Matilda Helena

Alla inlägg under maj 2008

Av Matilda - 30 maj 2008 23:13

Den här fredagen har som sagt varit helt okej. ;P

Jag har ju varit på Norrfällsvikens camping idag. Linnéa och jag bilade dit upp i typ världens varmaste bil men vi överlevde lyckligt nog. Då träffade jag nån boss där uppe och jag tror nu att jag kommer att ta jobbet. Ska ringa på måndag och säga att jag kommer och är mkt intresserad. :D Det är bra betalt där oxå och det gillar vi. :D Jag kommer då att bo där i någon stuga och kommer att vara ledig två dagar i veckan så det blir nice. Då kommer jag hem till Härnta och gör stan osäker. ;P Ska försöka iaf att vara med på stadsfesten och gatufesten med Jossan. :) Så det blir nog greatgreat där uppe. ;P Flyttar nog upp dit den 16 juni som det ser ut som nu, får la se som sagt. :)


Aja efter vi vart uppe i Norrfälls så bar det hemåt.

Har varit på marknaden o tivolit tills nu hela kvällen. Käkade lite mat på donken där jag inte har käkat på flera månader. Jag gillar Max bättre kan jag säga, hehe. ;P

När jag och Jossan sitter och ska åka så kan såklart inte dom där äckelvärdarna som jobbar där låta bli att flörta med " Svänska flikkor" fifan asså vilket jävla jobb. Satsar på ett svenskligg men ikkesanikke här i Härnta får ni iaf inget vi klarar oss bra utan er. PUCKON!  Eller just det bra småfjortisar att komma dit i kortkort kjol o uringning på linnet kanske ni får lite gratisåk. Great!

Haha det roligaste med tivolit är oxå att många småfjortisar går runt och är så sjukt packad och sos, ordningsvaker och poliser får ta hand om dom stackars fjortisarna som inte kan stå på benen och går runt med spritkassar i händer, bra gjort där fjortisar! Ni lyckas ju oxå väldigt bra och är så diskreta så 10 poäng till er där! Fjortisfyllan är vi alltid van vid under tivolihelgen.


Har nästan packat klart min väska nu, det gick mkt fort för jag hade lagt fram alla kläder så nu ska jag sitta här och slappa nån timme ( brukar bli mer) och sen ska jag sove on. =) Upp tidigt imorrn för då drar jag mot Norge och ska träffa favoriterna! <3 :)


Så hejdå Härnta för några dagar, back igen när studentveckan börjar. ;P Då är Tildis back in the town. Nu ska jag bara njuta av att jag får vara med mina favoriter i en vecka typ. :)


Hare bäst det ska iaf jag ha! :)

Upptaterar säkert där uppe nångång. ;p


Puss och kram Tildis  

Av Matilda - 30 maj 2008 11:04

Jaaaaa nu är det äntligen fredag och det är mktmkt greeeat! :D  Sool ute kan det bli bättre neejpa jag tror inte det vava.

Snart så ska jag och Linnéa upp till Norrfällsviken och hälse på dä dårå och snacke om jobbet som dom ringde om idag. Hoppashoppas att det kanske blir där i sommar! :) 

Sen så blir det tiiiiivoli ikväll med Jossan och det ser jag verkligen framemot! Ikväll ska pengarna brännas, huvahuva. Kirra nåra gratisåk som förra året med kanske? Veeem vet om dom är lika snäll iår. :p Fast man ska ändå passa sig lite för snuskotivolipersonalen. Niii vet sväääänska flickor med kortkort^^. Samma sak då man är utomlands.


En sak som Matilda är väldigt dålig på det är att jag har inte börjat att packe till Norge än, dåligt där Matilda. Om ett dygn sitter jag i bilen på väg till mina pärlor och innan dess ska jag göra massa saker, men jag hinner lugn tvätten är kirrad bara att stoppa ner allt i en väska nu och sen blir det byebye Sweden och hejpa Norge!



Av Matilda - 29 maj 2008 17:27

Denna torsdag har varit helt okej tycker jag och den är inte slut än.

Dagen började med att jag fick ett samtal ifrån Norrfällsvikens camping. Där han ställde lite frågor till mej, för jag hade ansökt om sommarjobb där. Så frågade han mej om jag kan tänka mej att komma upp någon dag så jag sa att jag kunde komma imorgon. Så imorgon så ska jag och Linnéa åka dit upp. :) Ska träffa nån där och prata lite så får man se vad som säger. Det var många som hade sökt där i sommar och sen ringer dom lixom mej så då borde jag vara lite intressant. :) Det ända problemet med detta jobb är boende, men det går säkert att lösa, hoppas dom kanske har nåt personalboende eller så det kirrar väl sig om man får jobbet. :) Så imorrn ska jag iaf ditt upp. ;P

Sen så har jag mest slappat med Linnéa på Mellanholmen med en go glass ifrån donken i sooooolen, det är nice! :)

Just det min farmor har även ringt mej idag och berättat att det blir Norge och hjälp så glad jag blev! :D Farfar var frisk så nu kan vi åka. ;p Jag längtar så sjukt mkt efter mina kusiner så det ska bli fett nice att åka ditt upp! :) Åker på lördag morgon och Tildis ska göra så det blir nog inte så mkt dricke för mej imorrn på tivolit. ;p


Jag har även blivit kompis med våran tvättmarskin idag, den har alltid förr älskat att jävlas med mej och nu är det första gången som jag får igång den utan krångel och jag har " känt " den i en månad. ;D Så jag ger mej själv 10 poäng att jag kirrade det! :D


Nu ska jag göra iordning lite go käk och äta och sen blir det tvätte och tvätte ikväll och sen slappe mest.:) Papi är inte hemma nu heller och det är skööönt. ;D


Köket nästa och kirra ihop lite mat! :)

Av Matilda - 29 maj 2008 09:59

Den där länken där nere till Ola låten var bara för viktig för mej att lägga upp. Gash jag kunde ha sett snyggingen i vinter på Bygget, men såklart var han sjuk då han skulle besöka Åre och då jag hade tänkt kidnappa honom hem till barnstugorna, mehehe. ;D Shit vad jagvar taggad för den kvällen och när man kommer dit så står det " Ola konserten är inställd" Whata fuck lixom, men vi röjde säkert ändå.


Aja nog om Ola nu.

Idhg så är det kanon väder ute så jag ska vara ute en massa i solen idag har jag bestämt. =) Wohooo eller nåt det gillar vi. Bra väder imorrn med och det är bra då det är tivoli och sheet, nicenice. Bra uppladdning inför sommaren.

Kul oxå att man vaknade tidigt idag för det är så ljus på morgonen och min mongo rullgardin har jag inte uppsatt här än, måste kirra den i rummet annars kommer jag vara uppe med tuppen hela sommaren.


Btw ett stort grattis till Ante med som klarade körkortet igår! :)

Woho du och jag som chaffis i sommar dårå. ;P


Nu ska jag fika och fortsätta lyssna på FEELGOOD.


Hej påeer! :) 

Av Matilda - 29 maj 2008 09:56

Denna låten kommer man säkert att höra många ggr i sommar. FEELGOOD med Ola såklart. Galet skön låt och man blir glad av den. :)


Såååå enjoy och lyssna på den dårå vava! :D 

Av Matilda - 28 maj 2008 16:42

Skulle vara på intro i morse 7 så det var bara att kliva upp 6, men såklart så vaknar jag alltid före min väckare! Hur fan kan jag göra det då klockan är 6 lixom så då var det bara att käka lite frulle och sen göra sig i ordning för lite intro och sånt.

Slutade därifrån 2 idag och jag var helt säker på att jag skulle vara där till halv 4, men ibland har man ju inte så mkt koll. xD Ska iaf fundera över jobbet till nästa vecka och höra av mej då om jag vill jobba där i sommar eller inte. Tror tyvärr inte att det är nåt för mej, jag tycker det är lite jobbigt, men ska sova på saken och fundera över det. Är ju ändå ett sommarjobb och jag kan ha chans ju, fan lite jobbigt är det. Mina päron kommer inte tycka om detta om jag inte vill eller jag måste prata med dom oxå. För nu har jag iaf försökt eller varit med. 


Aja sen så när jag drog hem så cyklar jag över krysset och jag är väl mest blind i denna värld, då står Jossan 2 meter bakom mej och jag ser inget! :P Så hör jag nån som ropar o då var det hon så stod jag där och chillade och kollade på folk med henne i en timme var jag la där och bara sto, haha. Solen försvann illailla gorilla..

Puuuh jag blev lite rädd då jag står där, tyckte jag kände igen en knepig människa ifrån Åre så jag höll på att få andnöd där men jag överlevde och det var inte han.  Han var stööörd tamefaaan. Känner inte idioten oxå sen på Max då jag är på väg hem efter krogen säger han "Stanna, vi måste snacka, jag ser att du kollar på mej och jag gör detsamma åt dej" Hallå idiot jag försökte undvika dej och hej du kommer och drar i meeej, stick idiot jag är inte intresserad av dej, hade jag lust att säga åt honom plus att jag inte kollat på honom nåt, det var han som gav mej knepiga blickar! Bläee såg han inte på sommarfesten och det är jag faan gladis föööör jue.!


Aja nog om detta.

Tildis ska göra en godjärning för hennes hälsa ikväll, ut och träne baaaasket. Det är niiiiice det, jobbigt bara med barmark, haha.Vill helst inte springa men vi får se vad som skeeeeeer.


Aja nu ska jag göra mej nåt och äte för papi vill inte komma hem o fodra sin utsvulta dotter, jag lipar ju fan snart av utsvältning. ( Jag överdreeeev!)


Heej på er! :) 

Av Matilda - 27 maj 2008 13:25

Imorse vaknade jag av att telefonen ringde. Dom ville ha in mej på vik ute i Brunne men jag kunde ju inte det. Typiskt att det skulle vara idag då, hade gärna åkt ut dit! En annan gång kanske. :)

Sen har jag varit nere på stan och köpt ett kort till Maja. Haha jag var hemma efter tio minuter igen, så skönt att bo nästan mitt i stan.

Det ända negativa är att folk inte har nåt liv, åker bil vid 2 på natten då folk ska sova på en måndag lixom. Helt annat då det är helg men nu varefan vardag.


Just nu så är det lite pirr i magen inför det nya jobbet jag ska prova på idag eller intruduktion, ni veeet.


Nej nu ska inte jag sitta här nåt mer, wish me good luck! Skriva mer sen när jag kommer hem därifrån!




20:21

Nu har jag kommit hem från det nya jobbet, eller jag kom hem för en halv timme sen kanske. Fick gå lite tidigare idag. Hände väldigt mkt där idag, såklart ska det hända mer då lilla jag kommer och ska försöka lära mej. :p Det går väl in på ena hjärnhalvan och ut på andra typ känns det som. Haha men man lär sig väl förhoppningsvis. Ska sova på saken inatt och fundera lite om det är nåt sommarjobb för mej, man kan ju iaf prova och se. Får se hur det känns imorgon.

Just idag så kändes det väldigt bra, men visa saker som man inte är van vid och sånt.

 Jag tror jag har upptäckt min lilla fobii eller fobii och fobii som jag tycker är lite obehagligt och det är att jag tycker ibland det är jobbigt då man ska ta på personer som man inte känner som jag fick göra lite idag, eller mest hjälpa till och sånt. Sånt har jag haft svårt för,kändes lite konstigt nu oxå men man vänjer sig väl.


Solen gjorde iaf mej på bättre humör och telefonsamtalet som jag hade alldeles nyss. :) Det kanske bara är jag som har varit föööör bitter? Eller aja jag vill åka iväg och rensa mina tankar känns det som. Jag känner mej inte alls lika hemma här som jag har varit, men det kanske tar tiiiiid. Lixom folk slutar heja på en på stan som att man inte känner varann, aja thats you chosie.

Nu har jag inte så mkt mer att skriva.

Vill att papi ska komma hem snart så vi kan surra lite.


Tidig kväll ikväll och tidig morgon imorrn, upp vid 6, huvahuva det är inte Tilda van vid.Senast jag gick upp så tidigt om inte tidigare var då man jobbade frullen i Åre.

 Fem veckor idag sen personalfesten, gaash vad jag tittar på bilder och nästan börjar ha lipkalas här i min ensamhet.

Hoppashoppas vi ses snart snart fjällisar. ;D 



Tjaaarå! :D


Av Matilda - 27 maj 2008 00:18

Nu tänkte Tildis snart knoppa i sin säng. =)  Måste ju vara pigg imorrn då jag ska lära mej det nya jobbet och allt sånt där. :) Ska vara där 14 så har några timmar före här hemma.

Tänkte dra en sväng på stan imorrn innan och köpa ett studentkort och sända ner till Gbg. =) Tack Maja för inbjudan men tyvärr kan jag inte komma! :( Ska tänka på dej hela dagen lååång, i promise!


Idag så har jag väl inte gjort så mkt kommit hit till papi och umgåts lite med honom innan han drog till stugan, hälsat på farmor och farfar och typ sagt herrå till mami och olle som drar till Barcelona.

Hoppashoppas nu att det blir Norge. Farfar måste bli bra, han var inte 100 % idag då han var hos doktorn,men ska dit på torsdag igen så hoppas det är hundra då! Typiskt att det ska vara så nu.. Jag som vill komma bort ett tag, känner verkligen för det. Här hemma är allt bara bläääe känns det som. :/ Inget som gör mej glaad typ, eller jag vet inte.

Annars kan det bli kanske Norge i sommar eller papi snackade nåt att han var sugen att åka dit så om vi inte åker nu så hänkar jag lätt på då.


Men en pluspoäng till papi som gjorde mej på bättre humör idag och farmor och farfar. =D 


Sovgott nu folket det ska jag göra.

MAHAHA jag ska drömma om dej sööööötis! ;D

Presentation


Matilda Helena
MITT LIV - Min vardag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards