Matilda Helena

Alla inlägg under november 2012

Av Matilda - 24 november 2012 00:32

Så är det äntligen helg igen! Så gött så! Även fast veckorna går sjukt fort verkligen! Nog om detta.

Idag gjode jag ett klipp! Tjejen som har hängt på nellys hemsida hela veckan för att leta den perfekta klänningen. Hittade en riktgt fin där men när jag skulle beställa den dagen efter var den slut. Så det blev en cry me a river nästan. Så fick jag ett gott sms idag; Klänningen du vill ha finns på Hm, billigare o typ likadan! Så det var bara raka spåret till hm o köpa den sista. Snacka om att alla ville ha dom idag... Sedan går jag in i en skoaffär o lyckas göra världens klipp där med! Så idag har den fattiga studenten hittat en klänning och ett par fina vinterskor fö ynka 500 lappen! Snacka om klipp och en nöjd tjej. Firade det med att beställa hem en god kebabtallrik och sedan gött häng. :) En mysig ikväll har det allt vart här hemma i korren! 


Imorgon är dagen där det står fest på schemat!! Det ska partas här hemma på längan o sedan Oscars!! Det kommer allt bli en grym kväll! Före det blir det nog en mysfika på stan och kanske en långprommis. :) 


Alla barnen var också på SHM utom Matilda hon satt hemma o kollade på Xfactor. Rättvist vekligen, åh hade också velat vara i Sthlm o gått lössssss till SMH!!!!! 


Av Matilda - 15 november 2012 09:45

Sitter nu på skolan och har gjort en ny blogg. http://matildizz.blogspot.se/ har jag tydligen skapat idag. Men jag kommer nog att hålla denna blogg ändå som min försteblogg för orken till att skriva blogg har ju lagt ner för länge sedan.

Ihelgen så var det ju fest o det var en grymt bra förfest o sedan krogen var helt okej, men sedan så spårade det ut till max o att man vaknar på söndag med ångesten från helvete! Men sånt kan hända ibland!

Veckan har rullat på som vanligt, idag ska jag baka tårta på skolan o vi tänkte vinna det jag och mitt jag. Tårtbaketävling blir det allt på skolan o sedan en filmkväll, trevligt trevligt. På lördag ska vi spela lite dodgeball och det ska också bli så skoj! :D Vi ska vinna det jag och mitt lag igen! Jag är så taggad för det måste jag säga!


I måndags så fyllde min fina lillebro 18 år, Olle blev myndig! Idag har vi ett till födelsedagsbarn i familjen, fajfaj fyller faktiskt 89! Igår hade han sin sista dag som 88:a glassen! Grattis bästa fajfaj!!




Av Matilda - 8 november 2012 07:59

Men då var det torsdag igen då och snart helg igen. Helt sjukt så fort veckorna går alltså. Men det ska bli skönt med helg igen och på lördag smäller det igen med fest! Äntligen slipper man klä ut sig ihelgen är det en helt vanlig fest. ;) Det ska allt bli skoj på lördag, är redan sååååå pepp!! Taggatagga lördag!!


Annars så är det som vanligt i min vardag går till plugget varje dag och går oftast lös i bildsalen. ;) Sjukt kul inriktigt o man är taggad för varje dag. Klippte mig förresten förra veckan o det är jag riktigt nöjd med också lite kortare, lite fräschare toppar osvosv. Hel nöjd helt enkelt! Sedan så gick jag ju lös med Erica på Gekås i söndags. Ullared för er norrlänningar. ;) Tja kommer hem därifrån och tycker som vanligt att man har köpt såååå mycket men ändå inget. Haha!! Kul var det allt där!


Nu är det typ bara fem veckor kvar tills jag drar upp till Norrland! Jag måste säga att jag saknar Htown så sjukt mycket nu, har inte sett staden sen det var midsommar o det är faktiskt länge nu. Ska bli mysigt med Norrland o jag längtar ju så mycket också efter att se den nya familjemedlemen som är så söt! 


Oj hittade en gammal bild i arkivet ifrån dom dimmiga nätterna i Ohrey! Tänk snart 5 år sedan jag gjorde min första säsong där!! Åh fan vad jag kan saknare! <3 

 

Presentation


Matilda Helena
MITT LIV - Min vardag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards