Matilda Helena

Alla inlägg under juni 2011

Av Matilda - 29 juni 2011 22:02

Den här veckan har verkligen gått fort kan man säga.

Idag har jag hängt hela dagen med Malin o en stund tillsammans med Emma. Vi hängde nere vid vattnet o solade o pratade på. Helt underbart! :) En sväng på stan och sedan tog vi o käkade vid fäsningen. Vilken underbar dag måste jag säga! :) Riktigt kul att träffa Malin också igen länge sen sist så nu var det verkligen på tiden.

Bränd kan man säga att jag också är till tusen. :/ Och nu har jag blivit förkyld på köpet så nu tycker jag lite synd om mig själv faktiskt. Plus att jag fick lite hemlängtan nu när jag pratade med papi i telefon.

Usch nu blev kvällen jobbig.

Helvete vad tågbiljetter ska vara dyra.

Livet blev lite hårt för stunden.



Så här ser jag ut efter en dag på stranden, nej jag är inte alls röd i hela fejjan. :/

Före bild o efter. Before

 

After

 

Av Matilda - 28 juni 2011 20:22

Idag har jag stekt nere vid Ankaret hela dagen med Malin. Vi har stekt där nere hela dagen. Så sjukt underbart o när folk börjar dra sig hemåt då tar vi chansen o tar årets första dopp i havet i Sverige dårå. :D Helt underbart! Vilken dag vi har haft det o just nu är jag röd som kräftan.

Det är inte ett skämt, det syns att jag vart i solen idag bara hoppas på att det lagt sig imorgon o att man fått lite färg, eller det har man ju. Så underbart! :) Vindruvor,melon, glass och räkmacka så sjukt gott. :) Bra mat på stranden en dag som denna.

Snygga killar har man ju fått spanat på, det kryllar av grabbs här i sommarparadiset. ;D

Imorgon kommer Malin ner o ska hänga lite med oss, vi ska må vid vattnet hela dagen o sen äta. Mysigt o underbart med sommar!! :)) 


Nu är det allsång på skansen som gäller, haha. Men det är ju snygg Måns på tvn så det kan man ju bara inte missa. ;D


Så här ser jag ut efter en dag på stranden, kräftan eller vad säg ni!!?

Osminkad tjej som hängt på stranden hela dagen, men vafaan.

 

Av Matilda - 27 juni 2011 23:07

Äntligen så kom solen fram! Så idag har jag stekt lite på min kära ballis, underbart! ;)

For iväg ut till Lassabacka på hojen för att köpa lite grejer som jag behövde. Kom hem med förvaringskorgar, en dörrmatta o en lampa. Packåsnan på cyklen det var då jag kan man säga. Men jag lyckades ta mig ända hem utan att en påse skulle gå sönder. Händig med o sätta upp tavlor däremot är jag fan inte! Ibland skulle det inte vara fel att ha en snygg händigman i närheten.

Har lite ont i halsjävlen också, fick det efter jag drack den där onödiga spriten ihelgen. Spritbuffé kan man verkligen säga. Groggen hälldes upp i en kanna o det var bara att dricka. Haha nog om helgen.


Ikväll så tog jag o Hanna rycket o sprang! Ja ni hörde rätt jag har sprungit. Vi får se när nästa gång händer för mig.. Allt det som bara häng ska fanimej i bort.

Imorgon ska jag ut o hänga med Malin vid ankaret o på onsdag blir det mys med brudarna, var är inte bestämt än. ;D Utgång med Emma på fredag på Oscars!! Surf up!!

Nu vill jag faktiskt börja jobba o det gör jag ju på lördag, kul att lära känna lite nytt folk i stan o sånt. :)

Ska försöka ta mig till Norr typ i slutet på juli också om det inte är allt för omöjligt!


Nu ska jag slå på min sove lista på spottan o hänga litt innan jag somnar!!


pite 07 -

 

Av Matilda - 26 juni 2011 20:49

Nu har jag vart off härifrån några dagar. Jag har haft fullt upp kan man säga.

I tisdags så drog jag o Erica till Ullared för att gå lös på shoppning men det gick inte som jag ville. Ville ha med mig rätt mycket hem, men hälften fanns inte. Så jag gör ett försök att leta vidare med grejer i stan till min lägga.

Sen kom Jonna hit till mig o vi hängde o mest bara hade det gött. Spande in Appis i stan o lite sånt. Vi var ut en sväng i onsdags o fick med oss Alex ut. Så han kom o hängde med oss. Sen lyckades jag få med mig världens finaste filt ifrån krogen, en Corona filt, den råkade kastas över ett stakett o sen fångade jag den. ;) Inte så kul att gå hem i regnet o sen däckade vi här.


I torsdags hängde vi lite här o sen drog vi oss ifrån Varberg både jag o Jonna. Jag drog mer ner till dom smålänska skogarna för att få fira midsommar med min fina Marie! :) Så vi vinmyste lite när jag kom fram o blev lite runda om fötterna. ;)

Midsommarafton började med silllunch hos hennes päron med sill o potäter o lite nubbe o allt det där. Sedan drog vi ut till ett stort hus där festen skulle hållas! Mycket folk o sjukt kul hade vi. Man blev lite för fuller tror jag men vafan. ;) En grym midsommar med lekar, dans runt stången o massa annat skoj. :) Dansade bugg också o fick världens finaste blåmärke efter det. :P haha...

Igår körde vi en after midsommar med fest såklart! Så det blev fest i stugan med en massa härligt folk o gått häng.

Vilken underbar helg med en massa fest! ;D En sliten tilda men så ska det vara efter denna underbara helg! ;D


Till veckan ska jag hänga med mina fina vänner o greja lite här hemma. Imorgon ska det städas o tvättas o handlas osvosv!!! Äntligen börjar jobbet på lördag.

Dock har jag inte hemlängtan till mitt kära Norrland, men förhoppningsvis så ska jag upp i juli, hoppashoppas!!


Av Matilda - 20 juni 2011 17:34

Men oj vad jag skriver här varje dag nu, kanske för att jag inte har så sjukt mkt att göra på dagarna om man säger så. :P Men nu vänder det, var så säker, jag får besök imorgon o sen drar jag iväg till min fina Marie Gunilla. Som jag längtar att få vara i hennes sällskap igen!! <3 Hämtade mina biljetter idag o jäklar vilken midsommar vi ska fira där nere i Växjö! :D

Igår var Malin är på vinmys. En riktigt mysig kväll o vi hade så mycket att snacka om! :) Invigde min ballis o solen ville minsann titta fram en stund iaf. ;D En riktigt fin kväll med en underbar Malin. :)

Imorgon drar jag och går lös på Ullared bland alla shoppinggalningar. Det ska bli riktigt skoj o få träffa Erica med o jag ska handla en massa. :) Inredning till min lägga, jataaack!


Ikväll blir det en lugn kväll, lite tv o en promenad blir det också nu när regnet håller sig borta en stund. SKönt. Jävla väder ge mig fan sol istället o nu när jag får besök kan vi väl ändå få sol på onsdag!!



På torsdag på torsdag så ses vi igen!!!!

 

Av Matilda - 19 juni 2011 14:47

Så var det söndag o jag måste erkänna att jag fan var bakis när jag vaknade imorse. Sliten tjej som låg lääääänge i sängen och drog sig. Jag tror fan att min säng som jag äntligen fått tillbaka är min nya favoritplace. Så jävla gött att sova i en stor säng igen!! Levt på en liten nu i nästan ett år o nu har jag min säng igen.

Har vart ute o tagit en promenad, kom precis ur duschen så nu är jag fräsch igen.

En kul kväll med Emma igår och vi körde Oscars!! Drack inte så jävla mycket men var fan ändå bakis imorse. Kul att en idoit river ner min drink som var nästan full o inte fattar att han gjorde det så jag fick köpa en ny, idoit!! Fattig student, tack.

En bra kväll tillsammans med Emma och en massa snack. :))



Nu ska jag snart ta tag i mitt hår o börja platta det när det väl har torkat o sedan laga lite mat innan Malin kommer på vinmys. :) Har handlat lite go grejer till så Malin kommer snart hit o hälsar på mig i min lilla lya, det ska la bli trevligt. :))

Av Matilda - 18 juni 2011 15:28

Har vart o gjort stan idag. Systemet o sedan köpte jag mig en bra tidning som gjort mig sysselsatt idag. Dåligt väder ute så inget vidare att sitta ute heller. :/

Haha inte så mycket som händer i mitt liv just nu, men till veckan vänder det eller redan ikväll. ;) Ikväll får jag besök av Emma o vi ska ut o göra stan osäker hade vi tänkt. Oklart om det blir Oscars eller Sociten. Vi får la se vart vi hamnar, jag är lite sugen på Sociten själv, men vi får la se. Oscars har jag ju gratis inträde hela sommaren. 

Jag är ändå nöjd med min tillvaro även fast inte det händer så mycket just nu i mitt liv.

Poängen bara trillar in nu snart 60 hp!!

Jag har kirrat plugget som inte vart det lättaste för mig denna termin och sen har jag fått sommarjobb, lägenhet o har en toppen familj, vänner och släkt som finns i vårt o torrt!!! Så jag ska väl vara nöjd o njuta av lovet o tiden då man faktiskt inte behöver göra så mycket. ;)


Lite pics ifrån en vecka på Lofoten som gjorde att denna sommaren bara började för bra!!! <3


Underbara Lofoten!!

 

Härliga sommar!!

 

Sverige och Norge

 


Världens bästa Siri!!!

 



Viggo, min fina sunshine o kusin!!

 

Av Matilda - 17 juni 2011 17:52

Då var det fredag igen o idag har jag grejat här hemma o fixat mina gardiner. Så nu är hela mitt rum o mitt crib rent. Tvättade gjorde jag igår så allt är rent o fint. :) Har även sorterad alla mina skolpapper för denna termin så det är kirrat med. Så nu har jag ordning o reda på saker o ting.

Får la se vad som händer o fötter ikväll, just nu har jag ingenaning skulle på Afterwork men vi skjuter upp dejten tills på söndag. Då det blir vinmys på min ballis. ;) Den är förjäkla stor o bra alltså. :D


Här kommer iaf det som ni har väntat på bilder ifrån mitt cribs på 20 kvadrat!!

Enjoy o nu får till och med en bild på min toa som kanske inte är så stor, men vad fasen jag har egen dusch så gött så gött!! :D :D



 


     

Presentation


Matilda Helena
MITT LIV - Min vardag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards