Matilda Helena

Alla inlägg under mars 2008

Av Matilda - 31 mars 2008 22:23

Sista mars var det idag då och jag har inte skrivit här nu på lääääne märker jag,dåligt av mej där.

Idag har det vart en super dag i backen. En massa bra åk från toppen och neråt och brädan har gått as bra för den var ny vallad. =) Skit skoj och sen lite sol på skutan var inte alls heller fel utan mkt nice. ;D Satt där och solade läääänge. =) Jag har fått lite färg idag och det gillar vi, och sen lite sola på terassen på jobbet med en varmchocklad i handen och sen cider och det är mkt nice det med. =D Sen lite afterski på det och det var inte helt feeeel det heller.

Ja just det pudding där! ;)

Fick hoppa in och jobba lite idag med och det fick la gå idag.

Skotersafari kanske det blir på onsdag och det skulle vart nice. =)


En månad kvar nu tills jag lämnar Åre och kommer hem till Härnta igen typ. Den här sista månaden kommer att bli GALEN här i Åre och det gillar vi! ;D Till helgen ska vi ha VM i afterski och det ser man la framemot. Alla ska jobbe men efter det då så lär det bli feeeeet fest. =)

En galen månad kvar som sagt! ;)


Har inte så mkt mer att säga just nu.

Saknar er la där hemme sååklart!

Sköt om er eller jag menade skjut om er!


Jobbe och fest imorgon så sängen blir det snart så godnatti!

- Puss och tjoo!

Av Matilda - 15 mars 2008 11:40

Nu är det lördag och det innebär att imorgon så drar jag tillbaka till mitt andra hem i Åre. Jag längtar faktiskt lite efter Åre. Det är det livet som jag vill leva just nu.

Här i stan är allt detsamma. Ingen vinter som det inte var när jag åkte heller bara en massa slask och regn. :/

Men på ett sätt så kommer det bli svårt att dra härifrån för jag vill inte lämna muppen. :( Just det igår så drog jag en sväng innan allt folk kom till Jossan ( muppen) för att hälsa på henne och det var mktmktmkt roligt att se henne igen. :D " Fan vad konstigt det känns att inte vi har träffats på såååå länge!"

När jag kom hem senare så hade Anita och grabbarna redan kommit. Det var inte igår som man såg grabbarna twins och det var kul att se dom! :D 18 åringarna snart! ;D Hoppas på att man träffar dom igen nu på påsk när dom ska till stugan. :)

Annars igår så var farmor och farfar här oxå och käkade och sen så kom det  folk hela kvällen hit. :D Halv 3 så fick jag ställa upp och vara chaffis och köra hem några. :p Då drog dom sista hem, haha gamlingar kan verkligen hålla igång!

Papi och Anita fick iaf en jättefin present av oss barn med och det var två biljettter till en Beatlesgala i Gävle. :) En mkt bra present till dom båda och pappa som alltid har haft Beatles som idol, fast nu är det ju inte det riktigt bandet som ska se eftersom dom flesta är döda men det är nån gala med cover. :P


Aja vad som händer idag är att jag ska träffa Jossan. :D 

Käka hos mami ska jag oxå göra, mys att träffa henne och mormor och hennes " gubbe" och sen så kommer även Tobbe.( mamis nye")

När jag käkat där och vart social så är min plan att åka till Jossan och kolla på melodifestivalen.  :)


Nu så ska jag nämligen dra mej härifrån och typ göra mej redo för en lördag i Härnta!!!

 Se yaa in da city!


- tjarååå!  


Av Matilda - 14 mars 2008 14:11

Tjo där!

Nu sitter jag här hemma på mitt egna rum i lilla Härnösand o skriver detta. Åkte från Åre igår kväll och kom hem vid typ 12 kanske to the houseeee. Kul att vara hemma då? Nja det är väl kul att träffa allt folk såklart men vädret gillas inte bara en grå himmel och massa regn, bläääe! :/ Saknar Åre lite iaf!

Men som sagt jag återkommer till Åre på söndag.

Idag så har jag hunnit varit på stan med Linnéa och jag shoppade en massa grejs på H&M precis som jag hade tänkt och lite annat skroot! Där rök lönen! :D Njee inte riktigt för det är ju billligt där. ;D

Nuså har jag kirrat lite med tårtan här hemma oxå för papi fyller 50 idag så ett stort grattis till honom! :) Hjälper farmor och pyssla lite här hemma för ikväll blir det lite kalas här. :) Den stora festen blir till sommaren med en massa folk och jag är uppbokad så som chaffis. ;P Btw det är Matilda dagen oxå idag så jag har namnsdag, hehe. :D


Ihelgen är det mkt iaf som händer. Kalas idag här hemma då och sen så ska jag även försöka träffa massa folk. Jossan ska jag såklart träffa och mami, syskonen,släkt och en massa andra. :D Just det har träffat farmor och farfar nu idag o ja det kom nästan en liten tåår.


Nu orkar jag inte skriva så mkt mer här, men bilddagboken är upptaterad så spana in mina Åre bilder där vettja, heter Matildizz för er som inte vet det! ;D


Hant det fint så länge så upptaterar jag mer imorgon kanske! :)


Puss och kram Matilda


Av Matilda - 7 mars 2008 17:07

Tjenis allihopa!

Här sitter en rätt så trötter Matilda och lodar vid denna dator.

Jag har nyss vart på veromoda och gjort värsta klippet, köpt en vårjacka typ för bara 300 spänn, inte illa och det gillar vi sådana erbjudanden! :D

Snart så ska jag dra mej och köpe en tågbiljett och efter det så ska jag handla lite. Jag ska nämligen åka hem nästa torsdagkväll och återvända till Åre på söndagen. För jag ska hem och fira papi som fyller jämt och träffa alla där hemma och shoppe på HM! xD För det har jag inte gjort på månader och Hm, meeeee like it!

Ja vad mer ska man säga gott folk...

Igår så var jag iaf och såg Sahara Hottnights på Country club här i Åre och det var niiiiiiiice. Mkt folk och bra drag, det gillas verkilgen.

Kul jobbar dag idag oxå eller inte, fifan. Man blir bitter. Aja jag överlever iaf.

Jag har iaf träffat la familya här i Åre i veckan dom är i stugan, eller papi och Olle då och Anita och lite kompisar till lillebror. Dom var och chilldade med mej på jobbet idag med en cola och late. Syrran betalar, eller neej jag fick det gratis idag. :)


Ja just det i tisdags var det Bygget och det var väl nice av den lilla stunden som jag var där. BLÄEEEEEEE!

Stupied, stupied,stupied!

( Nej det blev ingen karatefylla om ni trodde det!)


Jag har inte så mkt mer att säga nu.

Ses i Härnta nästa vecka dårååååååå!


Pusstjooo! :)




Presentation


Matilda Helena
MITT LIV - Min vardag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards