Matilda Helena

Alla inlägg under mars 2012

Av Matilda - 29 mars 2012 09:42

Då var det torsdag o här var det allt dåligt med skrivande ifrån den där freakstone. Pallar inte direkt sitta o skriva här på dagarna för har inte så mkt vettigt att säga. :P

Förra veckan var jag instängd med mina kära böcker för att tentaplugga hela veckan. Ifredags skrev vi tentan o efter det så gick vi ut för att fira några i klassen. Det blev lite after tenta o senare på kvällen så körde vi lite party hos Malin o sedan drog vi ut en sväng på pärlan.

I lördags då så blev det häng på dagen o lite quiz, har hittat nån rolig app med massa quiz så det satt vi o nöttade i många timmar. :p Sedan körde vi fest ute i Appis hos mina härliga brudar! :) Det var riktigt trevligt ute i Appis o det var fest i olika stugor. Kul vare o roligt att se lite nya ansikten med! Sedan in till stan för att dra oss på Oscars! Hade ju inte vart där på tre veckor så det var på tiden. ;) Väl på Oscars hade jag ett par snygga glasögon som blinkade hela kvällen. Dock försvann dom under kvällen. :( Lite nattakäk o en arg Tilda som skriker hela vägen hem. :P

I söndags var det våffeldagen och vi körde våfflor på min bakong med stålande väder! Så härligt så och det var så gött!! Ett bra avslut på helgen!

I veckan har det blivit lite häng på skolan o i tisdags blev det Ikea med Malinarna. Nu har jag fått uppleva Kållered med! En bra dag!

Till helgen blir det tydligen en två dagars igen. :P Middag imorgon med mina tjejer i klassen och sedan blir det utflyttningsgalaj här på Längan på lördag.


Happy tjej att det har snöat i Åre inatt så jag hoppas nu att det ligger kvar! Lite snö där för att vara i slutet på mars. Jag håller tummarna för att det går att åka nästa vecka då jag ska upp med familjen. :) Great nästa vecka blir det Norrland!


Här kommer lite pics!!


           

Av Matilda - 18 mars 2012 22:17

Idag har jag mest pluggat, städat och handlat. Wopp vilken rolig söndag, men gött att få en massa gjort! Äntligen en städat o fräsch lägga. Jag har vart så lat i veckan o tänkt att jag måste städastäda. Men idag fick jag rycket. Nästan liet roligare än att plugga konstigt nog. Haha. Gjorde världens godaste vildskavsgryta idag också med messmör, yummie! :D Så det så!


Igår blev det film med mina härliga brudar! Först gomat och sedan en film.

Denna helg har det hänt något med mig. Jag tror jag håller på att försöka ta igen lite sömn efter dom senaste veckorna.Ifredags när vi hade efterfest hemma hos mig så däckade ju jag som sagt i min säng med ziperallen på intryckt i ett hört då 4 fyllon fortfarande ligger o garvar mitt i natten o snackar högt o inte hittar sina grejer då som ska dra. Jag vaknar inte av det alls! Jag som är så lättväckt o kan vakna av vad som helst nästan. Jag var nog lite trött. Igår däckade jag igen när vi kollade på film, men jag däckade inte på en soffa eller i en säng. Utan på ett hårt golv. Haha bra jobbat av mig alltså. När jag o Jonna vaknade imorse första gången var klockan nästan 12! Det var länge sen jag sov till 12! Haha jag har nog tagit igen min sömn nu.


Bara för att jag snackar om min sömn lägger jag upp ett pics då jag däckade en gång i tiden på en filt på Gotland o var en rätt trött tjej där med....

 

Av Matilda - 17 mars 2012 16:22

Det är inte varje helg som jag sitter o pluggar. Men det är ett måste idag om jag ska kicka tentan på fredag! Jobbigt att lära sig allt, men jag har fått mycket gratis nu när vi vart ute på vfu. Helt okej faktiskt må jag säga att jag fått vara på ett sådant ställe som jag varit! Två riktigt bra o lärorika veckor som jag har lärt mig så mycket på! Tiden är slut o nu kliver jag in i den såkallade pluggdimman. På fredag kliver jag ur den o röjer järnet hela nästa helg med en massa härliga folk. Så det så!

Igår blev det quiz på skolan och vi vann över alla. Så jävla bra vi var då. Dock är inte jag så duktig på frågor men några frågor kunde jag hjälpa till med. ;P Sedan drog vi vidare ett gäng mot pärlan o där hade vi det riktigt trevligt faktiskt o en massa dans! Dock kass musik så jag hade lite vin hemma som vi drog till mig o körde lite efterfest. Haha så jävla roligt vi hade o tja det låter inte vackert när jag ska försöka sjunga. ;) Alla däckade först oss mig o när jag vaknade första gången i morse var alla borta o jag hade inte märkt att folk hade dragit haha!


Ikväll blir det en lugn hemmakväll med lite brudar. Det är fokus på tentan som gäller nu ju! Ska ner till min nya granne idag också, Malin som flyttat in! :D Åh så roligt det är att vi har blivit grannar!!

Ett härlgit samtal med fina papi idag så jag fällde en tår när vi pratat klart, för jag saknar honom faktiskt min fina pappa! <3 Men vi ses om tre veckor! Det är så brao prata med papi i telefonen för vi har samma värderingar om saker och ting!! LOVEE!!


Nu ska jag plugga lite till och sedan ska jag ta mig en powernap innan jag ska ner på Campino o må med en go jävla kebabrulle!! ;D


Av Matilda - 7 mars 2012 20:17

Ja här är ingen rolig tjej att umgås med ikväll inte... Jag är så sjukt trött o jag har haft nåt konstigt i kroppen hela dagen. :/ Känner mig svag. Var uppe tidigt imorse för jag var med på öppningen på vfun, när jag kom hem ville jag bara sova och ligga i sängen. Maten var inte ens god att äta idag! Jag har lite ont i huvudet. Jag var på väg ut genom koridorren för att hänga lite med mina grannar, men nåt stoppade mig på vägen! Jag ville inte längre, jag kände ingen ork att sitta där... Nåt är fel med mig idag o jag tänker inte bli sjuk! Har inte vart sjuk på år och då menar jag år! Därför islolerar jag mig i min ziperall ifrån omvärlden ikväll.... Kanske lite häng i köket innan jag går och lägger mig. Det blir en tidigkväll för mig idag med. Jag pallar inte vara vaken! Vill sova!

Annars vfun går riktigt bra o det är riktigt roligt måste jag allt säga. :) Det är som det ska vara helt enkelt!!


Usch nu vet jag inte vad jag ska hitta på... Spela nåt spel på iphonen eller dö lite framför andra avenyn kanske!!

Av Matilda - 4 mars 2012 22:31

Helgen har vart riktigt bra!

Ifredags startades den på bästa sätt med vår och sol hela dagen så härligt. Sedan var med födelsedagsfest ute i Appis för vår fina underbara Jonna! Där blev det go mat o party! En rolig kväll där ute som inte blev lika bra på krogen pga av lite olika anledningar. Men en helt okej kväll på krogen och en massa dans, me like!! :D

Igår var det sol och jag ville starta dagen på bästa sätt, så jag skickar iväg ett sms o bjuder Kylli på frulle på min balkong. Det var så härligt så och bara sitta där. Sedan gick vi lös på en kakbuffé med så sjukt mkt olika o goda kakor, mums så gött det var!

På kvällen blev det fest med mina kära classmates o lite annat folk! En riktigt rolig kväll med en massa snack och sedan Oscars och riktigt bra drag o dans på krogen! Hem på efterfest där det spårar som vanligt när det gäller oss. Jag står och dansar till Veronica Maggio mitt i natten, eller sjunger o får hjälp av med dans. haha så sjukt roligt!

Idag har vi firat Jonna med att äta go fika på stan och snackat en massa o sen blev det film o dö i soffan lite.


En riktigt bra helg o nu är det bara att tagga för vfu imorgon! Jag ska upp tidigt nu i två veckor. Eller tidigt o tidigt det är ju bara för att man är så bortskämd när man går på högskolan. :P Kul med vfu och att träffa alla gamla o nya barn o personal! Det kommer bli riktigt bra veckor det här!


Nu måste jag sova! Hej o godnatt!!

Av Matilda - 1 mars 2012 22:55

Whopp jag är galet taggad för helgen! Den kommer att bli awesome! Imorgon ska vi fira världens bästa Jonna som blir hela 23 jordsnurr på söndag! Det blir go jewla middagen där och en massa viiiin med mina härliga brudar imorgon och en utgång på det! Tja en helt okej fredag kommer det att bli! Ska även följa med Malin imorrn o hämta hennes nyckel hit så vi snart blir grannar. :D På lördag blir kakbuffé o bakishäng o snack om fredagen! ;) Haha melike! Lördagkväll gör jag mig redo för party igen för att visa nåra klassisar hur man gör Varberg osäkert! ;) Det kommer bli så jävla roligt o få hänga med dessa brudar!! :))) Äntligeeeeeen!! På söndag kommer jag att sätta på mig den där ziperallen o säga " Nu räcker det o nu är det noog! Haha det är kommentarena vi har då vi är mer än döda på helgerna. :P


I veckan då har jag mest hängt i skolan faktiskt och pluggat o pluggat. Börja tagga tenta nu va! Sen har jag lirat lite innebandy, kollat på filmer, gravat en jävla massa, vart på musikquiz och mycket mera!! En helt okej vecka o på måndag går jag ut på vfu.

Ikväll har jag färgat mitt hår och tja det blev bra och jag är nöjd. Jag är mörkhårig igen. Snackade med papi idag o han frågade vad som händer ikväll o jag vågar ju inte säga att jag ska färga håret igen för han gillar ju inte det där. haha!

Haft fina skypedater med min härliga familj i norr och i Norge! <3 Underbaringar o vad jag saknar er!! Love till min familj idag dåå!!


 

Presentation


Matilda Helena
MITT LIV - Min vardag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards