Matilda Helena

Alla inlägg under mars 2011

Av Matilda - 30 mars 2011 23:28

Äntligen har vi tagit steget att grilla för första gången denna vår. :D Men vid sju tjejer runt en grill kan vi säga att vi skulle behöva lite karlar som kan det där med att grilla. Det var inte våran grej va.

Men det blev ett lyckat reslutat med lite fusk av ugnen till slut, herrejävlar vad man mådde. ;) Inte fyskam!

Så vi har haft tjejkväll här hemam hos oss. :) Treeeevligt kan man säga. ;D


Idag fick jag även ett samtal som jag inte alls hade förväntat mig, hoppashoppas. Berättar mer en annan dag om det skulle bli aktuellt. ;P

Har la klippt mig idag o jag måste säga att jag är sjukt nöjd. :)) Så fint det blev o bort med det slitna.

Lägger upp en pics här.

Nu ska jag sova, om jag får sova. Är måttligt irriterad för tillfället. Hoppas att jag överlever ända fram till juni.


 

Av Matilda - 29 mars 2011 09:15

Så var det tisdag o här sitter jag i morgonrocken o mår just nu. Ska dra mig ner till skolan snart. Vaknar av att hela dagen är inställd idag, mindre kul när man vaknar tidigt idag oxå o kursen nyss startat så man har inte så sjukt mycket att göra ändå. Men nu ska vi mötas iaf i gruppen o diskutera. Så det är gött så jag får nåt gjort idag, måste iaf förbereda mig med denna uppgift eftersom jag missar litt när jag drar iväg på havet ihelgen. ;)

Ska väl hitt på nåt här hemma senare o ladda för intervju senare i eftermiddag. Ska på sommarjobbsintervju. Wish me good luck. ;D

Kul att man kan sova på kvällarna också o nätterna... Lite smått irriterad, men aja inte så mycket att göra åt. Jag drar ju iväg på fredagmorgon tidigt så då ska jag köra elefantklamparn...


Uteserveringarna är på ingång hur underbart är inte det då. :D Synd att jag missar premiären av det till helgen. Men imorgon inviger vi våren med grillning hos oss. :D Mys hoppas vädret vill vara med oss bara.


Nu måste jag dra till skolan.


Hittade gammbilderna då, summer 05. det var inte igår det.

 

Av Matilda - 27 mars 2011 22:22

Söndag som är bakis. Fy vad jag har vart bakfull idag. Fyllesjuka som det heter på norska. Min kost har bestått av vatten, godis o en fet kebabtallrik. Inte så mycket jag ätit idag så jag vet vem som kommer att gå lös på frullen imorgon.

Har inte gjort mycket vettigt idag, hängt hemma o försökt sova halva dagen. Gick iväg o handlade lite käk.

Betalat lite räkningar o fixat till den nya kursen som startar imorgon.


En riktigt rolig fest hemma hos Emma igår. En massa lekar o annat skoj. :) En riktigt rolig kväll helt enkelt som slutade på krogen. Fy jag shottade igår hos Emma, kanske är därför jag vart rätt bakis idag. ;P

Har hittat mig en frisyr som jag ska be frisören försöka göra på mig på onsdag om det går o om jag passar i det. ;D

Rätt trött tjej som nu ska snart sove.



Av Matilda - 26 mars 2011 09:49

Jag var ju tjejen som skulle ta sovmorgon idag. Vaknar jag tidigt, JAA! Fan Sonja jag skulle inte vakna för tidigt idag. :/ What to do.

Idag ska jag iallafall gå ut på en härlig promenad i solen, gå ner på systemet en sväng, laga lite mat o sedan blir det födelsedagsgalaj hemma hos Emma ikväll. :) Det kommer bli så trevligt så. Vi ska gå all in och en massa trevligt folk kommer dit. Sedan drar vi nog ner till Oscars!! Vi får la se hur kvällen slutar, men det kommer att bli grymt! ;)


Nu är äntligen mitt liv tillbaka också. Tentaperioden är över. Får se hur resultaten blir bara. Hoppas på det bästa!!

Igår drog jag o Kylli på våra hojar runt om i hela stan för att köpa billiga o bra saker nu när pengarna kommit o man måste ju hålla en snål budget. ;)

Käkade våfflor här hemma igår o jag o Kylli startade helgen med ett glas vin till lunch, tyckte vi var värda det som vi pluggat. ;)

Var ner på Cheers en sväng igår kväll, men jag var för nykter för att ha roligt där igår o tappade helt humöret för en viss person som går mig på nerverna. Idiot! Chansen att vi kommer synas på Oscars ikväll är stor, om jag är tillräckligt full ikväll ska jag säga det jag tänker rätt ut. IDIOT!!



Av Matilda - 22 mars 2011 22:34

Det är så sjukt kul att åka tåg en hel jävla dag. Underbart! Skönt att komma hem må jag säga. Ett byte i stress huvudstan, skönt att man inte bor där. Blir bara stressad att se på fölket. Less på att åka tåg nu, dröjer ett bra tag innan jag åker en sådan här lång resa igen. Vilket betyder att jag inte kommer hem på ett tag då, haha. ;)

Åt världens go lunch med mami idag. Har suttit nästan hela dagen o pluggat. Testat mamis jobb o plugga där o sen tåget. Det har gått!! Jag hoppas att den där jävla tentan kan sitta nu va.

På fredag har jag ett liv igen o jag vet vars jag ska efter skolan på fredag, SYSTEMET!!! Mohaha! :D


Ska snart gå o lägga mig så jag kan sitta hela jävla dagen imorgon o bara läsa och läsa och bli smart. Men har sovit en massa på tåget idag. :P

Fuck internet o en massa grejer.


 


Av Matilda - 20 mars 2011 22:21

Idag säger jag bara tummen upp för denna helg. Helt underbart att få träffa alla nära verkligen. :)

Visiten i Norrland börjar med att jag får pannkaka klockan 5 på morgonen serverad o klart i Sundsvall. 3 h efter det står pappa vid sängen med ett äpple i handen. *Godmorgon* ska vi dra oss upp till Härnösand nu. När jag landat i Härnta o vilar lite så kommer Viggo in o gör mig så glad, min lilla sunshine. Sedan rullar det på så hela dagen med att jag får träffa så många nära o kära såklart. :)

Vilken dag jag hade med mina kusiner igår. Siri o jag hänger lite på stan, Sigur är mer än less på att hänga på stan så han o jag drar ner till Sundsvall o sitter o snackar om allt mellan himmel o jord verkligen.

Kalas ute på Solebo senare för att fira farmors 80års fest. Trevligt att träffa alla släktningar till farmor som jag inte alls träffat mycket i mina dagar. En mysig kväll var det igår, dock en incident. :( Huvudpersonen in på sjukhus, faaaaaan. Men det gick bra.Ett besök på sjukhuset idag då kändes det bättre.



Alla är SÅÅÅÅÅÅ bra!!

Har lite ångest dock att jag vart dålig på att plugga ihelgen. Imorgon är klockan ställd så jag ska upp tidigt o sedan sitta hela dagen på biblioteket o plugga.




Av Matilda - 18 mars 2011 15:50

Nu är jag grymt taggad för att sätta mig på det där tåget som ska ta mig upp till Göteborg och sedan vidare till Sundsvall. :D Jag bara längtar att få ta mig dit nu. Första bussen hem från Sundsvall imorgon till Härnta o Billsta. Vad jag ser framemot att träffa alla. :)

Examinationen check även fast jag var pissnervös o höll på att dö några gånger så gick det la bra. Skööönt! :)

Tentaplugg så det skriker om det blir det ikväll. Första gången jag pluggar på en fredagkväll, men någon gång ska vara den förste. ;)


Snart ska jag väl slänga i mig lite käk o kolla det sista så jag har fått med mig allt som jag behöver!

Asch va fan kan inte klockan gå lite fortare så jag kommer närmare slutmålet.

Så taggad för att träffa alla imorgon. :))


Härnta seeeeeeeeeeeeeeeeees snart!

Av Matilda - 17 mars 2011 17:21

Imorgon lämnar jag våren för några dagar o drar mig upp till vinterlandet Härnta. Men först redovisning hela dagen i skolan. Hur ska man orka lyssna på alla grupper i ett litet rum med fullklass. Intresannt intressant! Har suttit o pluggat här hemma hela dagen. Jag är ju inne i den där pluggdimman just nu. Ge mig nästa fredag så firar jag att allt är förhoppningsvis är över för denna gången.

Igår fick jag en grej som jag verkligen behövde så sköööönt. :))


Nu ska jag snart dra mig på Sibylla med Kylli o käka lite för vi har några rabattkuponger där o vem fan orkar laga mat idag, inte jag iaf. Sedan ska jag hem o ta tag i mitt packande. Har börjat förbreda lite iaf. Sjukt mycket plugggrejer följer med mig upp, yippie!

Ge mig lördaglördaglördag nu!! Då får jag träffa mina favoriter! :))


Presentation


Matilda Helena
MITT LIV - Min vardag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards