Matilda Helena

Alla inlägg under maj 2011

Av Matilda - 29 maj 2011 15:58

Så var det söndag och idag har jag vart ute på en promenad och sen suttit med pluggböckerna hela tiden. Nu blev mitt huvud lite trött så jag la ner plugget för en stund. Det blir mer plugg efter maten sedan, så det så! Det är det som gäller ända fram tills på fredag.

Helgen har väl inte vart den roligaste på grund av olika andledningar. Har inte mått så bra heller jävla illa mående. Kanske för jag inte har ätit så mycket heller...

I fredags var det en bra dag iaf fick så sjukt bra omdöme ifrån praktiken och jag har utvecklats. :) Kändes riktigt bra faktiskt och sedan blev det fest på kvällen. Grabbarna våra ifrån Skåne kom upp o förgyllde våran kväll. Dom överaskade oss med skumpa! :D Kvällen blev riktigt rolig faktiskt tills en viss person börjar spåra ur o jag fattar inte riktigt grejen med det hela. Det fortsätter utfööööööör.Full som en kastrull blev jag tydligen också.


Igår var det bara häng här hemma med grabbarna och sedan snack hos Hanna och lite plugg.

Rolig helg med bara en massa plugg..

Imorgon fyller Kulli 20 bast! :)


Nu ska jag försöka rafsa ihop mig lite krubb o sätta mig och dö ett tag framför dumburken innan jag startar kvällens pluggande igen.




Jag gillade keso redan på liten. ;)

 

Av Matilda - 25 maj 2011 22:48

Idag har det vart en bra dag på VFUn. Jag gjorde en av moment och min lärare kom förbi och kollade.Det gick förjävla bra och jag fic bra respons. :) Kul att höra saker man inte hade tänkt på o jag fick bra tips som är bra för min utveckling i detta yrke. ;D

Haft möte med Nollningen, det gick bra o nu känns det för jävla bra faktiskt må jag säga.

Hemma och bara pluggat o grejat hela kvällen. Håller på att kirra möbler till läggan och kontraktet kom idag o det skickar jag in i morgon, sweet! Jag längtar lite tills att få flytta dit och inreda själv, men samtigt känns det vemodigt. Men det blir la bra det där. :))

Så nu får mina vänner kommer ner o hänga i sommar. ;D


Nu ger jag upp detta inlägg för jag är så grymt less på min dator ikväll, allt som har med internet hänger sig hela fucking tiden o det ska inte ta 2 h tills att se ett bb-avsnitt.


Kul att jag hör ljud från nån jävla film nu också. Snartsnart slipper jag detta. :D Tycker lite synd att det inte kunnat vart lika bra som förr, då var det grymt!!

Av Matilda - 23 maj 2011 22:02

Måndagar brukar vara den värsta dagen efter söndagar för mig, men idag känns det fan riktigt bra alltså. Allt har gått så sjukt bra.

Jag har kirrat mig en lägenhet uppe på Längan, så jävla gött!! Så nu ska det fixas med lite inredning till lilla läggan så kommer det bli riktigt bra alltså. :D Så kom o häng hos mig på bästkusten i sommar! ;)

Lite positivt i skolans värld också känns skönt. :)

En bra onsdag helt enkelt då det är glad musik i mina högtalare.

Imorgon ska jag på sommarjobbsmöte o sedan ska vi ha tjejpicknik nere vid fästningen.

Plugga var det också, ja det får jag göra på all min lediga tid just nu.

Heja mej håll i hatten nästa fredag tar jag lov, så låt det här gå bra nu!!


Malta 06.

 

Av Matilda - 22 maj 2011 12:35

Helgen har nästan passerat nu och jag har min vanliga söndagsångest. Heja mig vad jag verkligen hatar söndagar!! Die söndag die!

Har haft en helt underbar helg måste jag säga.

Ifredags blev det middag tillsammans ute med lite härliga tjejer, så mysigt o bara sitta och snacka en massa tjejsnack. :D En mysigkväll o go mat på Wärdshuset.

Igår så var jag en sväng på stan för att ladda med alkohol och mat. Sedan var jag sjukt duktig att plugga igår. Planerade om jag skulle bli allt för bakis idag, men det är jag ju inte.

Sedan drog vi ut till Apelviken för fest, poolparty och grill! Det blev en sjukt rolig kväll där ute måste jag säga. Dock var jag en chicken o bangade för poolen. Vi spelade lite kubb också, så sjukt kul. Det spårade kan man säga ute i Appis. Min tröja var mer rosa i slutet på kvällen än vit. Tack Rosé på det!

Vi drog oss in till stan sjukt sent o en kvart på krogen o sedan hem o hänga lite, trevligttrevligt. :)


Nu väntar jag på att min tröja ska bli klar så jag kan slänga in den i tvätten. Sen ska jag dra raka spåret ut till Appis för att hämta mina grejer som är kvar där.


 

Av Matilda - 19 maj 2011 20:39

Idag känner jag mig lite duktig faktiskt. Jag har haft tenta sedan blev det VFU, plugg,handling,plugg och en promenad. En dag där jag hållt igång hela dagen med andra ord. Har vart nyttig också käkade räksallad till lunch och tonfisksallad till middag. ;D Här kör vi dubbelt sallad och så gott!! Trevlig lunchstund med några tjejer i klassen.

Man lär sig verkligen av sina misstag.

Jag gjorde ett stort misstag i höstas som jag ångrar väldigt mycket. Skönt att jag gav mig ur det där och fattade vad det hela handlade om. Jag blev så sjukt tajt med en vän här nere och vi umgicks väldigt mycket. Idag är jag så glad att jag brutit kontakten med henne. Hon och jag har ingen gemensamt och jag vet vad hennes spel handlade.

Om vi hade umgåts idag så hade jag inte haft så här många fina vänner som jag har nu!!

Alla gör vi våra misstag och jag är glad att jag hittade ur det där och lärade känna andra också!! MIna fina underbara vänner som jag får spendera en sommar med! :)




Jag saknar mina kära brothers!!!


 

Av Matilda - 18 maj 2011 07:36

Det är inte lätt att vara en Tilda just nu. Tusen tankar i hjärnan o det är fan inte lätt allt ska ni veta. Plugget gör ju att mitt huvud snurrar i en karusell 24/7. Så sjukt mycket att göra. Läsa dit och skriva dit.

Eventuellt så har jag en lägenhet snart också där jag vill ha, wohooo! Tur att jag har föräldrar som ställer upp 24/7. Även fast vi inte träffas jämt nu så snackar vi alltid när jag behöver dom som mest. Som jag gör just nu. Alla mina tankar om allt osv ni vet. Det är inte lätt..


Nu ska jag ta mig till min VFU! Slippa tänka på jobbiga saker och fokus på VFU!! :)



Den här killen gör ju så att dagarna blir lite roliga ibland om man har en tuff dag, thanks Ollebolle min kära brother. <3

 

Av Matilda - 16 maj 2011 21:25

Sitter och lyssnar på mitt nya favoritalbum. Maggio, helt sjukt bra album, precis sådan musik som jag vill höra nu!! Lite depp musik men ändå sköön musik.

Idag har Tildan vart på VFU hela långa dagen och sedan hem o plugga en sväng o sedan möte i Appis. Hem igen i blåsten och fortsätta med det där pluggandet. Så nu har jag suttit och läst och repeterat för mig själv. Det börjar ta säg känns det som! Hade ett givande samtal med min kära papi också, härligt. :)


Nu blir det bara häng resten av kvällen tills jag ska däcka för kvällen. Ska upp kvart över 5 imorgon,jag kommer vara mer död än levande, en sak som är säker!!

Så sova om en stund och häng här hemma..


 


Av Matilda - 15 maj 2011 12:14

Det är söndag och jag är fan inte bakis idag! Dock så höll jag mig på banan igår och jag hade kontroll hela kvällen.En sjukt rolig kväll ute måste jag säga med Malin o hennes brudar hemifrån. :)) En riktigt rolig kväll måste jag säga och Oscars kan leverera!!

Helgen har vart bra måste jag annars säga. Igår blev det en sväng ner på Coustral Coulture, alltså surffestivalen som är i stan och lite häng på stan med lunch, myyys. :) I fredags blev det after school med käk på Harrys. En fin helg med fina vänner helt enkelt. :)

Idag blir det först en promenad alldeles strax och sedan blir det plugg resten av dagen. Whopp rolig dag, nej det kan jag inte påstå, men det måste göras... Bigbrother veckofinal ikväll, gööööttmos.


Kom tillbaka sommaren vi saknar dig redan!!

Veronica Maggio, vad säger man hennes album spelas varmt just nu!!


Nu ska jag ta mig ut på en promenad innan jag får mer damp än vad jag har just nu. Inte okej att spela så jävla högt hela tiden och respekten vars fan är den!!? Gaaaaah. Håll ut!!




Presentation


Matilda Helena
MITT LIV - Min vardag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards