Matilda Helena

Alla inlägg under januari 2011

Av Matilda - 31 januari 2011 22:41

Just nu ger jag mina föräldrar all kärlek när jag har det jobbigt.

Vi pratar varje dag i telefon o det värmer bara att höra deras röster.

Papi gjorde en skön sak för mig idag som fick mig att må lite bättre.

Det är jobbigt, jag vill inte att det ska vara så här.

Det är det här jag brinner för och älskar.

Mamma och pappa, jag älskar med hela mitt hjärta och ni anar inte hur mycket jag uppskattar detta som ni ställer upp för mig och stöttar mig.

Jag vet att ni är stolta över mig och jag är stolta över er också. <3


En mysig promenad med Bella idag o bara koppla bort det jobbiga.

Fina snack i telefon också.

Jag uppskattar allt!



Mami and me <3


 

Av Matilda - 30 januari 2011 18:09

Helgen har vart grym.

Hängt med sköna människor. Behöver verkligen det just nu.

Festat och tagit det lungt, sköööönt.

Livet är inte just nu så jävla lätt om man säger så.

Jag vill åka bort! Vill bort o ladda om batterierna!

En riktigt bra natt också. :)


Imorgon börjar allvaret igen.

Jag vill vara den där Matilda som alltid sprider glädjen, inte klumpen i magen.


Ta mig utomlands!!!


 

Av Matilda - 26 januari 2011 18:06

Idag är en sådan där dag då jag helst av allt vill spendera dagen i Åre, gå lös på afterski, Bygget och allt det där. Det är ju fan studentveckorna nu oxå. Hänga på skutan också o bara må i backarna hade inte vart fel. Idag är verkligen en sådan dag då jag har längtan till Ohrey. Snackade så mkt fina minnen med min fina vän Marie igår. Vi kan det där med att gå lös till max!!!!

Fick ett mess inatt också som inte gjorde saken bättre. Skippade en utekväll med polarna för en filmkväll med mig. Men ja just det, messet fick jag vid 2 inatt. Jag är fan inte så jewla dum att jag inte fattar.

Det går bra att messa nu, men inte resten av året.


Orken för att plugga har inte vart så bra för mig idag heller. Men jag har pluggat o det ska fan gå vägen på fredag!!

Köpte mig en sådan där ziperall idag, rosa såklart! Jag längtar tills den kommer! :D Jag kommer att bo i den. :D Jag tyckte jag var värt det så kanske hemma dagarna när man pluggar blir roligare. ;)


Dagens pics är visst ifrån Max 2010 i Ohrey.

 

Av Matilda - 24 januari 2011 22:16

Här ligger jag i sängen o har så sjukt ont i mitt huvud. Har haft spräng huvudvärk hela kvällen o inget hjälper. :( Iprem nej tack, vatten nejtack, en powernap, nejtack. Kroppen tackade nej till allt jag kunde erbjuda för att jag skulle må bättre. Har legat hela kvällen i soffan o kollat på tv o sovit lite grann.

Idag så tog jag ju bussen till Ullared med lite tjejer för att gå lös på lite shopping o för att få en dejt med Morgan. Dock så hittade vi inte Morgan så tyvärr fick vi ingen dejt med honom. Men vi hittade grejer som vi var i behov av. Jag har verkligen ett lager med grejer nu. Köpte mest smink grejer o lite sånt. Köpte en jättefin ram som jag la i fina familjefoton i sen bröllopet i somras.

När jag kom hem var jag faktiskt lite duktig jag pluggade faktiskt. Tro det eller ej o det fastnade. Hoppas allt sitter på fredag bara.

Lekte även kock o ställde mig o gjorde potatisbullar, dock rekomenderar jag er att ni skalar potatisen först innan ni kokar den. ;) Dom blev riktigt goda o skickade iväg en bild på min kocktalang till papsen men fick inget svar. Ville impa lite grann.


Nej nu måste jag sova. Så sjukt ont i huvudet som sagt.

Godnatt!

Av Matilda - 23 januari 2011 23:11

Så var det söndag o jag måste egentligen sova nu. Jag ska upp halv 7. Jag gör något riktigt dåligt imorgon, istället för att plugga till en omtenta på fredag så drar jag till Ullared. Inte okej alls, men jag har ju faktiskt pluggat till denna förr o jag vet ju vad jag ska kunna. Tar iaf med mig lite böcker som jag ska läsa på bussen. ;)

Jag måste bort från Varberg o bara tänka på annat. Jag är inne i en sådan där tråk period just nu. Så nu gör jag detta.

Helgen har varit riktigt lugn. Mest filmkvällar med massa härliga tjejer. :)

Nytt folk har anlänt till kollektivet oxå, sköna typer. Det här blir bra.


Har inte gjort så mkt annat än att kollat på film och pluggat denna helg. Handboll oxå såklart! Sverige är grymma!



Nu ska jag sova.

Godnatt!

Av Matilda - 22 januari 2011 00:52

Innan jag släcker ner för kvällen tänkte jag skriva lite här.

Den här veckan har inte alls varit rolig. Killarna har flyttat ut härifrån. :( Så jävla tomt och familjen har splittras. :(( Fy vad det var jobbigt, jag grät floder. Inte roligt. Men tur att vi har planerat en fest här om fem veckor när dom är tillbaka, skiter om det är mitt i veckan, vi ska festa o må när dom är i Varberg. ;)

Men det kommer nya människor till detta kollektiv imorgon och sedan på söndag. Så det blir intressant med nytt folk. :)


Annars i veckan har jag börjat en ny kurs som verkligen kommer att vara en kurs jag kommer att gilla. Den är inriktad mot förskola precis som det ska vara. :))) En ny studiegrupp o jag har världens bästa klasskompisar. :)) Vad jag gillar min klass alltså! Låg o mellan o mellanstadiet, var perfekt, sen kom högstadiet som var sisådär o samma med gymnasiet och sedan högskolan som är perffa. :D


Lirat lite basket i veckan, fikat med Erica, simmat, kollat på handboll o hängt med kollektivet en sista gång o annat gött. :)

Ingen utgång ihelgen, ovanligt för att vara mig en lugn helg blir det... Måste plugga och sedan har jag tre veckor planerat med fest nån av dagarna på helgen, sweet.


Men nu ska jag sova.Night

 

Av Matilda - 17 januari 2011 22:56

En dag där jag har vart ledig. Sköööönt. Tog lite sovmorgon för att sedan kirra lite inför dom blivande veckorna o plugget. Jag går inte allt för mkt i skolan nu, sweet. Jag kommer att ha ett liv som inte bara har med plugg att göra.

Tog en tripp med tåget upp till Kungsbacka för att träffa Alex. :) Har inte träffat henne på ett år så vi hade en lunchdejt o snackade om Åre minnen osv. :) Så mysigt så var det verkligen. Kul att man har vänner runt om i landet. Jag är glad att jag gjort så många säsonger o släppt tråk Härnta. ;)

Gjort lite matlådor som jag har på lager, gött.

Jag måste även städa, tvätta o handla. Alla dessa måsten som är så tråkiga.

Imorgon tar jag nog tag i allt det där som är tråkigt.


Igår var jag alldeles för sliten, hängde i soffan HELA dagen och hela kvällen, så sköööönt. Mindre kul att jag var så sjukt packad i lördags på våran fest att jag pajade en högtalare, var på väg att riva ner tvn, välte bordet o var på väg att ramla ner för fönstret.

Kvällen var helt crazy o  vi var la allt för packade.

Kul oxå att killarna kom på idéen att välta mitt rum halvt upp o ner genom att dom skulle ligga lite med varandra inne på mitt rum. Haha så störda.


Här kommer två pics ifrån helgen. :)


Jag blev en fånge som rymt ifrån Saltvik.

 



Afterskiparty med Malin gånger två. Dessa tjejer är grymma!!!

 

Av Matilda - 15 januari 2011 15:59

Det här är en sådan helg då jag går ALL IN hela helgen!! Så sjukt jävla rolig helg det här kommer att bli. Dock har jag hängt lite med Ågren imorse,kul att grabbarna älskar när jag är bakis och ska göra allt för att jävlas med mig. Allt från att slå med flaskor till attt sjunga, fintfint.

Igår var det som sagt AFTERSKI party först på Campus och sedan vidare till Campus. Så jävla roligt och det är verkligen riktigt gött att gå med underställ på krogen. ;) Jag var ute med Malin gånger 2! Träffade även Emma. " VEM VARE VEM VARE SOM FUCKING INTE VAR UTKLÄDD!!!!?" Tack för shoten järnvägarna, det är därför jag mår som jag gör idag....

Sjukt bra kväll o dessa tjejer är ju så jävla grymma!! :D :D


Ikväll står vi för festen är hemma. Så det bilr galaj ikväll också. Ner på stan o hittade en dräkt som jag ska ha på mig, temat är maskerat. Jag ska vara en fånge, fin dräkt. Haha det kommer bli så sjukt kul med våran maskerad ikväll.

Jag är taggad! :D



Presentation


Matilda Helena
MITT LIV - Min vardag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards