Matilda Helena

Alla inlägg under augusti 2011

Av Matilda - 31 augusti 2011 18:12

Har tillbringat hela dagen på skolan, som jag annars har gjort denna vecka. Mycket tid har spenderas på skolan. :P Men det är fullt upp med o sälja biljetter till Nollningen osv. Men det är kul, jag är grymt taggad o skoj är något som det absolut kommer att bli! :D Dock mindre roligare med visa saker o folk som inte tror att vi kan nåt. Men aja.

Igår så välkommande vi Jessica på stationen på bästa sätt. Vi hade skrivit lappar som vi viftade med VÄLKOMMEN på stationen när alla pendlare kom in också. Haha många kollade på oss! :P

Sedan hängde vi uppe på Längan och käkade tillsammans och snackade en hel del.


Idag har det vart plugg och sedan har faktiskt bara vart hemma. Jag åkte förbi Ica efter skolan och köpte en Ben&Jerry glass blev så sugen o det var bra pris denna vecka också så jag kunde inte låta bli. Hem och fixa lite grejer och käka glass, mums!

Nu ska jag snart fortsätta med min packning till lägret som jag ska med till skolan imorgon. Lite kul ska det allt bli och nu ska det packas ner regnkläder och hela fallerullan. Men det blir nog bra det här.

När jag kommer tillbaka på fredag då är det fan FEST!! Nu börjas helgerna att planeras och det gillar jag! ;))

Av Matilda - 29 augusti 2011 22:13

Då var sommarlovet slut och nu är det skola som gäller för hela slanten. Nu ska all litteratur o allt börja läsas igen. Läsaläsaläsa o pluggepluggeplugge...

Har vart fadder åt dom nya som började idag o det var faktiskt rätt så kul. Skönt att inte jag var den nervösa i år. ;) Sedan hade i kursintro och vi ska ju på läger på torsdag så det var mkt info för det. Annars har jag mest vart lyrisk på skolan idag o haft alla mina snygga rosa grejer på mig, skor och väska, så nöjd tjej så. ;D Kul att träffa alla mina fina klasskompisar också! :) Haft mkt att prata om idag. :D

Ikväll har jag grejat lite med Nollningen med brudsen i Appis, roligt att dom är här igen!!


Imorgon blir det skola halva dagen o sen ska jag sitta och sälja biljetter till Nollningen, wihoo! :D Det ska faktiskt bli kul så hoppas att det är många som kommer och köper av oss!! ;D

Ska väl försöka vända tillbaka på dygnet också. Kanske dags att gå och lägga sig snart!

Av Matilda - 28 augusti 2011 21:30

Nu så var det slut på mitt sommarlov för imorgon så börjar plugget igen. Jag måste erkänna att jag faktiskt är galet taggad för morgondagen! Jag har lite överskottenergi känner jag också som jag skulle vilja bli av. Behöver landa lite tror jag. Kom precis hem o har inte vart hemma på hela dagen. Först jobb och sedan Nollningsgrejs och lite sådant.

Imorgon ska jag inviga min nya snygga väska och självklart mina nya converse. :D Om inte det där jävla regnet nu ska komma. Men nu litar jag fasen inte på vädret, för idag skulle det regna men det har det knappt gjort. Så håller tummarna på att det är fin väder. :D Jag ska vara fadder åt dom nya ettorna imorgon.

Från och med imorgon så tror jag faktiskt att jag kommer att bo nästan på skolan denna vecka. Först är det ju plugget i prio ett men sen har jag ju en massa med nollningen to dooo. Så det blir häng på skolan. ;D


Min sista jobbar dag var idag, hurra vad jag är glad!! Så skönt o jag gjorde ett glädjeskutt efter jobbet idag, hehe. ;D

Nu är det plugg igen o jag är taggad för en ny spännande termin framför mig!! :D

Av Matilda - 27 augusti 2011 12:32

Igår levererade längan en riktigt bra fest.

Vi satt ute hela kvällen o det blev inte ens kallt. Det var en riktig go sommarkväll, kanske den sista för den här sommaren. Mkt folk och kvällen o festen börjar med att brandlarmet går. Det går bra nu på längan! Men det var ingen fara, vi hade panik ett tag, men det kan gå om man duschar som det gjorde denna gången. :P Haha

Ner på Oscars o Pianobaren inte så mkt att hurra för faktiskt!! Så vi drog o käkade på Campino o sen fick jag o Emma skjuts hem av några killar på cykel, haha.

Sen var festen fortfarande gång här på längan så vi körde lite efterfest.


Idag dör jag lite, åskhelvete vaknar jag av ( jag hatar åska!!!!) och sedan är jag bakis. Helt sjukt o inte okej alls!! fast jag får skylla mig själv...

idag ska jag inte göra mycket för det regnar sjukt mkt ute! jag ska sova o bara må här hemma i min ziperall, läsa lite bok. När det blir uppehåll ska jag ta mig till willys och köpa chirre o cola!!

Av Matilda - 26 augusti 2011 18:36

Nu är det bara att ladda för ikväll är det fest som gäller för tilda45. Sminket är fixat o kläderna på. Nu är det bara håret och sedan det sista med accocerarer osv o sen är jag klar för att gå! :D Festen kommer att vara här uppe i våra korrar!! Gött gött, jag är taggad!

Tog en paus för jag höll på att dö av värmeslag när jag stod och sminkade mig. Fyfan vad det är varmt här inne o ändå så har jag korsdrag.

Skööönt o vara ledig imorgon, jag ska må för jag kommer nog vara en aning bakis! ;) Bara att förberedda mig på att jag säkert kommer att bli det, haha! :p Man är ju inte ung längre. Troligen kommer jag in gratis på krogen ikväll oxå vilket inte hade vart helt fel! ;D


Nu kööööööööör vi! :D


Av Matilda - 25 augusti 2011 22:14

Imorgon är det sista dagen på detta sommarlov. Ja ni hörde rätt den sista o imorgon ska det vara asfint väder enligt alla vädersajter. Men jag hoppas att dom ljuger lite för jag ska ju jobba, helvete. :(( Fast inte så länge, men ändå. Jag vill inte jobba nåt mer nu. Bara bita i det sura äpplet och köra näst sista passet imorgon.

Sedan blir det nog fest här på kvällen in da hoouse. Typ alla ska dit så varför ska inte då jag dit. Så jag tar väl systemet efter jobbet och sedan laddar jag för en grym kväll. :)

Idag har jag förbrett lite skolgrejer till måndag. Så bra så! Sedan har jag hängt med Hanna i hennes hoods. Kollat lite på fotboll i regnet och lite såndant. Livet på landet är inte så pjåkigt alltså.

Är rätt så trött just nu oxå. Men måste vänta på hår helvete som ska torka innan jag kan lägga mig i sängen. Och måste platta det också....Ingen motivation för fem öre imorgon med jobb.


Imorgon har jag bott på bästkusten i ett år precis kan man säga! ;)

Av Matilda - 25 augusti 2011 00:32

Har vart i Göteborg hemma o hängt med Erica. Här är tjejen som hade turen med sig idag. Jag har köpt ett par rosa converse o en rosa adidas väska för totalt 700 spänn. :D Annars kostar ju bara conversen 700. Så vilket klipp jag gjorde. ;) En bra dag för en tjej som älskar rosa grejer. Hittade sedan även ett par höststövlar för knappt 200 spänn. Sedan köpte jag mig en almenacka oxå så nu ska det skrivas och planeras i den. Så jag har verkligen köpt nödvändiga grejer idag som jag snart ska börja använda.

Sedan hade vi balkonghäng på Ericas altan med vin och godis, mys. :))

Blev bjuden på middag med inte helt fel, lyxliv idag helt enkelt. hehe...


Dagen började ju mindre bra att min toa ville strejka igår så jag fick ringa lilla rörmokaren imorse, men det fixade dom lätt... Inte så kul att inte kunna gå på toa när man är i panik. mehehe....

Nollningsmöte har jag också vart på det börjar närma sig med stormsteg det kommer bli så roligt så o jag är så taggad!!! :D :D


Nu ska jag sova, imorgon tar jag sovmorgon o sedan åker jag ut på äventyr med min vän Hannahaj i hennes barndoms hoods!





Av Matilda - 23 augusti 2011 17:59

Nu ska tjejen som har matkoma ge sig ut i promenad/springspåret. Det ska bli gött att röra sig lite.Fick med Hanna på en runda så nu väntar jag på att hon ska bli klar. För det är redan jag!! Redo för ett träningspass! :)

Har jobbet idag o nu är det bara två ynka pass kvar, skööööönt! Sedan slipper jag jobbe o det är dags att plugge igen. Skulle vara duktig o greja lite o förbereda lite idag o skriva ut lite saker till skolan börjar. Ja då är det ju så roligt att min skrivare inte hade nån färg i sig, så jag måste köpa patroner som inte är billiga. :/ Aja bara att göra det.

Imorgon ska jag hem o hänga hos Erica, balkongmys på hennes ballis också ska jag shoppe lite bra o ha grejer i Götet. ;) Converse och en väska ska jag fanimej hitta imorrn hade jag ju tänkt.



Denna snygga tröja ska jag springa i idag hade jag tänkte, min fina minttu tröja och det är inte alla som har en sådan ;)

 

Presentation


Matilda Helena
MITT LIV - Min vardag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards