Matilda Helena

Alla inlägg under juli 2009

Av Matilda - 31 juli 2009 10:10

Ja nu är jag tillbaka i Härnta efter nästan två veckor i Åre där jag mest bara har jobbat faktiskt. Har knappt vart nere på byn nåt mer än o handlat o shopping. Tänkte hänga lite på dallan litt innan vi åkte men man ville bara sova faktiskt. :S Vi hann iaf med o bada i poolen o det var mkt nice. :) Åre har inte vissat sin bästa sida heller, dock bara en massa regn varje dag! ja fint väder den dagen då vi kom då. Men det är bra med regn då man sliter inomhus o tjänar cashen. ;D

Annars så får man ju faktiskt garva lite på det där stället oxå. Inte lite heller utan rätt så mkt, ja dessa kommentarer o det är faktiskt många kommentarer som riktar sig åt mej som vanligt. :O Men bara man ler lite och säger " ELLER?" så brukar det gå. 

" Älskling när ska du flytta hit då?"

Ojojoj folk börjar faktiskt o undra när jag ska flytta dit nu, haha. " Jobben finns här oxå. ;) "

Haha en rolig kommentar dagen efter den där gala middagen som vi hade då allt skulle vara helt PERFA till max. " Vafaaaan är ketchupen nu då?" 

Det var helt galet med gala middagen shit så vi slet o jag fick äran att byta glödlamopor bara för att jag var längst o det gick ju inge vidare för jag behövde vara längre. :O Be om hjälp tusen ggr,bra där.

Åre var iaf helt okej o jag hoppas att jag kirrat jobbet för vintern, håller tummarna. :) Det är i Åre jag vill vara och på fg.


Aja nu hoppas jag på en massa sooool så jag kan få bli lite brun o tja just idag är det min namnsdag, Helena så ge mej lite sol tack! :)

Helgen blir nog mest chill skulle jag tro, helt okej faktiskt.


Hej på er! :) 

Av Matilda - 17 juli 2009 21:22

Jaa nu har jag vart sjukt jävla dålig på att upptatera.

Har ju vart på Gotland och haft det gott i nåra dagar om vi glömmer regnet då. Jävla skit väder o nej nu längtar jag tillbaka tills helgen i Borlänge, sol all days! Men på Gotland så hängde jag mest runt och jag har sett raukat, lekt på boda borg, badat och käkat en jävla massa snavbbmat, ja ni vet pizza och kebab. Jag rekomenderar intek kebabtallriken i Slite för mesproppar som mej då det gäller stark mat. Har även träffat på lite Åre folk på ön som Åsah bland annat. =) Wihoo jag är ute o vandrar i Visby o plötsligt så dyker hon o Karl upp bara sådär. Haha mkt kul o jag blev räddad ifrån stadsvandringen för stunden. ;D

 Efter Gotland har det blivit stugan o umgåts med kusinerna ifrån Norge, det var mkt nice det o jävlar vad god mat vi har ätit och jag har chillat och badad o solat och faktiskt seglat segelbåt. Fräna dagar helt enkelt.

Nu har jag nyss kommit hemifrån Övik där jag hälsat på mormor min o nu har jag gjort väldens snabb packning för två veckor i Åre. Åker ju dit imorgon o jobbar i två veckor, cash o jag slösar inte bort en massa pengar på stadsfesten, men tråk att missa den men jobb går före och såklart Åre.

Så imorrn drar vi med tåget till Åreee! (:


Nej nu måste jag sticka, hoppas allt är packat och klart nu att jag inte missat nåt på min rekordpackning på max 10 minuter. 

Hörs igen om sådär två veckor när jag återkommit ifrån Åreee!

 hejdå härnta och hello där Åreeeeeeee!


Hej på er! (:

Av Matilda - 8 juli 2009 10:44

Då var det onsdag vilket innebär att jag drar faktiskt till Gotland imorrn o ska chilla runt och hänga lite i raukarna, sola och bada. :) Jaa tack ta solen ner till Gotland nu!! Men jag ska tälta. :( och jag måste ha en massa el till både telefonen o my lovlie plattång. Men jag får väl hänga lite i servicehusen oxå. ;D Det blir iaf la mkt sjukt jävla niiiiiice!


Igår så var jag på bröllop hela dagen för min kära storasyster ( i vår lilla värld är hon min storasyster)  gifte sig, Mariiiia. :)Först så var själva bröllopet i Säbrå kyrka o sedan så fortsatte det i stan på logen. =) Ett jätte fint bröllop var det o deras son döptes oxå och maten var sjukt god o ett band lirade senare på kvällen, mkt bra! (: Man fällde nästan några tårar under kvällen o cermonin i kyrkan oxå, så fiint o så fina dom var. :) 

 Jag var bland dom första att se frisyren för dom fixade sig 10 meter ifrån min trappuppgångså Maria o hennes systrar var här väntade tills bröllopet skulle börja.

 Men som sagt det var ett jätte fint bröllop o jag är så glad att jag fick komma och se allt detta och vara med såklart. =) tacktack =))


Nu ska jag snart börja ta tag i den där jävla packningen till Gotland o det ska bli intressant! Jag kommer ju fan att packa med mej hela garderoben. Ska väl försöka få i mig lite frulle oxå dårå...


Gotland imorgon och stugan nästa! ( för måste bo där i natt om jag ska ha skjuss till midlanda imorgon.)

Nu nu ska jag må i några dagar!! :):):):)



Hej på er! (:


































































































Av Matilda - 6 juli 2009 12:42

Idag klev jag upp rätt så tidigt eller vid 10 för jag ville inte gå som en packåsna genom hela stan utan ville ha min skjuss. Skönt att kliva upp i lagom tid oxå o inte sova bort hela förmiddagen som jag har lyckas med dom senaste dagarna.

Igår så tog jag iaf årets första dopp i havet o jaa det är norrland vi snackar om ni vet typ 16 grader i vattnet. :/ Men jag klarade det jag o den där Angi.. Vi kan vi...

Just nu så är jag sjukt less på den här cepe datorn o alla dessa jävla papper man har överallt. Sedan hittar man inte det man söker heller o mobajlen är ju lite cepe oxå, stänger av sig då man väntar mess och samtal. Yeah goo sony ericssson!

Idag får vi se vad som händer och fötter faktiskt, kan bli muppen om dom hinner. :) Har mkt att göra idag för imorgon är det den stora dagen för storasyster. :) Wihooooooo! (: 

Den här veckan ska jag göra två saker som jag aldrig gjort förr helt SJÄLV.

1. Jag ska gå på bröllop ( utan nån familjemedlem vilket innebär att man får fixa presenterna o sånt själv) 

2. Jag ska flyga inrikes helt sjääälv! 


Hej på er ! (:





































































































































































































































































































































































































































Av Matilda - 5 juli 2009 15:30

Nu var det en evighets sedan jag skrev här eller nåra dagar men iaf. Har inte orkat skriva nåt o jag har typ isolerat mej ifrån stadslivet i några dagar. Onsdagen i Sundsvall o gatufesten var väl inte det bästa för min del, ibland ser man helt enkelt fel sidor av sig själv o ibland är det mindre bra att inte ha batteri på telefon o inte kunna telefonnummer utan till utan att man får fråga halva Sundsvall efter telefon o eniro på telefon o inte så bra heller att tappa en tröja heller. Tjaa onsdagen blev för mkt för mej så jag har slappat hela helgen o gatufesten har inte ens känns lockande. Jag har ju sett årets bästa konstert redan o den bästa festivalen, peace and love och HÅKAN!!! :D

Jag kände att jag behövde dom här dagarna att bara få andas lite o bara må. Ibland känns det bara inte rätt o just nu är jag i en sådan där period då vi kör negativa perioden. :/ 

Men men jag håller på att komma på banan igen o det känns lite bättre.

På torsdag så åker jag ju till Gotland, wihoo jag flyger direkt o ska tälta där i fyra dagar. Yäääh! Mahaha hoppas man stöter på Jon Olsson där, ser att han är där nu, haha men han har man sett tillräckligt av på vintern o faktiskt vart på efterfest med hans kompisar dettni, så jag vet mkt om den karln. ;P

 Före Gotland så ska jag iaf på bröllop o sen efter Gotland så blir det en massa mys med kusinerna o sen Åre. Skööönt med joobb, jaa taaaack! 


Hej på er! (:

Av Matilda - 1 juli 2009 00:54

Yeppyepp nu har man varit och hängarn i Sundsvall ikväll. Eller kom hem för nån timme sen.

Jag o Angi har hängt där nere på gatufesten o spanat in våra gamla afterski band. =) Hängde faktiskt lite med en " kändis" i ett av banden faktiskt, haha. Satt o chillade med honom o drack lite ute i det fina vädret o lite sånt. Lite coolt ändå för han är ju faktisk grymt jävla snygg assså!! Spanade även in mina favoriter TBL o tro det eller ej men dom kände igen mej lite. Wohoo! 

Det är faktiskt afterski banden som är grymare än dom andra banden som ska spela på gatufesten. Afterski banderna lockar mera, haha det är ju gratis oxå. 


Imorrn blir det Sundsvall o gatufesten igen o spana in mitt lilla band, wohoo! 

Chill i Sundsvall o vi har kirrat skjusen hem av lillebror.Det blir en helt okej dag imorgon o jag ska först chilla lite i stugan hade jag tänkt. :)


Hej på er! (:
























































































































































































Presentation


Matilda Helena
MITT LIV - Min vardag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards