag o ett dopp i sjön också. Så underbart att vara här i mitt smultronställe som är stugan.

Nu mår jag med andra ord kan man säga! ;)


Mycket som ska styras här ihelgen, kommer bli en grym helg och många jag vill träffa. :)) Äntligen är jag hemma! <3 Jag är typ lyckligast i världens just nu för att få vara i närheten av familjen!! Ligger i soffan nu o pappa sitter jämte mig, inte så ofta det händer eftersom vi ses så sällan.

Så nu tillbringar jag tid med familjen!! <3



Just nu live ifrån soffan. jag är lite kär för stunden. Mysigt har vi det!


 

Av Matilda - 18 juli 2011 20:22

En trött tjej som sitter här o verkligen inte har nån energi alls. Jag fattar inte vad det är för del på mig för jag är så sjukt slö. Var ute på en promenad o längtade nästan hem till soffan. Sjukt slö verkligen.

Hur kan det vara så svårt att packa!!? Jag fattar inte att jag alltid lyckas ta med mig alldeles för mkt grejer. Började med packningen idag o det går ju åt helvete. Suck att jag är så kass på det. :p Haha.

Har vart och tagit en glass i solen med Terese idag, mysigt mysigt o kul att träffa henne igen. :)

Har hört rykten om att det har kommit tillökning i Billsta två nya katter i familjen, lite så att jag mer längtar hem till att se dom nu. :) Hehe.

Annars så är jag grymt taggad för att det ska bli tisdagkväll nu, jobba klart imorgon o sen packar jag o käkar lite o drar mot Härnta.

Laddade kylen full med en massa fika till min resa.


Taggad tjej som är redo för en promenad o musik, jajamen!!

 

Presentation


Matilda Helena
MITT LIV - Min vardag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards