Matilda Helena

Alla inlägg under mars 2010

Av Matilda - 29 mars 2010 23:26

JA det är väl det man kan säga om lilla mig idag. Jag skulle gå ALL In på Dippan igår och det blev det, mindre kul att kolla på det där kontot. Vågar jag ens göra det. :o Jag var in i dimman tidigt o jävlar vad jag har vart bakis idag då. FYFAN. Vid fyra lyckades jag få i mig några vindruvor o ett glas juice. Dålig dag kan man säga, men får allt skylla mig själv.

Har lyckats tvättat en massa idag och städat och tagit mig en promme ner till systemet för att ladda mitt spritförråd eftersom att det blir besök ifrån Härnta ihelgen med en massa festande. :) Hell yeah!

Nu ska jag snart däcka här i min sköna säng och sova o tagga för jobb imorgon o 6 dagar framåt!! Påsken är här då är det JOBB som står högst upp o såklart en massa party. ;)

Gissa vem som kommer käka ihjäl sig på go frullen på jobbet imorgon, jo denna brud TIIIIILDA..

Så här har jag sett ut hela dagen, sängen har vart min bästa vän!!  


GODNATT SAAAAAJAAA! :)

Av Matilda - 28 mars 2010 00:31

Det är den sista lördagen i månanden vilket innebär att vi ställer fram klockorna en timme i natt. Vi får sova en timme mindre. Men jag är ledig imorgon så för mig spelar det faktiskt ingen större roll. ;p

Jag ska vara MÅBERG imorgon o måndag, har ni träffat henne!? Tjejen som NJUTER av ledighet o älskar att glida i backarna, hänga på en solterass med en öl i handen sen köra afterski och all in på dippan!! Det är min plan för morgon dagen. Bra plan va!?

Jag har iaf tagit tag i mitt liv nu och sökt en massa skolor till hösten, äntligen tagit tag i det, skööööööönt. Kollat på en massa sommarjobb oxå, jag är inte på latsidan just nu inte. Hoppas på goda resultat då jag ska sätta mig i skolbänken om 2 veckor o göra det där tråkiga provet heeeeela dagen. Önska mig nu lycka till, jag behöver all lycka jag kan få. ;)

Annars så händer det inte mkt här just nu, dagarna är en berg o dalbana.

Påsken är på ingång o jag ska jobba i 7 dagar i strääääck. Väntar besök ifrån vänner och familj, kulkul o jag är taggad för massa fääääääääzt.

 Tildan fick just ett intressant mess, svara då föööör faaaaaan. ;)


Nu ska jag spana vidare, sov gott o på återseende! :)

Av Matilda - 25 mars 2010 00:31

Nu ska jag släcka ner om några minuter o gå till min vän John Blund o hälsa på i mina drömmar. Undra vad jag drömmer om i natt. ;p

Har vart en väldigt lugn vecka o det måste jag säga att jag är glad för,man behöver inte festa jämt som vi ändå gör här uppe. Så lugnt med några dagars rast o ro o tänka lite på framtiden o livet. Har lite panik för vad som händer efter denna säsoong som snart är över tyvärr. Vad hände med tiden här uppe? :O Helt stört vad den har gått foooooooort.

Aja jobbat idag o det har vart en lugn lunch o lite mer på afterskin. Skön dag o jag gjorde inga större misstag. Lyckades ta mitt egna rekord i att stapla glas, haha tror det var mitt rekord iaf. :D

Efter jobbet har jag hängt hemma med lite god mat o en grym kväll med andra avenyn o lite tjejsnack här hemme.

Planer för att dra oss på bygget imorgon o slå klackarna i taket till Veronica Maggio o en liten middag på Broken på lördag.

Vi får la se vad som händer.

Funderingar för morgondagen,ska jag söka till en massa skolor innan jag drar till jobbet!? Jag har tid, men jag vill ha sovmorgon, kvällens i-landsproblem men det löser jag imorgonbitti om jag är pigg att ta tag i dagen tidigt eller senare.


Men aja nu ska madtilda sove on, oh yäää!

Gnatt!

Av Matilda - 22 mars 2010 18:41

Så var det måndag o idag så har jag vart tok ledig hela dagen. Fett skönt och det är backen som har kallat med en massa sol och bra åkning. Jag gillar det o dagen avslutades på terassen med en cola. :D Skön dag i backen måste jag säga.

Har funderat lite på livet oxå vad händer efter detta liv som snart tyvärr är slut.

Igår blev det Dippan o det var riktigt nice må jag säga, först häng på dallan o sen vidare till Dippan och jag hamnade visst i den där dimman!

Jag är en trött tjej ikväll känner jag o funderar på om det blir att färga mitt hår eller en liten utgång på Wersens. Pallar jag det, tre dagar i sträck. Njaaa, taggar hellre till för Bygget imorgon.

En filmkväll i en mysig stuga i närheten av Björnen skulle inte vara feeel, haha in my dreeeeeeams. ;D


Aja nu ska jag ta tag i den här kvällen o hänga upp min tvätt o ringa lite samtal.


Så här kan man må då man är i Ohreeey, erkänn att ni är avis? ;)


latero  

Av Matilda - 21 mars 2010 20:29

Det är söndag vilket innebär att det blir Dippan ikväll, hell yeah! Jag ska gå lös och bli packad hade jag tänkt. Missade Timmerstugan idag som ALLA är på, jag fick jobba istället. Seg dag på jobbet idag måste jag säga. Inte taggad för att jobbe men det gick allt bra ändå. Det snackades mkt om mig där idag tydligen. Alla såg mig på Bygget igår. Haha så jävla fullt Åre är allt för litet. ;P

Kul att vänta på en taxi i 50 minuter idag oxå, fifaaan jävla taxi säger jag bara.

En bra kväll på Bygget var det igår o vi hamnade visst på vip placet med Carlsbergs highfive avslutning o där bjöds det på en massa alkohooool. Tjejen som älskar spriiiiiit det är jag det. ;P

Highfive grejen har ju vart på Fjällgården o det har vart en kul arrangemang måste jag säga. :)

Nu ska jag svida om o ur mjukisbyxorna o på med partykäderna!

Just det om mindre än två veckor så får jag främmande ifrån Härnta, funfun. :)


Dippan ikväll, ses i dimman!

later

Av Matilda - 18 mars 2010 09:57

Gårdagen var verkligen en toppen dag ska jag tala om.

Dagen började med att jag o Cissi tog tåget till Östersund för att gå lös på shopping!

Jag hittade iaf mig ett snyggt linne, en t-shirt, en snygg hood tröja, en ROSA adidas tröja <3, klocka o lite mera kläder o en massa annat bra skiiiiit. :D Riktigt skönt att shoppa må jag säga o vi käkade en god lunch i stan oxå. :) Skönt att komma ifrån Åre ett tag o göra nåt annat. Sedan mötte vi upp Elli o drog oss tillbaka till Åre med buss i 2 dryga jävla timmar o sen hem o ladda om för vi skulle ju på födelsedagsmiddag.

Så väl hemma snabbt byta om o sånt o sedan var det beställt bord på Liten krog där vi käkade riktigt god mat, yummie!

Hela gänget käkade där tillsammans o sedan drog vi oss vidare där vi hade fixat tårta o champange o sedan vidare till dahlboms.

En riktigt skön dag måste jag allt säga. Bara mys o massa snack.


Nu laddar Tilda för jobb. Kanske dags att gå o göra i ordning lite frulle, men vem har sagt att jag orkar det än. :p

Btw till helgen kommer det bli ös i Åre eller rättaresagt på Fjällgården med Åre highfive så alla ni som är i Åre har inget annat val än att dra er upp på FG med Hiiiiiiighfiiiive.


Later

Av Matilda - 16 mars 2010 23:04

Idag har jag jobbat hela långa dagen, en riktigt skööön dag o jag har väl mest vart glidaaaarn.

Imorgon ska jag göra nåt jag ser framemot så sjukt galet mycket, jag ska SHOPPE loss i Östersund. :D Haha låter som att jag nästan ska åka till huvustaden men så är det inte riktigt va, bara Östersund och lämna min kära Åre bubbla och bara må i Östersund med shopping och trevligt sällskap. :) Så vi tar tåget ifrån Åre imorgon på förmiddagen, grrrrrrrrr8!!!

Imorgon ska vi även ut på middag här hemma med barnstugefamiljen för vi har två födelsedagsbarn en Linn och en Annie, gratz till brudarna! :)

Annars så har det inte hänt så mkt, Åre highfive till helgen o det ska hållas på fjällgården riktigt spännande må jag säga o se hur stort det här kommer bli osv. Har hört att det ska vara riktigt stort med lite kändisar och sånt, har inte fattat vad det går ut på men det löser sig. :p



Hej på er! (:


 

Av Matilda - 14 mars 2010 20:34

Ja idag är det min dag nämligen Matilda dagen vilket har firas med att jag har gjort comeback i skidspåret idag efter fyra år, det blev en hel miiiil. Papi var lite chockad över att jag hade tekniken så pass bra kvar o att jag hängde med. ;) Nöjd tjej som sedan drog i väg på afterski på timmerstugan där hela byn är på söndagar och bara kör, rena rama nattklubben redan klockan fyra på eftermiddagen det är galet, champangen bara flödar o min mössa är just nu svart. :I

Nu ska jag alldeles strax dra mig in på mitt rum o platta håret och göra mig ordning för kvällen, för ikväll ska jag köööööööra!!

Har tillbringat min natt i vinterstugan med papi o Olle och kompisar till dom, riktigt trevligt och skönt att få komma iväg en liten sväng.

Jag har en liten saknad idag på min lilla Matilda dag;

Saknar ALLA ALLA mina vänner där hemma, ni är så grymt saknade! <3

Lite vardag

ochj

 SOMMAREN!!


Nu ska jag göra mig i ordning för kvällen för det är söndag o vardag i Åre! ;)


Bilden är en Matilda back in the days  

Presentation


Matilda Helena
MITT LIV - Min vardag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards