Matilda Helena

Alla inlägg under oktober 2007

Av Matilda - 31 oktober 2007 10:22

Jag vaknade för en liten stund sedan. Jag ställde väckarn på halv 11 men jag vaknade före väckarn av min lillebrorsa som visar noll respekt på morgon! * Duns och spring i korridoren* Men ska bara inte klaga på det för nu var det jävligt ljust då jag vaknade oxå även fast jag har rullgardin, så det betyder att det är fint väder ute. :D Woooow !:D

Idag så ska jag eller snart så ska jag till Linnea och sen ska vi gå över till Wansih ( min stavning är inte bra jämt!) och iaf sitta och ta nån fika och gå i genom våra au-pair papper till USA. Vi måste hjälpa varandra för att det är typ 2375628965 olika papper och det kanske blir USA i ett år. :O Linnea och hon från EF au-pair grejs peppar mej. Hon som jobbar på Ef sa " Jag försöker peppa alla att vara borta i ett år för ett år går fort och över en sommar så hinner man inte med allt". Så om vi åker så blir det i september och man måste greja med hundra tusen saker före man åker, skriva personligt brev, hitta referenser, hitta en familj som passar osv^^. Det är inte bara som att åka till Malta i 3 veckor och tänka nu är jag fri i tre veckor, eller okej där så gick jag ju i skolan och javisst hade jag lite pirr imagen då jag skulle gå i skolan där och jag som var sämst på engelska, men det funkade.

Aja efter vi har suttit med dom där papperna så ska jag på en Work shop med jobbgrejset som jag är med i . Jag fick papper om det igår och idag så ska jag dit och det är  obligatorisk närvaro så det är bara att gå dit. Bra att dom skickar hem papper precis en dag före jag kunde ju ha planerar värsta saken idag eller vad som helst. Det är bara att gå dit och kika vad det är för nåt. :)

Efter det så ska jag hem och hoppas bara inte att det tar för långt tid på Work shopen för jag ska vara på Landgren vid kvart i 6 för då är det samlig till match i Kramfors och dom ska vi för i helvete söpa idag! Jag kommer att vara laddat och nu jävlar ska vi ta dom, mohaha! :D

Efter det när vi har kommit hem så kanske Jossan kommer hit om hon kan ta sig till stan eller är här för hon kanske ska sova här i natt så kommer vi att ta första bästa bussen upp till Övik imorgon och gå på Paradisbadet. :D Woow det är kul jag har inte varit där på länge och nu ska vi äntligen åka dit, har inte varit där med henne än heller så det blir extra kul! :D En heldag i Övik med bästo Jossan kan inte bli bättre! <3



Kirra ihop lite frukost nu.

Heja oss ikväll i Kramfors!

Upptaterar senare ikväll om jag har tid och lust för vill nog mest umgås med Jossan då om hon kommer. :)  


Av Matilda - 30 oktober 2007 11:46

Idag då man tittar ut genom fönstret så är det inte så grått, idag är det sol och det ska det baskemej vara ihela dagen.

Sitter här och plattar håret och ska snart iväg och städa, ohh noo jag vill bara inte! Det är inte kul! Jag hoppas att min kära lön har kommit idag så jag kan få jubbla lite.

Denna vecka så känner man sig inte heller så ensam på dagarna vilket är skönt eftersom alla har lov och nu är jag aldrig ensam hemma! Fast det är inte så kul att ha en dryg men ändå söt lillebrorsa hemma och jag får alltid plocka efter honom. Just nu så är jag inte så glad på honom men annars så är han rätt så söt. Haha kan kom in i mitt rum igår " Vet du vad jag tankar hem nyaste Segermyr!" Han vet att jag tycker om den serien och han ville väl prata lite med syster. Kul oxå att min andra brorsa är hemma fast han är mest byggare bob nu om dagarna ute och snickrar ihop en bastu i stugan. Men kul ändå att han bor, sover och äter hemma, hehe. =) Annars är han ju inte hemma så mkt mer än ibland på helgerna och då är man ju inte själv alltid hemma.


Ska platta klart håret nu och svara på ett roligt mess. =)



Av Matilda - 29 oktober 2007 12:45

Imorse så vaknade jag av att telefonjäveln ska ringa 8 på morgonen! Då var det min arbetesledare som berättade att jag skulle få lönen nu och att jag kan få städa på flera ställen men jag vet inte är så sjukt less på detta så ge mej ett bra jobb nu!

Tog ett bra tag innan jag kunde somna om och vaknade senare vid kanske 11 eller nåt och var inte så jävla trött ändå så lika bra att kliva upp.

Fyfan vilket jävla piss väder det är oxå ute ! Grått, grått, grått och åter grått. Nej nu vill jag ha snö istället det är mkt mysigare och då blir man på bättre humör och jag får åka SNOWBOARD. <3 Den dagen då kommer det att jubblas, woooow. :D Jag saknar verkligen vintern nu i ett dystra höstvädret.

Igår kväll så fick jag se Marias ( Jossans systers) söta kissemissar, 3 stycken och så sjukt söta och busiga. :)


Upptaterar kanske senare.

- Ciaooo! 

Av Matilda - 28 oktober 2007 13:11

Igår kväll så var jag och Linnea ute på en promis i staden, det var verkligen skönt att vara ute och gå. :) Synd bara att mitt hår är mest fluff och lockligt bara i fukten, uscha maaaaaj! Vi gick även förbi min gamla skola blir det och skolan som hon går på Härnösands gymnasium och där var det en massa ljus på en minnesplats dom hade gjort ute, usch vad hemskt asså! :( Tänker hur anhöriga och vänner mår just nu,usch huva vill inte tänka mej in i situationen. :( 


Idag så är det iaf världens sämsta höst väder här suck, bläää och jag har mest tråk. Det är alldeles grått, kallt (?), blåsigt och usch man vill bara inte gå ut. Sitter här och väntar på att min träning ska börja om ca en timme, skönt att springa av sig ite denna tråkiga söndag!

Imorgon så börjar lovet här i Härnta och då ska jag och Jossan försöka ta oss en tripp upp till Övik och gå på paradisbadet. Planen var att vi skulle åka upp imorgon men jag kan ikke för jag har inte fått min lön än och jag har match i Krömförs imorgon tror jag. Jag vill ha min lön nu! Ska ringa och fråga om jag får dom snart eller?

Vill ju ha dom nununu. I need money! 


Nu ska jag bege meej till fruktskålen eller kylskåpet och kirra ihop nåt att äta innan träning !

Hoppas att jag kan ta bilen till träningen oxå för jag vill inte cykla nu då det är så kallt ute, huvahuva. :/


På återsende ikväll!  


Av Matilda - 27 oktober 2007 19:30

Vi hade ju den efterlängtade matchen idag mot Jämtland och vi åkte på stryk, men dock inte med så många poäng. Det var en rätt jämn match ändå och visst gjorde jag lite misstag och kunde gjort det bättre.

Det var iaf mkt roligt att vara igång igen och nu jäklar är det säsong och vi jubblar nu på 1 2 3 * Juuuuuuuuuuuuel*. ;D Vi ska gå långt denna säsong. Dock denna matchen så gjorde vi alldeles för mkt faular och sånt som är mindre bra. Bara att ladda om nu tills match igen på måndag ( tror jag? ) på bortaplan i Kramfors och denna gången ska vi vinna mot dom och dom ska inte vara så jävla ful i käften och spela ett shysst spel. Vi ska ha revanch nu! 


I Härnösand har det ju hänt en tragisk olycka oxå.  Det sprider säg sååååå snabbt i denna stad.

Lider verkligen med alla som kände Johan och alla anhöriga, även fast jag inte alls kände Johan. Rest in peace Johan !

Fyfan alltså två tågolyckor på ett jävla dygn! HEMSKT!!! 



 Aja till nåt roligare. Nu ska jag snart platta håret och kolla på Svensson svensson och senare så kommer Linnea så ska vi hitt på någe. :)




Av Matilda - 27 oktober 2007 10:05

Vaknade verkligen tidigt idag, kvart i tio och det är lördag. Bläääe jobbigt och kunde inte heller somna om.

Igår kväll så tog jag mamis bil och körde ut i skogarna till Jossan och käkade en massa godis och chirre och kollade såklart på idol. Herregud att Amanda och Mattias hängde lös hur ska detta sluta. Dom är ju absolut favoriterna och jag och Jossan ringde tom varsin gång för att stöta honom. " Det kanske var våra röster som räddade han från att inte vara dom två sista?" Haha typ så resonerade vi och det var mys att få träffa Jossan igen och hon tyckte om mitt halsband som jag köpte åt henne i Sthlm. :) Tur att hon gjorde det, blev väldigt glad för det! :) Hihi. Sedan så ska den där människan sitta och mobba mej halva idol för en grej som jag inte tänker berätta och göra saken bättre så jag känner mig spyfärdig, haha och jag svär aldrig mer se den där aa du vet vilken jag syftar på Jossan. :P Haha! Sen ska jag ge tillbaka men det går ju fan inte för då rabblar hon upp en massa saker och ja det lutar mkt bättre åt hennes håll, haha.


Idag så blir det kanske stan en sväng innan match, ska slå en pling till Linnea senare.

Matilda sitter här med värsta pirret i magen för idag är det ÄNTLIGEN premiär och oh så nervös jag är för matchen. Jämtland hemma idag och ja jag hoppas vi vinner. Huvahuva jag vill att klockan ska bli 2 nu så vi kan samlas och sen är det en timme till matchen börjar. :D

Upptaterar matchen idag hur det går och jag hoppas verkligen att vi kan kamma hem någon poäng och vinna.

Go Härnta idag och kom och heja fram oss.

Ses på Landgren klockan 3 kanske ! :D


- Chiaooo ! 

Av Matilda - 26 oktober 2007 15:55

Nu ska jag försöka sammanfatta min Stockholmsresa så kort som möjligt. Bara för att jag säger kort så kommer den att bli ungefär 732984910 rader lång. Men jag gör ett försök här.

Onsdagen började med att vi drog vårat pick och pack och åkte till Sundsvall därifrån skulle vårat tåg gå. Jag hade med mej så lite grejer som möjligt eftersom jag fick släppa på hela lasset själv. Brukar vara expter på att ta med mej för mkt saker men ikke nu. :D

Tåget gick rätt så fort ner där vi fick åka dubbeldäckar tåg ner eller hur man säger. :P Första gången jag gjorde det faktiskt. Fick byta till det nere i Gävle.

Väl nere i Sthlm så gick vi en bit ifrån T-centralen där vi skulle gå upp till vårat hotell, dock inte det bästa men man skulle ju bara sova där.

När vi hade dumpat lite grejer där och sånt så gick vi ut för att hitta nånstans att käka och sen då tog en buss ut mot Skansen och Grönan på Djurgården där vi skulle på Cirkus. När vi var inne på Ciruks så fick man vänta innan Revyn som vi skulle se började och ja man kan säga att jag och min brorsa var väl typ dom yngsta på den, hehe iaf bland dom yngsta. ;P Där så såg vi iaf Robert Gustavsson, Susanne Ruater ( stavas?), Loa Falkman och hon som spelar grannen Sara i Svensson svensson, det var nåra av dom som uppträdde där. Det var rätt coolt ändå att se sjuke Robert live och javisst han var lika rolig där som annars, haha. ;D Det var en rolig show och få se lite kändisar osv^^. Min lillebrorsa tappade bort sin mössa där och det var väl inte ovanligt att han skulle tappa nåt och den kom inte igen illa illa.

När väl showen var slut så tog vi en buss fullsmockad med människor som varit på Revyn. Men vi fick plats och sen så gick vi till vårat hotell och sov, för javisst så var man väldigt trött.

Aja iaf på natten så vaknade man cirka 348693 ggr och nåra av grrna var det pga av min brorsa som hade världens sämsta säng, en planka på sängen lossnade, en till och en till. Så vips så låg han på golvet. Skit säng och ja bra att dom vet att den var trasig och sätter in den iaf! Jaja frukosten var iaf helt okej. :)

Igår torsdag så shoppades det en hel del och försökte se om man såg nåra kändisar på gatan, men ikke då det gjorde jag inte tror jag iaf. :P

Jag hittade mej iaf TVÅ par skor! :D Har jag aldrig köpt förr samtidigt, haha! Ett par svarta med en liten klack och ett par vita street skor typ. Jag är iaf väldigt nöjd. Köpte mej oxå nya batterier för såklart så är mina uppladdningsbara helt körd och skulle paja då vi var på revyn så.

När vi iaf hade gjort klart Sthlm och kände oss nöjd med shoppingen så tog vi tunnelbanan nästan ända fram till SVT-huset där tv inspelningen av " Så ska det låta" skulle hålla till. När vi kom fram dit så var det typ världens längsta toalett kö och kö till gareroberna där vi skulle hänga av oss för man fick inte ta med sig jackorna in osv^^.

När vi äntligen fick komma in på sändningen så var det bara att sätta sig ner på en bra plats och alla platser var bra så man hade inte bråttom. Där satt man och fick lite info om vad som skulle hända och vad vi skulle göra i publiken där vi skulle klappa händerna osv ja.

Där inne i studion fick man sitta bra länge för visa saker skulle göras om och det skulle sminkas om, städas och ja allt var noga för en tv inspelning. Peter Settman ( programledaren) var verkligen en rolig typ lika rolig som annars på tv. ;P Artiserna som var med var Alcazar Magnus, Lotta Engberg, nån Sarah? och Amit i A-teens. Hade du hopparts på Danny men det gick såklart detta med. ;P haha.

När vi var färdig på inspelnigen så tog vi en taxi till centralen och käkade och sen satte vi oss på tåget hem, men såklart var det försening med en olycka i Solna, rätt otäck. :S En kille blev påkörd av Arlanda express. Så vi fick vänta på att tåget kunde gå ingen och det var nåt krångel en stund med växelspakeln osv men till slut kom vi iväg, med drygt en timmes försening. 

Vi var hemma i Sundsvall typ vid tjugo i 1 och sen så hade vi ju bilen där så vi var hemma vid halv 2. Då somnade man verkligen skönt! :D

Det var mina två dagar i Sthlm! :D Så ska det låta var verkligen det roligaste och att det var verklighet och sånt! ;D Coolt då ska man spana in det första programmet för då är jag nog med på tv, haha. :P



Nu är det helg och det är skönt.

Vart uppe på Sandö med min farmor idag på Öppet hus, det var kul att få se lite vad brorsan sysslar med på dagarna osv ;P Även fast jag vart där förr. :P

Haha städat oxå å hade ingen lust med det men det gick.


Nu orkar jag inte skriva nåt mer.

Match imorgon på Landgren det ser vi framemot! :D


Trevlig helg!

 Chiaooo! :)

Av Matilda - 24 oktober 2007 09:39

Nu bär det snart iväg till Stockholm. Tåget går typ halv 1 så vi ska väl åka hemifrån vid kvart över 11 till Sundsvall. Så vi hinner parkera bilen och ja mitt tips är att vi kommer att vara där precis innan tåget går. Fast förhoppningsvis så är vi inte det, aja la får vi se bara vi inte bara missar tåget så är det lungt för mej, haha.

Till Stockholm så kommer tåget fram halv 5 och det är hilma segt för att vara ifrån Sundsvall - Stockholm, men tyvärr är det inte X200 och vi  ska byta tåg i Gävle därför som det är så segt. På hemvägen blir det iaf snabba X200. =)

När vi kommer ner till Sthlm ska vi väl checka in på vårat hotell och typ käka middag och ikväll så ska vi gå på en revy med bland annat Robert Gustavsson och andra roliga komiker som vi har i detta avlånga landet. =)

Ska oxå försöka lyckas springa in på nåra affärer oxå för jag ska fan shoppe on då man för än gång skull är i storstaden. ;)

 Annars så hinner jag shoppa imorgon innan vi ska på inspelningen av " Så ska det låta" Det ser jag verkligen framemot och det ska bli nice och få sitta i publiken och kanske nån kamera som sveper över en och " wow där är jag med på tv i en sekund " haha eller nåt. :P Hoppas oxå att det är nåra bra människor som är med och tävlar som Danny kanske, hehe för han skulle vara med i årets " Så ska det låta " såg jag.


Nu ska jag platta håret och packa min mini väska som jag ska ha med mej, kan inte ta med mej för mkt för måste släppa på det själv så nu ska jag packa så lite som möjligt ever! ;P


Åter till Härnta imorgonkväll så upptaterar då om jag orkar och har lust till det! :)


- Chiaooo!  

Presentation


Matilda Helena
MITT LIV - Min vardag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards