Matilda Helena

Alla inlägg under november 2007

Av Matilda - 30 november 2007 16:18

Nu är det äntligen helg och det är mkt mkt great att det är helg! :D Great betyder toppen!

Jag har städat och halkade typ tusen ggr eller nåt sånt. Det tog dessutom bara en halv timme att gå ner idag, gick snabbt! :p

När jag var klar med städningen så skyndade jag mej mot min buss som jag inte ville missa för längtade mest hem efter duschen. Så jag typ små sprang hela vägen dit för jag ville inte missa den och vänta på nästa, men nejdå jag missade inte den och jag fick vänta i kanske 10 minuter på den oxå för att den var mkt sen idag eller rätt så seg. Snälla kan jag få komma hem till min dusch någongång och ja till slut så kom jag hem. Snabbt hoppa in i duschen! :)

Sen så nördade jag som vanligt framför min favvo serie " Andra Avenyn" skulle bara se ett avsnitt aa jo tjena Matilda lyckades kolla på tre stycken och nu vill jag se flera, haha jag är helt lost! :p

Vad jag tjatar om detta hela tiden men jag kan inte rå för att jag är älskar serien. :)

Wow jag fick ett glatt beskedd idag och det är att den 21:e december så kommer min kära vän i från Gbg upp hit Maja! :) Haha kanske blir en krogenrunda men inte så mkt att förvänta sig på denna stad om man jämför med Göteborg, hehe men skulle vara skoj att få första utgången med Maja. :) Ska bli mkt skoj att träffa henne igen! ;D


Nu sitter jag här och plattar mitt hår och jag hör pappa skriker ifrån köket att han har hittat värsta fyndet på ett par skor asså vinterskor, men jag vägrar köpa mej ett par jag trivs bra i mina vanliga skor på vintern med. Tjat ifrån jag gick i sexan varje vinter att jag borde ha ett par vinterskor, men jag vill som sagt inte! Hehe jag är envis och jag vägrar!


Ikväll så ska jag väl kanske hitt på nåt med nån kompiz om nån vill och har tid såklart annars så ska jag gå en promme ner till affärn och köpa karra och tjocka mej vid idol ikväll! Ut med Andreas! Girlpower i filnal. =)


Nu har jag inte så mkt mer att säga, mums med god fredagsmat idag! :D


Ha en bra helg hörrni! :D 

Av Matilda - 30 november 2007 09:52

Fredag morgon jag jag vaknar efter klockan nästan, jag är stolt. Men jag är fortfarande trött o har inte alla fredag i mitt huvud idag! :p Jag ska iaf inte ha världens döendes helg! Det ända jag vet än så länge är söndag match o imorgon måste jag baka. Aa just det måste ringa farmor idag och be om receptet. :p Sen får man se vad som dyker upp resten av helgen, kanske dygna " Andra Avenyn", mehehe neej jag ska vara social.


Har världens sämsta hårdag idag men, skjut mig! Usch jag måste koppla min hjärna idag oxå, HALLÅ DET ÄR FREDAG.

Min dröm kanske beror på att jag inte har världens roligaste dag så jag hurrar, drömmar är ibland ovanligt kneeep.

 Haha jag är stördo eller ett pucko egentligen! :p Jag trodde en sak som är helt jewla pucko som inte alls stämmer, hehe jag är cepe! 


upptateringar senare då jag har min helg planerad.

I believe I can fly
I believe I can touch the sky

Av Matilda - 29 november 2007 23:02

Ska kortfatta detta väldigt kort så jag gör ett försök.

* Gäsp* Jag är trött fast kommer ändå inte att gå och lägga mej än tror jag iaf. :p Sovmorgon imorrn, städe och jag har ingen vilja för det men det är ett jobb som ska göras.

Min kväll har bestått av att kolla på min favvo serie som jag är lost i, mer lost än vad min bror är i skateboard aa då är det illa gorilla Matilda och sen har jag handlat med mami på coop och sen har jag lagat 2 par av mina jeans och jag tycker inte om att sy, men mami hjälper till så då går det bra. Usch jag har inte alls nåt bra tålamod! Jag har kommit fram till att jag snart måste köpa nya jeans för jag har inte många kvar nu, slits ut och jag växer, hmm sherry! 

En sista sak oxå jag blir jävligt och då menar jag jävligt och irriterad på samtal som varar i mindre än 5 sekunder då man har lovat att svara senare, aa jo tjena mitt bena ska inte hända igen men det händer ofta kofta lingonsoppa! 

( Ursäka mina dåliga rim lim)


Godnajt på er!



Av Matilda - 29 november 2007 18:54

Idag så var jag ju ute och vikarierade på ett dagis som ligger ute i Häggdånger dvs i buschen. Så imorse när jag skulle åka ut dit så fick man köra försiktigt och typ då det var möte var det att stanna, för vägarna var inte alls plogade typ och det snöade. Jag körde tom för långt så skulle hitta nånstans och vända och det gick ju inte så bra eftersom det var sämsta vägar och dom var så sliriga men till slut så hittade jag ett ställe att vända på. :p Kom iaf rätt på en gång sen inte alls svårt att hitta och det var ett litet område och skolan låg på samma ställe. Typ världens minsta skola sådär ute i buschen. :p Men det var kul att få vara där idag och typ dra runt dom söta  ungarna i pulkor ute och sånt. :) Hehe var mest ute idag och dagen var verkligen roligt och barnen är ju så sjukt söta. :) Hoppas att man får komma flera ggr för det var verkligen kul där och alla var så trevliga. :) 5 timmar gick oxå rätt så fort, käkade där oxå lasange, mums! Som jag har saknat skolans lasange så nu fick jag käka den eftersom det är samma käk som inne i stan. Bara att hoppas på mer vikariejobb nu för jag är redo och tycker bara sånt är kul! :D Så give me more! :D


När jag iaf kom hem så satte jag mej och kikade på Andra Avenyn och det blev bara fler och fler avsnitt. :D Kunde inte sluta och se för jag är typ det största freaket nu. :D Mahaha. :D I love it! Jag längtar verkligen till nästa avsnitt som jag snart ska se, men nu ska jag ta en break från det och vänta på att mami ska ringa så ska vi dra och handla lite och sen åka till moster min och laga mina jenas som jag jämt lyckas få hål, fattar inte hur jag lyckas men men sliter som sagt på dom och jag är världsmästare på det!

Annars ikväll så händer det väl inte så mkt mer, ska försöka kirra iväg ett mejl om ett servetris jobb i Cypern. Ska nog göra det nu på en gång så jag har det ur världen. :D


Helg imorgon och jag känner inte alls av att det är det för denna vecka har gått sjukt fort! :D


- Tjarrrååå! :) 

Av Matilda - 28 november 2007 19:04

Idag så är jag mest glad asså. :D 

När jag satt och kollade på Andra Avenyn idag så ringde det i min mobil och då så var det i från Häggdångers förskola där dom undrade om jag ville jobba imorgon. :D Jag blev glad, men kom på att jag skulle träffa min jobbcoach imorgon, men hallå jobb går ju före så jag ringde upp igen och tackade ja och ringde och pratade med min coach så vi fixade en ny tid. :D Blev värsta glad så nu hoppas jag att jag kan få in en fot där på förskolan och förhoppningsvis jobbe mera där. :D En fördel är ju oxå att ha körkort om man ska vara ända ute i buschen och Häggdånger och det har ju jag. :D Hon som jag pratade med visste oxå vem jag var för hon hade jag tydligen jobbat med på apun och sånt så det kändes väldigt bra att hon tog mej och hon vet ju hur jag är. ;p

Ska iaf jobbe imorgon mellan 10-15 så lite pirrigt är det allt och att hitta dit, hehe men det ska nog gå fint och kul ska det såklart bli! :D Jag längar nästan tills imorgon, mohaha ska inte gå och lägga mej allt för sent idag heller! ;p


Idag när jag skulle vara mest lat och åka buss ner till stan i denna kyla så fick jag åka gratis för det var nåt som inte funkade, så det var mkt bra! :D Sen så träffade jag Jossan och hennes klasskompisar på stan så vi gick o fika gofike på ett café som jag aldrig har fikat på förr. ;P Hehe men gött var det med kladdkaka och dricke. :D

Sen har jag mest varit med Jossan hon följde med mej hem och vi gjorde i ordning käket och hon o min papi har ett nyårslöfte nu, haha hon ska sluta och röka och han sluta snusa. ;P Får se hur det går med den saken. ;D


Btw jag har blivit värsta Andra Avenyn freaket oxå så nu ska jag kika på avsnitt som jag har missat från det första och uppåt. ;P As bra ju, så nu har jag inte tid att skriva nåt mer här nu, Näste Andra avenyn och sen Bonde söker fru och om jag orkar senare så blir det mer Andra Avenyn.

Yeeah Matilda är Avenyn freak, välkommen till den världen ! ;P


Skriver imorgon hur det gick på dagiset då. :)


Aja näste Andra Avenyn! ;D


- Tjaaaråå! :) 

Av Matilda - 27 november 2007 16:20

Dagen började ju idag med att jag städade imorse eller rättare sagt i förmiddags så gjorde jag det. Morgon för mej nu för tiden är väl tyop vid 11, haha så ska inte säga allt för mkt. Iaf då jag hade varit och städat så gick jag till min kära farmor&farfar där jag fick go lunch, omelett, mumma ju! :D Satt där och käkade med dom och typ snackade och bara mös på där fick även låna deras dusch vilket var skönt. =)

När jag hade käkat lite lunch och sånt där så gick jag mot spiran där jag skulle på jobbgrejs möte typ och det gick ju allt bra. Fick lite tips och en uppgift som jag nu ska göra.

Haha på väg till Spiran så var det nån utlänning som började snacka med mej " Jag följer efter dej så jag inte ska ramla" Läsktigt ju! Skum människa! Jag fick lite halvt panik asså, skumo! 

När jag iaf var klar på Spiran så gick jag tillbaka till farmor&farfar för att ringa till sjukhuset. Bäst att boka tid för min jewla hals som inte vill gå över så då gjorde jag det o fick tid senare.

Så nu har jag nyss kommit tillbaka från sjukan och det gick hyffsat där.Tog tom prover på mej genom att sticka upp nåt läskigt i min näsa och jag höll på att nysa sönder kändes det som, huva vad otäck sak! :P

 Doktorn tyckte heller inte att det var bra att jag tränade nu då jag hade den här förkylningen som kunde hålla i sig ett tag. Nåra månder till om jag har otur! Huva jag vill bli av med denna förkylning nunu! 


Nu har jag inte tid att sitta här och blogga ska kirra ihop det sista med maten nu!


- Tjaaadå!  

Av Matilda - 27 november 2007 08:22

Godmorgon världen, haha tagit i från såklart Jimmy Jansson. ;p Lyssnar på den låten just nu och den låten ger en energikick och man blir glad av låten.

Men varför sitter nu Matilda här snart halv 9 en tisdag morgon jo för att jag ska snart städa så här på morgonen för att jag har inte tid i eftermiddag för ska på nån rekyteringsträff på Academedia.

Ibland är det inte lätt att försöka klara sig ut i vuxenlivet! 

Så när jag har städat klart ska jag kila upp till farmor o farfar och käka lite lunch o sedan kila iväg på den rekyteringsgrejen.

Rätt så skönt att ha städningen gjord redan på förmiddagen idag.

Btw idag så får man nästan skrika till Matilda oxå för jag är döv på ena örat, jewla säääär öra! Hatar att försöka " spränga" det gör så sjukt ont, har redan testat men " locket" slår väl av förhoppninngsvis snart får man la hoppas på.


Friskare idag känns det som o känner mej mer kry! Fast ej kry som en mört än men jag frisknar väl till.


Ska dra mej neråt över Viktoriagatan-Jet-Spiran-Donken- Nybron och Skeppsbron till kontoret.


Btw nån som fattar sig på hur man kan lägga upp youtube klipp här, ska man kopiera adressen på youtube eller? Gjorde det igår och klistrade in det i den här youtube rutan men nej inget hände inte. Help me om ni vet? (A) Vore shyrre dyrre! ;D 


- Tjaaarå!  

Av Matilda - 26 november 2007 16:22

Idag så har jag inte alls gjort allt för mkt, vilket innebär att jag inte gjort nåt alls typ.

Jag hatar att sitta inne en heldag och då känns det inte som att man tar vara på dagen o verkligen superkul att sitta vid en dumburk en heldag,neej inte direkt så jag har försökt att roa mej själv idag. 

Jag fick ut och gick en sväng, min plan var att jag skulle gå ner för mördarbacken dvs Tullportsbacken och sen ta mej ett varv runt nattviken och sen jet tillbaka och hemåt. Men inte då jag kände mej inte så laddat att ta en prommis ner mot stan så jag gick istället runt ett varv vid typ industriverket. Rätt så skönt med en prommis så jag fick lite friskluft eftersom jag inte alls känt mej 100 % pigg idag. Kändes ett tag som om jag hade feber då jag var ute och gick satt så fort jag kom hem kollade jag om jag hade feber, men ikke och det var skönt. Kirrade ihop lite lunch då jag kom hem och laddade ner " Mean girls" medans. När jag hade käkat klart och kände mej rätt så seg så spräckte det upp i örat som jag hade ont i och lock för, vilket var skönt. 

La mej ner i sängen o kollade på filmen som jag såg igår men kunde inte slita mej ifrån den att ladda hem den själv. :) Jag vet jag är en olaglig Matilda sometimes. 


Nu har jag inte så mkt mer att säga. Träning ikväll om jag känner mej bättre efter maten så blir det träning.



Presentation


Matilda Helena
MITT LIV - Min vardag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards