Matilda Helena

Alla inlägg under november 2008

Av Matilda - 29 november 2008 17:59

Ja nu har man varit här i Åre i ett dygn. Det är sig likt, eller nja just nu är det rätt så dött inte så mkt säsongare än märker man, men det rullar in i veckan!!

Tågresan igår gick bara fint, fem minuters byte i Östersund o vi hann springa med våra feta tunga väskor till nästa tåg, bra av oss.

Det märktes att man var på väg till Åre då man satte sig på tåget från Östersund mot Åre. Det var stilen på folket o lite säsongare skulle jag tro.

Igår så chillade vi mest på här uppe på hotellet med idol o först en repa ner mot byn o sen uppåt igen. Vi gick upp för hela backen, med fel skor mkt bra av oss o jag var inte ens död! Hallå har jag fått bättre kondition eller har jag fattat att backen inte är en mördarbacke, haha..

Idag har vi jobbat på o det var nice att vara tillbaka! Matilda is back in the town! Det tackar man för, eller haha den flumiga tjejen ifrån norr. xD

Just nu bor vi på hotellet för att det håller på att renoveras i vårt kära hem, det var på tiden, ingen mögeldusch o en fräsch skrubb som är nymålad! Var nere i vårt blivande hem idag o hämtade oss lite grejer o jg kände mej hemma där på en gång. Det är barnstugorna o nu längtar man tills alla kommer o sen i slutet på december då mina kära Åre vänner is back. Festen börjar då vi flyttar in i barnstugorna. ;)

Ikväll så ska vi ner en sväng på byn o kika på Dippan om det är nå drag där än, tveksamt men kul o kolla så utgång ikväll o sen jobb imorrn.

Jag vill ut o glida i backen oxå, ska kirra ett nytt liftkort i veckan oxå, mkt som faktiskt behövs göras innan.


Nu ska jag försöka få liv i min kära sambo som jag inte ha bråkat med än, så vi kan kolla om det finns lite mat över till oss där ute i resturangen. ;P


Får se när jag skriver här nästa gång.

Hare gött!!

Åretilda :D

Av Matilda - 27 november 2008 21:40

Ja nu är det så sjukt nära tills jag åker! Imorgon åker jag o jag har överskottsenergi. Jag skulle kunna springa runt stan nåra varv nu, ut o jobba runt höga eller nåt, haha. xD

Idag så har jag iaf jobbat och jag är välkommen att höra av mej igen när jag kommer hem så det känns skönt. ;D Men nu är det nuet!!

När jag jobbade klart så kilade jag iväg på solen för att lämna in min lönespec o sen mötte jag Sofie. Så vi drog hem till min kära farmor o farfar o fikade. Mkt mysigt och go fika. :) Jag sa hejdå till dom oxå o farmor berättade för mej att min faster tycker det ska bli tomt när inte jag kommer till dom i jul. Det är ju jag som är glädjespridaren bland kusinerna, eller limmet. ;D 

Det var jobbigt att säga hejdå till farmor o farfar men jag kommer att ringa dom o dom mej. :D 

Sen så hem o packade det sista o sa hejdå till storgatan o sen till angelicas papi med storväskan som väger bly! 

Har vart o handlat med mami nu på kvällen o då ringde min chef mej ifrån Åre. :D:D Vi kommer att få bo på hotellet dom första dagarna för att dom håller på att göra om badrummert i vårat hus. Så jävla nice. :D Jag längtar så galet mkt just nu. Vi blir även hämtade på tågstation imorrn. ;p


Sista inlägget innan Åre då! Jag kommer att sakna allt här hemma o stan lite grann men såklart en massa folk! Ni får komma upp o hälsa på mej!! :D


Så hejdååå Härnta för imorrn drar jag till Åreeeeeeeee!!!!

Så ses där i vinter hörrni! ;D

Jag kommer att blogga där uppifrån med så håll utkik!!


Ha det bäst hörrni!


Hej på er! 


och hörde jag skååååååål ifrån Åre? att jag gjorde!!!!


:)

Av Matilda - 27 november 2008 07:54

Oj det är bra att du är vaken Erica det var ju faktiskt onsdag igår och inte torsdag som jag skrev. ;p


Iaf idag är det dagen före det smäller för att dra till världens bästa vinterparadis ÅREEEEEEEEEEE!!

Igår så packade jag klart och nu är det bara smågrejer kvar som jag kirrar ikväll/imorrn innan vi drar. Det är sjukt vad grejer man kan ta med sig för att åka iväg i 5 månader. Jag har packat en hel hockeytrunk, en stor fet väska och en bag med hur mkt grejer som helst. När vi skulle slänga in alla våra grejor i bilen igår, våran KOMBI så blev hela bagaget fullt med mina o angelicas grejer. Helt sjukt vad grejer!! 

 Det som händer för mej idag är att jag ska kila iväg till jobbet om ungefär en tio minuter och sen ska jag fika med Sofie på stan en sista sväng o sen ska jag sticka till min kära farmor o farfar o säga hejdå till dom! Det kommer kännas jobbigt att gå därifrån! Big love till dom! 

Sen blir det ju att hem o hämta storväskan o dra mej till mami o sleepaover där i natt o må gått ikväll o sen vakna upp imorgon o redo för Åre!!


Nu måste jag slita mej härifrån så jag hinner komma i tid sista dagen. ;P


Hej på er! (: 

Av Matilda - 26 november 2008 16:46

Idag så har jag jobbat o det gick helt great. Fick ett jätte söt armband av ett barn idag som hon hade gjort. ;p Hehe gulligt! Jag är tokig i barn asså! Jag ska fasen ha mej ett helt fotbollslag med barn, haha eller inte riktigt så många. ;p

Har vart på stan och fikat med Linnéa oxå o det var mkt trevligt, mys att sitta inne på whaynes. Testade mina nya stövlar idag o hey o hå så halkigt det var att gå på stan med dom idag, men jag kom framåt iaf. 

Köpte mej en ny parfym idag oxå som luktar så sjukt gott. Hela jag är just nu dränkt av hela åhlens och kicks parfym-avdelning. Jag känner lukten överallt. xD haha

Nu sitter jag här hos mami o väntar på mat, jag är sjukt hungrig!!! MAAAAAT! Olle får vara kock o jag får softa, det gillar vi. ;)

Sen så ska jag hem till papi och packa ner halva min garerob i en stor fet väska, wihoooo. Kuuuul här är tjejen som kommer ha beslutsångest.


En låt som jag har haft på hjärnan i flera dagar är början på " känn ingen stog för mej i göteborg" Första versen i låten med " Lillebror blir inte som jag när du blir stor"  Så nu har jag lyssnat på den o att bero på lillebror så kommer jag att sakna mina syskon, hade faktiskt en rolig stund i kramfors igår. Olle kommer att må nu hemma hos papi ingen som gnäller på honom o Jonas då tjaa han kan inte ringa mej o be efter saker han vill att jag ska fixa, mohaha. ;P Fast båda ska komma o hälsa på mej. Olle är på att åka typ nästa vecka redan o jonas jaa han ska tydligen åka i jaunari, aja vi får se när mina syskon kommer upp o hälsar på. 

Farmor o farfar ska jag hälsa på imorrn o jag kommer att sakna dom så galet mkt! Dom är bääääääääst! <3 

Det är MÅNGA jag kommer att sakna, det är nu jag fattar att jag faktiskt drar på fredag!!

Men ni vet att ni får komma o hälsa på ( haha folk jag känner då, haha! ;D ) 


Aja nu ska jag kika på maten är klar. Seg kille i köket!


Hej på er! (:

Av Matilda - 25 november 2008 21:35

Idag så har det varit en mkt bra dag. Vaknade imorse och var utsöv, wohooo jag var taggad för att dra en repa ner till Sundsvall/ Birsta för att gå löööös på shopping!

Det var jag som var chaffis och jag,angelica, anna och sofie drog oss neråt. =D Först Sundsvall och sen Birsta. I Birsta hitatde jag mej ett par snygga stövar och sen hittade jag lite smink där oxå. Blev inte så mkt till shopping för mej, men jag behöver spara lite pengar oxå o känner inte att jag vill ha nåt spec, eller jo bara en ny garerob,men spara pengar var det, jag överlever nog!

Har även vart och käkat middag med min kära mami och mina brorsorna. Vi gjorde Kramfors!! helt otroligt! Vi gick på torget i kramfors och det ända jag kunde göra var att garva " seriöst är det inte större o var är affärerna". Vi käkade iaf lite pizza och kikade på deras dollar o okej dom vinner över Härnösand på dollar, men nåt måste ju Kramfors oxå få leva på. 

Kikade lite på andra avenyn oxå, älska älska denna serie <3<3 ( hur många ggr ska jag behöva säga det, haha)


Jobbe imorrn och träffa Linnéa wohoo det ser jag framemot! :D:D Ska även packa min andra väska imorrn o gå lös på gareroben!!!!


Duschen var det nästa jaaaaa!

hej då! (: 


Av Matilda - 24 november 2008 20:56

Jätte kul det är att inte kunna sova på kvällen av stormen utanför fönstret sen vaknar man mitt i natten oav stormen o ligger klarvaken i ett x antal timmar och sen vaknar man igen o är inte ett dugg utvillad och vaknar med världens förkyldning igen! Så var min natt, rolig va? Fyfan så det blåste och jag blev nästan lite rädd ibland o hade svårt att slappna av, ehh nu blåser stormen sönder huset. :O det var en av mina tankar uscha meej. Sen så var jag o jobbade idag och typ smittade ner halva dagiset säkert med min förkydlning. Jag snorade fan mer än vad barnen gör! Kul ehhhhhhh noooot. Jag är inte den ända som är förkyld like a as i min familj, papi och jag vi nyser ikapp här hemma just nu. ATTJOOOO!

Imorrn blir det inget jobb för mej för jag ska ta en repa ner till Sundsvall o förmodligen gå lös på lite shopping innan lönen kommer på torsdag! " TJOOOOFF" slut på kontot!!!!! Men hoppas på en bra lön på torsdag så jag överlever mitt liv i fjällen med lite nöje oxå o inte bara köpa en massa mat. ;)

Jobbar iaf på onsdag o torsdag o det är nice. 

Så ni vet ungefär hur mitt liv är denna vecka packa, jobbe, packe, jobbe, säga hajdooo till folk och jag kanske sover o äter lite oxå.


Nu ska jag spana vidare här o se om jag hittar nåt vettigt!

Hej på er! (: 

Av Matilda - 23 november 2008 14:23

Idag är en sådan här jobbig dag som bara inte borde finnas för jag är en sleten tjej som har ont i huvudet, världens jävla bula på skallen, ont i magen och fortfarande tokförkyld. Hemska söndag. :/ Så tyck lite synd om mej! ;)

Kvällen igår då den var riktigt bra. :)

Det dracks och dansades. =D Mkt kul ute på Gennys igår oxå faktiskt och mkt folk o idag mår man som man förtjänar det, eller.Jag bråkade oxå med min blivande sambo igår, mehehe haha hur ska det sluta vi som ska umgås i 5 månader 24/7 vi älskar det. ;)

Sista helgen i Härnta på månader och ska jag erkänna så kommer jag nog faktiskt inte att sakna det så mkt, eller lite iaf. ;p Var faktiskt inte så jätte bra musik igår, men det funkade ju o det var en bra kväll o lite käk på mini fick avsluta kvällen, mums. :)


Idag ska jag faktiskt inte göra så mkt. Fortsätta att lida av min packångest! Usch jag tycker inte om att packa o jag hatar att kolla in i min garerob för det ser ut som ett helvete där o man hittar bara mer saker man vill ha med sig. 

Ikväll är det en mkt bra kväll för det är ensam mamma söker och andra avenyn, wäääj det gillar vi allt. :D


Hej på er! (: 


Av Matilda - 22 november 2008 10:39

Det är lördag och det är helg!  Fyfan så gött! Dock min sista helg på länge i Härnta pärnta. Så jag har en hel del att göra nu ihelgen, för jag hinner inte göra lika mkt till veckan för jag ska jobb in på mål-linjen. Jag har skapat världens största eller kanske näst störst tvättberg på en stol i mitt rum. Det känns inte så kul,jobbigt. :P Ska ner i källaren oxå o hämta upp alla grejer som ska upp därifrån, dock så är det inte så mkt men lite prycklar är det allt. Ska även försöka att packa lite ihelgen, ner i hockey-trunken med lite kläder. Måste städa mitt rum oxå innan jag drar, för nu ser det ut som ett helvete här.

Till veckan har jag fått lite jobb o är ledig en dag som det ser ut nu o då ska jag troligen följa med till Sundsvall o gå lös på att leta ett par jävla skor!!  


Igår så kikade jag på idol tillsammans med Sofie och jäklar vilken kväll det var, den var grym!!Jag har nog blivit lite hemligt kär i den där Robin, haha.  ;p Jäklar så grym han var igår!! Han knäckte o Kevin då han sjöng till sin flickvän, det var nästan ett tår som fall ner för kinden där, så gulligt. :)


Min hals vill aldrig bli bra, idag har jag ont i halsen. Hade det för nåra veckor sen med o nu kom det tillbaka! HATA!!! 

Om det nu blir fest ikväll så får groggen göra sitt o bota min hals, sprit är bra på halsen o hälsan. ;) Nu hoppas jag fan att det blir fest ikväll för jag är taggad och jag vill ut!!!!


Min blogg kommer ni iaf att få fortsätta följa senare då jag lever loppan i Åre. :) 6 dagar kvar och jag längtar till en massa snö och få glida ner i backarna på min nya bräda! big looooooooooooove <3 <3 <3


Hej på er! (: 

Presentation


Matilda Helena
MITT LIV - Min vardag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards