Matilda Helena

Alla inlägg under oktober 2008

Av Matilda - 25 oktober 2008 11:05

Herregud så segt den där klockan går. Kan inte klockan bli typ halv 6 snart eller nåt!? För då ska vi åka ner mot Midlanda o sen TUUUUUURKITET. I natt så är jag i Turkiet. Det är helt sjukt! Fattar inget, haha!

Jag är iaf så gått som redo. Målade om tånaglarna igår så man blir lite somrig, haha. 

Ska hämta min stora feta väska hos papi idag o hoppas inte att jag har övervikt. :O Ska även låna en våg så inte lilla jag åker på en nit lott, ja ni känner säkert igen er tjejer. När ni ska åka bort. " Den vill jag ha med mej o den med o den " osv så slutar det med att man tar med sig halva garderoben. Jag känner iaf en som brukar göra så o läser min blogg nämligen Erica. ;D Haha jag packade ner 4 sommarskor igår, haha två i reserv om mina fina flippisar som jag har tejpad med en massa jävla lager silvertejp omdom skulle gå sönder ännu mera. Hehe jag är smart.


Så vad ska man göra till halv 6?

Köpa litt godis kanske.


Återkommer lite senare igen då det är mkt nära tills vi åker! ;D



Av Matilda - 24 oktober 2008 16:03

Det är fredag idag o jag är en lycklig tjej idag! :D:D

Vaknade imorse en kvart före min väckarklocka o jag var inte ens trött. Jag hade planerat att jag skulle damsuga vardagsrummet innan jag drog med till Sandö imorse så det gjorde jag.Lite duktigt av mej ändå, så tidigt på morgonen. ;P

Senare så kom farmor o farfar o vi drog upp till Sandö på öppet hus. :) Tror det var tredje gången jag var där o det är alltid lika spännande att se helikopetern då den plockar upp folk ur vattnet. Dom gör hela grejen så verkligt bland annat en trafikloycka oxå. Îbland så ångrar jag mej lite varför inte jag valde räddningsgymnasium, eftersom jag vet att Jonas gillare stort o stormtrivs. Men men jag är iaf en stolf bf:are ändå så. ;p

När vi vart på sandö så var det bara att åka hem o packa. Fick även igång min tjuriga mp3, happy! Så nu kan jag lyssna på en massa musik då jag ligger o steker på stranden. :)

Väskan är faktiskt nästan helt packat nu o det känns skönt. En blanding av grejer, svårt att veta vad man kommer att använda o inte. 

Jag har ingen resefeber heller, det verkar ingen ha. Haha vi fattar inte att det är imorgon vi åker! :D:D Galet galet! :D:D

Fick lönebesked idag oxå, rätt nice det med. ;D Pengar ifrån i tisdags har jag oxå fått nu. Pengarna rullar in nu som dom ska! Men dom kommer att försvinna lika snabbt. :P 


Nu ska jag vänta på att mami kommer hem o hoppas på en jävla god middag idag. :)

Får se vad jag hitt på ikväll. Idol kan det nog bli om jag inte kommer på nåt annat. Kanske en godispåse oxå, skulle fasen inte sitta fel nu. Hörde rykten om att det var billigt nere på coop. ;P


Aja ja det gött hörrni! (:

Upptaterar en sista gång imorgon innan jag åker! (:

Hej på er! :D

Av Matilda - 23 oktober 2008 17:58

Japp det är som rubiken gäller, jag har köpt mej en ny mobil idag. :D Jag kände att jag behövde en ny o allt var det var o nu har jag bytt tror det eller ej till sony ericsson. Haha jag har slitit mej ifrån samsung, rip! :p

Var på stan idag o då kunde jag inte låta bli att bli med i telenor då o då fick jag ju en telefon på köpet, det var ju för telefonen som jag gick med. Jag vet att många blitt lurade av dom o min kära dadi han tyckte inte jag gjorde ett så bra köp eftersom han blitt lurad av dom, men nu vet jag faktiskt vad jag ger mej in på o dom verka vara lite mera seriös nu och sånt. Kommer iaf att såklart bara använda mitt halebop-kort bara använda telenor om jag får tråkigt på en buss så kan jag logga in gratis på msn på det o om jag skulle vara fattig på halebop så kan jag ju ringa på telenoren för 99 kr i månaden. Så nu ger jag detta en chans iaf. Känns jävkligt bra att vara en ägare av sony ericsson ;)

Så får hoppas på att detta blir bra nu. :)

 Kollade även på stan idag om min kära kamera hade kommit men ikke sa nikke till vikke så jag hämtade iaf ut minneskortet så jag kan knäppa en massa kort i Turkiet, med min gamla fula o sega kamera. Bättre än inget iaf. Om inte kameran har kommit när jag är hemma ifrån Turkland igen så ska jag fasen fixa nån ny för så här länge kan det inte gå, dom sa det inne på affärn oxå. xD Expert är bra bara deras dumma leverentörer jag inte tycker om just nu! FYFAN segon!

 Såg en dålig sak i tidningen imorse oxå nåra idioter som snor ifrån min lilelbrorsas klass, tre gånger nu sen i somras har dom haft inbrott på skolan! Stackarna som verkligen kämpar för sin resa. Haha Jonas var med i tidningen på ett kort. Man blir inte lite arg då man ser sånt här, folk som förstör för andra! 

 Imorgon så ska jag på öppet hus på Sandö med farmor o farfar. :p


Aja nu ska jag dra ut en sväng.

- Tjingeling! (: 



Av Matilda - 23 oktober 2008 10:29

Det är torsdag o här sitter jag o proppar i mej en koppte i den snyggaste temuggen vi har o nåra goa mackor. :) Jag har sovit som en prinsessa på ärten inatt, inte vaknat nåt o imorse så vaknade jag inte av verken papi eller olle, jo jag vaknade en sväng då olle smäller igen dörren " PAAAANG" Men sen somnade jag om. Underbart!

Idag så får jag se vad som händer o sker, hoppas på att min kamera vill komma idag som sagt.

Två jäkla dagar kvar idag o jag har inte ens börjat packa till Turkiet. :s Måste ta tag i det. Jag ska bo med mina syskon i en lägenhet i en hel vecka i Turkiet. Haha när sov vi sist i samma rum? :O Long time ago! Får se om någon kommer strypa nån i sömnen eller så. Kanske jag stryper Olle om han väcker mej tidigt på morgonen. " Nån som vill följa med o käka frukost?" SOOOOOOV"  

Men det kirrar vi säkert bra. :)

Haha sist då vi var utomlands tillsammans så var vi i Spanien ju typ tre år sen snart. Då fick mina kära bröder plus en Mange bo i samma rum. Haha för att jag o Ante ville snacka så vi satt uppe o kollade igenom mina tidningar som jag hade med mej o jag gjorde alla tester på honom, haha! 


Aja vad jag babblar just nu. :D

Nu ska jag spana vidare här på internet o hoppas på att jag har turen med mej idag.


Tjarå! (: 

Av Matilda - 22 oktober 2008 21:39

Idag så har lilla Matilda jobbet on hela långa dagen lång. Ord som man kan beskriva mej med idag är trött,fundersam,less,tacksam o lite glad. Måste ju börja tagga nu vafan för hallå på lördag drar jag till TURKIET! ;) Jag ska ligga o steka, dricka en massa jävla drinkar ( all in clusive ;) ) , bada, umgås o ha det allmänt GREAT! :) Ska bli så jävla underbart, slippa den kalla hösten i Sverige nu, jag är less på denna höst just nu! Uscha! 

Jobbar dagen idag var rätt tuff, en trött Matilda. Fattar inte varför jag jämt är så trött. Järnbrist kanske. Haha nu ska jag ut o söka på google efter mat med järn i. ;p

Jag kirrade maten här hemma idag med firre o potäter o sen så har jag lilla mamman matilda vart i farten, mot lillebror! He love it! inte jag dooooock. " Olle kan du plocka ut diskmarskinen?" " Ehhhh snaaaart" Tjaa snart var inte direkt då jag bad han om det.

Jag längar efter min telefon, vill ha tillbaka den nununu!

Har fått låna en annan telefon nu som är mkt nyare o snabbare vilket är great så länge!


Aja imorgon så kanske jag iaf får min nya kamera, hoppashoppas! Den ska komma imorgon, men ska inte hoppas på för mkt som sist så jag blir besviken.

 Menmen tre dagar kvar var det sa jag o igår så testades lite kläder o bikinin, haha.  

Nu ska jag söka lite efter en massa grejer om turkland. :D


Hej på er! (: 

Av Matilda - 21 oktober 2008 16:48

Jaa idag har det varit den dagen som jag har gruvat mej för i flera månader.

Hade en jobbig natt, först kunde jag inte sova o låg o va nervös o sen vaknade jag mitt i natten o låg vaken ett bra tag o sen vaknade jag före väckarn imorse! Skulle åka med en buss ner till Sundsvall imorse halv 8 på en buss som verkligen var fullsmockad o jag satt stel som en pinne hela vägen o sa inte mkt till min kära mami som satt ett sätte bak. När vi kom ner till Sundsvall så gick vi till hennes jobb o sen till tingsrätten. Matildas puls steg till max. Shit så nervös o vad jobbigt jag tyckte det var. Sen satt vi o väntade en stund o sen så var det dags.

Målet om min plånbok som blev stulen på förra årets gatufest. 

Jaa iaf väl där inne så gick det väl hyffsat, var jobbigt att sitta mittemot den angklagade o då hans advokat ställe frågor till mej. Skönt var det iaf då mitt vittne kom in o sa samma historia som mej. Jag hade iaf världens bästa stöd där inne av mami som hade ögonkontakt med mej många ggr " det går bra det här" . 

När alla hade sagt sitt o det var klart gick vi ut o verken jag eller vittnet behövde komma in igen. Vi hade ju sagt vårt. Skönt iaf att snacka lite med varandra där utanför igen o jag tackade än en gång.

Jag tackade mami till tusen o kunde inte hålla mej längre utan " Mamma nu måste du få en storkram" Haha så hade vi kramkalas. :)

Sen ville inte jag vara kvar i Sundsvall så jag tog bussen hemåt, kändes fel o vara kvar ville hem till lilla Härntacity.

Skönt iaf att det äntligen över,så sen får man se hur det blev med allt o hoppas på det bästa.


 Skönt att det är över, hur ska det firas? 

Tjaa med ett Andra avenyn avsnitt ikväll ;)


Orkar inte skriva så mkt här just nu.

Vi hörs senare eller imorgon efter jobbet för imorrn ska jag tjäna peningar o göra rätt för mej. ;D


Hej på er! :) 

Av Matilda - 20 oktober 2008 10:51

Ny vecka o nya tag nu!  Hoppas den här veckan kan gå fort o jag får bort alla mina jobbiga " bekymmer" just nu.

Helgen slutade inge vidare o jag är så sjukt jävla nervös för morgon dagen. Har verkligen en stor klump i magen, tycker det ska bli så jobbigt.

Helgen igår slutade iaf med att min mobil skulle opereras för den har glappat länge nu, men det slutade inge vidare alls, display helvete vägrar fungera. Det var inte ens jag som gjorde det o jag känner att jag inte alls har tid o lust att slösa bort massa pengar på en ny mobil just nu. Jag saknar min pärla! Att en mobil kan betyda så mkt. Hoppas på att jag har turen vid min sida idag o att det kan fixas så jag får min älskade mobil tillbaka. Ska iaf snart köpa en ny telefon, men inte just nu!

Tekniken o Matilda tror jag inte passar riktigt ihop. :( Måste kirra min mp3 jävel till på lördag oxå för tänker inte sitta på ett flyg utan musik o ingen musik att lyssna på stranden, nej det går inte.

Jag vill ha fredag nu o helg! Vill slippa denna vecka, iaf dom första dagarna.

 Sover inte ens bra på nätterna. :(



Aja återkommer senare o ska försöka tänka lite mera positvit, får se vad som händer o fötter idag!


Hej på er! :) 

Av Matilda - 19 oktober 2008 00:07

Den här dagen har verkligen inte jag gjort mkt alls.

Har jag lyckats gått 10000 steg idag? Som man helst ska göra varje dag, haha!

Jag har vart en duktig tjej idag o äntligen lyckats tvätta mina skitiga fönster, haha. Dom är så rena nu jag är ibland en duktig tjej men otroligt lat! Det vet alla som känner mej. ;p 

Fick världens godmiddag idag, köttfärslimpa ala papi o Anita, mumsi! =)

Har även vart hos Linnéa o snackat o kollat på tv. :) Det var mkt trevligt! :) Hon är faktiskt den av mina "barndomskompisar" här i stan som jag fortfarande umgås med. :) Har ju flera barndomskompisar kvar, fast dom bor faktiskt i dom två stora städerna i Sverige så ni kan nog lista ut vilka två städer det är. ;p Fast btw Maja är ju inte i Sverige nu, hon jobbar visst i Frankrike. Jag kommer inte att träffa henne i vinter, buhu det är inte kul. :( har träffat henne nästan varje vinter i många många år. Alla våra galna grejer vi gjort, haha.


Om en vecka vid denna tid så sitter jag på flyplanet till TURKIET! ;);) 

YAAAAAAAAAAAAAAABADBIDOOO!!!


Ehh nu äre lördagskväll i härntapärnta. bilarna får inte köra på nybron så då väljer dom att köra utanför mitt fönster! GASSSSH! Välj ett annat ställe istället taaack.



Aja nu har jag inte så mkt mer att skriva!

Hej erå! :) 

Presentation


Matilda Helena
MITT LIV - Min vardag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards