Matilda Helena

Alla inlägg under augusti 2010

Av Matilda - 31 augusti 2010 23:15

Tillbaka till verkligheten. Nu har jag startat mitt seriösa liv igen plugget. Det ska pluggas och jag ska fanimej bli en smart tjej nu o en grym dagisfröken. :)

Idag har det vart en dag i skolan då vi fortsätts att proppas med information o grejer o en trött tjej var jag i slutet på dagen. Så mkt nytt o jag blir fan lite nervös. Så mycket som händer hela tiden verkligen. Nollningen nästa vecka o det ska bli nice om inte jag kommer vara super stressad hela den veckan. Men hallå nollningen vill man ju inte missa samtidigt som att det är sjukt mkt plugg o grejer. Herregud jag är inte van av detta. Men det kommer att gå bra till slut ska vi se.

Första tabben idag var att jag inte tog med mig nåra bestick till lunchen, trodde det fanns på skolan, bra jobbat.

Hemma ikväll har det varit en helt vanlig kväll hos oss först Fortet o sedan Timeout. Sedan satt vi o snackade om vad jag säger för konstiga ord för jag är norrläning. Jag fick lite pikar om min dialekt,haha. En Västkustbo o en skåning emot mig.:p


Nej nu ska jag sova, upp tidigt imorgon

Godnatt

Av Matilda - 30 augusti 2010 18:33

Så var den första skoldagen över. Det känns skönt att vara tillbaka o dom flesta hade samma tankar som mig så det var skönt.

Dagen började med att vi samlades alla i en storsal och sedan delades vi in i våra grupper vi Lärarstudenter så. Så det är 10 styckna trevliga tjejer i min grupp. Vi satt och pratade en stund och en äldre student visade oss runt och lite så. Lärarna proppade oss med information och det kom folk ifrån Borås och berättade en massa. En dag med bara en massa lärorik information!

Lunch idag käkade jag med tjejerna i min studiegrupp.

När jag kom hem ifrån skolan idag så var jag en duktig kock o ställde mig vid spisen för att göra en massa matlådor så nu har jag matlådor i flera dagar dock typ samma mat, men det får duga. ;P

Nollningen börjar nästa tisdag o då är det FEST i fyra dagar i rad! Det kommer att bli grymt!! En massa fest kommer det att bli o på fredag är det nån förfest på studentkåren o sen är det fritt inträde för oss på Oscars.

Det här kommer att bli grymt, jag älskar denna stad oxå.

Imorgon ska vi lyssna på lite lärare o sitta i våra studiegrupper, en lugn start måste jag säga, skööönt. :)


Ikväll så är det Fångarna på foret o time out kväll med folket i kollektivet. :) Jag kommer att trivas! :)



Skål för nu är jag en student på CAMPUS VARBERG!!! :)

 

Av Matilda - 29 augusti 2010 23:14

Imorgon så gäller det för mig, tillbaka till skolbänken efter tre år. Det ska bli spännande att få läsa det man verkligen vill just nu!

Väskan är packad, kläderna ligger framme för den första dagen. Jag är inte ens nervös! Har haft fullt upp idag med häng med två trevliga tjejer som jag lärt känna här nere. Vi har snackat en hel del o käkat på donken o suttit hos oss o kollar på film. Mys. Sedan nu under kvällen har vi hängt på övervåningen hela gänget i detta kollektiv. Det här kommer bli sjukt kul.

Igår var vi ute en sväng här i Varberg för att känna på utelivet o det var helt okej. Sköna ställen o vi hängde några här i kollektivet.

Den första människan man stöter på här i Varberg är såklart, Varbergskillen! ;D Såklart om Härnta är litet då är fan Varberg litet. :p

Bytte adress idag oxå så nu bor jag i Varberg o inte Härnta. :)


Nu ska jag sova snart så att jag är redo för morgondagen som kommer att bli spännande.


Godnatt o heejs!

Av Matilda - 28 augusti 2010 19:13

Så har man hunnit bo en natt här i Varberg o det känns helt okej.

Resan ner igår tog 12 jävla timmar. Ingen kort resa inte. Men det gick bra o köra o skönt med bil oxå. :)

Idag så har vi handlat en massa mat och grejer. Vi gjorde även i ordning mitt rum idag o jag är nöjd. Pics på rummet kommer att komma upp. :) Mami åkte för nåra timmar sen o det känns lite tomt just nu men det kommer att bli bra det här.

Här kommer jag att trivas o shysst folk.

Nervös inför skolstarten på måndag. :p

Har vart o gjort Varberg med mami idag oxå sjukt fint, här är det fortfarande sommar! :) Fuck kalla Norrland! ;) Mami blev oxå lite kär i Varberg. ;p


Ikväll kanske det blir en utgång här i Varberg med folket som jag bor, vi får la se! :)


Pics kommer o jag återkommer :D


Häääääjs!  


Av Matilda - 26 augusti 2010 22:28

Det är galet, imorgon drar jag ner i den där volvon söderut i Sverige för att bosätta mig på Västkusten o Varberg. Jag har fasen flyttfeber inte resefeber nu alltså.

Idag så har jag mest tillbringat min dag med att packa. Har lyckats packa ner nästan bara kläder i 4 säckar, en stor kartong med alla möjliga grejer, en stor resväska, en liten o tv o dvd. Tja ja det är en hel del grejer alltså som kommer att åka med mig ner, men jag ska ju flytta.

Idag har jag käkat lunch med linnea, packat o återpackat o sedan dragit en sväng ut till stugan för att äta god maten papi o Jonas. Sedan har jag sagt hejdå till en masa vänner. :( Det är fan jobbigt alltså. Sa hejdå till farmor o farfar o jag började fan att lipa. Hatar avsked. Uscha!!

Men det här blir nog bra, en ny start på mitt liv börjar! Tilda blir seriös igen!!


Så hejdå Härnta och heeey Varberg!

Det är där ni hittar mig här framöver o det finns ju telefon och internet vilket är sjukt bra. ;D


Så återkommer nästa gång i Varbeeeeerg! :D

 

Av Matilda - 25 augusti 2010 16:48

Så var det onsdag och min mage skriker verkligen efter mat just nu. Jag har inte ätit någonting på hela dagen, baaad. Jag har helt glömt bort att äta, bara frullen imorse.

Har grejat med min nya telefon hela dagen. Som kom idag, jag blev en glad tjej! Ännu en rosa pryl bland mina grejer, det gillas! :) Jag ska greja vidare med den imorgon. Nu får det vara nog för idag.

Har tvättat o struckit mina nya gardiner oxå. Vuxenpoäng till mig igår att jag inte slängde hela symarskinen i golvet,jag höll tålamodet uppe. Jag kan ibland när jag vill.

Dåligt av mig att jag inte har packat allt än, men det är ju två dagar kvar jag hinner slänga ner allt i säckar så det blir nog allt bra till slut. Ute i sista minuten det är jag! ;)

Skönt att Angi kom och höll mig sällskap inatt i regnet, satt och lyssnade på musik o drack lite vin i min säng, mys! :)


Nu ska jag göra mig redo för en middag på Sams med några tjejer. :) Det ska bli riktigt trevligt o kanske en sväng på Hamnkrogen om det kan sluta regna någongång.


Heeejs! (:

Av Matilda - 24 augusti 2010 16:31

Vaknade före min väckarklocka imorse. Helvete inte okej, men jag blev ju väckt tre gånger av telefonjäveln som jag vill slänga i golvet. :( Det var jobb på dagis som ringdes o nu har jag sagt till att det inte blir nåt mer jobb för mig där. Tråkigt att inte få vika men nu ska jag fan läsa till det som jag vill inom dagis, förskolelärare. :)

Det blev en sväng ner på Birsta idag med kusinen o jag är trött o har ont i huvudet. :(

Jag kom hem med ett par skor rikare o ett par jeans för 100 spänn styck. Ja ni hörde rätt så jävla bra o jag gillar jeansen grymt, riktigt baggie!

Var även på Ikea och hittade mig kuddar som jag köpte örngott till som jag ska ha i min säng sedan. :)

Skönt att köpa lite nytt o sätta upp i mitt blivande rum sedan.

En promenad blir det ikväll, skönt.

Måste greja o packa ner kläderna mina i väskor nu.

Telefonen min som jag beställt har kommit, men såklart är den i Ånge o väntar på att bli levererad till lilla mig. Skynda dig o kom nununu!!


Nu ska jag laga lite god mat tror jag.

Försökte ta ett kort med camen på jeansen men det blev inte så bra. :P


Heeejs!

 

Av Matilda - 23 augusti 2010 22:43

Så var det måndag och en ny vecka o det närmar sig med stormsteg tills flytten! Hjälp på fredag drar vi söderut i Sverige med en bil full med bara mina grejor. det här ser jag framemot och om en vecka vid denna tid har allvaret börjat, jag är student och ska börja plugga igen som aldrig förr.

Har färgat håret idag så det är nice. Sköööönt som fasen, men ingen har märkt något. :( Inte ens farfar 87 som är den ända som brukar se förvandligar med mitt hår har sagt nåt idag så det syns nog inte så mkt. Jag ser det iaf och det är mörkt, precis som jag vill ha det. :)

Har varit på Jysk idag o kammade hem ett par sjukt snygga gardiner o en tvättkorg. Så jag är nöjd.

Har fått en dvd av papi idag oxå, nej jag är inte alls bortskämd. Den är begagnad, papi behövde inte den längre så jag fick den, snällt. :)

Ska dra ner en sväng till Birsta imorgon med kusin trevligt. Det är en fullspäckat vecka jag kan säga! Det ska packas, det ska grejas och folk vill man träffa!!


Nu ska jag snart sova!


Jag vill vara brun igen, nu är jag fan blek. Kanske en tur till solariumet imorgon, jaaaataaack.

 

Presentation


Matilda Helena
MITT LIV - Min vardag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards