Matilda Helena

Alla inlägg under september 2011

Av Matilda - 30 september 2011 19:20

Det är fredag o det betyder att det är helg! Så gött så!! :D :D

Så idag hade jag min tenta o tja den var ju felskriven så in i helvete. Att en tenta får se ut så!? Vi blev alla väldigt lacka när man lagt ner så sjukt mkt tid till nåt o tentan bara fuckar o blir hel knas helt enkelt.

Jag försökte snabbt glömma den o drog iväg o spelade fotboll. Roligt var det, men sjukt svettigt! Sen var jag så duktig o åt nyttig middag med en massa grönt på tallriken. ;)


Nu ska vi snart dra oss till Willys jag och min kära granne för att ladda upp med godis och chirre till idol med resten av grannarna. :D Tydligen en cider oxå, men bara en för att fira tentan! ;) En lugn kväll blir det här hemma på längan. :D

Alla snackar om festen imorgon, ojojoj det kommer bli så grymt o jag är typ snart övertaggad, haha!!

Fest på längan, längan, längan, längan!!


Nej nu var det affären nästa för att vara lite onyttig för det är ju ändå fredag ;))

Av Matilda - 29 september 2011 15:19

Det är ett bra uttryck att säga. Just nu så stämmer det rätt så mycket in på mig. Tenta imorgon o det är träd,djur, svampar, fåglar ja you name it som snurrar i min skalle just nu! Men det ska fanimej gå bra imorgon. Jag är peppad till tusen för den här tentan nu, bara man får göra den o få den gjord. Sen blir det helg o det ska bli så gött så!! :D 

En cider eller två ska jag iallafall fira med imorgon o det är en sak som är säker! :D På lördag kommer det bli en grym dag. Fest och häng med alla fina människor! :D


Igår efter handbollen var jag nere o kollade på idol o hängde lite där nere. Kvällen slutar med att vi sitter och spelar tvspel. Det är ju inte direkt min grej o haha åt mig kunde man allt garva. :P Haha!


Nu ska jag snart gå ur min pluggdimma ett tag för nu börjar mitt huvud bli trött o snygga till mig lite. Har inte vart utanför dörren idag ännu. Bara en massa plugg o nu ska jag fakiskt på stan så då kan man ju inte gå ut så här. Så nu blir det som sagt o snygge till sig litt så man vågar visa facet på stadens gator.

Av Matilda - 28 september 2011 19:29

Onsdag idag o jag har vart en hejare på att plugge. Pluggepluggeplugge,det har jag gjort o förmodligen har jag lärt mig lite iallafall. Jo det har jag faktiskt! Gött o vara hemma o plugga, men jag måste erkänna att jag faktiskt nu ser framemot måndag då den nya kursen börjar o vi äntligen får börja ha lite föreläsningar på skolan igen. Sånt som är intressant o roligt!

Annars längtar ju den där tildaaaaan nu som fasen till fredag eftermiddag, tenta check o jag kan må för det är helg o behöver inte plugga nåt ihelgen. Skööönt!


Idag har jag faktiskt lirat handboll o det var förjävla roligt måste jag säga!! Sjukt kul, att det aldrig blev nån handbollstjej av mig, ångrar det lite nu faktiskt. Det som är så kul! Dock gjorde jag inget mål, men jag låg ibland med på backen än o stod upp. Haha men kul vare!

Nu ska jag smita ner till D-korren för att kolla på lite idol! :)

Av Matilda - 27 september 2011 21:38

Snart är det onsdag o det tycker jag faktiskt är rätt så gött för då går vi närmare mot helgen. Vill bara skriva den där jävla tentan nu o få helg! Som jag ska fira ihelgen, redan börjat planera. Ojojoj, men hallå man är faktiskt värd att fira lite extra ihelgen att tentan är check o sen får man se om man sörjer eller firar tentan med sprit. Det blir ju fest här på Längan på lördag så hoppas det blir sjukt mkt folk!


Idag har jag iallafall vart på jobbintervju eller vad man ska säga o det fick jag ju såklart, eller jag ska jobba extra i timepool. Gött med extra cash o sånt. :) Sedan har jag tillbringat dagen med min vä Hannahaj och ätit go lunchen och pluggat en massa. Tills mitt huvud inte orkade vara med mig längre så jag fick ta mig hem för att få i mig ny energi o snack o idol med grannarna. :) Det var min tisdag det o nu sitter är en trött tjej här o ska väl snart gå o lägga sig!

Imorgon är det fokus så in i helvete på plugg!! Tilda ska lära sig allt o sen blir det handboll. :) Naaaaaaajs o idol såklart!!

Ikväll skäms jag lite också att jag är Timråit, det går ju åt helvete för dom. :((

Av Matilda - 25 september 2011 19:03

Så var det söndag o idag är en sådan söndag som jag inte att har haft tråkigt,utan tvärtom.

Startade dagen med att hänga med min goa granne, en sväng ner på stan och sedan satt vi ute och solade i det goa vädret o käkade lite go mat ute också. :)

Sedan blev jag bjuden på fika hos Kylli, gottigott.

Nu är jag hemma igen o ska snart dra ner till mina härliga grannar och kolla på film med dom.


Gårdagen var en sjukt bra dag med först en sväng på stan o sen lite spel, pizza och fest kan man säga! En rolig fest med mina härliga grannar och allt det där!

Kingkong är ju typ den bästa också!! Haha vi dog några gånger.

Livet här är så jäkla gött nu, alla är så goa och jag har det allt för bra. :))

Dock har jag vart lite dålig på att plugga denna helg, men det tar vi igen nu imorgon o hela veckan för nu får jag skärpa till mig!


Av Matilda - 24 september 2011 09:59

Jag lärde mig någonting igår som jag inte ska gå på. När en som är utbildad till bartender bjuder på billig sprit ifrån baren ska man inte alltid tacka ja. Det slutar i en dimmig kväll på Oscars!! Haha men gratis är ju faktiskt gott! ;D Det var en lyckad kväll på Oscars med härligt folk sedan drog vi vidare till cheers där jag träffade Emma o Lisa. :D Det hela slutade med att vi körde lite efterfest hos mig i en kvart innan alla gick o la sig. :P Haha!

En riktigt fin kväll igår som leverade med grill o trevligt sällskap! :)


Idag måste jag hämta min cykel i Apps, men tur att jag får sällskap ut av Jessica, men först ska vi gå en sväng på stan.:)

Kvällen är oklar, folk vill att jag ska festa med dom i Appis ikväll men jag vettifan om jag vill, jag har ju lovat tacokväll här uppe på Längan med mina härliga grannar. Det återstår helt enkelt att se vad kvällen erbjuder!!


Här hittade jag visst en bild på Oscars första sida idag ifrån Oscars igår!


 

Av Matilda - 23 september 2011 14:58

Tilda startade helgen med en riktigt dum grej. Jag drog raka vägen till ica efter skolan för att gå lös på billigt godis. :(( Inte så bra alls ju, onyttig tjej är allt vad jag är alltså. Men nu ska jag snart spela lite volleyboll så då kanske det försvinner. ;)

Sedan blir det fest med mina härliga brudar i Appis, appis, appis!! :D :D Vi ska grilla och sedan vet man aldrig hur kvällen slutar, förhoppningsvis på Oscars!! :D


Igår så skulle jag vara duktig o gå ut och gå. Hehe men jag kom till grannkorren där det börjades o spela basket istället. Haha sjukt roligt o sedan stannade jag kvar där med mina härliga grannar hela kvällen. En mysig kväll med te och vindruvor o bra sällskap!!

Imorgon ska vi ha myskväll där nere o äta lite gott o dricka lite gott o bara mysigt. :) Det ska bli så trevligt så! :)



Trevligt helg då, jag ska umgås med härligt folk, sova, äta, festa, plugga, tvätta och bara må!! Det var min helg det!! :))

Av Matilda - 22 september 2011 14:43

Då var det torsdag o jag har vart på föreläsningar på skolan. En var riktigt bra faktiskt o den var jag riktigt intresserad av fast den andra har mycket med vår värld att göra så den var intressant också! I plugget var det gött o vara idag, må jag säga bland alla härliga människor. :) Me like!

Efter plugget så tänkte jag kolla på jeans men jag gav upp efter jag provat dom första. Så jävla jobbigt så ger det en chans en annan dag istället.


Igår var jag och krigade på innebandyplanen, sjukt kul dock så slutade det hela med att mina knän gör lite ont nu för jag ramlade lite och blev lite tacklad av starka grabbar.Men då syns det att man har tränat. :) haha!!

Efter det körde jag qiuz med ett härligt tjejgäng!! Dock vann vi inte och sedan träffade man ju på ett glatt häng med trevliga människor där nere också ju.. :))


Imorgon är det fest i Appis, appis, appis, appis!!! Wihoooooo!!!! :D :D

Och jag ska spela lite volleyboll imorgon tänkte jag, riktigt nice. :)

Nej nu har jag haft en hel timma avbrott ifrån plugg o allt vad det heter så nu ska jag plugga en massa arter.


Ett pics på mig själv i min nya sköna kofta ifrån hm :))

 

Presentation


Matilda Helena
MITT LIV - Min vardag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards