Matilda Helena

Alla inlägg under december 2007

Av Matilda - 26 december 2007 11:04

Nu drar jag till Åre så hejdå Härnösand och heeey Åre!


Hare great allihopa!

Kommer sakna er sjukt mkt! <3

Måste vara stark! 


Bara att slå en pling och såklart får ni komma och hälsa på! :)


Byebye på er ! <3  

Av Matilda - 25 december 2007 23:00

Idag så är det min sista dag i Härnösand på några månader.

Imorgon så drar jag ju som sagt till Åre som ni redan vet. Om ni inte har fattat det så vet ni det nu. ;P Så mkt som jag har snackat om det den senaste veckan. ;P


Idag så har jag iaf träffat Maja en sista gång innan jag åker och hon åker hem på torsdag. Mkt trevligt att träffa henne och vi lirade lite coron (stavas?) som det var verkligen as länge sen jag spelade sist. Vi vann varsin match. ;p Men det är alltid skoj att träffa Maja när hon är här och tråkigt då hon åker. ;/ Fast nu åker ju jag före.

När jag umgåts lite med henne så åkte jag hem och då åkte jag och mami ner på coop o shoppade lite hygien-artiklar som jag behöver med mej upp imorgon. När vi shoppat klart så åkte jag ner till min kära papi och högg tag i lite kläder och packade och sedan var det dags att åka till farmor&farfar och käka go middag och umgås lite med dom en sista gång innan jag åkte. Jag var verkligen helt OFF vid maten för jag var lite små nervis för resan imorgon och javisst jag har lite resefeber.  Alla märkte på mej att jag inte var som jag brukade, mest prata och osv, haha. ;p Det kändes iaf då jag gav farmor&farfar varsin stora kram klumpen i halsen. Uscha jag kommer inte träffa dom nu på några månader. ;( <3 

När jag var klar där med go maten så åkte jag upp till mami och packade ihop mina julklappar och kläder och tog mej neråt till papi där jag fortsatte att packa åter igen. Packepackepacke!  

Sen så tog jag mej en promme ner till Jossan för att säga farväl till henne. ;/ Saknar dej redan sjukt mkt gumman! Flera månader! " Just be strong"  Vi klarar detta. <3 Tungt att säga farväl till henne oxå. Men vi roade oss med att spela kort och lite sådant. Haha vi är sjukast köpte endast ett tuggummi på OK för 1 spänn , haha ! :p

När jag varit där så gick jag hemåt och då blev det duschen och åter packa igen och igen. Har packat en fet stor hockeybag med kläder o det tog länge innan jag fick igen dragkejdan, sitta på väskan och trycka och inte ge upp hoppet men till slut så gick den igen. :D

Så nu är det mesta iaf packat och mina täckbyxor är hittade som vi har sökt överallt. Bra att mamma är så bra på att söka ibland. ;p


Imorgon iaf så åker vi typ vid 11 kanske och jag ska försöka kliva upp rätt så tidigt så jag hinner packa allt och lite sådant ! :)

 Så jag säger redan nu Hejdå Härnösand och jag kommer att sakna er alla jätte mkt! <3 Finns alltid på telefon och ska försöka kirra nåt internet ibland! :)


Heeeejdå allihopa och ha det toppen så hörs vi! <3

Heeeey Åre ! :D

Pusshej  

Av Matilda - 24 december 2007 22:45

Idag så är det julafton och nu är den snart slut.

Dagen började med att jag vaknade av telefonen några ggr i morse och fick en massa sms men jag får skylla mej själv att jag har ljudlös så man kan vakna av den. ;p Hihi så det var bara att skicka tillbaka alla mess man fick och önska god jul tillbaka. :] God frulle blev det imorse oxå, risgrynsgröt och sen så slappade jag mest ett tag och tog en snabn dusch.

Sen så fick jag hjälpa mami med allt som skulle fram och hej och hå vad grejer det var som skulle kirras och jag fick äran att vara hjälpen att åka ner på affärn på själva julafton och handla det sista som behövdes till julmaten som var glömt. Mindre kul att åka på affärn på julafton men ja det gick rätt så fort så rätt lungt. Väl hemma igen så var det bara att fixa en massa grejer och hjälpa till här så det skulle bli klart med maten och allt till alla kom vid typ halv 3. Hann även springa upp på rummet mitt och göra mej lite julfin. ;p Hehe. 

Sen så kom allihopa som skulle komma och då blev det glögg och pepparkakor och lite sådant. Blev lite Kalle Anka oxå framför soffan som vi brukar. När det var slut så var det bara att vänta tills maten var klar och vänta och vänta så hungrig man var. Sen blev det dags att huga in på den kalla/varma maten och hjälp vad mat det var. Det var inte lite kan man säga, hehe som ett vanligt svenskt julbord brukar se ut. ;p

Blev mkt go mat och sen blev det en klurighetsgrej då vi körde en liten lek, klurigt var det kan man lungt säga. ;p

Lite fika sen och mest prat och sånt som man brukar göra på julafton och sen så kom tomten. :D  Tomten var lite sen iår. ;p Han var dålig på att läsa oxå. ;) LillOlle. ;D Sen var det dags att öppna alla julklappar. :D

Vad jag fick i julklapp var mest pengar, pengar till liftkort, smycken, täcke,kudde,bädd-set,flytta hemifrån grejer och lite allt möjligt. :D Haha Olles julklapp var det fulaste jag fick en visp en skit cool blå spagettislev o typ EN sked, gaffel och kniv. Haha av yngsta lillebror rätt så söt. Fick även en rätt så kul grej av äldsta lillebror och det var en bok som bestod av utmaningar som man skulle göra typ sjuka saker som att fria till en främling. ;p Haha tyckte den passade nu då jag ska iväg ett tag.

Efter julklapparna var slut så blev det mest kolla igenom alla prat och åter käka go saker och sånt. :)

En väldigt mysig och trevlig julafton med mkt prat och skratt. ;D

Har även kikat lite på film sen då vi var små eller mest på mej o sheet det är rätt kul att se det. ;p HAHA så man garvar! :D


Nu är jag sjukt trött och ont i huvudet har jag med.

Känns som jag har gått upp ca 2359720 kilo idag för jag har ont i magen med. :o


Nej nu ska jag lägga mej framför soffan och dega med dom andra.Sitter och kollar på Sällskapsresan. ;p


Skriver mer imorgon då jag har 823561895 grader resfeber om inte mera.


Ha en fortsatt bra god jul folket! :)  

Av Matilda - 23 december 2007 19:04

Dagen före doppar dagar är det som sagt idag. JULAFTON imorgon! Rätt sjuk tanke ändå, fattar det inte! :p Kalle Anka, massa god julmat och julklappar imorgon och såklart så kommer släkten att vara här imorgon. :) Kulkul och mys med jul. :]

Nyss så dammsög jag min rum för mami tvingade mej att göra det och jag kan bara erkänna att du är det roligare att vara där då det inte är en massa damråttor och skräp på golvet. Skönt att ha det gjort. Även fast det gick rätt så snabbt, men Matildizz hon är snabb. ;) Ska pynta julgranen ikväll oxå. :) 


Idag så har jag träffat Maja. :) Sjukt skoj att träffa henne igen och jag var hos hennes farmor där hon bor nu då hon är här o snackade mest och såg lite tv. :) Mkt trevligt asså. :) Synd bara att vi inte kommer att ses så mkt. ;/ Hehe nu har jag en som vill följa med mej till Norge i höst eller nåt kanske, haha. ;p Hon tar studenten i slutet på maj så ska försöka ta mej dit ner då skulle vara kul att kika på den, men får se hur det blir med den saken med. :)

 Ska inte planera allt för mkt så långt i förväg. ;p


Just det idag har jag även  försökt att packa lite granna eller mest lägga fram kläder på mitt golv hemma hos papi och hej o hå nu ljuger jag inte men nästan hela min garerob kommer följa med. :o Iaf hälften av alla mina kläder plus att det blir mera ligger på mitt golv just nu och väntar på att bli nerpackad. xD Helt sjukt vad kläder och grejer jag kommer att ta med mej! Ingen annan kommer att få plats med nåt i bilen då vi drar på onsdag, haha bara mina grejer! :p Får nästan skaffa en minibuss, nej inte riktigt så är det men mkt grejer och såklart så blir det så om man inte ska vara hemma på ungefär 4 månader.

Hoppas det finns stora garerober där jag ska bo, haha jag behöver en fettisch!


Nu har jag inte så mkt att göra känns som jag har tusen saker att göra men just nu kommer jag inte på vad jag ska göra. Jo kanske ska hjälpa mamma med att skala mandlarna och leta fram mina täckis byxor som jag inte hittade hos papi. :o Borta får dom inte vara då blir det bara jobbigt. Hatar att leta saker! 


Snart ska jag oxå på bio med Maja och hennes syskon. :) Så ska hinna göra dom här sakerna nu innan jag måste dra iväg på bion. =) En bra film ska det vara har jag hört rykten om. ;p Hoppas det är rätt ;p


Så jag får önska er en riktig God Jul nu om jag inte skriver före morgondagen som jag nog inte gör. ;> Skriver kanske här imorgon, men det är tveksamt. ;p


GOOOOOOD JUUUUUL på er! :)

Av Matilda - 22 december 2007 15:54

Idag så började dagen med att jag vaknade o gick ner och käkade go frulle som bestod av risgrynsgröt. =D Mumma och passar perfa då det är jul och allt.

Sen så ringde min moster mej och berättade att hon och mina kusiner ville sponsra mej med ett par nya jeans som jag behöver då jag flyr stan ett tag. Haha det var så här att för typ 3 veckor sedan så fick mami o jag dra till henne och laga mina jeans för dom lyckas det alltid bli hål i så hon såg då kanske att jag behövde nya. ;D Hihi dom ville sponsra en fattig Matilda o som en grattis till jobbet som jag har fått. :) Så det var verkligen en guldstjärna idag. :) Sen så gick jag med moster och kusin på stan en sväng och mest kikade och fick trängas bland alla panikslagna julklappshoppare i stan. Jag är glad iaf att jag inte är och springer på Birsta idag för där kan jag tänka mej att det är trafik inne i shopping centrumet, haha folk springer överallt och köper dom sista klapparna. =D Så var det här oxå har aldrig sett så mkt folk på stan samtidigt tror jag.


När jag vandrade hemåt från stan så blev jag sugen på godis så stannade och köpte det och gick till papi där jag hade en massa tvätt som jag fick släppa på upp till mamma så jag har det mesta nytvättat då jag åker. Har även försökt att skriva ner lite mera saker på min packningslista som jag har kommit på. Måste ju ha med mej träningskläder och sheet oxå, huva vad kläder det är i alla dess former. Vardags-fest-slapp-träning- jobb - snowboard - vinter kläder. Hundra miljoner olika klädesplagg i alla dess slag känns det som. xD Men nu känns det rätt så okej och jag vet vad jag ska ha med mej på et ungefär.

Ruschen på coop med att handla hygien och lite mat grejer det gör vi på juldagen för då kommer det inte vara smockat med folk där. 


Nu så väntar jag på att Sofie ska komma så ska jag träffa henne en sista gång innan jag drar.

Ni får fasen hare kungelikungkung i helgen och jag upptaterar säkert imorgon. ;D


- heeeeerrå! :D 

Av Matilda - 21 december 2007 10:42

Nu är det fredag och det är bara 3 dagar kvar till julafton. :D Helt sjukt ju tycker iaf jag. xD Totalt ingen julkänsla heller och mer känsla får man ju oxå då snön förvsvinner. Eller inte. Vad i helvete är det för problem på snön, snöasnöasnöa! Vädergudarna där uppe i himlen ge oss en massa snö vafan. Det ända stället som man ser en massa snö på i denna stad just nu är uppe på Vårtan ( slalombacken) så ska man få åka dit upp för att känna julkänsla. :D Hehe. Men okej jag ska inte klaga för mkt, man har ju hört att söder ut så är det ingen snö alls och man har ju sett på vädret så jag ska väl inte klaga för mkt.


Idag så ska jag nog iaf gå på och handla mina sista julkappar för jag kollade precis om lönen hade kommit så wohoo grattis äntligen fick jag den! :) Handlis lite julisklappar idag och ge tillbaka pengarna som jag har lånat. xD Får väl springa upp och göra det idag då jag är på stan eller så kirrar jag det på julafton. :D

Bra bra oxå att min kära dator har fått sig nåt halvt litet virus i sig, typ ploppar upp rutor av sig själv på sådana där " pokersidor" . Bläeee vad jag är less på störanade datorer. xD Men man får skylla sig själv att man är lite nördig ibland. :p


Nej nu har jag inte så mkt mer att säga eller jo Maja landar i Härnösand idag. :D Eller kanske ikväll. :p Aja ska iaf försöka träffa henne ihelgen så man träffar henne lite oxå nu innan jag åker. 

Mitt program kan jag säga gott folk är fullspäckat ända tills jag åker. 

Springa och köpe julklappar, farväl gott allihopa på några månader, handla grejs till Åre, skriva packningslistan klar, fira jul, PACKA, packa, farväl igen, kanske utgång på juldagen en sista i Härnta på några månader och åter farväl och packa. :D 


Btw måste packa idag oxå för jag ska nog bo hos mami tills på tisdag iaf så jag hinner träffa henne oxå lite granna och så. 


- Cya !  

Av Matilda - 20 december 2007 10:08

Nu är det torsdag och Matilda är vaken 10 på en torsdagsmorgon detta är knep asså. xD Jag har så sjukt mkt att tänka på i min hjärna just nu eller framför allt vad jag ska ta med mej till Åre. Känner dock att jag kommer att få " panikpacka" sista dagen. Haha så blev det iaf då jag drog till Malta, en halv timme innan avfärd " just fan jag har inte packat klart :O" Haha. Fast nu ska jag ju vara borta mkt längre.

Idag så ska jag iaf åka upp till Sandö och hämta min lillebror, Jossan följer med som sällskap så jag slipper åka själv. :p Vi ska komma upp och kanske säga " suprice" för han tycker inte om att man kikar på hans rum för han brukar alltid ha det så stökigt där. ;p Haha.

När jag har varit där uppe så ska jag nog ta en fika eller nåt med Linnéa på stan om jag har fått min lön så blir det " sista minuten" julklapparna med för ihelgen har jag/ vill inte jag springa på stan med sistaminuten människorna. Hjälp hela stan kommer att svämma över med panikslagna Härnösandsbor som inte hunnit köpt klart julklapparna. ;p


Haha nu är jag så inne i Lasse Lindh ( efter igår) så nu måste jag skriva ner en text av han:

" Jag måste bort från den här...

Och jag måste bort från den här stan,

åh innan den sväljer mig hel "


Mahaha snart så flyr jag stan för några månader, mihihi! :D  


Av Matilda - 19 december 2007 22:48

Yes nu kan jag sammanfatta denna kväll lite snabbt ska iaf försöka göra det kort. ;p

Kvällen börjar med två " för band" ett som var ifrån musikklassen på Franzén och dom var verkligen grymt bra på att sjunga imponterad för att dom går i nian. Det andra bandet eller killen var nån kille som typ sjöng opera han var väl okej. Haha ja just det dom från Franzén hade oxå gjort en egen låt som hette " Härnta Blues" Haha. ;D 

Men sen så kom kvällens höjdpunkt den man var där för att se Lasse Lindh som är uppvuxen här. ;p Han var mkt bra och låten som heter " Överlever du Härnösand så överlever du allt " den stämmer faktiskt inte så mkt sa han iaf, han älskar Härnösand. ;) Han sa det iaf men det kanske berode på att han var här, mohaha. ;D Han var iaf mkt bra och den ända låten som jag saknade som han inte sjöng var just " Överlever du Härnösand så överlever du allt ". Men Svenska hjärtan var med o många andra som man kunde texterna till. 

Haha LOM är det nya bandet i Sverige som är foörkortning på Lasse, Måns och Ola. Haha han sa att han skulle starta band med Ola och Måns, eller inte. ;P Han måste ha nåt emot dom. ;D Men Lasse ska iaf vara med i Melodifestivlen iår och vil i Härnta lovade att ringa och rösta på han då och han är med i samma program som snyggOla, mohaha. ;P Jag kommer ha två favoriter den kvällen tror jag. ;D 


Haha men som en kort sammanfattning av denna kväll så säger jag bara Lasse Lindh, gaash så bra han är! :) Lägger upp bilder sen på bilddagboken för jag kunde ta några tills min älskade kamera dampade loss och batterierna dog som vanligt. Ge mej nu en ny kamera i julklapp tomten ! ;D 


Så ja är nöjd med denna kväll! ;D Tack Jossan för en rolig kväll! :)





Presentation


Matilda Helena
MITT LIV - Min vardag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards