Matilda Helena

Alla inlägg under december 2009

Av Matilda - 30 december 2009 20:18

Så var det onsdag och ikväll så ska jag vila min lever ifrån alkoholen, det kan behövas känner jag och jag är tröttans. Häng med datan och tvn ikväll det köööör vi på.

Igår var jag ju på Mange Smith på Bygget o det var faktiskt bra. Kul kväll och bra drag. :D Mkt folk i byn, det gillar vi! Mindre kul dock att stå o hänga i dom där jävla köerna.

Jonas kom på besök o det var trevligt att sitta och förkröke lite med lillebror o få med han till Bygget.

Jag åkte på en liten hjärnskakning igår med nästan. Fast det är bättre nu. Tilda på hal is kallar vi det för.

Nyår imorgon, känsla för det?! Nej kan jag inte påstå. Först jobbe o sen hoppas jag på att jag kan få gå rätt så tidigt, fast vi får se hur det blir som. Kul med nyår och förhoppningsvis så skålar vi in det nya året på fjällgården! :)

Myskväll blir det nu, en rätt så sliten krigare må jag säga.

Snart så kanske jag får träffa Bea oxå om hon har vägarna förbi Östersund, i hope. ;D





GOTT NYTT ÅR PÅ ER! :)




Av Matilda - 29 december 2009 09:48

Så var det tisdag och jag har sovmorgon ända fram till 14. :D Riktigt gött må jag säga. Efter gårdagen behöver jag lite mer sömn o chill. Så nu är det jag och dattan som hänger på morgonen här! Det blev ju utgång igår med för det var ju personalfest och det var trevlans må jag säga.

Lyckades bli packad igår med och jag shottade visst, inte okej. Wersan blev det o det var faktiskt helt okej. :)Först förkrök på torpet med typ halva fg-gänget o sen vidare till Wersens.

Ikväll taggar vi för Bygget med Mange Smith! Det ska bli grymt kul må jag säga o Jonas kommer hit en sväng idag.

Hoppas på bra drag på afterskiiiin idag med som det var igår. Så nu är afterskin igång o nyårsveckan.

Tredje gången ikväll, vi kööööör!


Måste få säga att jag hatar mitt internet med,jävla telia skiiiit.

När kommer mitt paket med posten som jag har beställt!?


Nu ska jag snart käka lite frulle o sen dra mig ner på coop o systermarN.


Hej på er! (:

Av Matilda - 28 december 2009 10:21

Idag är en sådan där dag då jag kan säga SKJUT MIG! Dippan igår och jag blev allt för full, ramlar överallt och käften går hela tiden o inget stop på alkohol bara baren hela tiden. Det är inte okej, måste fan lugna ner mig på krogen med alkoholen man behöver inte dricka sig aspackad varje jävla gång.

Bygget för några dagar sen juldagen var det ja och tja jag var full som en kastrull.

Dippan igår, personalefest ikväll o Mange Smith på Bygget imorrn, herregud när ska jag vila o på torsdag skålar vi in det nya året.

Igår blev det backen o den sög apa och det var kallt som faaaan. Perkeeleee.


Hallå snart kommer ju mina favoriter till Härnta och jag får inte träffa dom. :( Suger inte det lite eller, jo faaaaan mkt.

Annars så är det jobb som gäller resten av veckan o Jonas kommer upp en sväng imorrn och drar vidare på onsdag.


Jobbet nästa var det!


Hej på er! :)

Av Matilda - 25 december 2009 10:53

Så nu har jag vaknat upp o taggar för en jobbdag, fast jag jobbar bara halvdag idag men jobbar långdag imorrn vilket är riktigt bra. ;P Jag vil ju jobba och tjäna cash och på nyårsafton då jobbar jag riiiktigt länge men jag är taggad för det. ;D

Igår på självaste julafton fick vi mkt beröm över vårat jobb. Det var kul att höra. :) Vi hade inte fått någon genomgång på vad vi skulle göra, men folk var så nöjda över vårat jobb så det kändes riktigt kul att höra. :) Jag gillar mitt jobb!

Jag jobbade lite längre än dom andra igår för att dom ville ha lite extra hjälp så jag stannade kvar en stund o sen när jag stämplat ut så käkade jag lite julmat o en coooola. :D Hade ju fan inte ätit på 12 timmar. :O Jag var duktig som hade en vitjulafton även fast jag blev bjuden på snaps ochn cider. Inget Tottebo för mig igår heller jag ville hem och sova.

Tre timmar tills jag börjar jobbe, vad ska jag göra. :o

Ikväll blir det iaf fest med tjejerna och det blir såklart BYGGET! All in på Bygget imorrn och jag börjar jobba halv 9 imorrn, men vafaan är det juldagen och Bygget så kör vi. ;D

Fick en massa fina julklappar oxå, nöjd tjej.


Hej på er! (:

Av Matilda - 24 december 2009 12:56

Jag önskar er alla en riktigt GOD JUL till er som läser min blogg! :)

Min julaftonsmorgon har jag fått gjort det bästa av att vara ensam här hemma genom att öppna paket av världens bästa farmor o farfar och ätit lite tomtegröt. :) Så snart ska jag kila upp på jobbet och träffa tomten och äta julmat och självklart jobba en massa och fira julen med mina underbara jobbarkompisar. :)

Jag har julklappar som väntar på mig hemma i Härnösand och jag kanske till och med har fått nåra julklappar upp till jobbet måste kolla det idag.

Igår beställde jag en julklapp till mig själv och det blev en plattång. :) Så jag hoppas att den kommer snart på posten.

Riktigt kul att få sms ifrån folk oxå det uppskattas. :)



GOOOOOOOD JUUUUUL! :)

Mamma, pappa, Jonas, Olle, farmor o farfar och all släkt och vänner jag tänker en massa på er idag ska ni veta!! 

Av Matilda - 23 december 2009 20:56

Så var det dagen före doppardagen o jag har faktiskt en enorm hemlängtan just nu. Ringde hem till mami o snackade lite med henne så nu känns det bättre. Jobbigare denna jul än förra eftersom att förra året var familjen utspridd o det är den inte idag, bara jag som saknas uppe på berget.

Men jag får nog en bra julafton här imorgon oxå ska jobba,äta julmat och öppna paket. Så det blir nog bra det ändå, får tänka lite positivt.

Har vart ute i backen idag och det var riktigt härligt att åka idag faktiskt.


Jag önskar alla iaf en riktigt GOD JUL! (:

Av Matilda - 22 december 2009 10:47

Tisdag och två dagar kvar till julafton. Julkänsla neej inte direkt.

Vaknade upp nu o är så fucking hes så jag knappt kan prata o har ont i mitt ena öga. Ögoninflamation?! Faktiskt skönt att jag är ledig i två dagar nu. Jag ska bota mina sjukdomar med sprit i kroppen ikväll. ;p Vi ska tydligen kirra förkrök här ikväll så vi får se hur många som kommer hit. :) Plats efter det obestämd.

Så idag måste jag på systemarN o ica.

Backen då det får vi la se för vädret är inte det bästa,perkeeeele.

Hallå snart så kommer mina godingar ifrån Norge till Härnta och jag får inte träffa dom!! Det är jag jävligt bitter för. Jag har lite hemlängtan så här i juletider o tråkigt att inte Jonas kom upp igår, men kan kanske kommer innan nyår istället vi får se. :p

SurrarN det är jag märker jag nu.



Hej på er! (:

Av Matilda - 21 december 2009 18:54

Så var det måndag o jag är tröttare än tröttast. Skjut mig!

Jag måste dusche, lage mat o tvätte. Men vart finns den orken någonstans!?

Igår blev det förkrök borta på Lienvägen där vi samlade nästan hela Fjällgården o körde en förfest. Riktigt skoj faaaaktisk. :) Sen blev det vidare till Dippan.

En grym kväll må jag säga och jag är sjukt trött.

Ledig i två dagar jag ska sova o hänga i backen. Sedan jobbar jag på julafton o ångesten börjar komma att inte vara hemma på julafton. Folk skriver på fb, hemma o myser med familjen innan jul o här sitter jag.

Men det kommer att bli bra här med, jobb o julbord så det blir riktigt skoj faktiskt.

Nu ska jag dra mig till det där kylskåpet o äta.

Måste handla snart oxå,livet liveeet.


Hej på er! (:

Presentation


Matilda Helena
MITT LIV - Min vardag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards