Matilda Helena

Alla inlägg under mars 2009

Av Matilda - 25 mars 2009 10:30

Sidääär ja då var det onsdag o jag börjar jobba om en halvtimme, men jag behöver inte göra mej klar förens om typ 20 minuter för jag bor på hotellet nu o då har jag inte alls bråttom. ;p Vi har bott på hotellet sen i måndags pga av magsjuka i vårat kära barnhem, men imorrn så måste vi flytte hem igen. Rätt lyx ändå att få bo på ett hotellrum o ha allt nära och bra det är nice det. :D

Igår då blev det en sjukt bra dag asså, tisdagar vad ska man säga dom är grymma! Vi hade en heldag i backen igår, väckarklockan var ställd o man gick o tog sig en stadig frulle o sen var det backen nästa. :D Vi grillade även i backen o där började drickan att flöda. Det var en massa sol oxå så det var nice, det fanns inte nån annan plats på denna jord som jag skulle velat vara då. Det är Åre som bäst en massa sol o man ligger i snöhögar och solar och det bara bränner på, det är niiiiiice!

 Efter några cider o grillning i backen så drog vi oss mot hotellet för där hade vi bokat bord på afterskin. Jag ramlade nåra ggr så har värsta blåismärkerna idag. :( Men så går det.

På afterskin så gick vi allt bra lös o sen hey dimman för hela kvällen. Efter afterskin drog vi oss ner på max o käka litt o sen ut med bergisbanis igen o till hotellet för att ladda om för Bygget! Förfestade lite här uppe med tjejerna o sen ner på bygget o det var som vanligt mkt niiiiiice!

Hem till hotellet o äta litt o sen sove on, jajamen!


Jobb hela veckan tills på lördag då jag är ledig o då hoppas jag fasen på en massa sol oxå så man kan vara först ut i backen. ;p


Näää nu ska jag försöka fly härifrån o ta mej ner mot omklädingsrummet för att byta om o sen är det jobb till sju ikväll, jajameeen.


Hey på er! (:




Av Matilda - 23 mars 2009 10:17

Här sitter jag nu o väntar på att jag ska pallra mej uppåt mot bergbanan o en heldag med jobb. Idag så får vi ett nytt afterski-band vilket kan bli interessant, har hört att dom spelat litt på gatufesten men inget jag känner igen så får la se om man känner igen det kanske dårå. :P


I lördags så hade jag iaf en grym dag i backen. Vi tog med oss korv o bröd ut i backen o alkohol o sen blev det afterki! Skikken härlig dag asså! Vädret var inte det bästa, men imorrn så ser vi framemot en massa SOL o då menar jag SOL för då är nästan hela tjejligan här hemma lediga så vi ska ha en heldag ute i backen med matsäck o såklart alkohol o sen ska vi nog förboka ett bord på afterskin o sitta där o må! Det blir en grym dag o efter afterski så blir det ju bygget för hela slanten på kvällen! Så morgondagen nästa tack! :D:D:D:D

Igår så var vi ju ute på dippan o det var som vanligt det, bra drag men för dålig musik var det igår! Så då får man hålla sig på schlagergolvet lite. :P


Jobbe nästa o ikväll ska jag hänga här hemma o bara må gott med kanske en kopp te i handen framför tvn. Det är nice det! Nu snöar det här med, wohoo snön fortsätter att falla i Åre fjällen.

Nu ska jag inte glömma mina jobbarkläder som jag gjorde igår för dom skulle tvättas. Inte kul att gå runt i världens lågaste jeans o jobbe. Så inte glömma nåt idag inte, lärde mej en läxa igår.


Men nej nu börjar klockan bli mkt. Pallra sig förbi tott o mot bergbanan nästa!


Hare bäst!

Hey på er! (:



Av Matilda - 21 mars 2009 09:29

Nu var det länge sen jag skrev här.

Har inte haft så mkt tid att sitta vid nån dator.

Just det förra veckan så var ju Sofie o hälsade på mej o det var en trevlig vecka o sen på helgen kom Jonas o hälsade på o nej jag var inte alls lite avis på hur hans resa var utomlands. ;p

Idag är jag ledig o jag vet inte om det blir backen eller om det blir att vi drar o grillar lite korv på isen o marsmallows. Skönt med ledighet är det iaf.

 Jag såg blondinbella på jobbet häromdagen. Bara så ni vet. ;p

Jag måste

  • ta tag i mitt liv o söka en massa jobb till sommaren
  • gå ner till systemet
  • platta mitt hår
  • lägga upp mina bilder ifrån kameran till datorn
  • tvätta litt
  • äta frulle nu för jag är hungrig!

Det är mina måsten för tillfället!!!


Nej jag orkar faktiskt inte skriva här nu, men jag lever o återkommer en annan dag!


ha det fint!!





Av Matilda - 10 mars 2009 09:19

Nu var det nåra dagar sedan jag skrev här. så tja vad har hänt sen sist.

Jo jag har vart en duktig tjej o sökt lite sommarjobb o börjat i tid! Ska även ringa ett samtal idag när jag ätit frukost klart om min hals klarar av det. Sen så har det mest blivit en heldel jobb o lite utgång då. :D Söndagens utgång på dippan var så sjukt kuuuuuuuul. :D Rätt in i dimman o där mådde man bra hela kvällen! ;D Den kvällen får självklart en tia av lilla mej! Jag säger det bara Åre bör upplevas för att fatta hur galet allt är! ;P


Idag ska jag jobbe o jag har ingen lust med det för vi är bara två pers som jobbar tillsammans idag alla andra är lediga på den där tisdagen då jag ska vara inne i dimman redan på afterskin, men ikke idag då, då äre jag som får jobbe.. Dagen kommer att vara seg känner jag på mej, man får springa ner till p-matsalen nåra tusen ggr för att få den där sockerkicken. ;P

Jag ser framemot kvällen för då får jag fin besök ifrån Härnta, nämligen SOOOOFIEE kommer och hälsar på i nästan en hel vecka, mkt trevlig. :) Hon är redo för vad som ska ske. ;P Ikväll när jag slutat jobbe så ska jag rusa hem o då vankas det tacos o Sofie har anlänt o efter det blir det nog lite bowling med en massa föööölk på holiday o efter det blir det BYGGET för hela slanten, där ska vi gå lööööös ikvälll! ;D Wohoooo!

Min lön skulle ju ha kommit idag oxå men hallå ingen lööön där inte. Jobbigtjobbigt jag måste kirra lite med bossen när jag kommer upp på jobbet om en o en halv timma.


Men men nu ska jag kirra ihop lite frulle o sen göra mej redo för jobb o dra mej sakta upp för tott-backen o  mot bergbanan.


Hej på er! (:




Av Matilda - 6 mars 2009 23:48

Min morgon började inte alls nåt vidare kan man säga. Halsen hade jag ont i som i h-vete o ont i huvudet o kallsvettig. Huva så tungt det var att kliva upp ur sängen o tänka att man skulle jobba hela dagen eftersom det var aski-passet, yeeeah. Bra med timmar iaf. Jag överlevde iaf dagen o jag blev bättre senare på dagen iaf. sköööööönt. Usch sikken afterski det var idag, mkt folk o grisigt o stressigt att städa, men vi lyckades som alltid! ;P

Imorrn är jag ledig o jag ska ta en sovmorgon o ingen väckarklocka på o sen kanske nåra åk i backen, why nooot lixom det är ju livet förfasen här i Åreeeeeeeee. ;D

Igår blev det en sväng till Bygget för att se Back are babies ( stavas??) men ikke så bra så vidare till Wersens men ikke bra där heller, ingen bra kväll för mej var inte så taggad. :( Men imorrn kanske E.M.D på bygget, det vill jag inte missa!!! Får se om det blir nåt för det kan bli en helvetes söndag o jobbe.


Nej nu ska jag släcka ner den här datan o soveeeeee.

Godnatten!

Av Matilda - 5 mars 2009 18:30

Idag så har jag jobbat typ hela dagen. Började dagen med en frulle på jobbet o det är inte så många ggr  i veckan jag käkar frulle där eftersom jag oftast jobbar afterski-passet, men ikke idag så det blev en riktigt god frulle, mums!

Jag har ont i halsen o det är inte så kul, asså bara så ni vet att det är lite synd om lilla mej. ;P

Gårdagen måste jag ju få skryta lite om o jag var faktiskt ute i backen hela dagen nästan, sjukt bra backar så det var riktigt nice. :D:D Wohoo det är sådana dagar som man måååååår i backen, tjohooo!

Jag o Angi har gjort hemmagjord lasange idag, så en liten kockpoäng till oss där fast den blev inte så god ändå. :P Men vi prövade iaf o den gick att äta..

Ikväll lutar det faktiskt åt utgång nämligen Wersens för Petter o nåt till band ska spela där eller bygget för där var det oxå nåra som skulle spela. Men wersens blir det nog allt...


Nu ska jag hoppa in i duschen innan resten av gänget kommer hem o det blir krig om vem som ska duscha först, mohaha! ;D


Hare kingen dårå! ;D

Tjarååååå!

Av Matilda - 3 mars 2009 21:49

Det är tisdag idag vilket innebär att det är den bästa dagen för en säsongare i Åre, det är bygget vilket innebär fullt ös medvetslös!

Dagen idag började med en massa åk i backen o jag kirrade mej ett nytt liftkort pga av mitt andra blev lite klippt. Men men sånt händish eller vad säger vi...

Sen så åkte vi runt i backarna o det är sådana här dagar som man verkligen förstår varför man är ju underbara Åre. Strålande sol o kanon fina backar, me like it. Vi gled runt o jag mådde kan jag lungt säga! Åre då det är som bäst, jajamen! Innan dagen var slut så lyckades jag även spräcka hål i min jacka o täckisar. :(( Lyckades även ge min bräda en trip i en nedförsbacke, tacka gubben där nere som lyckades rädda denna tripp i väg på nära byebye bräda upplevelse för lilla meej.

Sen så blev det afterski o tjaa det spårade som vanligt då det gällde städpatrullen rätt in i baren o sen var vi i dimman! Man är rätt så van nu för tiden efter en afterski att få det där rusket på huvudet vilket betyder tja då var städpatrullen dygn igen.

Hem o käka o gott var det, jag behövde den goda maten där hemma, tacka kylen.

Nu ska jag gå upp o tagga till lite mer o kolla hur det går för folket där uppe i duschen o dom andra. :P

 Ledig imorrn med o det gillar vi, backen för hela slanten! :D:D

 Bygget ikväll, tjaa det är Åreeeeeeeee vi snackar om!!


Heeey på er! (:

Av Matilda - 2 mars 2009 23:07

Jadå var det måndag igen o idag har jag jobbat. Hej o hå tilda is back i Åre, jajamen! Eller jag kom tillbaka igår. Jag åkte tåg hela eftermiddagen igår o sen när jag kom hem till ljuva Åre så blev det feeeeest! :D Förfest borta i björnen nästan o sen in på dippan o gå lös till max, oh yeah om det är nåt vi kan så är det att gå lööööös! :P Sen slutade kvällen med att man gick till grillen o köpte sig en strips o sen hem o däcke. En mkt trevlig kväll var det. =D Jag hade kul o det kändes grymt att vara i Åre igen! :D


Lördagen hemma då med släktkalaset var mkt trevligt. Riktigt god mat på logen blev det med en tre-rätters som vi allt gillar! :P

Sen så umgicks man ju med släkten o det var mkt trevligt det med ju. :)

Det blev även en liten sväng förbi gennys med kusinerna med gratis taxi bland annat. ;P När jag stod där så längtade jag faktiskt tillbaka till Åre, jag är bortskämd med detta. Inte alls bra musik o njaa det var inte min grej riktigt.


Men helgen i Härnta då var helt okej, skönt att ladda batterierna o träffa folk men inte mkt hade det hänt där borta. :P Mkt snö var det iaf. :D


Nej nu har jag inte så mkt mer att säga, jag har fått sprit idag så imorrn blir det en hejdundrandes fest här på barnstugorna innan bygget. Jag är ledig hela dagen så vad passar inte bättre då än att glida i backarna hela dagen o sen afterski o sen en grym utgång, det gillar vi o det är okej! :)

I

kväll har vi kollat på en beck film, mys tack lillebror för att jag får låna filmer av dej. ;P


Nej nu ska jag gå upp o hänga lite eller så ska jag gå ner en sväng på grillen med angiii, fast det orkar jag nog inte. Surrarn det är jag det! Jag lyckades vara tyst i en minut på lunchen idag, det är inte varje dag jag lyckas med det.


Aja ha det bäst dårå! (:

Hej på er! :)

Presentation


Matilda Helena
MITT LIV - Min vardag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards