Matilda Helena

Alla inlägg under januari 2008

Av Matilda - 27 januari 2008 17:30

Hallå där!

Här sitter jag o tråkar mest och är mest trött. Funderar om jag ska dra mej hemåt och sova en sväng snart. Det kanske blir söndagsklubben ikväll och lite utgång dårå. För imorgon så är jag ledig och det känns underbart. :D Schemat denna vecka är oxå helt great för jag är ledig tre dagar denna vecka vilket känns mkt skönt! :D Sove o typ åka i backen. Jobba helgen och det är bra för då får man ju mera cash med. :p


I helgen har ju jag haft stor besök från stan av Angelica. :) Det var mkt trevligt att ha henne här och vi har varit ute på bygget och haft det nice där och sen mest umgåts så mkt det gått eftersom jag har jobbat och jobbe frukost hela helgen. Men sova kan jag göra i veckan. ;p Har även vart på afterski på fjällgården där jag jobbar. :D

tack för en trevlig helg ankan! ;)


Nu orkar jag inte skriva så mkt mer för jag funderar starkt på att ta mej hemåt snart med bergbanan. Orkar inte gå hela vägen hem. :p Eller snart blir det har lite mer att kika runt på internet. ;P


Hare gött så länge och jag saknar ABSOLUT inte Härnta lite heller för vi har typ fått mer än en halv meter snö här i helgen och det har inte ni, nananana! ;)


- Tjorååå! :)

Av Matilda - 24 januari 2008 16:36

Tjo alla där som läser detta!

Här sitter jag och är rätt så trötter om jag ska vara ärlig. Upp halv 6 i morse för att jag har frukosten hela långa veckan ända tills söndag. Wohoo sova kan man väl göra nästa vecka kanske. ;P


I tisdags så hade vi en personalfest på Fjällgården och det var mkt trevligt.

Kvällen började med att man slutade lagomt till afterskin så då var det bara att ladda upp med lite cider där och sen dra sig neråt till bastun där det blev bastu och sen så var det dags att byta om och göra sig i ordning för fest. Vi bytte om på värsta bästa stället, haha dyraste rummena på hotelet stod vi i och mtv på så går det helt great!

Sedan så började själva personalfesten med fördrink och lite mingel vid baren och sen då blev det dags för käk. Typ bordsplacering kille, tjej, kille , tjej osv^^.

Förrätten bestod av någon räkröra som var as god och sen till varmrätt blev det fisksoppa typ och jag som går på allt trodde såklart att det var pommes i grytan o blev mobbad för det. :p Haha! Sen till efterrätt så blev det marängsswiss och det är ju såklart mumsi! :D Sen efter lite käk och vin och öl till maten så blev det dans till afterski bandet som var med på festen. Det dansades vilt på borden och spriten flög över borden typ,mkt mkt nice! :D Sen så blev det taxi ner till krogen eller bygget då såklart och där det blev mer dans och vi hade såklart ett vip-bord vilket var mkt nice. :D

Kvällen var grym och åter grym! :D


Igår då man var rätt så sleten så blev det mest slappe hemma med lite film osv. Sova tidigt för att jag har ju såklart frukosten hela veckan, wohoo jag är pigg!

Såklart idag då jag hade frukosten så är osmarta Matilda i vägen med tummen och jag skar mej såklart, rätt klantigt och det händerväl dom flesta nångång. xD


Imorgon så kommer Angelica hit upp och det sla bli sjukt skoj att träffa henne igen och då blir det fest! Upp tidigt tyvärr, men sova får man som sagt göra en annan dag. ;D

Mkr nice att träffa henne!


Nu har jag inte så mkt mer att säga.

Eller jo jag är sjukt chockad över det som har hänt där hemma! :( Varför just i lilla Härösand!?

R.I.P Umgicks med henne då jag var liten, men livet går vidare och jag har inte fattat nåt än. :/


Aja men nu så har jag inte så mkt mer att säga.

Hare gött mos! ( jag har blivit halv gbg:are tror jag, haha!)


Puss o kram Matilda

Av Matilda - 17 januari 2008 11:33

Torsdag idag och denna vecka har gått sjukt fort och såklart så gör dagarna det med.

Idag så vaknade jag med världens halsont. ;/ Bläee jag vill inte ha ont i halsen det är mkt jobbigt tycker iaf jag då. ;/ Men det kan ju inte bli dåligare så jag får bara hoppas att det blir bättre snart.

Vad har hänt i mitt liv sen sist jag satt här asså i tisdags.

Jo i tisdags var jag ledig o sjukt trött så då handlade ju jag som jag sa och sen hem och slappe mest och sov lite faktiskt. Sen på kvällen så blev det att vi i barnstugorna skulle bort till kockarna och käka tacos och jag hängde med på det. :) Mums vad gott det var med tacos! Då blev det dricke oxå och sen var man på gång. Sen skulle vi till Bygget och där var det great. Dock sjukt mkt folk med det beror dels på att det är norska studentveckorna nu så att det är väldigt många sådana här. ;p

Haha men jag hade iaf trevligt och fick mej ett Gbg-ragg, haha! ;P HAHA så det var allt för denna kvällen. ;p

Upp tidigt dagene efter och Tilda var förr pigg även fast jag inte sov många timmar den natten, haha! ;p

Jag var laddat för att jobbe och höll utkik på afterskin men såg inget, mohaha. ;)

" Alla fattar utom du^^"


Igår kväll iaf efter jobbet så tog jag det mest lungt hemma och vi fick nåt städryck och städade bort massa skit.

Tv blev det oxå och det finns verkligen inte nåt att se på den burken nu för tiden.


Idag så ska jag iaf försöka dra mej uppåt till Telia när jag suttit klart här och kirra fram ett bredband så får jag datorn imorgon när jag träffar papi och co. :) Fast dom kommer redan ikväll men träffar dom imorgon. ;p

Har inte så mkt mer att säga nu utan jag ska försöka låna en bra dator sen så jag kan göra klart det dryga testet.


Hare bäst alla nudå! :D

Tjaaaarå! :)

Av Matilda - 15 januari 2008 14:08

Det är väl ändå tisdag idag? Hmm jag har ingen koll på dagar längre. Imorgon har jag iaf varit här i 3 veckor och det känns som om jag kom igår nästan. Veckorna bara rinner iväg. Herregud halva jaunari har gått nu, tiden går verkligen fort.

Idag så är jag iaf ledig och snart så ska jag bege mej till Ica som ligger typ 20 meter ifrån där jag sitter och handla. Måste verkligen fylla på mitt lilla matförråd nu där det verkligen ekar just nu!

Jag har iaf varit inne på Telia idag och hört med dom om trådlöst internet som jag nog nu ska skaffa. =) Verkar vara as bra och betala 200 spänn i månaden ov surfa hur mkt man vill. =) Jag kommer även att få ett par stavar och en par gogeles om jag tecknar det nu, haha. Men papi är snäll så han ska ta med sig sin dator nu i veckan så ska jag få låna den medans jag är här så jag har nåt att göra då jag vill ha tidsfördriv och javisst så saknar man msn. ;P Haha datanördo jag är. ;P

Jag lovar då oxå att upptatera min bilddagbok med lite nya bilder så ni ser hur jag bor och sånt. =)


Nu har jag inte så mkt mer att säga.

Men papi vi ses på freeeeedag! =)


hare great nu folket! :)

  Puss Matilda och jag saknar er! <3

Av Matilda - 12 januari 2008 14:20

Här sitter jag på ett internetcafé i Åre och tråkar på. Fast rätt så skönt att sitta vid én dator. Jag vet jag är mest en datanörd.

Jag har varit duktig idag att damsuga och tvätta hemma jag känner mej stolt, haha. Även fast jag är rätt så seg idag för det blev ju utgång till Bygget igår. Åres paradis.

Jag ville helst ut och åka i backen idag för det är skitbra väder men jag har ett test jag måste göra klart.

Imorgon så ska jag jobba extra på ett annata hotell och tjäna pengar och på måndag med.


Nu ska jag snart dra och handla och sen hem och slappe mest och nog bara ta det lungt ikväll. Måste spara pengar ibland med.


Sheet det som händer i Åre stannar väl här eller inte jag vet inte, haha! ;P


Muppen jag saknar dej som fan ska du veta och självklart er andra med!

Btw mami är bäst, hon skickar med ett brev o tänker på allt, fick bland annat kort på familjen. Go mami, saknar dej!

Troligen så kommer papi och co upp till stugan nästa helg, MYYYYS!


Nu orkar jag inte skriva så mkt mer!

Puss och kram

Av Matilda - 9 januari 2008 16:23

Ja nu kan jag upptatera lite här så ni ser vad som händer i mitt lilla liv i Åre. Jag lever ju som vanligt loppan här med en massa jobb och rätt mkt utgångar blir det här. Minst iaf 3 i veckan och ibland mera. Senast vi var ut var faktiskt igår då vi var på ett ställe som hette Bygget där det är sjukt kul. Igår var det extra kul oxå för att Petter var där och röjde gärnet. ;D Sheeet så skoj det var! Mkt roligare ställen här och man har väl skakat tass med typ en miljon människor eller nåt. Lite överdrivet men ändå. ;P

Ikväll så ska Matilda ta det lungt och bara softa gärnet. ;D Ska nämligen jobba extra på ett annat hotell imorgon där dom behöver hjälp och det är mkt bra betalt så det ska bli skoj. :)

Åre fjällgård är iaf världens mysigaste hotell. Jag trivs som fisken i vattnet och javisst är det gomat jämt. :)

Ja vad ska jag mer säga om mitt lilla liv här. Jo just nu på min lediga tid så får jag göra ett sjukt drygt test för att få billgiare liftkort och sånt. Testet blir man inte klar med på EN timme utan typ 8-10 timmar kanske. *SUCK* Jag hatar testet verkligen. Kommer ta död på mej, men jag ska fan bli klar med det snart så jag kan åka i backarna. Vill helst kunna ut och åka nu på lördag då jag är ledig.

Nej nu har jag inte så mkt mer att säga eller jo snyggjewlar finns det gott om här. ;D


Ni får ha det bäst hemma och jag tänker och saknar er hela tiden!

Puss och kram från Matilda


Av Matilda - 2 januari 2008 16:38

Hej allihopa!

Här sitter jag på ett internetcafé nu i Åre och jag kan bara säga att livet leker här.

Trivs bra på jobbet och där hemme. Städar hotellrum och toaletter mohaha. Great med snyggingar här med! ;P

Sjukt dryg backe bara att plåga sig uppför på morgonen men vafan man överlever, är ju norrlänning. ;P

Utelivet här i Åre är inte heller helt fel. ;D Fest 24/7 nästan kan det bli bättre? Neej! ;P

" hey jag heter matilda och är en idiiiiot med, eller är det jag som är det?"  VAFAN men dt är glömt nu! Jewla tönt!

Nyår här uppe var great oxå och jag var full like a kastrull och kommer ihåg hälften hur jag kom upp för " mördarbacken" till jobbet.

Aja jag trivs som ni vet helt okej här och nu vill jag åka i backen snart oxå. Svårt bara att få lediga dagar.

Aja nu ska jag återgå till surfanadet så jag hinner göra det som ska göras.

Saknar er sjukt mkt där hemmma!  Dock inte stan bara er människor.

Muppen jag saknar dej grymt mkt, tillsammans är vi mest flum! Miss ya gumman min! <3

Hare bra nu så upptaterar jag senare nångång! ;D


Puss och Kram från en Matilda som har bosatt sig i Åre några månader  



Presentation


Matilda Helena
MITT LIV - Min vardag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards