Matilda Helena

Alla inlägg under maj 2009

Av Matilda - 31 maj 2009 19:02

Det är söndag och jag är röd som en kräfta på mina axlar. :( Jag har lärt mej en BIG läxa att ALLTID smörja mej före solning, men ändå glömmer jag det....

Idag har jag iaf vart nere på markanden en sväng och det var den sämsta markanden på många år, för liten verkligen. Så vi drog oss till donken för en mc flurry. :) Mums! Sedan drog vi upp till Linn o fikade isället. :)

Har även solat litt här hemma idag o det stekte på bra. Så varmt och skööööönt. :) Sommaren är här, lovely! <3 " Nu är sommaren här vi glömmer alla besvääääär^^! "

Har även hållt på o jävlas med cepe dattan litt som inte vill funka som jag vill. :O Gaaash hatahata jävla tangentbord.

 Då man inte kan använda tangentbordet så satt jag o läste igenom lite gamla blogg inlägg o läste lite om då jag skulle åka till Åre förra året då det var första sässen. hehe vilka lyckliga inlägg jag skrev. :D

 Nog om det......

Till veckan så blir det lite jobb iaf och jag hoppas på mera och sen lite shopping på stan kanske. Behöver lite mer skor har jag kommit på o lite mer sommarkläder, så mkt man vill ha hela tiden.


Heeej på er! :)



 

Av Matilda - 30 maj 2009 17:33

Jag har tagit årets första dopp idag kan jag bara säga i stugan! :D

Det var kallt, men jag kom i till slut. ;D Så idag den 30 maj gjorde jag och Linnéa våra premiär dopp och hallå det är norrland vi snackar om. ;D

Är röd som en kräfta oxå, brännt mej litt. :(( 

Ska lägga upp en bild imörra blir det på ett bevis om mitt premiär dopp för just nu kan jag inte lägga in nåra bilder för tjaa den där datorn liiiiiider ju av nåt! hatahata!! 


Nej nu blire maaaaaaat nästa!



Hej på er! (:

Av Matilda - 30 maj 2009 10:27

Det är lördag och det är soligt ute jag ska bara ut och må i solen idag, jajameeen! En cykeltur ut till stugan och bara må det ska faktiskt göras idag! Jag skippar markanden idag o tar den imorrn istället.

 Igår då så jobbade jag och sen så var det snabbt hem och dra upp på Sandös bal och kika på Jonas. :) Alla var verkligen jätte fina och sen så åkte dom brandbil till balen. ;D

Sen blev det hem o det blev tivoli en sväng o åka ett åk i virvelvinden och sen gick vi vidare till Skeppet och satt där resten av kvällen. :) En mkt trevlig och rolig kväll faktiskt. :) Kanske en repris ikväll?


Btw jag fick två helt oväntade samtal igår oxå. Ett var mkt oväntat. " I see you on the street"  ( Åre folket vet nog vem jag snackar om nu, haha! ;D)


Aja frulle nästa och sen hey solen för resten av dagen! 


Hää på er! :)

Av Matilda - 28 maj 2009 18:36

Det är torsdag och jag känner mej som en kräfa i fejjan idag faktiskt.Har varit ute i solen hela dagen. Så man är glad för det jobbet man har, jaag mååår. ;) Inte alla som får vara ute i fin vädret.

Jag känner mej oxå som en sliten krigare, det blev en power nap i soffan efter maten. Det tar på krafterna att kliva upp halv 7 varje morgon. :P

Men imorrn är det heeelg o det är tivoli helgen, woow great eller njaa intee. Är inte så taggad för den men en utgång ihelgen och lite marknad och kanske ett besök på tivolit en sväng, får la se vad som händer. Ska iaf upp på Sandö imorrn kväll och kolla på Jonas studenbal. En vecka kvar idag och det är gaaaalet. Mösspåtagningen i stan var idag och nej jag är inte alls avis bara liteeeee. Jag vill ta studenten igen och jag känner mej oldie 45:an här kan man nästan snacka om. xD

 Ikväll blir det mest slappa framför soffan med lillebror, haha och reprisen av tila tequila nåt avsnitt där, haha det vi kollat på i veckan. Det är vad vi fördriver tid med på kvällen....


Aja nu ska jag spana vidare.


Hej på er! :)

 

Av Matilda - 27 maj 2009 19:14

Då var det onsdag igen och snart är det helg. Veckorna går fort då man har nåt att göra på dagarna. ;D Jobbat idag och har oxå gjort nåt som jag verkligen inte tycker om som jag berättade om igår o det var att gå till den där tandfen, jag överlevde! Jag sitter ju här nu! Var lite nervös då jag låg där i stolen och spände mej. :S Fyfaaaan, men nu har man vart på den nya tandis-kliniken, bland dom första kunderna. ;P Fast inte så mkt att skryta om! 

Sen så när jag cyklade hem idag så märkte jag att jag bor faktiskt i typ världens blåsigaste stad! Orkan staden kan man nästan kalla det här för just nu och motvind på det, jajamen.

Nu håller jag på att spana på internet efter att köpa mej en ny bikini som jag kan glassa i sommar om jag nu hittar nån. Den som jag trvis bäst i håller ju på att dö ut nu så jag behöver en ny. 



Nej nu har jag inte mkt mer att säga....


Häääää på er! (:





Av Matilda - 26 maj 2009 19:51

Då var det tisdag och det är ju den bästa dagen på hela veckan, elller? Nej just det jag var hemma igen. :P

Har jobbat idag och det gick fintfint. :)

Imorgon ska jag göra nåt som man kan gruva sig för flera veckor iförväg, det är nämligen den där tandläkaren vi snackar om. Fyfan jag har tid där imorgon o jag vill inte! Jag gruvar mej lite faktiskt. Nu har visst den där tandläkarkliniken flyttat till sjukhuset. :O jaha så då ska man gå vilse där imorgon oxå, jajameen. Men jag kan nog överleva den där stolen imorrn.

Wohoo snart så tar lillebror studenten om 9 dagar idag! Det är galet och nu börjar det planeras. ;P Tänk det är fan två år sedan jag gick ut, helt sjukt! 

 Har sökt ett jobb i Norge idag oxå. På ett hotell i närheten av en fjord, tänk att spendera halva sommaren där och tjäna pengar skulle inte vart fel. ;) 

 FacebookarN nästaN, måstarN spanarN innaN en massa inressantaN kortaN!



Hej på er! (:


Av Matilda - 25 maj 2009 21:18

Yeppyepp det är måndag idag och jag är en trött tjej. Har jobbat idag och haft sprängandes huvudvärk. Inte alls likt mej men det har vart varmt idag och jag hade väl lite brist på vätska denna soliga dag utomhus.Huvudvärken steg och jag ville helst bara hem så jag fick ta mej en iprem o sen lägga mej i soffan och må lite, sen blev det bättre och med lite käk i magen.

Det märks att sommaren är på ingång, jaaaaataaack, steeeke on o då är det en massa saker man ser framemot. :D 

Det händer väl o fötter inte så mkt här just nu mer än att jag jobbar om dagarna och ska göra det hela denna vecka. Greeeat!!! 

Idag är det faktiskt tre veckor sen jag kom hem ifrån Åre och det känns faaaan som igårr!! Jag saknar vårat kära barnhem på Tottvägen i Åreee o tjaaa hela Åreee. 


Lägger in en liten bild här på jordgubbisar! Sommar jaaaaataaaack! <3 :D




Av Matilda - 24 maj 2009 20:48

Yepp då var jag hemma ifrån Sthlm. Resan hem idag var tuff alldeles för varmt o sånt. Rätt skönt då man såg skylten in mot stan.

I sthlm denna helg har jag bara mått! :DDD Sommaren är i Sthlm o grillat har det blivit. :)

Igår så var jag o shoppade lite, hittade äntligen ett par jeans shorts o ett sött linne på hm billigt o sommarfint. :) När vi gick där runt på stan så kommer det en galen tant som springer o jagar folk. Ja en dag på stan i Sthlm ser man verkligen mkt. En sak som är säkert är att jag inte kommer att bli någon sthlmare, för stressigt för mej. ;P

Träffade även Hanna igår, mkt niiiice. :) Vi käkade middag tillsammans o satt o snackade en massa. Mkt mkt nice. :) Hoppas vi ses i sommar oxå eller det måstee vi!!!


En härlig helg i sthlm har det som sagt vart. 

Nu väntas jobb hela veckan, greeeeeeat! :)

 Pallar faktiskt inte att skriva nåt mer här just nu för den här dattan liiiiiiiiider av nåt skumt just nu, tangeterna är efterblivna...


Hej på er ! (:

Presentation


Matilda Helena
MITT LIV - Min vardag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards