Matilda Helena

Alla inlägg under september 2008

Av Matilda - 30 september 2008 16:44

Idag kan jag säga att jag är lite gladare så det blir inte ett lika bittert inlägg idag.

Blev iaf väckt vid 9 imorse av att telefonen ringde " Kan du hoppa in på Änget idag o jobba till 17?"  Javisst jag tackade inte nej til det så upp ur sängen in i köket för frulle, men då ringer telefonen ingen " Dom har fixat en vikarie så du behöver inte hoppa in " Nähää jag hade ju blitt klarvaken på den tiden så det fanns inte så mkt att göra mer än att kliva upp.

Har vart på coop med Angelica idag o hon storhandlade o fick typ värdecheckar på bion, men det verkar inte som dom gäller i Härnösand, bara SF eller vad det var, fattar inte riktigt. Men jag ska iaf gå ner på bion snart o kolla med dom om dom gäller för om dom gör det så ska vi på bio ikväll. =D Jag vill ju se den där filmen Patrik 1,5 verkar ju vara en bra film.

Ringde till tinget i Sundsvall idag för att höra med dom hur det kommer att funka då jag ska ner dit o få en massa frågor om hur stölden på min plånbok osv, tyckte det kändes jävligt jobbigt för bara en plånbok men hon sa att han troligen hade gjort mera saker mot nåt företag eller så, men dom får ju inte säga för mkt. Det kommer iaf att gå fort som jag fattade det där nere i Sundsvall så det känns skönt. Men usch vad jag inte vill på detta, men dom vill väl som sagt få fast honom nu, bra det iaf.

Snackade lite med papi om detta o det kändes bättre när jag pratade med honom om detta. :)


Nej nu ska jag vänta på att papi ska komma hem så vi kan laga go mat, mumsi! :)


Hej på er! :) 

Av Matilda - 29 september 2008 21:28

Måndag och ny vecka. Har inte gjort så spec mkt idag o just nu fattar jag inte varför jag sätter mej här och skriver. Jag är inte alls den glada tjejen just nu, jag är den arga som just nu funderar på att flytta hemifrån eller hitta mej en jävla lägenhet som är min där jag bestämmer. Varför ska allt vara emot mej för? :( Bortskämd kallas jag oxå visst för. :((

Neeej nu orkar jag inte skriva mer om det bittra. 


Tillbaka till dagen jag har iaf vart på stan o kollat om min kamera hade kommit, men ikke då det hade den då inte gjort. Kommer nog den här veckan o det hoppas jag innan det är kört för mej att få en ny jävel. Så hoppas dom ringer mej dom närmaste dagarna.

Annars idag har jag väl inte gjort så mkt vart hos angelica en sväng.

Suttit o kollat på idol o min snyggakille var inte med idag, imorgon är det killarna o då ses vi vid tvn o då är det Roooooooobin som jag och Sofie kommer sitta framklistrade till vid varsin tv. ;P  


Asch jag har inte mkt att säga här idag, jag är arg, förbannad, less o trött just nu! Så det här blir ett ikke så kul inlägg att läsa, sorry. :S Jag återkommer imorrn då jag förhoppningsvis är på bättre humör.


Hej på er!  

Av Matilda - 28 september 2008 17:11

Ja dagen som jag alltid tjatar om då mjukisbrallorna åker på o vi gör chillalalala gärneeeet. Det har jag gjort idag. Jag har nog inte gått mina tiotusen steg som man helst ska göra varje dag, ikke så bra va. :( Jag har varit o hälsat på hos min kära farmor o farfar idag, där det bjöds på glass. :) Mumsi o sen satt jag där i några timmar o umgicks med dom, mysigt värre. :) Precis innan jag skulle gå hem så sa båda " Matilda vet du att du är bäst!" Hihi så gulligt av dom för dom tycker det är kul att jag kommer o hälsar på dom. För mej är dom oxå bäst! Jag hjärtar mina kära far föräldrar very much. :D

 Nyss så ringde rektorn på solen oxå på en söndag, hehe o frågade om jag ville jobba på onsdag o torsdag och såklart så tackade jag ja till det, jag behöver jobba ju. :D Very nice kändes det o hoppas att dom behöver folk imorgon o på tisdag med ring o väck mej vafaaaan, jag ställer upp. ;D


Nu har papi o Olle kommit hem oxå,skönt att ha dom hemma igen så det blir liv i holken. :P Men dom är ute i stugan nu o grejar på o ska komma hem till 6 då jag ska ha maten färdig. Jag trodde oxå att dom var apa hungriga o höll på att avlida av svält men ikke då dom hade ätit så jag får vänta en halvtimme till. Jag kanske överlever. :P

Ikväl då är det Andra avenyn som jag ska se o ensam mamma söker. Great jag längtar efter AA avsnittet vafan! :D


Nu har jag inte så mkt mer att berätta tror jag iaf. 

Hej på er! :) 

Av Matilda - 27 september 2008 19:32

Idag har inte jag gjort många knop. Jag slappade länge här hemma imorse innan jag bestämde mej för att dra till min kära mami o umgås lite med henne. Hos henne så la jag mej i soffan o slappade bra länge med tidningen o tvn tills jag somnade till en stund, mkt skönt. Vaknade sen av att mami ville ha hjälp i trädgården så jag hjälpte henne med lite skit där ute så jag kunde vara lite duktig. Sen så spelade vi lite pingis oxå, haha så nästan en heldag hos mami. =D Sen så gick jag ner en sväng o var hos Angelica o sen skjussade hon hem en hungrig Matilda. Så nu har jag precis käkat min middag i min ensamhet, wok wohoo det blev inte så gott som jag trodde. :( Jag är mera sugen på nåt, men vet inte vad. Får se om jag orkar gå ner på hemköp o köpe nåt annars kan jag allt käka lite glass, mumsi!

Jag ska bara ta det lungt ikväll i min lilla ensamhet, vid tvn eller nåt. :) Är sjukt trött o har inte mkt ork för att göra nåt spec.



Aja på återseende! :)

Tjorå! (: 

Av Matilda - 27 september 2008 10:14

Ja igår så var jag faktiskt i Åre som jag berättat om en längre tid.

Resan började iaf vid halv 6 igår morse mot Åre. Matilda och Angelica var det som var med på denna tripp, hehe.  Angelica fick köra längt på vägen upp o haha jag var nervösare än Angelica då vi kom upp till Åre. Hon som skulle på intervju oxå fast jag hade väl mer det där pirret. :) Så vi åkte upp till fjällgården o när jag kommer in genom dörren så möts jag var en chockad chef som inte trodde det var sant att det var jag som stod där. :) Haha en massa kramar och glädje blev det. Hon tyckte jag hade gått ner i vikt en massa inte vilket jag fattade för jag tycker jag har gått upp, men men. Iaf så fick jag visa Angelica runt o herregud känslan av att vara på fjällgården var grym! Träffade några som jobbade där nu oxå så kul att se dom igen. :D Det kommer en massa återvändare såg jag, great!!!!! :))) En kommentar av våran vaktis  " Meeeen tjena pucko" och sen typ " Stackars Åre som får stå ut med dej" haha men jag är van av hans dåliga kommentarer. Iaf när vi vart på fjällgården o skrivit på papper o jag fick en rätt bra löneförhöjdning så drog vi neråt byn för vi skulle fira lite att Angelica oxå fick jobbet. Men först så skickade jag iväg ett mess till Katta som bor o pluggar i Åre just nu som jag bodde med säsongen som var o sekunden efter ringde hon upp mej så vi gick bort dit hon var. :) Det var verkligen mkt nice och grymt att träffa henne o henne kommer jag ju träffa en massa i vinter oxå. :) Hon bor precis ovanför oss.

Sedan så gick vi till Max o käkade o haha man kände igen lite folk. ;p Mkt roliga minnen som ploppar upp oxå. :)

När vi var klar på Max så började vi oxå att åka hemåt vi stannade faktiskt till hos min mamis kusin på hennes snusfabrik för att hälsa på lite o det var mkt kul att träffa henne. :) 

Sen hemåt mot Härnta o jag körde rätt mkt o fick köra igenom den lilla byn som jag ville köra igenom haha. ;p

Hemma i Härnta igen vid 5.


Senare så taggades det för utgång i Sundsvall igår vilket var mkt nice o alla somnade på vägen hem i bilen, haha fulla o trötta. En kul kväll var det verkligen. :)

 Idag är jag inte heller så bakis vilket är mkt skönt det oxå dårå. får la se vad som händer idag kanske träffa mami en stund o sen nja jag får la se vad som händer o fötter idag.


Så nu orkar jag inte skriva nåt mer i detta förlånga inlägg, haha.


Så flytten till Åre för säsongen går den sista helgen i november förhopnningsvis. :)))


Have a nice day! :) 

Av Matilda - 25 september 2008 15:57

Då var det torsdag igen vilket innebär att det äntligen är helg imorgon igen! :D Greatgreat! (:

Jag har ju jobbat idag hade sovmorgon imorse vilket var skönt. :) Kunde jobba imorgon med men jag ville ju följa med till Åre imorgon så dit ska jag imorgon,. Men hoppas att dom ringer in mej flera gånger nästa vecka iaf. ;P Dom ringde ifrån Kiörning idag oxå o ville att jag skulle hoppa in där nästa vecka, ehhh forgett it! Jag tänker inte vara på högstadiet o föreläsa om nåt som jag inte ens kan o vara på samma skola som min lillebror kanske i hans klass med så jag sa nejtack. Sen gick jag o sa till att dom skulle skriva bort mej från Kiörning så dom inte ringer mej därifrån nåt mer.


Ikväll så ska jag sova hos Angelica för vi ska åka tidigt imorrn redan vid halv 6 på morgonen o jag kommer att vara enomt död då en zombie, men dunka musiken i bilen så blir man väl lite pigg kanske.

Jag suttit o lyssnat på den snygga Robin precis ifrån idol som jag missade igår, gaaaaash grabben blir bara bättre o snyggare för varje dag! Ge mej läckerbiten asså, haha! 


Nu har jag inte så mkt mer att säga.

Åre imorgon som sagt över dagen o hälsa på där uppe det blir nizzze. Ska även kika lite på min favvo affär i Åre som har utrförsäljning som börjar imorrn, 1420 i like it! Kanske en sväng förbi Östersund med på en shopping turis! 

Nu kom papi hem så ska vara lite social med han nu dårå.


hej på er! (: 



Ses i  

Av Matilda - 24 september 2008 17:51

Jaa vad har hänt med Matildas liv denna vecka? :O Hon jobbar varje dag o långa pass. Jobbade till halv 5 idag så man är lite trött. Hoppas verkligen att det fortsätter så här att jag får gå in o vicka. :) Har iaf tackat nej till att jobbe på fredag eftersom då vill jag följa med Angelica upp till Åre och vi ska åka halv 6 på morgonen så neej inte en ända sovmorgon denna vecka för mej. Imorgon får jag dock lite sovmorgon till 9 skönt! :)

Igår då jag kollade på idol så blev jag ännu mera kär i den där Robin, herregud killen ser grymt bra ut och gaaaash rösten asså jag bara ryser, men mehehe han är ju bara en 90:a. (A) , haha.

Ska kika på honom ikväll oxå och bara njuta av den underbara rösten, mihihi. :)


Just nu så sitter jag här med en tom mage och är galet hungrig och väntar på att papi ska skrika " MAAAAAAAAAAAAT" Matilda kommer först till bordet och tävlar med lillebror som vart ute i skogen i tre dagar med skolan o lär vara minst lika hungrig om inte mer hungrig, haha. 

Jag hoppas oxå att expert ringer snart och säger kamerar är här nu. :D


Aja nu var visst maten klar så.

Hej på er! :) 

Av Matilda - 23 september 2008 16:01

Det är tisdag och jag är jäklar i mej hur trött som helst just nu. Jag skulle kunna gå o lägga mej på soffan nu o däcke i nåra timmar, men det går ju inte. Ska hjälpa till med maten, sorg jag orkar inte!

Jag gick o la mej alldeles för sent natten som var o klev upp alldeles för tidigt eller jag blev väckt, tjugo över 6 av telefonen " Matilda kan du jobba idag? " Jaaa självklart upp ur sängen, käka frukost o göra sig ordnig och åka iväg på racer hojen till solen idag men, en liten kortare dag idag, men jag är mer trött idag faktiskt.Så skönt med lite timmar idag oxå. :) Skulle egentligen inte jobbe idag men vad gör man inte då dom ringer in en man tackar ju inte nej, money o ikke en Matildizz som klättrar sönder väggarna här hemme.

Så ikväll ska jag sova tidigt så jag orkar en heldag imorgon. :)

 Nu så ska jag visst följa med Angelica och Anna till  Svartvik för dom ska bada men fasen inte jag heller, glöm det! Jag kommer väl att drunkna i vågorna eftersom jag inte orkar göra nåt, haha! 

Så dags att börja med maten Matilda nu, yeah right suck!

 Idol ikväll o sen ska jag kika på Andra Avenyn på webben, great great i like it! 



Köket nästa dårå!

Hej på er! :) 

Presentation


Matilda Helena
MITT LIV - Min vardag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards