Matilda Helena

Alla inlägg under augusti 2009

Av Matilda - 31 augusti 2009 21:39

Jag är grymt trött nu o ska alldeles strax släcka här ner och gå och lägga mig för jag ska upp halv 7 imorrn för jobb och sen börjar jag ju halv 8. ;P Fifaaan så tidigt men jag tycker det ska bli en spännande dag på dagis med barnen. :) Blir jobb på onsdag oxå så det gillar vi!

Idag skulle jag ju börja plugga och tror ni inte att då jag ska logga in så går det inte!!!! Får ringa supporten o dom ska inte fixa det förens imorgon, helvete varför drabbas jag av allt. :/ Så jag känner mej lite stressad eftersom inte jag har en aning om vad det är jag ska läsa. Men ska försöka börja läsa en massa imorgon efter jobbet för nu jävlar ska det pluggas! Jag ska fixa det här nu!!

Var ute hos Jossan o hängde lite med henne mkt trevligt och snart blir det en kväll med middag och utgång för bara oss. :)) 

Har vart ute och gått nu ikväll oxå det är skönt.

Nej nu blir det en vardag igen!! Tacktack! Hatar sådana där dagar och veckor då man gör NADAAA.

Jag känner mej fortfarande lite sliten efter kryssningen jag har många timmar att ta igen. :p


Godnatt och hej på er! 

Av Matilda - 31 augusti 2009 10:25

Idag så hoppas jag att jag får turen med mig. Jag behöver lite mer tur nu. När jag skulle slå igång datan som är 2 veckor idag så fick den nåt hattifnatt och jag trodde den skulle strejka resten av dagen, men inte då! Go go!

Jag ska strax ta min cykel till papi och vaka över brevinkastet för jag väntar på viktig post! Jag ska ju nämligen köra igång med distans plugg idag så jag behöver mera info för jag har inte fått nåt jävla mejl ikke. Annars måste jag ringa dom idag o få mitt lösen. Sen väntar jag brev från en seg o trög propp! Om jag inte får det papperet idag så måste jag ringa tillbaka och tjata och jag vill helst inte men jag har inte så mkt till val. 

Så idag blir det inte att sitta så mkt vid datan, bättre för mej. ;p Måste plugga extra mkt idag oxå för att jag ska ju jobba lite i veckan oxå. Nu kööööör vi gång med vardagen igen!!!

Ikväll blir det en promme oxå! Har ingenting att förlora nu!


Hej på er! (:

Av Matilda - 30 augusti 2009 19:50

Jag känner mig som världens störta bitter*piiiiip* idag. Har världens största höstdepp idag och jag kanske blir lite gladare om en viss person kan acca en förfrågan på fb. ;p

Jag har inte gjort många vettiga knop idag, hälsat på min kära farmor och farfar och det är så skönt att se att farfar är bra igen. :) Så orolig som jag har vart! Var även ute på en liten promenad men jag vände för jag kände nej jag pallar inte. Så jag drog ut till stugan och åt lite middag med min kära familja, semn drog bror min till Boden. Kul sällskap jag var i stugan då sa inte alls mkt, inte likt mig. :/ 

Fick en sådana där känsla idag att jag bara vill sticka ifrån Härnta! Men det går ju inte nu för jag ska ju börja läsa imorgon på distans, skööönt. Men vart ska jag draaaa!? :O

Tjaa har ingen aning om vad jag ska syssla med resten av denna kväll. :p

Nu är jag för bitter! 

Ska inte klaga ut min bitterhet här för mkt.


Hej på er! 


Av Matilda - 30 augusti 2009 10:59

Ja så var det söndag och slutet på den här veckan o jag är sjuuuuuukt sliten. Att jag ens orkar siita här just nu. :O Efter kryssningen har jag vart sliten som ett as! Helt sjukt, men inte så konstigt och vi hade ju så sjukt jävla kul. ;) Jag längtar faktiskt tillbaka nu så här efteråt och jag vill hellre vara i Södertälje, haha! ;D

Igår så gjorde jag världens VUXENPOÄNG, jag åt nämligen surströmming och det var inte så jävla äckligt ändå, rätt gott. Jag kan jaaa! Det blev middag i stugan och sen hem till stan där jag gick ut med Jossan och Maria. =) Så jäkla trevligt att träffa dom så vi drog till Hamnkrogen där det var bartömning och sen vidare till gennys där jossan tappade sin väska, men jag hittade igen den åt henne så då blev det bra igen. Sedan mini och käka på och sen en sightseeing i Härnta. ;D 

Jag var även ute o gick en lång promme igår.

Idag så ska jag nog ut till Brattås och hälsa på där hos Jossan o co eller jag vill det, ta mej en cykeltur dit ut.


Imorgon börjar allvaret för den där Matilda, back to school! Eller jag får ju sköta det själv. ;D Jobb i veckan och plugga en massa nu jävlar ska jag kööööööra!


Hej på er! (:

Av Matilda - 28 augusti 2009 16:07

Tja nu är jag hemma efter två dagar på en båt dvs kryssning o en dag i Sthlm o jag hra räknat ihop att under dom här tre nätterna har jag inte sovit mkt, inte många timmar. Men det har vart så sjukt jävla kul så vem har tid att sova då!?

Kryssningen började med att vinet kom fram på tåget ner o då var det bara o köra hela tiden!  Kortet har gått varmt på det där kryssningen, men det har det vart värt. ;) Man har träffat mkt sjuka folk, haha! Kryssningen som har spårat ut totalt! ;) Tjaa men det som händer på en kryssning stannar där, eller? ;P

Vi har iaf lärt oss ett nytt ord på en väldigt speciell dialekt, KEEEEFT!! Är det det ända folk ifrån Södertälje kan säga!? :P haha...

Och neej vi jobbar inte på grönan för typ tusende gången!! Och neej jag tänker inte gå på nån jävla efterfest med dig, biiiitch!

Jag har ju även nästan blivit mästare på ice age i en tävling. Jag kan jaaa! 

 Sthlm igår och det blev utgång på hard rock café och olssons skor, haha så jävla fult namn, men sjukt lungt för man var sliten. :p

Men tjaa nu är jag iaf en sliten krigare och nu hoppas jag för ihelvete att den där människa kan svara på mitt mess, taaaack. :)


Ihelgen blir det sjukt lungt,ska inte dricka en droppe för jag lär ju ha många många deciliter spriit kvar i mitt blod. :P

Promme nästa och kanske Beck ikväll får la se! :)

Bilder kommer väl att komma upp på bdb snart antar jag.


Hej på er! (:


Av Matilda - 24 augusti 2009 16:06

Nu är jag så sjukt jävla taggad för den här kryssningen! Jag är tok laddad och jag har fixat det sista till denna kryssning idag. Väskan är packad, kameran är på laddning så nu kör vi snart!

Drar ner till Sundsvall ikväll för att sova över tills imorgon då vi drar. :)

Jag har vart duktigt och rensat mitt rum idag från en massa äckelpapper av dess slag, nu är hälften borta och det känns gött. :)

Har köpt världens snyggaste mössa idag som jag har letat efter jätte mkt i Åre men hittade den inte, så i år då dom mössorna är ute så kör jag med den. ;D Perfekt att ha då man bara vill försvinna. Bad hair day mössan!

 Nu tänkte jag lägga mig ner och läsa en tidning o softa på soffan. =)


Höres igen på freeeeedag!

Nu köööööör vi, köööör bara köööör!!! :D:D


Btw lägger upp en bild på snygg mössan!


Hej på er! (:

Av Matilda - 24 augusti 2009 09:45

Imorgon så drar vi på kryssning i två dagar o sen till Sthlm en repa och sedan hemåt igen. Fast vi drar faktiskt ner till Sundsvall redan ikväll för att få lite sovmorgon o skönt att vara i närheten av tågstation. ;D

Så idag ska jag packa vilket jag inte ens har börjat med o ladda min kamera så jag kan fota hela jävla resan. ;) Packa står på schemat idag, men först ska jag ta mig en promme upp till min kära mami o hämta mitt pass där hade jag tänkt. Sedan måste jag ju även måla mina naglar idag, haha planerarn.

Imorrn innan vi ska gå till tågstation så ska vi in på systemet o köpa oss en vinare som man kan ha på tåget. Det här blir så jävla nice! Jag ser framemot det o Sthlm oxå, hoppas att man träffar lite folk man känner oxå. :)


Skriver ett sista inlägg innan jag drar til Sundsvall ikväll! :)

Hej på er! (:

Av Matilda - 23 augusti 2009 17:14

Det har vart ett rätt så tufft slut på den här helgen. Redan igår började den där klumpen i magen att sätta sig där o imorse vaknar jag av att klumpen finns kvar. Jag försökte kämpa emot tårarna inom mig men det gick inte. Sjukhuset nästa! Det som jag skrev igår handlade om min farfar som blev dålig igår. Han kunde inte gå på sin ena fot. Igår var han redan svag och det blev inte bättre idag så han fick åka till sjukan. Jag tycker så synd om honom! Fick nyss höra att han stannar nere i Sundsvall tills det blir bättre, kanske åker hem imorgon, när han kan gå iaf! Så klumpen i magen släppte lite, men den kommer inte släppa förens han är helt hemma och det är som vanligt igen. Jag tänker på dig min älskade farfar!!


Nu kan jag skriva om lite roligare grejer.

Jag och Angelica drog ner till Sundsvall igår och mehehe timrå det gillar jag! ;D Det var la kul att hänga lite i Sundsvall och tjaa köra lite folk. ;D

Har vart i stugan idag och ätit god mat med familjen och bara umgåts med dom efter sjukan.

En promme nästa blir det i fin vädret och sen ska jag väl kanske packa lite inför resan på tisdag! Ska ju faaaan på kryssning snaaaaart!!!!! :D :D


Jaa just det jag måste ju få säga en sak till och det är det att jag har lyssnat på lite sådär halvgamla låtar ihelgen och faaaaan vad jag förknippar det med Åre! Jag saknar mitt jobb på fjällgården och alla goa och sköna människor och faktiskt vintern lite också. Jag har världens bästa vinterjobb

att få jobba bland människor på ett hotell med världens grymmaste afterski o mysigste fjällhotell tja det är inte mkt som slår det och alla kommentarer överallt ifrån alla olika avdelningar. Haha så jävla sköön stämming o klockrena kommentarer!! :) Dessutom att få jobba på ett hotell där prinsen jaa ni hörde rätt PRINSEN Carl Philip är gäst det är inte fel det. ;)

Jag saknar mitt Åre liv sjukt mkt nu, om nåra månader så ses vi igen mitt kära Åre!!! Jag kan knappt vänta!!

Så dagens bilder på bloggen blir två härliga pics ifrån Åre.


Jag bara gilllllllllare!!! Lovely lovely!!!!



Presentation


Matilda Helena
MITT LIV - Min vardag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards